Pagina 65 van 66 Eerste ... 1555616263646566 Laatste

iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Volgens mij kijken die gewoon naar het totaalplaatje. Als ze in de file moeten staan tot ze naar een parking kunnen rijden en dan nog aan hun rust moeten beginnen zullen ze wss een pak meer tijd verliezen dan een half uur (of hoeveel hun rusttijd is) op een pechstrook. Als dat eerste betekent dat een levering te laat is waardoor ze eventueel ontslagen kunnen worden zullen ze wss nog liever 100€ boete betalen dan het risico lopen hun job te verliezen.

Want ik veronderstel dat ze in die oostbloklanden minder moeite hebben om iemand gewoon buiten te gooien.
    Daarom ben ik voor een minimumloon over heel Europa in de transportsector. Dan zal mijn bol.com pakje en Amazon pakje een paar euro duurder zijn maar is het gedaan met de legale uitbuiting van truckchauffeurs.

lammeken's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Uit ervaring in de transportsector:

Veel Oostblokmannen hebben gewoon schijt aan de regels en doen waar ze zin in hebben.
    Doen dan bij controle altijd of hun neus bloedt en spelen de slachtofferkaart.
    Gang is alles,remmen is angst

PSN: yellow-intruder

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Solleke89 Bekijk bericht
    Snap al die oostblokse chauffeurs toch ni ze.
    Als 100 euro al zo veel geld voor hun is, waarom zijn ze dan zo dom van op de pechstrook te gaan parkeren, terwijl ze goed genoeg weten dat het niet mag.
    Ze kennen allemaal die regel effectief dat ze bij file de eerstvolgende afrit mogen nemen. Maar neen, toch het risico nemen.

En zeggen dat het in Engeland maar 25 euro kost en Duitsland 15, das dikke zever. Daar is het hetzelfde of nog duurder zelfs.
    De boetes op het overtreden van de rij en rustrijden zijn nog veel hoger en vooral veel idioter.

Als je vandaag iets te lang rijdt kan je daar binnen 30 dagen nog een boete voor krijgen als ze de tachograaf uitlezen en moeilijk willen doen. Als je op de pechstrook stopt en er passeert geen politie dan ben je er vanaf.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    De boetes op het overtreden van de rij en rustrijden zijn nog veel hoger en vooral veel idioter.

Als je vandaag iets te lang rijdt kan je daar binnen 30 dagen nog een boete voor krijgen als ze de tachograaf uitlezen en moeilijk willen doen. Als je op de pechstrook stopt en er passeert geen politie dan ben je er vanaf.
    En als je gewoon op een gratis parking gaat staan, ben je er helemaal vanaf?
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Probleem is dat je niet kan bewijzen dat je in de file stond die dag waardoor een overschrijding van de rij en rusttijd bij een controle gewoon dik aangerekend wordt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

mazzi's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Klopt het dan niet wat de agenten zeggen dat ze dat op de print mogen schrijven en dat het dan in orde is?

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mazzi Bekijk bericht
    Klopt het dan niet wat de agenten zeggen dat ze dat op de print mogen schrijven en dat het dan in orde is?
    Jawel, maar succes met het wachten op de afrit Massenhoven/Wommelgem en daar ook nog eens op je gemak een parkeerplek kunnen vinden voor de duur van je rustpauze, daar verlies je al zeker 30 min extra door. En in volle spits is het daar echt rampzalig om iets of wat parking te vinden.

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik vind ook wel dat die agenten altijd wel heel snel de kaart spelen van "ge moet de afrit nemen". Massenhoven is daar een mooi voorbeeld van, Wommelgem, etc.. Dan zijn dan nog punten waar het tijdens drukke uren ook constant aanschuiven is waardoor je nog meer tijd begint te verliezen. Als buitenlandse chauffeur ben je nog niet eens bekend met de regio en sta je daar plots schoon.
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerv.Be Bekijk bericht
    Ik vind ook wel dat die agenten altijd wel heel snel de kaart spelen van "ge moet de afrit nemen". Massenhoven is daar een mooi voorbeeld van, Wommelgem, etc.. Dan zijn dan nog punten waar het tijdens drukke uren ook constant aanschuiven is waardoor je nog meer tijd begint te verliezen. Als buitenlandse chauffeur ben je nog niet eens bekend met de regio en sta je daar plots schoon.
    Die chauffeurs kennen de weg heus wel, hoor. Dat is niet de eerste keer dat ze hier zijn. Daarnaast zeggen de agenten het toch ook altijd: Je bent een professioneel weggebruiker. Die examens zijn er niet voor niets. Er zijn examens voor die tacho, dat is Europees geregeld. Niet Belgisch. Dus ze weten zeker wel hoe het werkt. En daarnaast staan er allerlei gratis parkings, in dit geval kwam de man van zo'n parking af. Maar hij zag het file worden, dus dacht hij van de gelegenheid gebruik te maken om z'n potje te koken. Da's geen kwestie van daar plots schoon staan. Hij weet ook dat dat verboden is.

Als je er "plots schoon staat", ben je niet echt professioneel genoeg bezig met het rijden. En da's wel de bedoeling. Ik vind het niet zo raar.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    En als je gewoon op een gratis parking gaat staan, ben je er helemaal vanaf?
    In theorie allemaal waar, vooral in de ogen van de leek. Alleen zijn de parkeerplekken in België voor vrachtwagens zeer beperkt, zeker richting kust dankzij de lieve transmigranten. Als je dan als chauffeur in een file komt en de eerste parking ligt 40km verder, maar je raakt er niet, dan moet je sowieso minstens 1 wet overtreden. De chauffeurs in het programma kiezen dan gewoon voor de goedkoopste boete en gaan op de pechstrook staan.
    De politie in het programma zegt dan simpelweg dat je de eerste afrit moet nemen en je daar ergens zetten, hoewel de meeste afritten niks van parkeerplek bieden, noch plek om u te keren richting snelweg zonder een gewichtsverbod te overtreden. Het is helemaal scheef. In Frankrijk, Duitsland, Nederland, ... heb je om de x-aantal km een parkeerplek, al dan niet met een brandstofstation er bij, in België moet je het maar uitzoeken.
    Een andere uitspraak van de politie is dan dat je over je uren mag gaan, mits notitie van artikel kweetnietmeerhoeveel. Alleen kan je dan je geld afgeven als je in het buitenland staande gehouden wordt. Dat argument van "jamaar da's een Europese weg", kan je al weggooien, want onder meer de Fransen trekken er zich niks van aan en je kan betalen. De pechstrook in België blijft de goedkoopste optie hoor.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Probleem is dat je niet kan bewijzen dat je in de file stond die dag waardoor een overschrijding van de rij en rusttijd bij een controle gewoon dik aangerekend wordt.

Je kan dat wel, de tachograaf registreert ook de snelheid, alleen krijg je dan te horen dat je maar eerder had moeten stoppen.

Die chauffeurs kennen de weg heus wel, hoor. Dat is niet de eerste keer dat ze hier zijn. Daarnaast zeggen de agenten het toch ook altijd: Je bent een professioneel weggebruiker. Die examens zijn er niet voor niets. Er zijn examens voor die tacho, dat is Europees geregeld. Niet Belgisch. Dus ze weten zeker wel hoe het werkt. En daarnaast staan er allerlei gratis parkings, in dit geval kwam de man van zo'n parking af. Maar hij zag het file worden, dus dacht hij van de gelegenheid gebruik te maken om z'n potje te koken. Da's geen kwestie van daar plots schoon staan. Hij weet ook dat dat verboden is.

Als je er "plots schoon staat", ben je niet echt professioneel genoeg bezig met het rijden. En da's wel de bedoeling. Ik vind het niet zo raar.
    Hoe kan jij nu weten of ze daar voor de eerste keer zijn? Ik ben dit jaar naar Polen moeten gaan met de camion, ik had geen enkel idee waar ik zat hoor, maar jij garandeert wel dat de Polen hier wel alles kennen?
    Je hebt nog 2 rijuren bijvoorbeeld en je komt in Antwerpen, er is een ongeval en er is nergens, maar dan ook nergens parkeerplek voorzien: succes ermee. Je moet ook niet argumenteren dat je dit kan inrekenen als je bij een grootstad komt, want in het buitenland zijn de grootsteden met onze verkeersproblemen op de ringwegen dun gezaaid hoor.
    Ongelooflijk hoe diegenen die de praktijk voor geen meter kennen het komen uitleggen.
    Laatst gewijzigd door Remake; 3 december 2019 om 18:56

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik blijf het toch ook schrijnend vinden. Dat van dat bonnetje afprinten, ik geloof daar geen zak van. Men zal altijd wel een argument kunnen vinden om u daarop te pakken.

Het is wel een plaag. Maar ik ken de punten ook wel een beetje. En zoals gezegd, ik zou begot niet weten waar ik zou moeten gaan rusten. Je kan ook niet zomaar een afrit nemen, want niet elke afrit is geschikt voor camions.

En 2uur om voorhand uw rust al nemen omdat het mogelijke file zou kunnen zijn, dat werkt ook niet natuurlijk. 50€ is veel voor die mannen, maar ik zie wel redenen genoeg waarom ze het doen.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht

Je kan dat wel, de tachograaf registreert ook de snelheid, alleen krijg je dan te horen dat je maar eerder had moeten stoppen.

Dan moet je een agent hebben die perfect de uitprint kan lezen. Meestal weten ze alleen wat de rijuren zijn en voor de rest moet je er toch niet veel van verwachten. Als die idioten al zeggen dat de tijd niet juist staat omdat de utc tijd niet gelijk is aan de plaatselijke tijd verwacht je toch niet dat ze zullen zien of je in de file stond of niet.

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)

Amai, hoe kortzichtig
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Dan moet je een agent hebben die perfect de uitprint kan lezen. Meestal weten ze alleen wat de rijuren zijn en voor de rest moet je er toch niet veel van verwachten. Als die idioten al zeggen dat de tijd niet juist staat omdat de utc tijd niet gelijk is aan de plaatselijke tijd verwacht je toch niet dat ze zullen zien of je in de file stond of niet.

Dat wel, maar het kan wel.
    Bij grotere controles steken ze je kaart gewoon in hun pc en kunnen ze het aflezen op hun scherm, dat kan zelfs de grootste idioot. Via een print kunnen er dat veel niet idd.

Chickenlal's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Als ze in de file stonden moeten ze toch een printmaken en op de achterkant schrijven dat ze in de file stonden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Used to be: q-ball_NBK

Unieke kleur voor uw wagen? Car-wrapping is dé trend! Auto laten wrappen bij wrapz.be!
    Facebook: wrapzbe

Pagina 65 van 66 Eerste ... 1555616263646566 Laatste

Regels voor berichten