Pagina 6 van 66 Eerste ... 23456789101656 ... Laatste

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    @Lork
    Een politiecontrole gaat in de eerste plaats niet over geld, maar om mensenlevens. Ik denk dat jij de essentie niet verstaat.
    Helaas begrijpen de meeste mensen dit niet. Indien je niet in orde bent met de wegcode, ben je ook een gevaar voor de maatschappij.
    Wat betreft de riem:
    De gordel is er natuurlijk voor je eigen veiligheid. Met het dragen van een gordel loop je 40% minder kans op letsel bij een ongeval. Het is daarom belangrijk dat je de gordel op de juiste manier omdoet. Zorg ervoor dat de gordel strak om je lichaam zit en ontdoe je van dikke kleding, zoals een winterjas.
    (site: Verkeersboetes: Boete voor rijden zonder gordel )

Wat stel je dan voor dat ze doen Lork? Geen controles op de weg en alles naar drugs/vreemden?
    Je kan je al voorstellen wat de gevolgen op de weg zouden zijn...
    Kun je bewijzen dat ze in de haven niet veel controleren? Er is gewoon te weinig volk, tijd, geld en anderzijds teveel discussies (o.a. op politiek en management vlak) om zo dicht mogelijk bij de 100% controles te komen.
    Een persoon die ik ken (douanier) is elke dag bezig met controles, ga jij hem maar eens zeggen dat ze daar bijna niet controleren...

Andere bronnen tonen dat er wel controles worden gedaan naar festiviteiten:
    Bijna 1 op 10 blaast positief bij controle na Tomorrowland - HLN.be (2014)
    Wegpolitie doet alcohol- en drugscontrole na Pukkelpop - HLN.be (wel in 2012, maar het bewijst dat er wel controles worden gedaan)

Lork's schermafbeelding
    iTrader
    29 (97%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    dat meen je niet he, hln als bron?

schrijf dan zelf een artikel, dat zou ik nog kunnen geloven
    PSN: FuaarK

batman comics

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Speciaal voor u: Tomorrowland 2014 (De redactie, ergens in het midden)
    Als je het artikel goed hebt gelezen, merk je dat de bron Belga is. Of ga je dit ook in twijfel trekken?

On topic:
    Vind het ook goed dat programma uitgezonden wordt. Zo zie je dat de politie ook een menselijke job is.
    Of er veel mensen iets uit leren, betwijfel ik, maar ook al bereik je slechts 1% van de mensen, dan is er 1% minder gevaar op de baan.

Lork's schermafbeelding
    iTrader
    29 (97%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Allee ge geeft er nu twee vd populairste wat ik dus al aangaf maar soit, ge moet het totaal plaatje zien he ventje. Niet alleen 2populaire festivals he + hoelang staan ze daar dan denkte?

keer iets volledig anders. die laatste die tegengehouden word en toxisch blijkt te zijn. Die mocht dus geen kwartiertje meer wachten omdat hij dat niet gevraagd had voor de controle? straf

batman comics

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    toxisch zal hij niet geweest zijn hoor ventje
    Nieuw KB ademtest- en analysetoestellen

Wilcao's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Darks Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik vind het een leuke reeks om te volgen. Gewoon al omdat het echt is, in tegenstelling tot 'de buurtpolitie'

Heel vroeger was er ook nog 'Patrouille' op Kanaal 2 geloof ik, dat was ook interessant.
    De Buurtpolitie is geniaal! Ondanks dat ik zelden zoiets slechts gezien heb qua geloofwaardigheid en zwakke acteerprestaties, betrap ik mezelf toch erop dat ik er stiekem naar uitkijk om het te kunnen zien.

Deckard's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lork Bekijk bericht
    En een argument dat de ziekenwagen veel kost voor de gemeenschap is dat niet? terwijl er honderden vreemden/drugs/gestolen goederen elke dag doorgesluist worden via de haven waar ze niet of bijna niet controleren.

niet te geloven hoeveel mensen er met paardenkleppen leven.
    Ik zou hier kunnen over uitbreiden, maar dit is het forum er niet voor. Het is wel duidelijk dat jij degene bent met oogkleppen op. Je weet duidelijk niets over de situatie en de context daar als je zo'n uitspraken doet.

dat meen je niet he, hln als bron?

schrijf dan zelf een artikel, dat zou ik nog kunnen geloven
    Hij quote tenminste een bron. Van u heb ik nog niets gezien om uw argumenten te staven.

Dit programma maakt imo nu toch wel duidelijk dat de politie niet zomaar doet wat ze wil, ze met de situatie rekening houden en het niet allemaal cowboys zijn. Wie zegt er trouwens dat gsm-gebruik minder erg is? Wie weet hoeveel situaties en beelden er zijn geschoten. Luk Alloo kan niet alles uitzenden wat gefilmd werd en dit is duidelijk maar een fractie van wat ze elke dag meemaken.

Behalve sommige onnozele vragen van Alloo, vind ik dit toch wel beter als een programma als De Zware Voet vroeger dat het veel meer voor sensatie deed.

Lork's schermafbeelding
    iTrader
    29 (97%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Shövve Bekijk bericht
    toxisch zal hij niet geweest zijn hoor ventje
    Nieuw KB ademtest- en analysetoestellen
    soort van woordspeling he, moet het allemaal niet zo serieus nemen.
    je zou kunnen reageren over de onozele regels die er dan zijn voor zo'n wachttijd maar je slikt alles braaf wat de staat je oplegt waarschijnlijk?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Deckard Bekijk bericht
    Ik zou hier kunnen over uitbreiden, maar dit is het forum er niet voor. Het is wel duidelijk dat jij degene bent met oogkleppen op. Je weet duidelijk niets over de situatie en de context daar als je zo'n uitspraken doet.
    PM dan ipv weg te trekken

Hij quote tenminste een bron. Van u heb ik nog niets gezien om uw argumenten te staven.
    Tuurlijk niet, dat gaan/kunnen ze niet in het nieuws plaatsen. Slim gezien!
    ivm bronnen.. Ik ga ook niet alles zeggen dan geef ik mijzelf prijs.

Dit programma maakt imo nu toch wel duidelijk dat de politie niet zomaar doet wat ze wil, ze met de situatie rekening houden en het niet allemaal cowboys zijn. Wie zegt er trouwens dat gsm-gebruik minder erg is? Wie weet hoeveel situaties en beelden er zijn geschoten. Luk Alloo kan niet alles uitzenden wat gefilmd werd en dit is duidelijk maar een fractie van wat ze elke dag meemaken.

Behalve sommige onnozele vragen van Alloo, vind ik dit toch wel beter als een programma als De Zware Voet vroeger dat het veel meer voor sensatie deed.
    alsof de politie ooit zomaar deed wat ze wou... jonge jonge en moesten er nu wel zo zijn: die gaan niet aanvragen om een camera op hun neus te krijgen en dan gaan ze al zeker niet voor de camera hun stoten uithalen. Ook goed opgemerkt deckard, een tv programma toont de realiteit... lol

batman comics

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    je zou kunnen reageren over de onozele regels die er dan zijn voor zo'n wachttijd maar je slikt alles braaf wat de staat je oplegt waarschijnlijk?
    Jij trekt graag en snel conclusies op de man af he?
    Jij zegt dat het straf is en ik laat zien dat het de maatstaf is sinds 2007, meer moet je er niet achter zoeken. Zelfs geen 'soort van woordspeling' die niemand snapt omdat het gewoon een foutief gebruikt woord is.

Battou's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    De bestuurder dient idd zelf een kwartier wachttijd te vragen.
    Het staat in de wet.
    Straf!

Het is overigens zeer vaak zo dat er eerst gevraagd wordt of de bestuurder kort voordien nog alcohol genuttigd heeft. Bij positief antwoord wordt er dan gewacht vooraleer te blazen. Dit om mondalcohol en de daarbij horende foutieve metingen te voorkomen.
    -There is no fate but what we make -

likes to kill's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    De bestuurder mag het vragen, het is niet verplicht het voorstel te doen. Niettemin wordt het wel sterk aangeraden dit te doen.

Artikel 23

De personen die een ademtest moeten ondergaan mogen een wachttijd vragen van 15 minuten.

Indien de ademanalyse opgelegd wordt zonder voorafgaande ademtest, mogen de personen die een ademanalyse moeten ondergaan een wachttijd vragen van 15 minuten.

Lodogan's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Tuurlijk niet, dat gaan/kunnen ze niet in het nieuws plaatsen. Slim gezien!
    ivm bronnen.. Ik ga ook niet alles zeggen dan geef ik mijzelf prijs.
    Welke belachelijke regeltjes dan?

En wat een discussie seg, de dingen die jouw mening staven, daar bestaan geen bronnen van. Dat moet wel een complot zijn van de overheid!
    De bronnen die je dan wel hebt, kan je natuurlijk niet geven. Stel je voor dat je deftig argumenteert :o jezelf niet prijsgeven, jongens toch..

fiestaboyke's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    idd, beetje kinderachtig geantwoord vind ik persoonlijk ...

Tyfius's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Verkeersdoden ga je niet terigdringen met uw riempke. En als je met 70/u tegen een geparkeerse wagen knalt zijde ofwel dronken of ne groten uil
    Of er knalt een band van uw wagen, of er loopt ineens een kind over straat, of er zwiert ene zijn deur open, ... instinctief is uw reactie daarvan weg draaien (al is dat niet altijd de juiste reactie) en dan is het veel makkelijker om de controle over een voertuig te verliezen. Je stelt het hier veel te zwart-wit voor.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb de beide afleveringen tot nu toe gezien en de volgende zaken vallen mij op:
    In beide afleveringen valt het op dat af en toe luk alloo een veiligheidshesje van de politie draagt. Volgens mij kan dit toch niet?
    In de montage blurren ze de logo's en opschriften weg. Ik vraag mij eigenlijk of wat ze met mij zouden doen als ik als gewone burger politiekledij of logo's draag op de openbare weg...

Bij de eerste aflevering beboeten ze een vrachtwagenchauffeur die dan nog zijn sigaret op de grond gooit voor de voeten van de vrouwelijke inspecteur, zonder dat die daar iets lijkt van te zeggen...
    Net als het feit dat ze iemand tegenhouden die over de witte lijn zou gereden hebben: "ik heb het niet gezien " zegt de ene inspecteur, om de bestuurder even later te zeggen " u bent wel over de witte lijn gereden..."

Pagina 6 van 66 Eerste ... 23456789101656 ... Laatste

Regels voor berichten