Discussie: De Rechtbank (Vier)

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Van bewust keer op keer dezelfde verkeersovertredingen begaan naar fraude plegen, ja. Beide zullen welig blijven tieren zolang iemand met voldoende vermogen er zo makkelijk mee wegkomt.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Je gaat van een verkeersboete naar bewust frauderen, ja dat is perfect vergelijkbaar...
    Rij je onbewust mss?

Verkeersboete omdat je gecorrigeerd 52 reed ipv 50 kan ik nog geloven dat het redelijk onbewust is.
    150 rijden waar je 120 mag is al een bewuste keuze.

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nrt Bekijk bericht
    Hoezo de trut?
    Omdat ik het een trut vind.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gumball4000 Bekijk bericht
    Zelfs als ze ouder had geweest, zag ze er nog steeds knap uit . Kzou geen "nee" zeggen
    Een rollenspel met haar in de slaapkamer zie ik ook wel zitten. 'Aha, meneer is stout geweest. Ik zal meneer eens goed straffen zie.' Gevolgd door een zweepslagske.
    Don't think you are, know you are...

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    Rij je onbewust mss?

Verkeersboete omdat je gecorrigeerd 52 reed ipv 50 kan ik nog geloven dat het redelijk onbewust is.
    150 rijden waar je 120 mag is al een bewuste keuze.
    Ik maak het verschil tussen eens even op je gas duwen om iemand voorbij te rijden, en daarbij 130 te rijden tegenover achter een bureau te gaan zitten en na te denken hoe ga ik hier eens de overheid oplichten voor m'n eigen financieel gewin. Dat zijn nu toch niet echt twee zaken die je kan vergelijken op eender welk vlak.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als je er een dergelijke karikatuur van maakt... Iemand die het vertikt van zijn handsfreekit te gebruiken of systematisch 160 rijdt op de snelweg, daar gaat het over. Zowel de bestuurder die vindt dat de wegcode niet voor hem of haar geldt als de geslepen fraudeur wéten dat ze vervolging gewoon kunnen afkopen.

Niet iedereen kan zich dat echter permitteren, dáár gaat het over.
    Laatst gewijzigd door Didymus; 24 oktober 2019 om 16:40

iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Als ge echt iemand ne kl**t wilt aftrekken, laat u vallen tijdens een gevecht en zet u jaren op de ziekenkas. Pijn in de rug. Migraine. Excuses genoeg die men niet kan bewijzen. Het zal zo wel iets zijn. Wie slim is, faket. Mannen zijn daar anders in. Die slaan terug. Vrouwen pakken het sluw aan.
    Op zich is het simpel: ecaleer zelf niets en zorg dat er getuigen zijn indien er iets gebeurt. Als ze je slaan, enkel incasseren zover je kan. En dan inderdaad de andere financieel doen bloeden: verzorging, werkloosheid, gerechtskosten, begeleiding slachtofferhulp, uurloon om eventuele schades te herstellen,... Daarbij hoef je nog niets te faken, dat loopt zo ook al aardig op. Het is toch niet jouw schuld dat de andere zich niet kan inhouden.
    Als je zelf escaleert, kan het als uitlokking beschouwd worden. Doe je iets terug, loop je het risico dat je actie als niet proportioneel met de dreiging worden gezien en heb je het ook vlaggen.

Wat hier in mijn ogen een grote rol speelt in de veroordeling is dat ze zelf een nieuw gevecht start op de speelplaats nadat ze uit elkaar zijn geweest. Ongeacht wat er gebeurt is op de parking en wie wat gedaan heeft daar, was die situatie afgerond. Ze had dus de kans om te vertrekken of om het hierbij te laten of zelfs om zelf klacht in te dienen. Maar dan neemt ze zelf het initiatief om de andere terug aan te vallen waar er camera's zijn... Slim van de ander of dom van haar, waarschijnlijk beide.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Didymus Bekijk bericht
    Als je er een dergelijke karikatuur van maakt... Iemand die het vertikt van zijn handsfreekit te gebruiken of systematisch 160 rijdt op de snelweg, daar gaat het over. Zowel de bestuurder die vindt dat de wegcode niet voor hem of haar geldt als de geslepen fraudeur wéten dat ze vervolging gewoon kunnen afkopen.

Niet iedereen kan zich dat echter permitteren, dáár gaat het over.
    En dat weet men voor men de fout begaat, dus doe dat dan niet. Dus dat een rijke man iets meer luxe heeft om er lakser mee om te gaan is leuk de eerste, tweede en misschien nog derde keer. Het moet niet eerlijk zijn aan het einde, het moet eerlijk zijn aan het begin, waar iedereen zelf de keuze heeft de fout te maken en er kennis van te hebben wat die met diens privé doet indien die gepakt wordt.

Maar als het om frauderen gaat dan komt men per definitie af met straffen die diens leven verwoest, en correct ook. Je koopt een deftige fraude zaak niet zomaar even af.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ah nee? Het afkopen van grote fraudezaken is nochtans schering en inslag. De kans dat je als fraudeur een gevangenisstraf moet uitzitten (ik spreek niet over voorhechtenis) en daar levenslang de gevolgen van draagt is behoorlijk klein.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Dan hebben ze er toch serieus in gesnoeid nu. Nu krijg je 60% van je bruto aan de ziekenkas.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Krijg je dan werkbonus?
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Waarom wel? De fout is toch dezelfde? Ik zie niet in waarom iemand die goed verdient meer beboet moet worden dan een ander. Idealiter begaat men beide de fout niet,...
    Hier ben ik het persoonlijk volstrekt mee eens.
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Waarom wel? De fout is toch dezelfde? Ik zie niet in waarom iemand die goed verdient meer beboet moet worden dan een ander. Idealiter begaat men beide de fout niet,...
    Omdat dit geen effect heeft. Voor de rijke burger heeft een boete van €150 geen invloed en zal er ook geen seconde bij stil staan. Die betalen dat alsof wij zakgeld uit onze broek halen. Die lachen eens en doen gewoon vrolijk verder. Voor iemand met een klein inkomen is de afschrikking vele malen groter.
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerv.Be Bekijk bericht
    Omdat dit geen effect heeft. Voor de rijke burger heeft een boete van €150 geen invloed en zal er ook geen seconde bij stil staan. Die betalen dat alsof wij zakgeld uit onze broek halen. Die lachen eens en doen gewoon vrolijk verder. Voor iemand met een klein inkomen is de afschrikking vele malen groter.
    Dat snap ik. Maar er wordt hier gedaan alsof die "rijke snelrijder" dat elke week voor heeft en maar vrolijk verder doet terwijl de "arme snelrijder" direct in de dieperik zakt.

Beide begaan dezelfde overtreding en krijgen daarvoor dezelfde boete. Zoiets als iedereen gelijk voor de wet,...

iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerv.Be Bekijk bericht
    In de ideale wereld zou je gelijk hebben, maar dan begint het al bij het feit dat niet iedereen die op papier een klein inkomen heeft, werkelijk een klein inkomen heeft (zwartwerk is de hobby der Belgen).
    Die mensen met een zware wagen zijn vaak zelfstandigen. Die kunnen kiezen om zichzelf een minimumloon uit te keren en de rest in de zaak te houden. Dus dan hebben ze een klein inkomen en zou het systeem dus hen nog bevoordelen... En vooralleer je zegt dat dit niet kan, ik ken verschillende voorbeelden waar ze dit gedaan hebben voor studiebeurzen te krijgen voor de kinderen, door gewoon spaarrekening rond de nul houden, en een aantal dingen op de zaak te kopen zodat dit niet als inkomen aanzien wordt. Je zou ook veel vaker gaan zien dat de studerende zoon met de auto reed om toch maar te besparen, waar nu vaak omgekeerd gelogen wordt...

Daarnaast wordt in België de minnelijke schikking aanzien als een schuldbekentenis waarbij de geschatte geleden schade moet vergoed worden (en hoe ernstiger de inbreuk, hoe hoger de ingeschatte schade). Vandaar dat de prijzen vast zijn per type inbreuk. Aanvaard je de minnelijke schkking niet, dan pas ga je naar een rechtbank en wordt je gestraft (en daar wordt wel een verschil gemaakt op basis van je inkomen met minimum en maximumboetes waar echt wel rekening mee wordt gehouden).
    De meeste landen waar een boetesysteem is op basis van vermogen hebben dit voor kleinere boetes al afgeschaft, omdat de adminstratie, los van mijn eerder argument, gewoon te hoog lag voor kleine zaken.

Pagina 125 van 125 Eerste ... 2575115121122123124125

Regels voor berichten