Discussie: De Rechtbank (Vier)

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Didymus Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Onafhankelijke getuige + medisch attest, dan moet de verdediging al heel straf uit de hoek komen om de rechtbank te doen twijfelen.
    En die waren toch weerlegd door zijn advocaat? Ge kunt inderdaad niets zien en rechts op zijn kaak raken is haast onmogelijk tenzij hij al volledig uit raam hing..

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zatte Lu Bekijk bericht
    "Moet ik vrijdagavond dan mijn rijbewijs komen inleveren en mag ik het maandagochtend terug komen halen?
    Dat zou ik ook vragen
    Als dat de eerste keer is, is dat toch geen stomme vraag.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Onafhankelijke getuige + medisch attest, dan moet de verdediging al heel straf uit de hoek komen om de rechtbank te doen twijfelen.
    Er was enkel vermelding van medisch attest, het attest zelf zou niet bestaan. (als alles is uitgezonden natuurlijk)

Onafhankelijke getuigen zijn ook niet altijd zo onafhankelijk:
    Zelf al aangereden door iemand die volle gas naar achter reed terwijl ik stilstond.
    Kwamen ook direct 2 "onafhankelijke" getuigen op de proppen die voor meneer wilden getuigen. Dat ik als een zot op hem reed en hij stil stond.
    Ik was toen heel blij met mijn dashcam

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soeplepel Bekijk bericht
    En die waren toch weerlegd door zijn advocaat? Ge kunt inderdaad niets zien en rechts op zijn kaak raken is haast onmogelijk tenzij hij al volledig uit raam hing..
    Enkel een andere arts kan de vaststellingen uit een medisch attest weerleggen; ieder zijn stiel. Advocaat kan het hoogstens in twijfel proberen te trekken met zijdelingse argumenten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mr.purple Bekijk bericht
    Er was enkel vermelding van medisch attest, het attest zelf zou niet bestaan. (als alles is uitgezonden natuurlijk)
    Attest van de verwondingen zat in het dossier, voorzitter heeft eruit geciteerd. Er was discussie over de 2 maanden arbeidsongeschiktheid door PTSD, daar was blijkbaar geen verslag van door de controlearts van Ethias.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mr.purple Bekijk bericht
    Onafhankelijke getuigen zijn ook niet altijd zo onafhankelijk:
    Zelf al aangereden door iemand die volle gas naar achter reed terwijl ik stilstond.
    Kwamen ook direct 2 "onafhankelijke" getuigen op de proppen die voor meneer wilden getuigen. Dat ik als een zot op hem reed en hij stil stond.
    Ik was toen heel blij met mijn dashcam
    Tuurlijk, ik sluit zeker niet uit dat het om een valse getuige gaat en dat de man die buschauffeur helemaal niet heeft aangeraakt. Probleem is dat er uit het dossier een paar elementen naar voren kwamen die moeilijk onderuit te halen zijn.
    Laatst gewijzigd door Didymus; 15 oktober 2019 om 15:51

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Enkel een andere arts kan de vaststellignen een medisch attest weerleggen; ieder zijn stiel. Advocaat kan het hoogstens in twijfel proberen te trekken met zijdelingse argumenten.

Attest van de verwondingen zat in het dossier, voorzitter heeft eruit geciteerd. Er was discussie over de 2 maanden arbeidsongeschiktheid door PTSD, daar was blijkbaar geen verslag van door de controlearts van Ethias.
    Ja, arts kan vaststellen, maar wil niet zeggen dat het van hem komt hé?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat is vaak zo bij slagen en verwondingen. Het medisch attest is één element, maar in combinatie met verhoor van verdachte, slachtoffer en getuigen wel een sterk onderdeel van de bewijsvoering.

de hamster's schermafbeelding
    iTrader
    182 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik kan dus echt niet meer kijken naar die zever zonder dat mijn bloed kookt. Aflevering van vorige week: meneer wist niet dat hij met een opgefokte brommer reed, wist niet dat hij een rijbewijs moest hebben..vrijspraak en kosten ten laste van de staat

Je kunt die in Veurne echt alles op zijn mouw spelden. Een beetje triestig kijken en wat aan zijn mouw frotten en je wandelt daar buiten. Niet meer doen he manneke.

rscaboy's schermafbeelding
    iTrader
    111 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hopelijk volgen ze nog eens een assisenzaak. Zal helaas moeilijk zijn om een goede zaak te vinden en dan nog eens toestemming krijgen van alle partijen.
    PSN: rscaboy_belgium

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de hamster Bekijk bericht
    Ik kan dus echt niet meer kijken naar die zever zonder dat mijn bloed kookt. Aflevering van vorige week: meneer wist niet dat hij met een opgefokte brommer reed, wist niet dat hij een rijbewijs moest hebben..vrijspraak en kosten ten laste van de staat.
    De nood om een rijbewijs te hebben volgt uit het feit dat hij opgefokt is, wat eveneens leidt tot geen geldige verzekering hebben. Een conforme bromfiets klasse A (max. 25 km/u) mag je nog altijd besturen vanaf 16 jaar zonder rijbewijs.

Het is dus iets complexer dan jij het hier wil voorstellen en ik vind de politierechter evenmin een softie. Sommige beklaagden zitten zichtbaar (en terecht) met de daver op het lijf wanneer ze door hem worden aangepakt.

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de hamster Bekijk bericht
    Ik kan dus echt niet meer kijken naar die zever zonder dat mijn bloed kookt. Aflevering van vorige week: meneer wist niet dat hij met een opgefokte brommer reed, wist niet dat hij een rijbewijs moest hebben..vrijspraak en kosten ten laste van de staat

Je kunt die in Veurne echt alles op zijn mouw spelden. Een beetje triestig kijken en wat aan zijn mouw frotten en je wandelt daar buiten. Niet meer doen he manneke.
    Hij brengt het mss luchtig, maar ik zou er nog niet te graag voor staan.

Ik zou de boetes en veroordelingen nog niet te graag krijgen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ben blij dat die advocaat dat ook verdedigd heeft, want da's het eerste wat in mij opkwam toen ik dat medisch attest hoorde en zelfs de rechter maakte er geen opmerking over..

Raar dat hij toch boete etc moet betalen, nee? Zijn er trouwens geen camera's gericht op de chauffeur?
    Ondanks ik vond dat de dader de feiten relativeerde, vond ik zijn advocaat voor de eerste keer in de reeks echt de naam "advocaat" waardig.
    De meeste advocaten vertellen zaken die de beklaagde ook wel had kunnen vertellen. Nu was alles mooi onderbouwd.

Meestal hoor je zaken als "Hij is jong en onbezonnen, hij was gehaast ,..." echt dat ik denk "dude, voor zo'n zever argumenten/verdediging hebde toch geen advocaat nodig?"

nokeyboard's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als die chauffeur gewoon naar voor kijkt (zithouding wanneer hij rijdt) kan je perfect als rechtshandige vanuit de bus (waar die wand/raamke is) op zijn rechtersmoel kloppen.

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nokeyboard Bekijk bericht
    Als die chauffeur gewoon naar voor kijkt (zithouding wanneer hij rijdt) kan je perfect als rechtshandige vanuit de bus (waar die wand/raamke is) op zijn rechtersmoel kloppen.
    Ja maar t punt is juist dat hij van buitenaf met een open raam (door een rechtshandige) toch op zijn rechterkaak zou geklopt zijn, niet van binnen in de bus.

Edit: Het zal idd zoals hieronder gezegd de slaap geweest zijn, al blijft het principe wel t zelfde.
    Laatst gewijzigd door AreVee; 16 oktober 2019 om 18:51
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

rscaboy's schermafbeelding
    iTrader
    111 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als hij naar links kijkt kan je hem al raken. Wat me nu niet zo vreemd lijkt als je ruzie hebt met iemand. Hij heeft trouwens een linkerarm, het is niet omdat je rechtshandig bent dat je niet kan slaan met links. Slag was trouwens op de slaap niet kaak.
    PSN: rscaboy_belgium
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

ValeRossi46's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rscaboy Bekijk bericht
    Hopelijk volgen ze nog eens een assisenzaak. Zal helaas moeilijk zijn om een goede zaak te vinden en dan nog eens toestemming krijgen van alle partijen.
    Een assisenzaak vind altijd plaats achter gesloten deuren.
    Laat staan da ze daar met een cameracrew gaan staan.
    Tis hier Amerika niet he.
    Zou nogal wa beïnvloeding vd jury zijn..daar de deuren los openzetten.
    Das ni de politierechtbank..daar kunde uwen dag gaan slijten als ge wilt.
    Misschien refereer je naar een eerder seizoen..hof van Assisen is bij mijn weten nooit gepasseerd.
    Correctioneel en dan den onderzoeksrechter..straffer als dat wordt het imo niet.
    Kheb wel ne stronthekel aan de lamme straffen in Wallonië tov Vlaanderen. Zeker politierechtbanken dan.
    De Waalse mentaliteit trekt zich door tot in het gerecht.
    Laatst gewijzigd door ValeRossi46; 17 oktober 2019 om 23:03

Pagina 121 van 125 Eerste ... 2171111117118119120121122123124125 Laatste

Regels voor berichten