Discussie: De Rechtbank (Vier)

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Nee ik geloof wel dat ik niet kan weten waarom iemand iets op zijn of haar hoofd draagt (itt ja maar een pet niet afzetten is nonchalance VS een hoofddoek heeft veel meer belang) en ik geloof ook dat dat ofwel altijd zou moeten mogen ofwel nooit.

Een rechter zou van mij niks mogen zeggen over een werk t shirt of vuile kleding of eender wat iemand draagt nee. Voor mijn part kwamen ze daar in slippers en zwembroek aan zou niks mogen uitmaken bij het uiteindelijke oordeel. Maar t zou dus absoluut wel moeten mogen.

T gaat mij om de twee gewichten, hoofddoek is dan deel van identiteit ofzo? Kan en mag maar een muts kan en mag dat dan ook zijn.

Edit: was dus op shaddix

Edit 2: anders nog gezegd ofwel is zowel de pet als hoofddoek "nonchalance" ofwel geen van de twee imo .

En een laatste, ik heb er geen probleem mee dat mevrouw een hoofddoek wou dragen (al is willen in dit geval veel gezegd maar goed). Al meer dat die pet/muts af moest.
    Laatst gewijzigd door AreVee; 9 oktober 2019 om 16:37
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yones Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Gaan we hier nu echt een hoofddoeken discussie van maken?

Wel raar dat ze er alle 3 zonder straf of boete vanaf zijn gekomen. Ik dacht dat op een onverzekerde en opgefokte brommer rijden serieus kostelijk was? Dat hebben mijn ouders me toch steeds wijsgemaakt
    Denk dat dat gezapig taaltje er wel voor iets tussenzit. Klinkt allemaal minder erg

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als hoofddeksels niet mogen, dan geen enkele hé.
    Een muts dragen en niet afzetten uit nonchalance of een hoofddoek dragen voor religieuze redenen, 't is even simpel.
    Don't think you are, know you are...

brandon_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AreVee Bekijk bericht
    En een laatste, ik heb er geen probleem mee dat mevrouw een hoofddoek wou dragen (al is willen in dit geval veel gezegd maar goed). Al meer dat die pet/muts af moest.
    Idem.
    De rechter mag er helemaal niet "zomaar" van uitgaan dat die man zijn muts zonder reden droeg.
    Mogelijk voelt hij zich om één of andere reden beter met een hoofddeksel op zijn hoofd. Genoeg mannen die kalend zijn en er zich voor schamen en daardoor liefst niet zonder hoofddeksel gezien worden.
    Ik vind dat op zijn mínst een even goede reden dan eender welke religieuze reden.
    Een gelijke behandeling was hier dus wel op zijn plaats me dunkt.
    Ofwel in beide gevallen zeggen "Zet dat hoofddeksel eens af", ofwel (en beter) vragen "Is het voor u een probleem om uw muts/doek even af te zetten a.u.b.?", ofwel (mijn voorkeur) helemaal niéts zeggen en hen rustig hun pet/muts/doek/... op hun hoofd laten staan.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Djees, die hoofddoek discussie is al in 101 topics gevoerd. Kan het hier niet gewoon over dat programma gaan?

Anyway, het begint wat voorspelbaar te worden. De zoveelste aanstelling tot bewindvoering, iemand die geflitst is,...
    I know that there's a part of me, doomed to face eternity.

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Djees, die hoofddoek discussie is al in 101 topics gevoerd. Kan het hier niet gewoon over dat programma gaan?
    Rechter uit het programma De Rechtbank zegt tegen iemand met een pet dat die af moet, tegen een vrouw met hoofddoek niks. Beiden in het programma de rechtbank. Mensen die naar het programma de rechtbank gekeken hebben vinden dit bizar en willen hierover hun ei kwijt op een discussieforum in het subforum tv onder het onderwerp De Rechtbank (Vier)?

T gaat hem zelfs niet echt over hoofddoek weg of niet, want ik lees hier nauwelijks iets over het afschaffen/verbieden van een hoofddoek.

Verder wel eens, die bewindvoering had ik exact hetzelfde gevoel bij, de zoveelste bomma die t niet meer weet en waar men dan nog, grotendeels pro forma, moet informeren of ze het allemaal goed vindt.
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Damn, wtf is dit.
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soeplepel Bekijk bericht
    Ge zag dat ze aan't friemelen was aan haar hand toen de rechter vroeg of het niet opgedragen was om feiten te wijzigen.. ze heeft zelf gelogen in de rechtbank. Ze had ten eerste al haar verhaal gewijzigd naar 'vallen tegen tafel' of whatever het was, en dan was't op de grond. Vond al raar dat de rechter niets zei, want da's het eerste wa'k naar mijn tv riep.
    Zolang je niet onder ede staat mag je in de rechtbank ongestraft de grootste leugens staan verkopen. Daders en slachtoffers kunnen geen eed worden opgelegd, enkel getuigen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brandon_ Bekijk bericht
    Idem.
    De rechter mag er helemaal niet "zomaar" van uitgaan dat die man zijn muts zonder reden droeg.
    Mogelijk voelt hij zich om één of andere reden beter met een hoofddeksel op zijn hoofd. Genoeg mannen die kalend zijn en er zich voor schamen en daardoor liefst niet zonder hoofddeksel gezien worden.
    Ik vind dat op zijn mínst een even goede reden dan eender welke religieuze reden.
    Een gelijke behandeling was hier dus wel op zijn plaats me dunkt.
    Ofwel in beide gevallen zeggen "Zet dat hoofddeksel eens af", ofwel (en beter) vragen "Is het voor u een probleem om uw muts/doek even af te zetten a.u.b.?", ofwel (mijn voorkeur) helemaal niéts zeggen en hen rustig hun pet/muts/doek/... op hun hoofd laten staan.
    Exact dit. Religieuze voorkeur, het graag zien of niet,.... Allemaal irrelevant. Er kan op zijn minst gevraagd worden of er bezwaar is het af te doen. Of je hangt voor de inkom een bord met "Geen hoofddeksels".

Jaren geleden werd de neef van mijn vriendin ook gedwongen om zijn pet af te zetten of moest de plaats verlaten. (niet in rechtbank btw)
    Die pet droeg hij echter omdat zijn schedel (na ongeluk en coma) er niet echt appetijtelijk uit zag. Met pet een normale gast, zonder pet eerder in zombie-mode.
    Wat helemaal tegenstak was dat de ene sikh en twee moslima's in dezelfde f*cking groep helemaal geen opmerking kregen.

Zo creëer je een wij-zij situatie.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 120 van 120 Eerste ... 2070110116117118119120

Regels voor berichten