Discussie: De Rechtbank (Vier)

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Didymus Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Euhm, nee. Het is een rechter verboden om advies te geven aan de mensen die hem of haar verschijnen.

In het programma al verschillende keren mensen voor de vrederechter zien verschijnen zonder advocaat die geen flauw benul hadden hoe zich te verweren of iets te vorderen. Als je bovendien beseft dat de vrederechter onder een bepaald bedrag uitspraak doet in laatste aanleg, dan kan dat een pijnlijke affaire worden...
    De rechter zal beide partijen beschermen van onredelijk en absurde claims, gratis. Je moet ook geen idee hebben hoe je te verweren of iets te vorden. Je moet er je verhaal doen, de vrederechter zal met een oplossing komen en daar moet je iets van vinden, daar heb je geen advocaat voor nodig die je €300 ph kost, zeker niet als het geschil over nog geen €250 per jaar gaat,...

iTrader
    0
    Ocharme da oud vrouwtje gisteren. Wou haar een knuffel geven

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    De rechter zal beide partijen beschermen van onredelijk en absurde claims, gratis. Je moet ook geen idee hebben hoe je te verweren of iets te vorden. Je moet er je verhaal doen, de vrederechter zal met een oplossing komen en daar moet je iets van vinden, daar heb je geen advocaat voor nodig die je €300 ph kost, zeker niet als het geschil over nog geen €250 per jaar gaat,...
    Jij hebt het enkel over verzoening, dat is slechts een deel van de zaken die een vrederechter behandelt. Als je wordt gedagvaard of wordt opgeroepen via een verzoekschrift voor het vredegerecht, dan is het toch andere koek hoor.

ValeRossi46's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Vredegerecht gaat niet verder dan zaken v 5000 eur,das dan eerder voor de rechtbank v koophandel of welke zaak je ook in verwikkeld bent.Bij fraude zal dat wel correctioneel zijn denk ik.
    Het vredegerecht is er net om kleine dingen(voor iedereen anders interpreteerbaar) op te lossen.

-TC-'s schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Gij kunt daar bv komen vertellen dat uw huurder een drama is, die het huis vernield en zijn huur ni betaald.. maar als gij ni expliciet vordert dat ge de huurovereenkomst verbroken wilt zien dan zal de vrederechter dat ook niet uitspreken..
    voorbeeld van een ‘fout uit onwetendheid’ van particulieren die zichzelf in zo’n zaken vertegenwoordigen: ze vorderen de ontbinding van de huurovereenkomst, laten bevelen dat het pand moet ontruimd, maar vergeten wel dat ge uitdrukkelijk moet vorderen dat deze ontruiming indien nodig gedwongen mag gebeuren door de gerechtsdeurwaarder..
    Leuk als ge da vergeet.. dan moogde nog eens teruggaan en zit uwe niet-betalende huurder nog wa langer uw pand te misbruiken

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

-TC-'s schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ValeRossi46 Bekijk bericht
    Vredegerecht gaat niet verder dan zaken v 5000 eur,das dan eerder voor de rechtbank v koophandel of welke zaak je ook in verwikkeld bent.Bij fraude zal dat wel correctioneel zijn denk ik.
    Het vredegerecht is er net om kleine dingen(voor iedereen anders interpreteerbaar) op te lossen.
    Vredegerecht gaat zeker verder dan zaken tot 5.000 euro. (Handels)huurzaken, burengeschillen, voorlopig bewind,.. tal van zaken waarbij het een complexe zaak kan worden (die dan nog vaak de waarde van 5.000 euro overstijgen)

iTrader
    11 (93%)
    Een advocaat is alleen nuttig voor serieuze zaken vind ik. Een kennis van mij had een advocaat ingeschakeld ivm foto’s van een huwelijk. Het proces gewonnen maar zijn advocaat was even duur als zijn eis.

gimantalon's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -TC- Bekijk bericht
    Vredegerecht gaat zeker verder dan zaken tot 5.000 euro. (Handels)huurzaken, burengeschillen, voorlopig bewind,.. tal van zaken waarbij het een complexe zaak kan worden (die dan nog vaak de waarde van 5.000 euro overstijgen)
    nee hoor, ik had paar jaar geleden een geschil over 3000eur en dat werd via eerste aanleg gedaan... het bedrag was te hoog zei men toen

-TC-'s schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gimantalon Bekijk bericht
    nee hoor, ik had paar jaar geleden een geschil over 3000eur en dat werd via eerste aanleg gedaan... het bedrag was te hoog zei men toen
    Een paar jaar geleden klopt dat uw geschil over 3.000euro niet bij de vrederechter kon, maar De grenzen van de bevoegdheid summae zijn in 2018 gestegen naar 5.000.

En dan heeft de vrederechter nog enkele exclusieve bevoegdheden ongeacht het bedrag van de vordering.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Een advocaat is alleen nuttig voor serieuze zaken vind ik. Een kennis van mij had een advocaat ingeschakeld ivm foto’s van een huwelijk. Het proces gewonnen maar zijn advocaat was even duur als zijn eis.
    In 9/10 zaken in het programma lijkt het inderdaad alsof de advocaat niet veel meerwaarde heeft. Nu, die zal administratief in de achtergrond nog wel helpen uiteraard maar dat toont voor mij eerder aan hoe een lastige rompslomp justitie is eerder dan dat aantoont dat een advocaat "iets kan".

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Staat hier toevallig op.

Ja ,ik heb 1100 euro ziekenkas dus ik kan maar 50 euro afbetalen.

Ni meer?

Ja nee, ik heb nog 3,8 miljoen euro schuld wegens fiscale fraude!

Sayeth what?

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk bericht
    Staat hier toevallig op.

Ja ,ik heb 1100 euro ziekenkas dus ik kan maar 50 euro afbetalen.

Ni meer?

Ja nee, ik heb nog 3,8 miljoen euro schuld wegens fiscale fraude!

Sayeth what?
    Kunde al denken hoeveel die effectief verduisterd heeft, 9/10 nog pak meer dan die 3,8 mil .
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AreVee Bekijk bericht
    Kunde al denken hoeveel die effectief verduisterd heeft, 9/10 nog pak meer dan die 3,8 mil .
    En ze stond er nog mee te lachen ook. Die heeft ergens een garagebox vol vuilzakken geld.

iTrader
    4 (100%)
    Maar dan wel 1.100 euro ziekteuitkering krijgen

iTrader
    11 (93%)

De Rechtbank (Vier)

De strafeloosheid is hier toch immens he. Ze mocht niet werken zegt ze. Ja, als zelfstandige! Laat die godv levenslang 60u werken per week als arbeider aan den band. Maar ja, dan opeens wordt ze depressief he. Of haar rug. En dan is er de ziekenkas. Leve België.

Die lacht gewoon met het systeem. En terecht. Ps: ik verschoot ivm die bromfiets diefstal. Maar ik vrees dat het aan zijn glimlach lag. En zijn verleden. Het was genoeg geweest zei men blijkbaar.

Pagina 113 van 120 Eerste ... 1363103109110111112113114115116117 ... Laatste

Regels voor berichten