Discussie: De Rechtbank (Vier)

iTrader
    11 (93%)
    Laf dus. Banden plat steken. Glazen voordeuren inslaan. Een leuke buurvrouw!

Het enige wat ze kon zeggen was dat de vrachtwagens voor het zwembad om 6u arriveerden. Jaloezie dus.

gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yusifer Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zo duidelijk zagen die beelden er niet uit. Ik peins wel dat zij het was, maar ze gebruikt de onscherpte van die beelden in haar voordeel.
    + Wie zichzelf niks te verwijten heeft, gaat ni beginnen neuten over het feit of die camera daar al dan niet mag filmen. In mijn ogen was die schuldig over de hele lijn..

Wanneer ze de eerste seconden in beeld kwam (nog voor je wist wat er gebeurd was), dachtk al "om, da ziet er een moeilijke/lastige uit"

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gumball4000 Bekijk bericht
    + Wie zichzelf niks te verwijten heeft, gaat ni beginnen neuten over het feit of die camera daar al dan niet mag filmen. In mijn ogen was die schuldig over de hele lijn..

Wanneer ze de eerste seconden in beeld kwam (nog voor je wist wat er gebeurd was), dachtk al "om, da ziet er een moeilijke/lastige uit"
    Nochtans heeft ze wel een punt. Camera's mogen niet zomaar gehangen worden.
    Duidelijk dat straat zichtbaar is en dergelijke.
    Dus bewijsmateriaal is niet rechtmatig verkregen.

iTrader
    0
    Ja, maar dat maakt het bewijsmateriaal volgens de Antigoonleer (arrest Cassatie) niet onbruikbaar. Buren stonden niet terecht voor inbreuken op de Camerawet, dus dat argument is hier juridisch niet veel waard.

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Laf dus. Banden plat steken. Glazen voordeuren inslaan. Een leuke buurvrouw!

Het enige wat ze kon zeggen was dat de vrachtwagens voor het zwembad om 6u arriveerden. Jaloezie dus.
    Één jaar lang kwamen elke ochtend om 6u vrachtwagens materiaal leveren voor een zwembad! Serieus zwembadje.

Ik wist al genoeg toen.
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    Ze heeft ook een punt hoor, maar als ik er niets mee te maken zou hebben zou ik zeggen "Nee, dit ben ik duidelijk niet".
    Ze gaat in de tegenaanval, precies omdat ze er zich probeert uit te lullen.
    Kzou ze wel verplicht naar de psycholoog/psychiater hebben laten gaan. Waar is uw normbesef na zulke overtredingen?

En dan die case van die wietplantage bij de nicht van die kerel . Effe de tijd van de rechters verkwisten

iTrader
    11 (93%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerv.Be Bekijk bericht
    Één jaar lang kwamen elke ochtend om 6u vrachtwagens materiaal leveren voor een zwembad! Serieus zwembadje.

Ik wist al genoeg toen.
    Dat ze goed kan overdrijven

Yones's schermafbeelding
    iTrader
    146 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gumball4000 Bekijk bericht
    En dan die case van die wietplantage bij de nicht van die kerel . Effe de tijd van de rechters verkwisten
    “Ik dacht, ik kan maar eens proberen”

Xbox Live: kTs Yones

gimantalon's schermafbeelding
    iTrader
    0
    En dan die advocaat die zat te neuten over 3,5eur per maand over een pacht van 230eur per JAAR. En was dan nog verkeerd ook in 'zen berekening'... Was oudere (ervaren?) advocaat die waarschijnlijk nog eens aan 120eur/uur aanrekent. Die durft dan nog op televisie komen ook het werd al eens hier gezegd dat sommige advocaten dingen erger maken lol

In het geval van die Afrikaan met Pro Deo, ik zeg het niet snel, maar hier was het een perfect voorbeeld hoe Pro Deo mensen terecht helpt die het nodig hebben. Die huisjesmelker dacht even de huurwaarborg af te snoepen van die arme man.

Beste reality programma op de buis, belangrijk dat mensen justitie (je belastingsgeld!) in praktijk kunnen zien.

Th1x4nG's schermafbeelding
    iTrader
    14 (94%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gimantalon Bekijk bericht
    oudere (ervaren?) advocaat die waarschijnlijk nog eens aan 120eur/uur aanrekent
    Maak er maar gerust het dubbele van hoor.
    If you can't handle me at my Steve Urkel, you don't deserve me at my Stefan Urquelle.

iTrader
    11 (93%)

De Rechtbank (Vier)

Er zijn er die makkelijk €350 per uur vragen.

Iedere keer ik naar dit programma kijk, denk ik: geef jouw schuld toe en slik de boete. 7 kogels afvuren en dan nog een verhaal verzinnen dat zijn neef ‘moest’ dealen? Wanna be a bad boy? Then act like a bad boy.

Die ene gast ook met zijn 23e boete in het verkeer. Die kwam ook zeveren dat hij gestopt was met drinken. Yeah right!

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Er zijn er die makkelijk €350 per uur vragen.

Iedere keer ik naar dit programma kijk, denk ik: geef jouw schuld toe en slik de boete. 7 kogels afvuren en dan nog een verhaal verzinnen dat zijn neef ‘moest’ dealen? Wanna be a bad boy? Then act like a bad boy.

Die ene gast ook met zijn 23e boete in het verkeer. Die kwam ook zeveren dat hij gestopt was met drinken. Yeah right!
    Met die zaak wordt wel pijnlijk duidelijk dat verdediging soms vuil gespeeld wordt.

Je merkte ook duidelijk dat de burgerlijke partij oprecht kwaad werd. Logisch ook aangezien men een lulverhaal wou ophangen van een gangster te zijn, terwijl het effectieve strafblad gewoon blanco was.

Het is logisch dat verdediging alles uit de kast haalt. Maar het is pijnlijk om zien dat het naast minimaliseren, er ook gewoon pertinente onwaarheden worden verteld.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Waarom men een advocaat betaald voor de vrederechter is me vaak niet duidelijk,...

De vrederechter is net "advocaat" voor beide,...

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    Camera's moeten volgens mij altijd gericht zijn eigen woning, of in het uitzonderlijke geval van een 360° camera. Ik dacht dat de vuistregel was dat hetgeen je wil beschermen altijd zichtbaar moet zijn op de beelden.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Waarom men een advocaat betaald voor de vrederechter is me vaak niet duidelijk,...

De vrederechter is net "advocaat" voor beide,...
    Euhm, nee. Het is een rechter verboden om advies te geven aan de mensen die hem of haar verschijnen.

In het programma al verschillende keren mensen voor de vrederechter zien verschijnen zonder advocaat die geen flauw benul hadden hoe zich te verweren of iets te vorderen. Als je bovendien beseft dat de vrederechter onder een bepaald bedrag uitspraak doet in laatste aanleg, dan kan dat een pijnlijke affaire worden...

PS: Weinig spraakmakende zaken in de aflevering van gisteren. De variatie is de laatste seizoenen ook verdwenen; enkel nog politie/correctionele zaken, vrederechter en af en toe een voorgeleiding bij de onderzoeksrechter. Waar zijn bv. de arbeids- en de strafuitvoeringsrechtbank gebleven? Na de 10de geïntoxiceerde bestuurder met een slap excuus heb ik het toch echt wel gehad.

Pagina 112 van 123 Eerste ... 1262102108109110111112113114115116122 ... Laatste

Regels voor berichten