Discussie: Netflix België

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    105 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KingOfWoods Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    DERRY GIRLS: Fcking geweldig grappig. Totaal onverwacht, maar superontdekking toch.
    Kan het niet beter verwoorden.

Iemand gelijkaardige serie/sitcom om het zwarte gat nu op te vangen?

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk bericht
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koonut Bekijk bericht
    Nieuwe Chapelle special is er weer pal op. Leuke epilogue ook.
    Idd, kapotgelachen.
    PSN: PapiBerto82

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik merk dat wanneer wij Netflix kijken, het geluid van de serie/film heel luid staat terwijl de stemgeluiden heel stil zijn.
    Een vaak voorkomend probleem als ik het zo snel eens google.

Is hier een oplossing voor? Heb al met de instellingen van m'n soundbar zitten klooien, tevergeefs.
    Don't think you are, know you are...

kiewitcity's schermafbeelding
    iTrader
    143 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    Ik merk dat wanneer wij Netflix kijken, het geluid van de serie/film heel luid staat terwijl de stemgeluiden heel stil zijn.
    Een vaak voorkomend probleem als ik het zo snel eens google.

Is hier een oplossing voor? Heb al met de instellingen van m'n soundbar zitten klooien, tevergeefs.
    Had dat ook ,dat de muziek altijd veel harder ging.
    Heb in de tv instellingen opgezet zogezegd bij zappen en overgang scenes het geluid het zelfde blijft.
    Lijkt wel te helpen, ook gezet dat ge bij laag volume de stemmen duidelijk blijft horen.
    Muziek is nog steeds iets harder,maar niet meer zo overdreven als eerst.
    Luister via een 5.1 home cinema v Samsung.

ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Voor soundbars is er, afhankelijk van het type, een probleem van "downmixing" waarbij de 5.1 stream in een stereo soundbar wordt gedrukt en de stemmen verloren gaan. Als je de soundbar kan instellen om het center kanaal veel luider te zetten kan het het oplossen, anders is de output op stereo zetten een alternatief (maar de geluidskwaliteit zal anders zijn). Sommige systemen hebben ook een auto volume level system om zowel ambient als vocal sounds op gelijke hoogte te brengen.

Voor 5.1 systemen met een aparte ontvanger kan je elk kanaal wel instellen en daar de stemmen hoger zetten.

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kiewitcity Bekijk bericht
    Had dat ook ,dat de muziek altijd veel harder ging.
    Heb in de tv instellingen opgezet zogezegd bij zappen en overgang scenes het geluid het zelfde blijft.
    Lijkt wel te helpen, ook gezet dat ge bij laag volume de stemmen duidelijk blijft horen.
    Muziek is nog steeds iets harder,maar niet meer zo overdreven als eerst.
    Luister via een 5.1 home cinema v Samsung.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ilgonwe Bekijk bericht
    Voor soundbars is er, afhankelijk van het type, een probleem van "downmixing" waarbij de 5.1 stream in een stereo soundbar wordt gedrukt en de stemmen verloren gaan. Als je de soundbar kan instellen om het center kanaal veel luider te zetten kan het het oplossen, anders is de output op stereo zetten een alternatief (maar de geluidskwaliteit zal anders zijn). Sommige systemen hebben ook een auto volume level system om zowel ambient als vocal sounds op gelijke hoogte te brengen.

Voor 5.1 systemen met een aparte ontvanger kan je elk kanaal wel instellen en daar de stemmen hoger zetten.
    Ik zal vanavond nog eens spelen met de instellingen. Bedankt voor jullie reacties!
    Soundbar is een gewone (geen 5.1) met subwoofer. Heeft mij 200 euro gekost en had ik het geweten, gaf ik wat meer uit.

Ik kom van een 5.1 systeem die aardig wat meer kostte. Ondertussen sterk veroudert en wegens nieuw TV meubel koos ik voor een draadloze sub + soundbar. Ondertussen die draadloze verbinding van soundbar met TV toch aangesloten met kabel, want dat is ook al een groot verschil in kwaliteit.
    Don't think you are, know you are...

iTrader
    143 (100%)

Welk kanaal is dat eigenlijk voor die stemmen hoger te zetten, is dat in de equalizer te doen ? En welke Hertz is dat dan.mischien lompe vraag.

ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kiewitcity Bekijk bericht
    Welk kanaal is dat eigenlijk voor die stemmen hoger te zetten, is dat in de equalizer te doen ? En welke Hertz is dat dan.mischien lompe vraag.
    Normaal kan je dat inderdaad via de equalizer doen. Normaal is dit tussen de 125 en 500 Hz:
    https://www.sony.co.uk/electronics/s...icles/00173527
    https://www.gadgetsnow.com/how-to/ho...w/65200931.cms (bass onder 125 Hz en treble boven 4kHz)

Dus voor stille stemmen zet je in die 125-500Hz de notch op +3 of +6 ipv 0 (of mss staat het zelfs negatief waardoor je al helemaal niks hoort). Succes is wel niet gegarandeerd. Als de soundbar de stream verkeerd verwerkt zijn de stemmen al weg en dan is het luider maken niet de oplossing.

Een surround systeem met aparte versterker geeft je de optie om center, links, rechts, achter, etc in te stellen met equalizer maar voor soundbars is het wat beperkter.

Indien je het type weet van de soundbar kan je normaal online de specs bekijken, je dient te letten op DTS of Dolby en de cijfers "2.0" (levert downmixing op en stille stemmen) of "5.1" (daar kan je normaal de stemmen nog fixen).

iTrader
    143 (100%)
    Normaal kan je dat inderdaad via de equalizer doen. Normaal is dit tussen de 125 en 500 Hz:
    https://www.sony.co.uk/electronics/s...icles/00173527
    https://www.gadgetsnow.com/how-to/ho...w/65200931.cms (bass onder 125 Hz en treble boven 4kHz)

Dus voor stille stemmen zet je in die 125-500Hz de notch op +3 of +6 ipv 0 (of mss staat het zelfs negatief waardoor je al helemaal niks hoort). Succes is wel niet gegarandeerd. Als de soundbar de stream verkeerd verwerkt zijn de stemmen al weg en dan is het luider maken niet de oplossing.

Een surround systeem met aparte versterker geeft je de optie om center, links, rechts, achter, etc in te stellen met equalizer maar voor soundbars is het wat beperkter.

Indien je het type weet van de soundbar kan je normaal online de specs bekijken, je dient te letten op DTS of Dolby en de cijfers "2.0" (levert downmixing op en stille stemmen) of "5.1" (daar kan je normaal de stemmen nog fixen).
    Merci, straks is uittesten.. had al liggen googelen achter beste instellingen voor mijn 5.1 maar kwam altijd op het zelfde uit..

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    The OA - Drie afleveringen ver en toch behoorlijk benieuwd naar hoe het verder gaat .
    Spoiler:
    . Hoofdpersonage doe het ook goed en geloofwaardig ondanks het nu en dan minder realistisch karakter van de serie, voorlopig zeg ik aanrader .
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

iTrader
    20 (100%)
    Ff snel hulp nodig. Dark crystal dpeelt in het nederlands af, nochtans staat profiel in het engels hoe verander ik dit?

iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeffry Bekijk bericht
    Ff snel hulp nodig. Dark crystal dpeelt in het nederlands af, nochtans staat profiel in het engels hoe verander ik dit?
    Naar audio en ondertiteling gaan terwijl het afspeelt. Op de playstation is dat gewoon bolletje duwen en dan kun je dat in een menu kiezen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Squealer's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AreVee Bekijk bericht
    The OA - Drie afleveringen ver en toch behoorlijk benieuwd naar hoe het verder gaat .
    Spoiler:
    . Hoofdpersonage doe het ook goed en geloofwaardig ondanks het nu en dan minder realistisch karakter van de serie, voorlopig zeg ik aanrader .
    Het eerste seizoen vond ik al heel goed, maar het 2e is echt nog een niveau hoger. Is ook donkerder en mysterieuzer dan het eerste, met een nóg hoger WTF gehalte. Dus zeker blijven kijken. De cliffhanger van S2 is echt jaw-dropping. Nog niet op reddit episode discussions gaan lezen zodat je niet per ongeluk spoilers tegenkomt, zoals ik heb voorgehad
    Ben nu zelfs terug opnieuw begonnen met S1E1. Heerlijk, zo'n series die dik gelaagd zijn, vreemde clues bevatten en je ff doen nadenken tijdens de credits... En waarbij er inter-seasonal references in verweven zitten omdat Brit & Zal het verhaal van 5 seizoenen van in het begin volledig uitgetekend hebben. It's all connected. Groot respect voor zo'n creatieve talenten.

Na series als Maniac, The OA, Stranger Things, Black Mirror & Dark is het wel harder geworden om nog series te vinden die ik boeiend genoeg vind...
    Binnenkort Mindhunter eens proberen.

Spoiler:

Voor docu-liefhebbers: bezig aan Flint Town; aanrader.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mijn fout uiteraard, is inderdaad de persoon die jij zegt dat het is natuurlijk . Geen idee waarom ik, onbewust, die associatie maakte met iemand anders .

Edit: Hoewel het de bedenkers' bedoeling was om vijf seizoenen van The OA te maken, maakte Netflix op 5 augustus 2019 bekend dat ze de serie hebben gecanceld door te hoge productiekosten.

Das wel bummer .
    Laatst gewijzigd door AreVee; 6 september 2019 om 16:05
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

Pagina 234 van 235 Eerste ... 134184224230231232233234235 Laatste

Regels voor berichten