Pagina 5 van 37 Eerste 12345678915 ... Laatste

Discussie: HBO's The Wire

KlAzOiD's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik vind dat de serie zichzelf ieder seizoen opnieuw heruitvindt. Stel dat S2-3-4 gewoon S1 zouden zijn, maw afluisterpraktijken maar gewoon een nieuwe case, dan was de serie al lang "dood" geweest. Het is juist de sterkte van de serie dat ze de 'mainplot' durven achterwege laten voor juist meer diepgang. S4 vond ik het sterkste seizoen tot nu toe omdat het de oorsprong van de problematiek waar The Wire rond draait op tafel smijt. Kan al niet wachten voor het orgelpunt dat hopelijk S5 zal worden.

Meest hilarische scene is toch wel wanneer McNulty het kantoor binnenkomt wanneer een kandidaat gezocht wordt om undercover in die "penthouse" te gaan.
    no votes  

diggie's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Omg, volgende aflevering wordt te zalig.

Omar is back!

(btw, The Wire is toch wel de serie die je niet met Ned. ondertitels zou mogen kijken, teveel simpelweg onvertaalbare dialogen)
    ...
    no votes  

kakature's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Ik vind van niet. Ik begrijp er nies van zonder subs. 't Is niet dat ik niet luister hé, ik begrijp al die jokes wel. Soms zijn ze gewoon bezig in straattaal of smijten ze er politieke woorden in en dat begrijp ik allemaal niet.

no votes  

skampy's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik ga nu stillekesaan naar de ontknoping toe van s4 en zoals klazoid zegt, het is weer fuckin' interessant. Hoe het na de heerschappij van Avon verder moet en hoe die jonge gastjes het slingen op zich nemen zonder eigenlijk enige leiderschap door volwassenen, da's weer een nieuw aspect in het leven op straat. Uiteraard zijn ook de story's met bv. Omar en Bubbs heel fijn om terug te zien keren. khoop wel dat McNulty nog enigzins in actie schiet, want zijn gedomesticeerd leven zint me maar niks.
    no votes  

Time's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Eerste 3 seizoen zonder subs bekeken en had toch nergens last van.

Dat subs de context regelmatig verneuken is ergens wel normaal ook, nadeel aan buitenlandse series als je talenkennis niet groot genoeg is.
    WANN DU DEINE PFERDEKOPF NICHT GESCHLOSSEN HALT GEHEN WIR DU EINEM FACIAL GIEBEN
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    s4 uitgezien. 't was genieten. Maar toch zo'n harde stuff ook. Wat bepaalde personages overkomt...

Maar het einde doet me natuurlijk enórm uitkijken naar s5. zal wel nog laaaaaang duren.
    no votes  

PineMangoes's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skampy Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    s4 uitgezien. 't was genieten. Maar toch zo'n harde stuff ook. Wat bepaalde personages overkomt...

Maar het einde doet me natuurlijk enórm uitkijken naar s5. zal wel nog laaaaaang duren.
    Watching 5 as we speak
    no votes  

Time's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Momenteel het eerste seizoen van Oz aan het zien. Bodie uit The Wire speelt daar een gevangene, een van de bewakers: Avon Barksdale.
    WANN DU DEINE PFERDEKOPF NICHT GESCHLOSSEN HALT GEHEN WIR DU EINEM FACIAL GIEBEN
    no votes  

tomh's schermafbeelding
    iTrader
    0
    kheb season 1 gezien, zaten leuke dingen in en vond het echt wel een goede serie,
    binnenkort season 2 enzo
    no votes  

Boris Barowski's schermafbeelding
    iTrader
    0
    een van de betere series dak al gezien heb

heb de eerste 4 seizoenen al 2-3 keer bekeken over lange tijd en je vindt toch wel altijd iets nieuw.

kan weer niet wachten tot de volgende ep uitkomt
    ...Si vis pacem, para bellum...
    www.barowski.be
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boris Barowski Bekijk bericht
    heb de eerste 4 seizoenen al 2-3 keer bekeken over lange tijd en je vindt toch wel altijd iets nieuw.
    true that. Ik ben S1-3 nu terug aan 't marathonnen en er treedt nooit verveling op. Het is zelfs aan te raden. Personages en storylines worden vaak even geïntroduceerd in 1 seizoen om dan een prominente rol te spelen in het volgende. Daar waar de herbekijkwaarde van een Prison Break quasi nihil is (dialogen en personages trekken op niks in vgl met the wire), ligt die bij The Wire heel hoog. Het is ook wel leuk dat je sommige lines gewoon kan voorspellen, niet omdat je het vanbuiten kent, maar omdat je het personage kent (bv. McNulty's "What the fuck did I do?" en "Nicely done"). Herbekijken is puur genieten. Maar wat ik al enkele keren heb aangehaald, is me ook nu weer opgevallen: vertaling van alle 4 seizoenen is pure rommel. Verkeerde namen, verkeerde interpretaties,...het is te gek voor woorden.
    no votes  

cassie821's schermafbeelding
    iTrader
    35 (100%)
    Ik heb eergisteren s1 - s3 geleend in de bieb en kga dan maar es beginnen te kijken zeker
    "Faire ce que tu aimes, c'est la liberté. Aimer ce que tu fais, c'est le bonheur"
    no votes  

Boris Barowski's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skampy Bekijk bericht
    true that. Ik ben S1-3 nu terug aan 't marathonnen en er treedt nooit verveling op. Het is zelfs aan te raden. Personages en storylines worden vaak even geïntroduceerd in 1 seizoen om dan een prominente rol te spelen in het volgende. Daar waar de herbekijkwaarde van een Prison Break quasi nihil is (dialogen en personages trekken op niks in vgl met the wire), ligt die bij The Wire heel hoog. Het is ook wel leuk dat je sommige lines gewoon kan voorspellen, niet omdat je het vanbuiten kent, maar omdat je het personage kent (bv. McNulty's "What the fuck did I do?" en "Nicely done"). Herbekijken is puur genieten. Maar wat ik al enkele keren heb aangehaald, is me ook nu weer opgevallen: vertaling van alle 4 seizoenen is pure rommel. Verkeerde namen, verkeerde interpretaties,...het is te gek voor woorden.

een serie als the wire bekijken met ondertitels is bijna misdadig
    bijna alle sfeer enzo (bv de nuances in de spraak van snoop) mis je bijna gegarandeerd als je moet concentreren op ondertitels.

Dit seizoen vind ik de invalshoek van de krant wel minder... ik heb graag het spel tss politie en criminelen dat ze in de eerdere seizoenen naar voor brachten. Het schoolsysteem vond ik iets minder, maar toch nog goed
    ...Si vis pacem, para bellum...
    www.barowski.be
    no votes  

Time's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Momenteel aan het einde van seizoen 4, maar ik snap iets niet. Wat heeft Carcetti tegen die zwarte commisioner? 4de seizoen en ken nog altijd zijn naam niet vanbuiten, Rawls?

Eerst zitten ze wat onder elkaar info te delen en dan kan hij plots niet snel genoeg buiten vliegen.:/
    Niet dat ik het onterecht vind, veel politiek, weinig competentie.
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Burrell bedoel je. Rawls is den blanke kloot die McNulty ni kan rieken of zien (hoofd van homicide). Wat Carcetti tegen Burrell heeft? Weet ondertssn al nimeer wat er allemaal in s4 gebeurt, maar het lijkt me logisch dat de superideologische Carcetti er gewsoon niet tegen kan dat Burrell te veel bezig is met zn carrière en politieke spellekes. Carcetti wil echt verandering in de stad, en Burrell draait al te lang mee. Hij vindt dat er nood is aan een frisse wind. Allé, meer zocht ik er toch niet achter.
    no votes  

Pagina 5 van 37 Eerste 12345678915 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten