Pagina 6 van 37 Eerste ... 234567891016 ... Laatste

Discussie: Kamp Waes

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ilgonwe Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik stel me ook wat vragen bij de selectie. De eerste aflevering focuste vooral op de fysieke aspecten en de kandidaten hadden wel wat op hun palmares staan. Fly zei dat ze allrounders zoeken, ik vraag me af of de selectie niet deels gebaseerd is op mensen die ze kunnen kraken. Met een diverse groep (jong en oud, man en vrouw, telkens andere sportspecialiteiten, ...) kom je sowieso aan een suboptimale crew van 15 en dan nog eens onzichtbare vereisten (zoals weinig weten van special forces om geen voorsprong te krijgen).

Ik denk wel dat een deel van de aantrekkingskracht zit in het volgen van de "folteringen", als ze er allemaal lachend door kletsen is de spanning weg. Ik hoop wel dat ze nog met minstens 5 eindigen, als we er enkel 2 gaan zien lijkt het alsof ze een "winnaar" zoeken.
    Volgens mij gaan er daar heel weinig tot niemand lachend door hoor.. Het slagingspercentage is ook bijzonder laag zelfs door militairen die hele dagen trainen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Patj's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ilgonwe Bekijk bericht
    Ik stel me ook wat vragen bij de selectie. De eerste aflevering focuste vooral op de fysieke aspecten en de kandidaten hadden wel wat op hun palmares staan. Fly zei dat ze allrounders zoeken, ik vraag me af of de selectie niet deels gebaseerd is op mensen die ze kunnen kraken. Met een diverse groep (jong en oud, man en vrouw, telkens andere sportspecialiteiten, ...) kom je sowieso aan een suboptimale crew van 15 en dan nog eens onzichtbare vereisten (zoals weinig weten van special forces om geen voorsprong te krijgen).

Ik denk wel dat een deel van de aantrekkingskracht zit in het volgen van de "folteringen", als ze er allemaal lachend door kletsen is de spanning weg. Ik hoop wel dat ze nog met minstens 5 eindigen, als we er enkel 2 gaan zien lijkt het alsof ze een "winnaar" zoeken.
    ik snap niet dat Waes die bodybuilders geselecteerd heeft. Iedereen weet dat je relatief allround duursporters nodig hebt in het leger. De toegangstests bij het leger leggen al een gigantisch zware nadruk op het lopen (dacht 80% lopen, 10% pompen, 10% buikspieren voor het sportgedeelte). Het is vreemd dat hij die crossfitters etc. dan selecteert. In een tijd dat je met zwaarden op elkaar mepte was dat misschien handig om zo een sterke man/vrouw bij te hebben; maar in de tijd dat we met karabijnen en pistolen op elkaar schieten is dat minder nuttig. Goed ze moeten wel wat kunnen dragen natuurlijk, dus een beetje kracht is handig meegenomen.

Ik vraag me ook af of hij ook op het karakter heeft getest. ik zag sporttests en presentatiefilmpjes, maar je moet toch ook nagaan of iemand ethisch/psychisch geschikt is. Wat niet wil zeggen dat iemand die er niet doorgeraakt zot is of zo natuurlijk :-D . Die special forces zijn niet alleen elite omdat ze fysiek zeer sterk zijn, maar ook ook (en misschien vooral) omdat die geestelijk waanzinnig sterk zijn. Maar ik denk dat Tom vooral plezante televisie wou hebben; mensen die allemaal fysiek uitblinken in iets, mss ook interessante figuren en dan die Fly erop loslaten.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    1 woord: entertainment.

Echt niet te ver gaan zoeken of je haalt de fun eruit voor jezelf.

ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    De reeks van Robin Ramaekers is nog 3 weken te bekijken: https://vtm.be/vtmgo/special-forces~...6-3f1f73a88889
    Blijkbaar komen een aantal commentaren van die trainers nog eens terug in de reeks van Waes, handig recycleren. De tweede aflevering gaat in op de training maar dan in sneltempo dus het kan wel wat "spoilen" voor mensen die verrast willen worden door Kamp Waes.

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yusifer Bekijk bericht
    1 woord: entertainment.

Echt niet te ver gaan zoeken of je haalt de fun eruit voor jezelf.
    Dit dus. Die 15 kandidaten zijn echt niet geselecteerd omdat ze er het beste uitkwamen, maar gewoon omdat ze er het leukste programma mee kunnen maken.

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nog raar dat er geen homo of lesbische in zit. Wat ook meestal de standaard geworden is voor elk programma tegenwoordig.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Nog raar dat er geen homo of lesbische in zit. Wat ook meestal de standaard geworden is voor elk programma tegenwoordig.

Nog niet alle karakters zijn voorgesteld en al zeker niet hun relationele toestand. Kan goed zijn dat ze dat als kers op de taart houden voor in de pers achteraf. Zou me zeker niet verbazen van de VRT inderdaad.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)

Hoe weet je dat dit niet zo is?
    En waarom zou hun geaardheid uitmaken in dit programma?
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Hoe weet je dat dit niet zo is?
    En waarom zou hun geaardheid uitmaken in dit programma?
    Dat gaat wss idd nog uitkomen.

Het gaat er niet om of het iets uitmaakt en of ze het daardoor wel of niet kunnen. Het gaat erom dat er altijd wel een vreemdeling, een holebi, een vrouw, een man, binnenkort wss overal een transgender (want dat is nu in opmars) .. per se moet in zitten in ieder programma want och God ziet dat we aangeklaagd worden voor seksisme, racisme, homohaters,..

Dat ze gewoon eens in programma's selecteren op het kunnen/entertainmentsgehalte van de persoon ipv al die andere zever die er totaal niet toe doet.

1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Die Debbie haar profiel eens bekeken, zeer sterk. Zowel vroeger iron man gedaan als nu crossfit uitbater, moet mentaal ook wel sterk zijn. En nee toch geen lesbische.

En nog altijd een VO2 max van 67

Ongeveer 12 weken voor de effectieve start van Kamp Waes werden we volledig medisch getest in het militair hospitaal in Neder-Over-Heembeek. We moesten een VO2max test doen en dat was bij mij wel even geleden...

Goeiemorgen Debbie, al ooit op een fiets gezeten? ������ Ik moest lachen, mijn lichaam nu ziet er niet meer echt 100% endurance atleet uit, maar onder de opgebouwde spiermassa zit absoluut nog een goeie motor.
    ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
    Ik zei: ik heb vroeger nog triatlon gedaan! ������ Waarop ik begon aan mijn test.
    ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
    Absoluut tevreden met een VO2max van 67.
    Het zou me niet verbazen als die zeer ver geraakt.

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het spreekt voor zicht dat de selectie zo is gemaakt dat het interessante televisie oplevert. Het zou saai zijn als ze 15 allrounders optrommelen die de uitdaging aankunnen (moeiteloos is wat anders). Ze moeten ook interessante televisie maken, met uitgesproken karakters zoals die Davide. Ik vraag me nu wel af hoe het met zijn crossfitklasje is.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat gaat wss idd nog uitkomen.

Het gaat er niet om of het iets uitmaakt en of ze het daardoor wel of niet kunnen. Het gaat erom dat er altijd wel een vreemdeling, een holebi, een vrouw, een man, binnenkort wss overal een transgender (want dat is nu in opmars) .. per se moet in zitten in ieder programma want och God ziet dat we aangeklaagd worden voor seksisme, racisme, homohaters,..

Dat ze gewoon eens in programma's selecteren op het kunnen/entertainmentsgehalte van de persoon ipv al die andere zever die er totaal niet toe doet.

Er staat er hier maar ene te zeveren en da bent gij.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
    Het spreekt voor zicht dat de selectie zo is gemaakt dat het interessante televisie oplevert. Het zou saai zijn als ze 15 allrounders optrommelen die de uitdaging aankunnen (moeiteloos is wat anders). Ze moeten ook interessante televisie maken, met uitgesproken karakters zoals die Davide. Ik vraag me nu wel af hoe het met zijn crossfitklasje is.
    Als je een beetje graaft in de Facebook posts van KAMP waes en paracommando. Zie je Davide zen vrouw overal op reageren met een hele tekst.

Vitabis's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mahone(y) Bekijk bericht
    Er staat er hier maar ene te zeveren en da bent gij.
    Hij heeft wel gelijk ze.. Zoiets valt mij ook altijd op
    Just chillin like a villain.

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    T zou natuurlijk ook kunnen dat in onze samenleving effectief homo's/lesbo's/bi's leven en donkere mensen en transgenders etc, effectief aanwezig zijn en dat men zo, wanneer men selecteert, om de x aantal programma's zonder verborgen boodschap toch aan zo'n samenstelling van een groep komt, ik denk maar luidop he.

(jezus, hoe kunde u nu bij dit programma bezig houden met, der zal daar wel nen homo of een lesbo tussensteken, en wat dan nog? denkte dat Tom Waes eerst aan ieder vrouw gevraagd heeft of ze al is graag in het intiem gezelschap is van een andere vrouw? )
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 6 van 37 Eerste ... 234567891016 ... Laatste

Regels voor berichten