Pagina 33 van 42 Eerste ... 23293031323334353637 ... Laatste

Discussie: Kamp Waes

Arkaine's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Misschien, maar dat had je bij SAS ook. En daar was het doorlopend.

Je had veel meer afstand tussen de begeleiders en de kandidaten.
    Ik zou veel liever meegedaan hebben aan Kamp Waes dan aan SAS, hoewel ik daar ook al jaloers was op de kandidaten.

Wat de beste opleidingstechniek is, laat ik volledig in het midden en boeit mij ook niet echt.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Kamp Waes

De Britse en Belgische opleidingstechnieken zijn dezelfde. Alleen heeft de Belgische SF besloten om in het programma dicht aan te leunen bij de echte aanpak terwijl de Britten voor de drilsergeant-versie zijn gegaan omdat dat harder *overkomt* op TV of entertainender is.

yvesfouquet4's schermafbeelding
    iTrader
    46 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ProudMonkey0002 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    De Britse en Belgische opleidingstechnieken zijn dezelfde. Alleen heeft de Belgische SF besloten om in het programma dicht aan te leunen bij de echte aanpak terwijl de Britten voor de drilsergeant-versie zijn gegaan omdat dat harder *overkomt* op TV of entertainender is.
    Eerste 2 seizoenen vond ik dat nog goed meevallen, maar seizoen 4 heb ik het gevoel dat het er te dik op ligt dat men een reality reeks aan het maken is + amerikaans gebrul en gescheld.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arkaine Bekijk bericht
    Fysiek zijn de kandidaten duidelijk sterker bij Kamp Waes en de eerste dagen waren fysiek ook véél zwaarder dan SAS.
    Bij SAS Who Dares Wins worden de kandidaten mentaal veel erger 'toegetakeld'.
    Dat fysieke vind ik moeilijk om te beoordelen, aangezien ze bij SAS veel minder details geven (bv. met zwaar gewicht een berg oplopen, maar we weten totaal niet welke afstand of hoe snel), terwijl ze bij Kamp Waes details geven (Bergham run, en dan x aantal pull-ups enz.).
    Bij SAS ook meer 'durf' proeven (rappel, of een kloof overbruggen door onder een ladder te hangen, of in ijskoud water ergens onderdoor duiken enz.) en inderdaad mentaal (eigenlijk constant afgeblaft worden).
    Kamp Waes dan weer meer nadruk op oriëntatie...

Ik denk dat Kamp Waes duidelijk geïnspireerd is op dat SAS programma (waarschijnlijk dat Fly/Stijn dat gezien hadden), maar gelukkig minder gedramatiseerd...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Kamp Waes

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JorisBlack Bekijk bericht
    Dat fysieke vind ik moeilijk om te beoordelen, aangezien ze bij SAS veel minder details geven (bv. met zwaar gewicht een berg oplopen, maar we weten totaal niet welke afstand of hoe snel), terwijl ze bij Kamp Waes details geven (Bergham run, en dan x aantal pull-ups enz.).
    Bij SAS ook meer 'durf' proeven (rappel, of een kloof overbruggen door onder een ladder te hangen, of in ijskoud water ergens onderdoor duiken enz.) en inderdaad mentaal (eigenlijk constant afgeblaft worden).
    Kamp Waes dan weer meer nadruk op oriëntatie...

Ik denk dat Kamp Waes duidelijk geïnspireerd is op dat SAS programma (waarschijnlijk dat Fly/Stijn dat gezien hadden), maar gelukkig minder gedramatiseerd...
    Mochten ze bij SAS Who Dares Wins de Bergham Run erin steken, minstens 75% valt af. Ook bijna niks is individueel, terwijl bij Kamp Waes tijdens de droppings je alleen bent met uw miserie, wat mentaal meer vraagt. Het afblaffen wordt in Kamp Waes niet gedaan maar men probeert de kandidaten op een implicietere manier mentaal te testen door ze te laten twijfelen aan zichzelf door op een rustige manier een ‘stek’ te geven. Maar daarvoor moet je de blogs van de kandidaten lezen en die van Xander in het bijzonder...

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat ik altijd een beetje 'storend' vind in hun proeven is dat die camera er gewoon bijloopt. Allé, bv. bij die proef van zondag moeten ze sluipen door het hoge gras om niet gezien te worden maar wij zien dan een shot van een camera die gewoon bij hun staat :P. Terwijl de proef dan zo echt mogelijk moet zijn zogezegd. Oké, soms wordt er met een drone ook gefilmd maar dan weten die 'bewakers' toch ook direct waar ze zich bevinden ..

Net hetzelfde als ze afgerost worden door die terroristen, er staat gewoon een cameraman alles te filmen .. Als kandidaat weet je dan toch ook gewoon van ja, hier gaat uiteindelijk niets verkeerd gebeuren ..
    Playing: CS:GO, Apex Legends
    Origin: pjfisc

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pie-jie Bekijk bericht
    Wat ik altijd een beetje 'storend' vind in hun proeven is dat die camera er gewoon bijloopt. Allé, bv. bij die proef van zondag moeten ze sluipen door het hoge gras om niet gezien te worden maar wij zien dan een shot van een camera die gewoon bij hun staat :P. Terwijl de proef dan zo echt mogelijk moet zijn zogezegd. Oké, soms wordt er met een drone ook gefilmd maar dan weten die 'bewakers' toch ook direct waar ze zich bevinden ..

Net hetzelfde als ze afgerost worden door die terroristen, er staat gewoon een cameraman alles te filmen .. Als kandidaat weet je dan toch ook gewoon van ja, hier gaat uiteindelijk niets verkeerd gebeuren ..
    Dat eerste, tja. Je ziet Fly ook vaak rechtstaan ernaast. Het is niet de bedoeling in de oefening dat de cameraman verdekt opgesteld moet staan, maar dat de kandidaten dat zijn. Dan kun je ook in die oefening vast manoeuvres hebben (om 15u, ga naar de jeep), en op dat moment zien of je de kandidaten ziet.

Maar met dat tweede, dat zei Waes ook zelf in de aflevering: Absurd hoe rap je vergeet dat het niet echt is, door het slaapgebrek en de intensiteit ervan. Alle kandidaten zijn mentaal mee met het verhaal.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pie-jie Bekijk bericht

Vandaar deze outfit voor de productie

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Maar met dat tweede, dat zei Waes ook zelf in de aflevering: Absurd hoe rap je vergeet dat het niet echt is, door het slaapgebrek en de intensiteit ervan. Alle kandidaten zijn mentaal mee met het verhaal.
    Dat zegt Tom Waes ja, maar daar merk ik zelf absoluut niks van hoor.
    Anders val je niet in slaap als er dodelijke terroristen elk moment kunnen terugkeren.
    Of dan ga je niet wat in het gras liggen lachen als een stel uitgekomen kuikens (dixit Fly), terwijl 2 maten gevangen genomen zijn.
    Dan ga je niet de helft van uw bagage wegsmijten for Gods sake.
    Dan ga je ook niet rechtstaan in een open veld waar de terroristen u gewoon kunnen zien staan (vorige aflevering).

Als ik ga paintballen en er moet een missie uitgevoerd worden, dan ervaar ik ook stress hoor, zelfs al is dat ook niet echt.
    Heeft niks te maken met gebrek aan realiteitszin, slaapgebrek of intensiteit.
    Zo'n paintball sessie wordt precies serieuzer genomen dan wat je hier ziet.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ProudMonkey0002 Bekijk bericht
    Mochten ze bij SAS Who Dares Wins de Bergham Run erin steken, minstens 75% valt af. Ook bijna niks is individueel, terwijl bij Kamp Waes tijdens de droppings je alleen bent met uw miserie, wat mentaal meer vraagt. Het afblaffen wordt in Kamp Waes niet gedaan maar men probeert de kandidaten op een implicietere manier mentaal te testen door ze te laten twijfelen aan zichzelf door op een rustige manier een ‘stek’ te geven. Maar daarvoor moet je de blogs van de kandidaten lezen en die van Xander in het bijzonder...
    Ik denk ook dat dit wel is wat het programma echt uniek maakt. Het is echt zwaar en moeilijk. Zowel fysiek als mentaal. Er wordt open gedaan over de vereisten en klaar. Geen speciaal toegevoegd drama. Doet me bijna denken aan het programma Tomtesterom, ook een uniek programma dat men zelfs in geen ander land kon namaken omdat men nergens zo een straffe presentator heeft die zo zot is.
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 22 januari 2020 om 19:43

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Zo'n paintball sessie wordt precies serieuzer genomen dan wat je hier ziet.
    Dat zal zijn omdat je dingen wilt zien die ze niet zijn. En omdat je geen sessie van 1uur kan vergelijken met 3 dagen van 24u.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Voor hen die het interesseert is het boek 'Mijn onzichtbare Vijand' van Steven Gelders wel een aanrader.
    Ex-para en SF'er die schrijft over zijn buitenlandse missies in conflictgebieden, de onderliggende geo-politiek en de terugkeer in onze maatschappij nadien.
    Voor hen die denken dat onze militairen op buitenlandse missie enkel wat bier zitten te slurpen in de lokale kantine zal er een wereld opengaan...
    Laatst gewijzigd door the_prodigy; 23 januari 2020 om 15:00

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Voor degenen die denken dat de (echte) SAS selectie fysiek minder zwaar is:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Fan_Dance_(exercise)

24 km, met rugzak, een berg van +800 m beklimmen en afdalen, met tijdslimiet van 4u10...
    En in 2013 zijn er 3 kandidaten gestorven o.w.v. de hitte tijdens die tocht

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JorisBlack Bekijk bericht
    Voor degenen die denken dat de (echte) SAS selectie fysiek minder zwaar is:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Fan_Dance_(exercise)

24 km, met rugzak, een berg van +800 m beklimmen en afdalen, met tijdslimiet van 4u10...
    En in 2013 zijn er 3 kandidaten gestorven o.w.v. de hitte tijdens die tocht
    Beide opleidingen zullen ongeveer even zwaar zijn. We hadden het over de verschillen tussen televisieprogramma’s. Doden tijdens een loop in de hitte overdag zegt eerder iets over de veiligheidsmaatregelen en procedures:

> Following the deaths, a number of inquiries identified systemic failures

(The Guardian)

Proto's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nochtans was dat één mieke ook op sterven na dood bij de aankomst.
    Ik ben Silvio niet.
    http://twitch.tv/GroozL
    I is smoll troll

Pagina 33 van 42 Eerste ... 23293031323334353637 ... Laatste

Regels voor berichten