Pagina 30 van 42 Eerste ... 2026272829303132333440 ... Laatste

Discussie: Kamp Waes

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pelckie Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik vind de selectie een van de zwakkere punt van heel de reeks (en eerlijk gezegd, valt de reeks een beetje tegen hierdoor): ze hebben te veel "speciale" mensen gekozen...
    De meeste van je argumenten zijn simpel te counteren. Zal het morgen als ik meer tijd heb posten.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Volgende week zal het nog interessanter worden en zal het voor sommigen geen spel meer lijken..

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
    For the hottest rallynews like us on https://www.facebook.com/TACrally

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    amai, die kandidaten hebben ook het warm water niet uitgevonden precies...

Mathieu terecht eruit, dat kan niet dat ge na een halve dag voorbereiding zo verward zijt over de verschillende locaties. En zich ook gewoon laten doen (als hij zegt 'dubbele colonne', 'ah maar in het bos zou ik enkel doen', 'ok enkel dan')
    Zeger die in slaap valt, dat kan ook niet. Maar die West-Vlaming met zijn hoog stemmeke kan ook niet communiceren... ipv snel en duidelijk uit te leggen aan Zeger wat er gebeurd is, begint die wat rond te pot te draaien.

En dan liggen ze daar allemaal wat na te kletsen over hoeveel stress ze voelden, terwijl er nog 2 mensen vast gehouden worden

Maar bon, misschien is dat omdat ik nu naar SAS who dares wins gekeken heb dat de deelnemers aan Kamp Waes precies schaapjes zijn
    Debbie en Joni volledig op de achtergrond geduwd deze aflevering, beetje raar...

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Top aflevering.

Zo zie je maar hoe gemakkelijk zo een Mathieu volledig te kraken valt. Onuitputtelijke fysiek, zogezegd onuitputtelijke motivatie "ik ga 's nachts mijn kaartlezen oefenen", maar laat hem een spreekbeurt geven over een poepsimpele missie waar ze zich uren voor mogen voorbereiden, en hij staat te beven op zijn benen. Toen Fly vroeg 'wat is uw bijdrage geweest' leek hij wel een krop in de keel te hebben om te moeten antwoorden en tot Stijn hem even een schouderklop gaf had hij bijna tranen in de ogen.

En dan liggen ze daar allemaal wat na te kletsen over hoeveel stress ze voelden, terwijl er nog 2 mensen vast gehouden worden
    En dan staat Tom Waes nog doodserieus in de camera te zeggen "voor die mannen hier is dat geen spel meer he, dat is doodserieus", gewoon omdat ze zeggen "ja wij hadden stress". Terwijl die Mathieu, de teamleider bij een totaal falikant afgelopen missie, daar wat in het gras ligt wat met zijn walky talkytje te wijzen " ji kunt ni gelovn hoevel stress da wi haddn ' terwijl er 2 van zijn teamleden in handen van terroristen zitten 500m verder.

Als je dan nog bagage weggooit onderweg dan moet je niet stoer afkomen met "als je mijn badge wilt zal je ze zelf moeten nemen", euh... die bagage weggooien tijdens uw laatste kans, is hetzelfde als opgeven. Geen kaart kunnen lezen, geen leider kunnen zijn, meer tijd nodig hebben, kan allemaal goed zijn. Maar dings uit uw bagage gooien, byebye no honour in that.
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 19 januari 2020 om 23:45

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JorisBlack Bekijk bericht

Maar bon, misschien is dat omdat ik nu naar SAS who dares wins gekeken heb dat de deelnemers aan Kamp Waes precies schaapjes zijn
    Geen zever. De deelnemers van Kamp Waes zijn fysiek pakken beter dan die van SAS who dares wins. Kamp Waes is ook gewoon op elk vlak veel harder dan dat programma.

MiniJeffrey's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Briandeef Bekijk bericht
    Waarom mag zeger niet slapen? Ze zijn daar met 2, dus afwisselen lijkt me slim, alsook een powernapke tussendoor
    Ja, want als je ligt te slapen ben je zeker direct scherp in het geval het nodig is. Ik kan me niet inbeelden dat slapen tijdens een missie van een halve dag erbij hoort. En ook niet dat het getolereerd zou worden.

Je ziet ook gewoon dat sommigen echt nog teveel in het 'het is een spel' gevoel zitten. Anders zou je nooit liggen slapen of chillen als je makkers 500m verder vastgehouden worden. En dan Tom Waes die in de camera benadrukt dat de deelnemers beseffen hoe realisitsch het is. Moest ik toch eens goed mee lachen.

Hoe sympathiek Zeger ook is, die heeft al teveel fouten gemaakt om nog goed te praten. Je ziet duidelijk dat de makers hun favorieten hebben. IS het toevallig dat Debbie erin blijft terwijl ze eigenlijk geen klop deed nu? Of moet er persé een vrouw inblijven? Geen idee, het valt me gewoon op. Idem voor Zeger: is het nog te verdedigen dat hij ondanks zijn fouten erin blijft? Of moet er persé iemand met een "beperking" in blijven? Geen idee, het valt me ook gewoon op.

Ik neem heel het programma met een grote korrel zout eigenlijk.
    Let us pray for all the fools that be
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Die mannen wisten niet dat Zeger lag te slapen en kans is groot dat dat pas bij de videomontage naar boven is gekomen.
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mcgrave Bekijk bericht
    Volgende week zal het nog interessanter worden en zal het voor sommigen geen spel meer lijken..

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
    Is ook niet de bedoeling dat het een spel is he, ze dachten dat wel omdat het voor tv is.

Ik weet niet of het mijn sadistisch kantje is maar ik kijk enorm uit naar volgende week.

Vandalize_'s schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MiniJeffrey Bekijk bericht
    IS het toevallig dat Debbie erin blijft terwijl ze eigenlijk geen klop deed nu?
    Eila, ze moest wel bij de rugzakken blijven hé
    Maar inderdaad, heeft geen kloten gedaan & niemand dat daar over zaagt
    Psn id: Vandalize_
    Platinum trophies: 27
    Next platinum: /
    Latest platinum: Dishonored

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MiniJeffrey Bekijk bericht
    Ik neem heel het programma met een grote korrel zout eigenlijk.
    Ik dacht dat dit wel de basisinstelling zou zijn voor iedereen die naar een reality tv programma kijkt. Al blijkt dat hier niet altijd.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Joni de laatste 2 opdrachten ook geen kloten gedaan tijdens de uitvoering.

En als je een opdracht hebt in dit geval waarbij je weet dat ze max12u zal duren. (hoofddoel was foto nemen en dus bij klaarlichte dag en het was al 17u. Ze gaan daar niet snachts flashen vanuit de struiken) dan moet je gewoon alle 7 wakker blijven punt. Geen twijfel dat er ook maar iemand van de sf kan/mag slapen tijdens die korte opdracht.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Deze aflevering was duidelijk gericht op Mathieu en Aaron. Daarom dat andere personen minder in het vizier kwamen. Het kan zijn dat Debbie niet veel deed, maar dat is misschien ook omdat de montage van deze aflevering die perceptie voedt. David en Joni waren deze aflevering ook minder prominent in beeld gekomen. Dat Mathieu er deze keer uit moest was terecht, maar het respect van Fly en Stijn leek me oprecht. Volgende week gaat interessant worden, er gaat mentaal gekraakt worden en het lijkt me er ruw aan toe te gaan. Er is nog altijd een verschil tussen de werkelijkheid en een oefensituatie, maar de fysieke vermoeidheid weegt door.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Die Mathieu was gewoon schoolvoorbeeld van goeie gast, ma zit weinig in.
    Moeite hebben om te focussen, traag leren, moeilijk dingen kunnen onthouden... Kan ook niet makkelijk geweest zijn als alpenist dan

SilentSpring's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat badge-moment van Mathieu vond ik eerder kinderachtig eigenlijk, geeft Fly die nog een hand ook...
    Net ervoor ging Fly bijna over de rooie toen bleek dat hij zijn halve rugzak dumpte.

Allez, ik hoop toch dat hij zelf aanvoelde dat hij er als leider niet veel van bakte en dan zeggen dat hij er nog altijd thuis hoort als ze hem dat er net voor vragen.

Idem toen ze vroegen wat hij ging doen toen ze gepakt waren, gewoon afbollen en je collega’s hebben pech.
    Dat lijkt me niet echt te stroken met het motto van de SF

Nuja, ik denk dat we dit vooral als entertainment en promo voor defensie moeten zien.
    Uiteindelijk zie je de kandidaten zoals de productie het wil.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik heb toen ik 18 jaar was nog deelgenomen aan de selectieproeven voor de KMS. Eén van de proeven was een groepsproef waarin je met vijf anderen een opdracht moest uitvoeren (tent in elkaar steken zonder plannetje). Ondertussen werden we geobserveerd en op die manier zagen ze wie initiatief/leiding kon nemen en wie niet. Het is duidelijk dat de kandidaten in Kamp Waes dergelijke proeven niet hebben moeten doen, anders had de helft er niet in gezeten.

Deze kandidaten zijn geselecteerd voor een TV programma, het merendeel zou nooit de opleiding van de SF halen. Naar ik weet moet/moest een SF het volgende parcours afleggen:
    Ingangstesten Belgisch leger (vrijwilliger, onderofficier of officier) -> basisopleiding (CBOS, Onderofficierenschool, KMS) -> Opleiding Paracommando / Wapenschool -> enkele jaren dienen in de eenheid -> selectie SF -> Opleiding SF.

Weet iemand trouwens welke rang Stijn en Fly hebben? Hoe is zo een team van SF'ers ingedeeld? Ik meende gehoord te hebben dat ze in teams van 6 man werken, dat is dus een sectie die normaal gezien geleid wordt door een onderofficier (althans bij de infanterie toch). Maar als een wie in zo een team de leiding moet kunnen nemen, dan neem ik aan dat de chain of command daar niet echt geldt?

Pagina 30 van 42 Eerste ... 2026272829303132333440 ... Laatste

Regels voor berichten