Pagina 29 van 42 Eerste ... 1925262728293031323339 ... Laatste

Discussie: Kamp Waes

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ProudMonkey0002 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik zal kort zijn. Je hebt gelijk over het feit dat een inspecteur nooit is voorbereid, maar mijn punt is dat DSU dat ook *niet altijd* is. In Vorst werd wel degelijk een van de DSU-leden in zijn nek geschoten doorheen een muur, zij zijn als QRF meteen naar binnen gegaan wat is te zien in deze video die een beter licht werpt op wat er gebeurd is nadat er FGP (?) agenten werden beschoten: https://streamable.com/w5sba

Hier spreekt een BAB’er over zijn aanwezigheid in Vorst samen met DSU:
    https://streamable.com/6fk57
    Ik heb ook nooit gezegd dat ze niet onder vuur zijn genomen. Zoals ik al vermeldde, 1 persoon werd onder zijn ballistische helm geraakt, dus daar kunnen we al uit afleiden dat het geen van de eerste ploeg recherche was. Maar dat hij verlamd is geraakt daar heb ik nog altijd geen info over. Dat er iemand aan zijn oor is geraakt wel, maar de verlamming waar je over spreekt is spijtig genoeg (denk ik) 2 jaar later gebeurd bij een spijtige schietincident tijdens een training

En natuurlijk er zijn altijd onverwachte risico's, maar ze hebben altijd iets meer info dan de gewone inspecteur op patrouille. En juist door die onverwachte incidenten heb je ook meer gebeurtenissen op schietincidenten. Maar heb het gevoel dat we beetje aan het afdwalen zijn

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Kamp Waes

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door khendro Bekijk bericht
    Ik heb ook nooit gezegd dat ze niet onder vuur zijn genomen. Zoals ik al vermeldde, 1 persoon werd onder zijn ballistische helm geraakt, dus daar kunnen we al uit afleiden dat het geen van de eerste ploeg recherche was. Maar dat hij verlamd is geraakt daar heb ik nog altijd geen info over. Dat er iemand aan zijn oor is geraakt wel, maar de verlamming waar je over spreekt is spijtig genoeg (denk ik) 2 jaar later gebeurd bij een spijtige schietincident tijdens een training

En natuurlijk er zijn altijd onverwachte risico's, maar ze hebben altijd iets meer info dan de gewone inspecteur op patrouille. En juist door die onverwachte incidenten heb je ook meer gebeurtenissen op schietincidenten. Maar heb het gevoel dat we beetje aan het afdwalen zijn
    Het schietongeluk waarbij iemand verlamd raakte is iets compleet anders en het was inderdaad het oor in Vorst.

“Een agent van de speciale eenheden werd zwaar gewond bij de schietpartij in de Driesstraat in Vorst. Hij liep blijvende neurologische schade op. De man is voor meer dan 50 procent invalide. Hij kan niet meer alleen wandelen door de evenwichtsstoornissen, zijn zicht is ook aangetast. De agent van de speciale eenheden werd door een kogel geraakt die langs zijn helm naar binnen is gekomen en het oor binnenging.”
    https://m.standaard.be/cnt/dmf20180208_03345689

Dat is dus een van de mannen die je zag in de video daarnet. Heb trouwens nooit gezegd dat hij verlamd raakte.

En nu houden we op ;-)
    Laatst gewijzigd door ProudMonkey0002; 17 januari 2020 om 18:19

Cerulean's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Proto Bekijk bericht
    Inderdaad, de Fly en die Stijn zien er toch ook leuke sympathieke gasten uit. Het is niet dat een sympathiek persoon niemand kan doodschieten hé. Die hebben waarschijnlijk beiden meer dan 100 kills op hun naam.
    Wahahaha

I guess I should know the limits of the world... There are moments I find myself not breathing at all

Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Stijn en fly zijn Rambo gewijs de villa van Bin Laden gaan bestormen en hebbe daar zen hele security team afgeknald, dat is een publiek geheim dat die 100den kills bevestigd
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield Bekijk bericht
    Stijn en fly zijn Rambo gewijs de villa van Bin Laden gaan bestormen en hebbe daar zen hele security team afgeknald, dat is een publiek geheim dat die 100den kills bevestigd
    Haha idd, wat ge hier soms leest
    misschien omdat het hier een games forum is dat de verbeelding zo doorslaat bij sommigen

Trouwens, ik ben op youtube ook eens beginnen kijken naar 'SAS who dares wins'. Dat programma zou niet pakken in België, en zeker niet op de vrt. Veel te hard (en tegelijkertijd ook een raar soort reality show, beetje ergerlijk zelfs bij momenten, aangezien de meerderheid van de deelnemers daar precies zware issues heeft gehad in het verleden, en dat wordt dan zo 'op z'n amerikaans' gebracht)

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JorisBlack Bekijk bericht
    Trouwens, ik ben op youtube ook eens beginnen kijken naar 'SAS who dares wins'. Dat programma zou niet pakken in België, en zeker niet op de vrt. Veel te hard (en tegelijkertijd ook een raar soort reality show, beetje ergerlijk zelfs bij momenten, aangezien de meerderheid van de deelnemers daar precies zware issues heeft gehad in het verleden, en dat wordt dan zo 'op z'n amerikaans' gebracht)
    De manier waarop de instructeurs in dat programma omgaan met de kandidaten staat ver af van de realiteit en dient gewoon als entertainment. Roepen, schreeuwen en kleineren in het gezicht van de kandidaten zou inderdaad afgemaakt worden in de Belgische media, sommige mensen vinden Kamp Waes nu al ‘te hard’ in dat opzicht.

Als ik de teaser bekijk van nu zondag verwacht ik wel dat er weer heel wat commentaar zal volgen omdat de kandidaten gaan gevangen genomen worden door ‘de vijand’ en vervolgens hard aangepakt zullen worden, nog harder dan aflevering 3. Het verschil met het Britse programma is echter dat het daar continu is en in Kamp Waes in een specifieke context.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Het schietongeluk waarbij iemand verlamd raakte is iets compleet anders en het was inderdaad het oor in Vorst.

“Een agent van de speciale eenheden werd zwaar gewond bij de schietpartij in de Driesstraat in Vorst. Hij liep blijvende neurologische schade op. De man is voor meer dan 50 procent invalide. Hij kan niet meer alleen wandelen door de evenwichtsstoornissen, zijn zicht is ook aangetast. De agent van de speciale eenheden werd door een kogel geraakt die langs zijn helm naar binnen is gekomen en het oor binnenging.”
    https://m.standaard.be/cnt/dmf20180208_03345689

Dat is dus een van de mannen die je zag in de video daarnet. Heb trouwens nooit gezegd dat hij verlamd raakte.

En nu houden we op ;-)
    Thx! Had wat rond gegoogeld, maar vond nooit iets meer terug dan die lichtgewonden... blij dat je het hebt kunnen vinden

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vreemd hoe Mathieu opeens zo openlijk wordt onder druk gezet..
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link

MiniJeffrey's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat een onzin dat Zeger er weer mee wegkomt, terwijl die gewoon lag te slapen...

favoritisme ten top.
    Let us pray for all the fools that be

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MiniJeffrey Bekijk bericht
    Wat een onzin dat Zeger er weer mee wegkomt, terwijl die gewoon lag te slapen...

favoritisme ten top.
    Dit dus. Vorige week hier al over geklaagd en lijkt enkel erger te worden.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Denk dat Matthieu zal vloeken als hij ziet dat Zeger gewoon lag te pitten in die struik.

Antwerp1's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mja, Mathieu als teamleader wist niet eens wie naar OP1 en OP2 moest haalt dan nog vanalles uit zijn rugzak, en was van plan zijn gevangen genomen collega's in de steek te laten
    Zeger lag te slapen, kan echt niet inderdaad. Maar wisten de SF's dat? 't is niet dat er iemand van hen mee in die struiken zat

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Waarom mag zeger niet slapen? Ze zijn daar met 2, dus afwisselen lijkt me slim, alsook een powernapke tussendoor

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MiniJeffrey Bekijk bericht

favoritisme ten top.
    Het heeft een reden waarom je daar met 2 bent. Net zodat je kan afwisselen.

Ook niet te vergeten dat Zeger tactisch heel sterk is. Tijdens de voorbereiding was hij zeer alert, ook al komt dit amper in beeld. En door hem zaten ze zo dicht bij de vijand, en hadden ze perfect zicht.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sneeuwzwart Bekijk bericht
    Dit dus. Die 15 kandidaten zijn echt niet geselecteerd omdat ze er het beste uitkwamen, maar gewoon omdat ze er het leukste programma mee kunnen maken.
    Ik vind de selectie een van de zwakkere punt van heel de reeks (en eerlijk gezegd, valt de reeks een beetje tegen hierdoor): ze hebben te veel "speciale" mensen gekozen.
    Kamp Waes werd (en nog altijd) verkocht als een programma om te zien hoe "gewone" burgers het zouden doen als leden van SF. Wel, sorry, maar die mensen zijn niet "gewoon". Het zijn bijna allemaal mensen die Belgisch kampioen waren in iets, kanalen overzwommen... allemaal mensen die dus eigenlijk al heel straf zijn en totaal geen "gewone burgers" zijn.
    De fysieke proeven: die zijn hard, maar laten we eerlijk zijn, het is niet nodig om zo hard te zijn voor dit programma, je kon met minder "speciale" profielen ook een mooi programma kunnen maken.
    De fysiek kan je namelijk trainen en verbeteren, het mentale, groepsdenken etc... niet zo veel.

Dat ze mensen nodig hebben die wel iets kunnen, begrijp ik, maar ik vind het toch jammer dat ze het te ver of te eenzijdig gezocht hebben in die profielen.
    + je kon van in het begin al voorspellen dat er bij waren die karakterieel eigenlijk niet passen in een groep/sf/leger. Het is niet omdat je een top atleet bent dat je ook binnen de SF past. Ik zie ook bitter weinig van het "teamwerk" dat zo belangrijk is bij de SF.
    Verder is de insteek voor mij nogal raar: testen laten doen die de echte SF-kandidaten (met jaren ervaring in het leger) moeten doen? Alles op zo'n korte tijd proppen? Het is gewoon een beetje "te". Het zou gewoon beter zijn als ze het hadden aangepakt met een zekere opbouw en met iets meer mensen van bij de start.
    Ik erger mij ook aan hoe sommige mensen (zo lijkt het toch) anders/harder aangepakt worden. Het klopt niet altijd.

Voor mij is het programma deels een teleurstelling.

De manier waarop de instructeurs in dat programma omgaan met de kandidaten staat ver af van de realiteit en dient gewoon als entertainment. Roepen, schreeuwen en kleineren in het gezicht van de kandidaten zou inderdaad afgemaakt worden in de Belgische media, sommige mensen vinden Kamp Waes nu al ‘te hard’ in dat opzicht.

Als ik de teaser bekijk van nu zondag verwacht ik wel dat er weer heel wat commentaar zal volgen omdat de kandidaten gaan gevangen genomen worden door ‘de vijand’ en vervolgens hard aangepakt zullen worden, nog harder dan aflevering 3. Het verschil met het Britse programma is echter dat het daar continu is en in Kamp Waes in een specifieke context.
    We zitten hier wel in het Belgisch leger en niet bij de "Marines" of het Amerikaans regel tout court. Dat er niet geroepen wordt in het Belgisch leger ga ik niet zeggen, maar je moet er echt niet zo'n toestanden als in de VS bij verwachten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door polar bear Bekijk bericht
    Dit dus. Vorige week hier al over geklaagd en lijkt enkel erger te worden.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Inderdaad, het is niet allemaal even koosjer, tenzij het komt door manipulatie van de beelden ?

Pagina 29 van 42 Eerste ... 1925262728293031323339 ... Laatste

Regels voor berichten