Pagina 1 van 4 1234 Laatste

Discussie: Ooit vrij

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Ooit vrij

Leuk programma maar ik vrees dat we alweer niet alles zullen teweten komen. Die ene gast lijkt me echt nen brave man te zijn, maar hij is sinds zijn 18jaar nog nooit echt vrij geweest. Tot zijn 50e binnen, dan zal hij wel serieuze zaken uitgestoken hebben. Maar deze worden helaas niet getoond waardoor we een verkeerd beeld krijgen. Hij spreekt over 100.000 fr gestolen maar het zal wel veel meer dan dat alleen zijn.

Alhoewel ik hem op het einde wel begreep. Wat gaan zulke gasten in godsnaam doen als ze buitenkomen? Dat gaat niet lang duren voor die terugkomt.

Zelfde verhaal met die kleptomane. Niets van begeleiding gekregen. Dat zag je aan haar gezicht toen ze het verbod kreeg op winkels bezoeken. Dat zal niet makkelijk zijn met haar verslaving. To be continued.

Die directrice is trouwens geboren voor die job. Fantastisch.
    Laatst gewijzigd door Fransz; 28 oktober 2019 om 22:55

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Nog maar eens een bewijs hoe justitie langs alle kanten faalt.

De gevangenis is een straf omdat je van uw vrijheid berooft bent. Maar op geen enkel ogenblik pakt men de reden van uw opname aan. Recividisme is dan niet ver weg.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Ooit vrij

Gevangenis is enkel nuttig / nodig indien je een gevaar bent voor de maatschappij. Maar zorg er idd voor dat diegene die vrijkomen er klaar voor zijn. Wat helaas (denk ik) zorgt voor veel mensen die snel terugkomen omdat ze om te beginnen aan geen werk geraken.

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Er klaar voor zijn?

Kijk nu na die ene dat als hij vrijkomt direct onder schuldbemiddeling valt en alleen nog een schelleke vlees met nen boterham kan veroorloven volgens zijn eigen woorden.
    Mag je die nog jaren aan een stuk begeleiden, dat doet er allemaal niet toe aangezien hij direct het dekseltje op zijn neus gaat krijgen als hij daar buiten stapt.
    Zoiets is gewoon pure miserie, ex-gevangene met begeleiding of niet.

Akkoord dat ze hulp moeten krijgen, maar we weten allemaal hoe de Belgische Financiën ervoor staan. Heel Justitie draait al vierkant door te weinig geld, laat staan dat er nog middelen vrij zijn voor de gevangenen.
    ...Ω...

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Nog maar eens een bewijs hoe justitie langs alle kanten faalt.

De gevangenis is een straf omdat je van uw vrijheid berooft bent. Maar op geen enkel ogenblik pakt men de reden van uw opname aan. Recividisme is dan niet ver weg.
    Met het tweede deel ben ik het zeker eens. Maar da's op veel meer plaatsen ter wereld zo. Om dan te zeggen dat justitie faalt, het is dan eerder imo het klassieke gevangeniswezen dat faalt imo.
    Zie naar de toestanden in de States. Strenge straffen zijn zeker niet de oplossing om alle criminaliteit te op te lossen.
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ohm Bekijk bericht
    Kijk nu na die ene dat als hij vrijkomt direct onder schuldbemiddeling valt en alleen nog een schelleke vlees met nen boterham kan veroorloven volgens zijn eigen woorden.
    Mag je die nog jaren aan een stuk begeleiden, dat doet er allemaal niet toe aangezien hij direct het dekseltje op zijn neus gaat krijgen als hij daar buiten stapt.
    Hij was m.i. door zijn angsten de situatie wel een beetje aan het dramatiseren, waarmee ik niet wil zeggen dat hem een schitterende toekomst wacht natuurlijk. Het hangt ook af van wat zijn schulden inhouden. Zijn het penale boetes, dan zal het moeilijk zijn, want die mogen niet meer worden kwijtgescholden.

Inkomsten tot 1128 EUR / maand zijn niet vatbaar voor beslag. Als hij van een uitkering moet leven (het waarschijnlijke scenario) en een bemeubelde studio kan huren, dan is er eigenlijk niets om beslag op te leggen.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Met het tweede deel ben ik het zeker eens. Maar da's op veel meer plaatsen ter wereld zo. Om dan te zeggen dat justitie faalt, het is dan eerder imo het klassieke gevangeniswezen dat faalt imo.
    Zie naar de toestanden in de States. Strenge straffen zijn zeker niet de oplossing om alle criminaliteit te op te lossen.
    Ik denk dat men gewoon veel strenger moet zijn in welke mensen we als maatschappij nog wil helpen, en zij die onmogelijk zijn wél strenger te straffen.

Een pedofiel met hoog recedivisme gevaar straf je hard en lang. Iemand die een diefstal pleegde omdat die geen brood op tafel kan leggen voor zijn kinderen, die moet je misschien eens gewoon aan een job helpen achter de vuilniskar met zeer strenge voorwaarden... Wat we nu doen is beide 10 jaar wegsteken en hopen op het beste.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb eigenlijk alleen de laatste 10 minuten gezien en daar kon je al uit afleiden dat ze inderdaad beter begeleid moeten worden.

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ohm Bekijk bericht
    Er klaar voor zijn?

Akkoord dat ze hulp moeten krijgen, maar we weten allemaal hoe de Belgische Financiën ervoor staan. Heel Justitie draait al vierkant door te weinig geld, laat staan dat er nog middelen vrij zijn voor de gevangenen.
    Volledig akkoord. Maar is er nu echt geen enkel bedrijf dat ex-gedetineerden direct een contract kan geven? Aan den band staan kan iedereen neen? Ze kunnen bij wijze van spreken morgen beginnen zonder opleiding. En dan een regeling dat de eerste €1500 netto voor hun zijn en al de rest naar schuldbemiddeling. Is er niet meer? Ok, pech dan.

Zo niet redeneren die gasten dat ze beter iets fout doen zodat ze opnieuw in de cel belanden, waar ze 'safe' zijn

En anders is dit de enige oplossing:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Didymus Bekijk bericht
    Inkomsten tot 1128 EUR / maand zijn niet vatbaar voor beslag. Als hij van een uitkering moet leven (het waarschijnlijke scenario) en een bemeubelde studio kan huren, dan is er eigenlijk niets om beslag op te leggen.

Wat neerkomt op leven op kosten van de maatschappij tot hij sterft. Nu ook niet echt dé oplossing mijn inziens.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Ik denk dat men gewoon veel strenger moet zijn in welke mensen we als maatschappij nog wil helpen, en zij die onmogelijk zijn wél strenger te straffen.

Een pedofiel met hoog recedivisme gevaar straf je hard en lang. Iemand die een diefstal pleegde omdat die geen brood op tafel kan leggen voor zijn kinderen, die moet je misschien eens gewoon aan een job helpen achter de vuilniskar met zeer strenge voorwaarden... Wat we nu doen is beide 10 jaar wegsteken en hopen op het beste.
    Een pedofiel behoort niet in een cel maar in een instelling.
    Laatst gewijzigd door Fransz; 29 oktober 2019 om 15:15

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Wat neerkomt op leven op kosten van de maatschappij tot hij sterft. Nu ook niet echt dé oplossing mijn inziens.
    Een oplossing is het zeker niet, maar wel de bittere realiteit. Welke kans maakt iemand die bijna 50 is bijna zijn hele volwassen leven in de gevangenis heeft doorgebracht nog op de arbeidsmarkt? In het beste geval kan hij nog nog inzetten voor de maatschappij met vrijwilligerswerk.

In de gevangenis kost hij de maatschappij nog veel meer a rato van zowat 150 EUR per dag.

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Aan de band staan zoals ik al zei. Dat kan iedereen. Of vuilnisman. Of zoveel andere jobs waarvoor je geen diploma moet hebben.

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Aan de band staan zoals ik al zei. Dat kan iedereen. Of vuilnisman. Of zoveel andere jobs waarvoor je geen diploma moet hebben.
    Je onderschat vuilnis ophaling wel heel sterk denk ik. Ik zal u eens een dagje het huisvuil laten ophalen. Dat kan iedereen, grapjas.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Ooit vrij

In dat geval, laat ze dan maar levenslang van een uitkering genieten. Excuses.

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    In dat geval, laat ze dan maar levenslang van een uitkering genieten. Excuses.
    Neen dat is kort door de bocht.
    Het feit is gewoon dat het niet zo simpel is als "daar moet ge niks voor kunnen. Iedereen kan dat!". Terwijl dat duidelijk niet zo is.

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Vuilnis ophalen is redelijk fysiek intens werk, dat is zak na zak na zak als je in een straat aankomt en wie ''erachter'' loopt die moet kunnen volgen want de bestuurder wacht niet omdat jij 2 min pauze moet hebben.

Zo kan je ook zeggen ''hardlopen dat kan ook iedereen'' maar als je er hier een paar 500m laat doen kan je ze 30 min dubbel plooien want ze hebben geen conditie.
    Ik snap wel wat je wilt zeggen met '' dat kan iedereen '' maar toch eens even wat verder nadenken voor je dat zegt.

Afhankelijk van waar en wat je aan de band doet kan je hetzelfde argument maken, anyway je kan zeggen dat qua IQ iedereen dat kan doen maar op je 50ste bv zou ik niemand achter een vuilkar willen zetten van 5u s'ochtends tot s'middags.

Pagina 1 van 4 1234 Laatste

Regels voor berichten