Pagina 6 van 8 Eerste ... 2345678 Laatste

Discussie: The Witcher

iTrader
    -1 (0%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Omg deze serie is heel rommelig ze spelen met verschillende tijden zonder dat er ergens vermeld word xx years ago of xx years later. Ik ben nu de voorlaatste aflevering aan het bekijken en ik zit op de 9ste minuut en ben zwaar in de war. Ineens komt Geralt af met die mage of druid die bebaarde nadat ze zijn geteleport naar die koniging en hij vraagt achter Ciri en dan zie ik ineens Ciri in de huidige tijdlijn. Die scene met Geralt en die mage is dat van het verleden of het heden? En was die koniging niet dood? Ik dacht die zwarte ridder ook? En nog zoiets is die mannelijke mage of druid die vriend van Geralt ook niet dood? Want die shapeshifter heeft die toch vermoord? Ik ben zwaar in de war.

Greenie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    even KO op de grond liggen is nog niet dood

Ze hadden het inderdaad kunnen voorkauwen dat er timeskips in zitten, maar opzich vind ik dit ook wel leuk.
    Eens zelf denken om de eindjes aan elkaar te knopen is ook leuk.

iTrader
    -1 (0%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Greenie Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    even KO op de grond liggen is nog niet dood

Ze hadden het inderdaad kunnen voorkauwen dat er timeskips in zitten, maar opzich vind ik dit ook wel leuk.
    Die koninging is morsdood. Ze sprong van haar toren. Dan bij aflevering 6 of 7 snijd 1 van de slechterikken haar lijk in stukken, die neemt een stuk vlees mee. Dan die bebaarde mage die werd duidelijk vermoord bij aflevering 7 door dat wezen dat kan shapeshiften en na de moord verandert hij in die mage.

math's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Greenie Bekijk bericht
    Vind ik ook, voor mij hoeven ze niet alles te zeggen van vb die tijdsverschillen.
    Is plezant om zelf eens na te denken en goed op te letten.
    Laatst gewijzigd door math; 30 december 2019 om 12:26

Hazz's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Solomon Bekijk bericht
    Die koninging is morsdood. Ze sprong van haar toren. Dan bij aflevering 6 of 7 snijd 1 van de slechterikken haar lijk in stukken, die neemt een stuk vlees mee. Dan die bebaarde mage die werd duidelijk vermoord bij aflevering 7 door dat wezen dat kan shapeshiften en na de moord verandert hij in die mage.
    Het klopt nochtans allemaal. De tijdlijnen zijn idd allemaal verschillend in het begin, maar aan het eind loopt alles mooi ineen, worden nog een aantal scenes van het begin revisited, en zie je alles van een ander perspectief.
    Voor mij absoluut geen probleem dat ze het zo gedaan hebben; zorgde voor een aantal Aha! momenten bij het kijken.
    Desktop: Intel Core i5 8600K | Be-Quiet Dark Rock 4 | MSI Z370 Gaming Plus | Asus GTX1070 Ti ROG Strix A8G | Samsung 960EVO 500GB | Corsair TX650M V2 | Corsair 2x8GB DDR4-3000 Vengeance LPX C15 | Corsair Carbide 275R | AOC AG241QX - WQHD 144 Hz
    FCB

iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het duurde voor mijn ook even voor ik er helemaal in zat met die verschillende tijdlijnen en slechts beperkte voorkennis. Maar vanaf de tweede helft van de reeks was ik helemaal verliefd. De setting en sfeer zijn helemaal mijn ding.

Ik hoop dat ze een mooi vervolg er aan breien (ook al duurt het nog een poos voor we het te zien gaan krijgen...).
    PSN: Shaddix-be

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    In elke episode zitten er hints dat het verschillende tijdlijnen waren.
    Moest het geen binge serie geweest zijn, maar een die week per week released wordt dan zouden die tijdlijnen natuurlijk volop besproken worden op forums en reddit, etc ... en zou iedereen het zo wel doorhebben.
    Nu moest ge wat oplettend zijn, of ten minste een van de games gespeeld hebben om het direct door te hebben.

Episode 1:
    Unlimited Potential!

Général Zantas's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Goeie serie, in een ver verleden Witcher 1 gespeeld maar op de naam Triss na, alles vergeten over de wereld van de Witcher.

Initieel effe in de war door de verschillende tijdlijnen, maar doorheen episode 2 en 3 begon het te dagen en dan in episode 4 de bevestiging natuurlijk. Vond het een leuke twist.
    veel informatie te verwerken in het begin, maar eenmaal je alles wat kan plaatsen is het geen stoornis meer.

Was grote fan van de chemistry tussen Jaskier en Geralt, jammer dat die Jaskier waarschijnlijk niet meer gaat terugkomen. Er zit toch wat teveel tijd tussen die verhaallijnen en de laatste twee episodes is er veel vooruit gesprongen in de tijdlijn van de Witcher.
    Cavill doet het voor mij overigens geweldig als Witcher.

Ik kijk uit naar seizoen 2, jammer dat dat effectief een jaar wachten wordt.
    le Général Zantas, dictateur de Palombie

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    142 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Een timeline guide gevonden

Voor alle zekerheid zet ik het wel in een spoiler, soort grafiek met onderverdelingen van de episode's
    Spoiler:
    PSN: Jonas89
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    5 afleveringen ver en ik amuseer me wel. Minder pretentieus dan GoT, dat wel. Het niveau ligt niet zo hoog, maar na het laatste seizoen van GoT is dit misschien wat we nodig hadden.

Wel niet zo'n fan van de actrice die Yennefer speelt, ik vind die wat miscast.

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Vier afleveringen ver. Serie doet me meer denken aan de fantasy pulp uit de jaren 90 dan aan GoT. Wat op zich geen kritiek is, het is vermakelijker maar niet meer dan dat. Heb ook niet het gevoel dat ze meer pretenderen te zijn dan dat.

Ciri, Geralt en vooral Dandelion (sorry, Jaskier ) zijn goed gecast. Over Yennefer ben ik nog onbeslist en in Triss zie ik echt geen Triss, dat snap ik echt niet.

Général Zantas's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    vooral Dandelion (sorry, Jaskier ) zijn goed gecast.
    https://www.thegamer.com/the-witcher...r-in-the-show/
    le Général Zantas, dictateur de Palombie

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Général Zantas Bekijk bericht
    Dat weet ik, maakt het imo niet minder . Andere namen hebben ze wel naar het Engels vertaald. Dan hadden ze Mousesack ook gewoon Myszowor, en Roach Plotka kunnen noemen (En in de NL ondertiteling lees je dan wel steeds Plotka wanneer het over Roach gaat, da's nog frustrerender). Da's samen met Triss haar uiterlijk zo veranderen gewoon contrair doen.

Enfin, my to cents he. Ik vind het verder wel leuk om naar te kijken. Ik kan me wel moeilijk inbeelden dat je kan volgen als je de kortverhalen niet gelezen hebt.

soulreaper's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Volgens mij is er in de boeken eigenlijk nooit duidelijk geworden hoe Triss eruit zag. We kennen haar als " hete roodharige" uit de games, maar an sich heb ik er geen problemen mee hoe ze er in de serie uitziet.
    In your life you'll be amazed at all the love you lose
    You can never live that life again
    The one thing you will never lose is the singing in your head
    That will still be with you until the end RIP LEMMY

Vantham's schermafbeelding
    iTrader
    21 (96%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een beetje sexier mocht toch wel vind ik
    There's no such thing as too much snow

Pagina 6 van 8 Eerste ... 2345678 Laatste