Pagina 5 van 8 Eerste 12345678 Laatste

Discussie: The Witcher

KingOfWoods's schermafbeelding
    iTrader
    20 (95%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben fan. had het wat moeilijk om erin te komen, maar heeft mij uiteindelijk toch mee kunnen slepen. Heb enkel The Witcher 3 gespeeld (wat nog altijd het beste spel ooit is), maar was toch ook niet altijd mee met alle karakters en de verhaallijn. Ook de tijdslijnen waren voor mij verwarrend. Ik had een gevoel alsof er meerdere tijdslijnen waren, maar ik wou ergens clue's of bevestigingen in de serie zelf daarvan krijgen en die kwamen niet. En dat stoorde mij eerlijk gezegd wel. Als niet kenner van het spel of de boeken begrijp ik best dat het ontbreken van deze info een grootte afknappen kan zijn. het kan niet de bedoeling zijn dat je voor je een serie begint te kijken al van alles moet gaan opzoeken om mee te zijn.

Anyway, S2 gaat volgens mij echt nog beter worden. Alles komt samen, the main story kan beginnen en dat is toch echt een parel.

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    1ste seizoen gezien, geen enkele voorkennis, en ik vond het geweldig. Ik ga het binnenkort nog is opnieuw bekijken om goed mee te zijn.

Nessaja's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ook net bekeken en er zijn tekortkomingen zoals de CGI enzo maar ik vind het best sterk, spijtig dat er maar 8 afleveringen zijn. Had alleen W3 gespeeld dus wist niets van alles wat ervoor gebeurd was.. Kan niet wachten tot S2.
    A government big enough to give you everything that you want, is big enough to take away everything that you have - Thomas Jefferson

Greenie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    geen w3 gespeeld en loved it
    De tijdslijnen waren we verwarrend in het begin, maar dat wordt op den duur wel duidelijk.

Vind vooral de humoristische ondertoon in de laatste helft van de afleveringen perfect uitgevoerd.

Mikkel's schermafbeelding
    iTrader
    270 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Greenie Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    geen w3 gespeeld en loved it
    De tijdslijnen waren we verwarrend in het begin, maar dat wordt op den duur wel duidelijk.

Vind vooral de humoristische ondertoon in de laatste helft van de afleveringen perfect uitgevoerd.
    Ik kan niet anders dan hier op zeggen
    Enorm genoten van de reeks, uitgekeken op 3 dagen of zo? Echt spek naar mijn bek

Nice one Netflix!

Mikkel's schermafbeelding
    iTrader
    270 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nessaja Bekijk bericht
    Ook net bekeken en er zijn tekortkomingen zoals de CGI enzo maar ik vind het best sterk, spijtig dat er maar 8 afleveringen zijn. Had alleen W3 gespeeld dus wist niets van alles wat ervoor gebeurd was.. Kan niet wachten tot S2.
    It's a long wait: 2021

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het is inderdaad voor een buitenstaander moeilijk om te volgen. Wel aangenaam om te kijken, maar het is moeilijk door die verschillende tijdslijnen en om al die personages, koninkrijken,... uit elkaar te houden. Ik zou graag de boeken willen lezen, maar moet ik per se die twee boeken met kortverhalen ook lezen of kan ik ook starten met boek 'Het bloed van elfen'?

Furon's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nrt Bekijk bericht
    Ik zou graag de boeken willen lezen, maar moet ik per se die twee boeken met kortverhalen ook lezen of kan ik ook starten met boek 'Het bloed van elfen'?
    Bepaalde short stories zoals "A Question of Price" uit The Last Wish, "The Sword of Destiny" en "Something More" uit Sword of Destiny zijn toch wel essenti├źle stukken en dienen als introductie voor de novels.
    Laatst gewijzigd door Furon; 26 december 2019 om 17:18

iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nrt Bekijk bericht
    Het is inderdaad voor een buitenstaander moeilijk om te volgen. Wel aangenaam om te kijken, maar het is moeilijk door die verschillende tijdslijnen en om al die personages, koninkrijken,... uit elkaar te houden. Ik zou graag de boeken willen lezen, maar moet ik per se die twee boeken met kortverhalen ook lezen of kan ik ook starten met boek 'Het bloed van elfen'?
    Waarom zou je die niet lezen? Die short stories zijn fantastisch.
    PSN: Ednolbs

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ednolb Bekijk bericht
    Waarom zou je die niet lezen? Die short stories zijn fantastisch.
    Daarom dat ik het vraag aan de fans en de kenners. Ik heb niet echt kennis van 'The Witcher', maar met het bekijken van de serie begin ik er toch interesse in te krijgen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb de eerste boek gelezen nadat ik zo onder de indruk was van the witcher 3.
    Maar ik vond de kortverhalen redelijk slecht, niveau sprookje, en vond het nog meer een wonder dat CD Project Red daarvan de briljante witcher games hebben gemaakt.
    Daarom denk ik dat ik deze serie ook niet goed genoeg zou vinden als ik niet de lore van de games zou hebben.
    PSN: Rurouni1560

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door math Bekijk bericht
    Bij afl 3 zou het moeten duidelijk zijn dat er meerdere tijdlijnen zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk
    Zelfs in de eerste aflevering zegt Calanthe tegen Ciri dat ze haar eerste veldslag won op haar leeftijd, waarna enkele minuten later Renfri tegen Geralt iets zegt in de trant van "Calanthe heeft net haar eerste veldslag gewonnen, en ik zit hier...".
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Zelfs in de eerste aflevering zegt Calanthe tegen Ciri dat ze haar eerste veldslag won op haar leeftijd, waarna enkele minuten later Renfri tegen Geralt iets zegt in de trant van "Calanthe heeft net haar eerste veldslag gewonnen, en ik zit hier...".
    Ja, da's wel heel vluchtig hoor. Ik betwijfel dat de meerderheid zoiets door heeft, eigenlijk.

Net de eerste aflevering gezien. Ik weet niet of ik overtuigd zou zijn om verder te kijken indien ik geen fan zou zijn van de boeken en games, want het is toch wel wat rommelig. Nu, ik vond de short stories weliswaar interessante achtergrondinfo maar ook niet zo leuk om te lezen als de 'main story'.

sink's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Gisteren de eerste aflevering gekeken. Zonder de boeken gelezen te hebben of games gespeeld te hebben, dus alles wat in de aflevering gezegd was, was totaal nieuw. Dus best veel info die op je af komt.
    Als ik hier niet gelezen had dat het over verschillende tijdlijnen ging, zou ik dat eigenlijk niet doorgehad hebben.
    Ik vond het wel goed eigenlijk. Heb ook achteraf enkele personages, plaatsen,.. opgezocht op wiki pagina's om er wat meer over te weten komen, maar nu ook weer niet te veel, kwil mezelf niet spoilen

zou mss handig zijn dat de kenners hier per aflevering, in spoiler tags bijvoorbeeld ff een korte synopsis geven, kort overzichtje van de personages die aan bod zijn gekomen, bevolkingsgroepen/plaatsen/gebeurtenissen ?
    Trakt.tv | Letterboxd | iCheckMovies
    #1 i7-8700K | 16 GB DDR4 RAM | ASUS Geforce GTX 1060 | Samsung 860 EVO M.2 500GB + 4TB Western Digital | Win 10 | Seasonic Focus+Gold 650W | Fractal Design Define R6 Black

1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

KingOfWoods's schermafbeelding
    iTrader
    20 (95%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk bericht
    Gisteren de eerste aflevering gekeken. Zonder de boeken gelezen te hebben of games gespeeld te hebben, dus alles wat in de aflevering gezegd was, was totaal nieuw. Dus best veel info die op je af komt.
    Als ik hier niet gelezen had dat het over verschillende tijdlijnen ging, zou ik dat eigenlijk niet doorgehad hebben.
    Ik vond het wel goed eigenlijk. Heb ook achteraf enkele personages, plaatsen,.. opgezocht op wiki pagina's om er wat meer over te weten komen, maar nu ook weer niet te veel, kwil mezelf niet spoilen

zou mss handig zijn dat de kenners hier per aflevering, in spoiler tags bijvoorbeeld ff een korte synopsis geven, kort overzichtje van de personages die aan bod zijn gekomen, bevolkingsgroepen/plaatsen/gebeurtenissen ?
    Het enige dat ge moet weten is dat Yen het echte wijfje is.

Pagina 5 van 8 Eerste 12345678 Laatste

Regels voor berichten