Bekijk resultaten enquête: Wie wint de slimste mens ter wereld?

Aantal stemmers
29. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Lieven Scheire

20 68,97%
  • Thomas Huyghe

7 24,14%
  • Astrid Stockman

2 6,90%
Pagina 14 van 19 Eerste ... 4101112131415161718 ... Laatste
    KerberosX's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    wij hebben samen in de chiro gezeten ... enkele intieme momenten gehad
    Met Jens?
    aRe YoU nOt EnTeRtAiNeD?

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Lieven Scheire is belachelijk slim

Ps: binnenkort zullen jullie een kandidaat zien die volgens mij niet nuchter was, integendeel ...
    Nah, hoogstens niet dom. Belachelijk slim dan denk ik toch echt aan andere mensen, mijn kop eraf als Scheire de echt ingewikkelde wetenschapstheoriëen echt zou begrijpen (ik ook niet daar niet van) en dat zou dan nog in zijn interessesfeer zijn. Verder heb ik niks tegen Lieve Scheire overigens, scheire en de schepping was per aflevering zeven miljard keer interessanter dan elke les fysica/chemie die ik ooit gehad heb.

Benieuwd naar wie dat zal zijn in de ps wel .
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AreVee Bekijk bericht
    Nah, hoogstens niet dom. Belachelijk slim dan denk ik toch echt aan andere mensen, mijn kop eraf als Scheire de echt ingewikkelde wetenschapstheoriëen echt zou begrijpen (ik ook niet daar niet van) en dat zou dan nog in zijn interessesfeer zijn. Verder heb ik niks tegen Lieve Scheire overigens, scheire en de schepping was per aflevering zeven miljard keer interessanter dan elke les fysica/chemie die ik ooit gehad heb.

Scheire en de schepping was een geweldig programma. Veel beter dan al die panelshows die erna kwamen.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Voila se, hier iemand die de ingewikkelde dingen wat beter kan uitleggen voor u
    aRe YoU nOt EnTeRtAiNeD?
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vond het ook tof van Vossen. Niet superslim, maar de dingen die hij moest kennen wist die wel. Ook de nodige zelfspot wat ik zeker kan appreciëren. Maar Vossen is dan ook geen hersenloze voetballer, lijkt me één van de slimmere.

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Godverdomme. Onze digicorder staat al een week vol zonder dat ik er erg in had.

Ik wou vandaag eens een inhaalmanoeuvre doen. Maar ik kan de afleveringen van afgelopen week dus niet bekijken...

Is da ergens online te (her)bekijken?
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    vier.be ?

coldplayke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Solleke89 Bekijk bericht
    Vond het ook tof van Vossen. Niet superslim, maar de dingen die hij moest kennen wist die wel. Ook de nodige zelfspot wat ik zeker kan appreciëren. Maar Vossen is dan ook geen hersenloze voetballer, lijkt me één van de slimmere.
    "We zoeken de datum waarop de eerste wereldoorlog eindigde"

"Euh 4565... euh nee, geen idee"

Nee, ik was niet ondersteboven van zijn kennis, zelfs niet voor een voetballer.
    We are each our own devil and we make this world our hell - Oscar Wilde <3

iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Denk dat hij toen niet aan het opletten was. Hij dacht enkel aan de cijfers, niet dat er een datum nodig was. Na zijn antwoord zei Erik dat ze een datum zochten, en toen zei hij ah oeps. 1 dom antwoord en hij is meteen afgeschreven? Tuurlijk is hij geen Lieven Scheire, is maar tot zijn 18 naar school geweest en ik heb al veel dommere kandidaten gezien...

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KerberosX Bekijk bericht
    Voila se, hier iemand die de ingewikkelde dingen wat beter kan uitleggen voor u
    Ja want wat in die video staat kan het merendeel van de pakweg vierdejaars ASO ook niet in grote lijnen en/of eigen woorden uitleggen .

(Los daarvan is dat dan ook nog "zijn" ding natuurlijk, niet dat hij daar echt geniaal slim in is zeker niet imo maar degelijke kennis zal op vlak van wetenschap nog aanwezig zijn, op andere onderwerpen heel wat minder, wat hij zelf ook al aangaf overigens en waar niks mis mee is, want dat is normaal, tenzij je echt een opvallende brede en diepe kennis hebt zoals maar een beperkte groep mensen heeft).

Op zich is dat misschien zelfs een, in de maatschappij in het algemeen (en ook van toepassing op heel het "Scheire is een genie" verhaal dat in de slimste mens vaak verteld wordt), punt van ergernis, iemand "slim" is automatisch bijna iemand die goed is in wiskunde, exacte wetenschappen etc. Terwijl er nog zo gigantisch veel andere onderdelen zijn om kennis over te verwerven of hebben.

imo

Edit: En voor alle duidelijkheid, het is duidelijk geen stomme kloot he, ik vind alleen het hele "amai kijk wat die allemaal weet" regelmatig lachwekkend.
    Laatst gewijzigd door AreVee; 1 december 2019 om 13:49
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ja want wat in die video staat kan het merendeel van de pakweg vierdejaars ASO ook niet in grote lijnen en/of eigen woorden uitleggen .

(Los daarvan is dat dan ook nog "zijn" ding natuurlijk, niet dat hij daar echt geniaal slim in is zeker niet imo maar degelijke kennis zal op vlak van wetenschap nog aanwezig zijn, op andere onderwerpen heel wat minder, wat hij zelf ook al aangaf overigens en waar niks mis mee is, want dat is normaal, tenzij je echt een opvallende brede en diepe kennis hebt zoals maar een beperkte groep mensen heeft).

Op zich is dat misschien zelfs een, in de maatschappij in het algemeen (en ook van toepassing op heel het "Scheire is een genie" verhaal dat in de slimste mens vaak verteld wordt), punt van ergernis, iemand "slim" is automatisch bijna iemand die goed is in wiskunde, exacte wetenschappen etc. Terwijl er nog zo gigantisch veel andere onderdelen zijn om kennis over te verwerven of hebben.

imo

Edit: En voor alle duidelijkheid, het is duidelijk geen stomme kloot he, ik vind alleen het hele "amai kijk wat die allemaal weet" regelmatig lachwekkend.
    Heeft hij toch ook gezegd bij de eerste aflevering? Hij vindt zichzelf geen kandidaat-winnaar omdat hij redelijk wat gaten in zijn kennis heeft.
    aRe YoU nOt EnTeRtAiNeD?

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik volg het al enkele seizoenen (of heel wat seizoenen?) niet meer omdat niveau van de quiz dusdanig gedaald is. Teveel 'leuke' vraagjes, of irritante puzzels, of doe-vragen, of zaken met spreekwoorden of iets dergelijk. Er is gekozen voor fun-gehalte, dus om over genieën te spreken vind ik overdreven. Het dagelijks (zeker het showbizz of BV)-nieuws volgen en je weet al belachelijk veel.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    Ik volg het al enkele seizoenen (of heel wat seizoenen?) niet meer omdat niveau van de quiz dusdanig gedaald is. Teveel 'leuke' vraagjes, of irritante puzzels, of doe-vragen, of zaken met spreekwoorden of iets dergelijk. Er is gekozen voor fun-gehalte, dus om over genieën te spreken vind ik overdreven. Het dagelijks (zeker het showbizz of BV)-nieuws volgen en je weet al belachelijk veel.
    Ik had mij ook voorgenomen om niet te kijken dit jaar omdat het toch weer een uur van uw avond in beslag neemt en dat 4 keer per week. Maar ik ben toch weer aan het kijken omdat de eerste aflevering Geubels meedeed. Toen kwam Lotte Vanwezemael en dat is toch een prachtige verschijning. Op die manier blijft ge toch weer hangen. Het is best ontspannend en hier en daar leert ge zelfs eens wat bij of komt er een interessant weetje. Prima vermaak na een werkdag.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Stefaan Degandt
    aRe YoU nOt EnTeRtAiNeD?

Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)