Pagina 2 van 2 Eerste 12

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maxioso Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dat wil toch niets zeggen? Er is een groot verschil tussen opkijken naar onbereikbare, zwarte beroemdheden en wat er zich in de eigen omgeving afspeelt. Opeens is de tolerantie veel minder groot.
    Onderhuids racisme is bij momenten veel gevaarlijker dan openlijk racisme.

De docu over O.J. Simpson was daar een goed voorbeeld van. Op het toppunt van zijn bekendheid na de carrière werd die eerder als een blanke aanzien in de hogere kringen.
    Eens die van zijn voetstuk viel was het opeens weer een zwarte. Sowieso is die docu kijken al goed om uw beeld van racisme eind jaren '80/begin '90 wel wat te veranderen.
    Zeker het statement over de politie cowboys.
    https://www.youtube.com/watch?v=zrhWLfmfZ0Y

Zie opmerking rond 0:45 that was around 1992....
    Dit is natuurlijk humor, maar dit is geschreven door zwarte komieken. Zij die opgegroeid zijn rond die tijd... Dus als zij zelf dit al zeggen, waarom probeer je dan mensen te doen geloven dat 1990 een tijd vol racisme was? Het is waarschijnlijk na 2000 en 2010 + het meest tolerante decennium waar we als mensheid ooit in geleefd hebben....

Kijk ik ga niet zeggen dat er geen racisme was. Er was er zeker, en nu nog.
    Maar ik ben er van overtuigd dat de vooroordelen veel meer komen vanwege de VELE (en dit was echt een pest in new york) jeugdbendes en criminaliteit, waar vaak gekleurde jeugd in zat. DIe echt een probleem waren.
    NY was vroeger echt wel gevaarlijk he, zelf in manhattan. Bendes, moorden. Zelf nu zijn er nog schietpartijen, maar vroeger veel erger dagelijks schietpartijen enzo. Ik denk dat dat veel meer vooroordelen gebracht heeft dan hun ras alleen.

+ Ze waren daar he. Ik bedoel men heeft toen een 30tal jonge gekleurde mensen in het park zien gaan die nacht, waaronder hen. Er zijn door donkere jonge mensen allerlei feiten gepleegd, van baldadigheden (gooien van stenen naar taxi's) tot zware misdaden (mensen bewusteloos slaan met een staaf en beroven) en later is de vrouw gevonden die verkracht was en in coma geslaan.

Volgens mij is het antwoord toch iets complexer dan 'ja ze hebben de eerste de beste 5 gekleurde mensen gezocht en dan maar die verkrachting in hun schoenen geschoven'
    Er was veel volkse woede over de misdaad (verkrachting ligt zoiezo gevoelig in publieke opinie en zeker zo brutaal, en de vele jeugdbendes waren meer dan een doorn in het oog van de inwoners)
    Men had ook effectief sommige gasten kunnen oppakken van die avond en toen hebben ze snel 1+1 gedaan.
    Men is zo op hun tunnelvisie gaan concentreren dat men ander bewijs is gaan negeren, en men kon niet geloven dat die verkrachting niet gepleegd was door die jongens die betrokken waren bij al die andere feiten van die nacht.

Het is niet zo dat een paar racistische flikken een par zwarte jongens een verkrachting in de schoenen hebben geschoven, en die dan voor een racistische jury gezet hebben. Ik ben zelf vrij zeker dat er ook al afrikaans amerikaanse rechters in NY waren in die tijd...
    Laatst gewijzigd door Anoniem02; 28 juni 2019 om 10:12

hjs666's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ook uitgezien,straffe serie die u vastgrijpt en weer de werking van het juridisch systeem in vraag stelt.
    Je moet zulke series en films echter wel met een korreltje zout nemen,het is gebaseerd op waargebeurde feiten,daarmee is niet alles wat in de serie/film waarheidsgetrouw.
    Er zijn sowieso dingen mogelijk beetje buiten proportie getrokken om het verhaal wat pittiger te maken,desalniettemin is dit staaltje sterke tv.
    Ik hoop dat die Linda Fairstein echt niet zo was hoe ze afgeschilderd wordt,want dan is het echt een ......
    Doet me denken aan de Avery case.

Nina123's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Het is een duizelingwekkend cijfer maar één op drie zwarte mannelijke Amerikanen zit in de gevangenis. Het gevangenissysteem in de VS is een miljoenenbusiness op zich. Het levert enorm veel jobs (cipiers, koks, psychologen, bouwvakkers voor bouw gevangenissen...) en laagbetaalde of gratis arbeid door de gevangenen op. In feite is het de moderne vorm van slavernij. Koloniseren is in deze tijd not done dus beginnen we een kolonie in eigen land. Zo kan je het bekijken. Je kan gerust spreken over institutioneel racisme bij de politie en dat heeft zelfs Obama niet kunnen veranderen. Politieoptredens naar zwarten toe zijn vaak onnodig gewelddadig en escaleren dan weer naar rellen, bv in Los Angeles in 1992 en ze bestendigen de haatverhouding en het wantrouwen tussen politie en de zwarte bevolking.
    Laatst gewijzigd door Nina123; 1 juli 2019 om 03:18

Koonut's schermafbeelding
    iTrader
    218 (100%)
    Yup. Onlangs nog artikel gelezen over een rechter die in 2011 berecht werd wegens het vrijwel letterlijk verkopen van gevangenen aan het gevangenissysteem. Hallucinant. "For the land of the Free.." https://www.npr.org/sections/thetwo-...ribery-scandal

Sent from my Moto G (5) using Tapatalk

Arkaine's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Eerste aflevering gezien

Vond dat de politie wel enorm als duivel wordt weggezet.
    Dat zijn ze hier natuurlijk ook, maar ik vraag me af hoe enorm het uitvergroot is.

Ik kijk het zeker uit.

't is een beetje jammer, mijn hoofd stond er niet echt naar, maar 't is duidelijk wel heel goed.

iTrader
    20 (100%)
    Uitgekeken.
    Voor Amerikanen wel essentiële tv vind ik.
    Wat een rot systeem.

Het was goed, maar niet super. Met maar 4 afleveringen kijk je dit wel zo uit.

iTrader
    3 (100%)
    Nog niet gezien dit is gebaseerd op de The Central Park Five? (ook een documentary film)

Yones's schermafbeelding
    iTrader
    146 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funky22 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Nog niet gezien dit is gebaseerd op de The Central Park Five? (ook een documentary film)
    Correct
    Xbox Live: kTs Yones

iTrader
    20 (100%)
    Er is ook een Oprah show met de acteurs + exonerated five.

De echte Yussef is enorm welbespraakt.

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten