Pagina 1 van 11 12345 ... Laatste

Discussie: Chernobyl (HBO)

Baldarich's schermafbeelding
    iTrader
    0

Chernobyl (HBO)

SERIE. Een vijfdelige miniserie over de gruwelijke kernramp die in april 1986 plaatsvond in de gelijknamige stad in Oekraïne. Kunnen Jared Harris (The Crown), Stellan Skarsgård (River) en Emily Watson (Apple Tree Yard) verhinderen dat het drama wereldwijd escaleert? Dit belooft een aangrijpende bingesessie te worden.

VANAF 7 MEI OP TELENET PLAY

Verdient echt een apart topic. Voor mij de beste (mini)serie die ik ooit heb gekeken. Huiveringwekkend waarheidsgetrouw.
    Dit heeft echt alles.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Deze week naar de eerste aflevering gekeken. Ik was direct hooked.
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

byter's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Yup.

Geweldige dynamiek tussen Jared Harris en Stellan Skarsgård.
    De podcasts zijn ook wel leuk.. de schrijver (Craig Mazin) legt bepaalde keuzes uit en hoe waarheidsgetrouw het allemaal is. Die neemt ook de moeite om op reddit te antwoorden. Je merkt dat het een project is waar die met veel passie aan heeft gewerkt.
    Service guarantees citizenship.

iTrader
    5 (100%)
    Gisteren de eerste 2 afleveringen gezien, damn zo intens. Dat moment dat ze in die open reactor kijken kreeg ik echte kippenvel, terwijl horror films mij doorgaans niks doen werd ik hier echt ongemakkelijk van. Beste serie sinds jaren!

ValeRossi46's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Zalige miniserie idd.
    Zeer geloofwaardig gebracht..enkel jammer dat het allemaal in't Engels is...kinda throws me off.
    In de 60 ofzo jaren dat die technologie bestaat toch enigzins zorgwekkend dat er al zoveel catastrofale rampen zijn gebeurd.. En ze dat telkens proberen te stilzwijgen. Makes you think.

Pegasus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Kan me vergissen, maar behalve Tsjernobyl en Fukushima zijn er toch weinig of geen kernrampen geweest. Bij die laatste zijn er dan nog bijna geen (rechtstreeks) slachtoffers gevallen.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Fukushima was dan nog eens een gevolg van een zeebeving.
    Real Madrid CF | Club Brugge KV

Swagger's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Heb geen play, op andere manier te bekijken?
    I don't think you understand, these boys killed my dog.

Oij's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swagger Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Telenet heeft de exclusieve rechten dus ik vrees van niet.
    Tja, dan zijn de alternatieven wel gekend zeker.

Goeie serie trouwens!

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pegasus Bekijk bericht
    Kan me vergissen, maar behalve Tsjernobyl en Fukushima zijn er toch weinig of geen kernrampen geweest. Bij die laatste zijn er dan nog bijna geen (rechtstreeks) slachtoffers gevallen.
    De USA kernbomtesten worden ook gezien als nucleaire rampen.
    Anyway er zijn er wel een stuk of 6 a 7 geweest.
    Zelfs in de UK.
    Laatst gewijzigd door ValeRossi46; 1 juni 2019 om 20:04

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ValeRossi46 Bekijk bericht
    Zalige miniserie idd.
    Zeer geloofwaardig gebracht..enkel jammer dat het allemaal in't Engels is...kinda throws me off.
    In de 60 ofzo jaren dat die technologie bestaat toch enigzins zorgwekkend dat er al zoveel catastrofale rampen zijn gebeurd.. En ze dat telkens proberen te stilzwijgen. Makes you think.
    Alles wat negatief was (en steeds is) voor de USSR werd zoveel mogelijk geminimaliseerd of stilgezwegen naar de buitenwereld toe. Heeft heus niet alleen met deze kernramp te zien.
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swagger Bekijk bericht
    HBO series verschijnen later op gewone TV zenders zoals Canvas en Q2. Ik denk dat VRT deze gaat oppikken, maar dat zal dan voor het najaar zijn of begin 2020.

Voor de Russische affiliate is er trouwens een dub beschikbaar maar dubbings hebben de intonatie van een natte dweil dus denk niet dat een kijker het dan "echter" zou vinden.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerv.Be Bekijk bericht
    Alles wat negatief was (en steeds is) voor de USSR werd zoveel mogelijk geminimaliseerd of stilgezwegen naar de buitenwereld toe. Heeft heus niet alleen met deze kernramp te zien.
    Ja dat is algemeen geweten.
    Maar ik heb het specifiek over nucleaire rampen.
    Daar is het een wereldwijd fenomeen het te minimaliseren.

iTrader
    0
    In 2017 is er nog een extreem radioactieve wolk onze regio gepasseerd vanuit Rusland,das niet normaal.
    In de uk is er in een uraniumfabriek een staaf oncontroleerbaar in brand gevlogen,met een gigantische radioactieve uitstoot in de jaren 70. Dan zwijg ik over New Mexico waar uraniumgrotten compleet afgesloten zijn en ok das woestijn. Daar hebben ze zoveel kernbommen ontploft dat dat ook een no go zone is,gans het Manhattan project was mega onverantwoord.

iTrader
    0
    Ik denk gewoon dat dat een soort energieverwekking is dat tot nu toe ons petje ver te boven gaat. We zijn dat niet te baas,en wat fout kan gaan zal ook vroeg of laat fout gaan.
    Iets dat 80.000 jaar nodig heeft onschadelijk te worden moet je als sterveling ver v wegblijven

Pagina 1 van 11 12345 ... Laatste

Regels voor berichten