Pagina 75 van 76 Eerste ... 2565717273747576 Laatste

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    We kunnen uiteraard niet alles op D&D steken, die hadden nooit gedacht dat ze zelf een einde zouden moeten breien aan GoT. Voor een deel is GRRM net zo “schuldig” in mijn ogen.
    stukje logica hé
    HBO wil een boekenreeks verfilmen waar de schrijver 5j per boek nodig heeft. Hij zit aan boek 3 en wil tot 6 of 7 boeken gaan, of miss nog meer.
    als ge dan elke jaar een seizoen wilt uitbrengen dan weet ge dat ge er rap zult zijn en zelf zult moeten verzinnen.

van de auteur verwachten dat 'm nu al verhaallijnen gekozen heeft voor binnen 3 àf 4 boeken, tel zelf de jaren, is onrealistisch.

marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    iirc hielden ze er zelfs rekening mee dat hij voor het einde van de show zou sterven. daarom heeft hij hun ook "verklapt" hoe het zou eindigen. of ze dat einde gevolgd hebben, is nog maar de vraag imo.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dee Bekijk bericht
    Dat Jon een dilemma had tussen liefde en familie ga ik niet mee akkoord.
    Jon kon geen liefde geven omdat ze ineens zijn tante was geworden. Tot aan haar dood heeft Daenarys maar blijven proberen.
    Da vind ik gewoon ongeloofwaardig. Jon was tot over zijn oren verliefd. En als ge dan opeens te horen krijgt dat uw geliefde eigenlijk verre familie is stopt de liefde opeens? Tante of niet, Dany doet ge gewoon binnen.

Al helemaal omdat in de wereld van GoT taboes rond incest al even onbestaand zijn als tijdens het Romeinse rijk. Heel de geschiedenis rond Targaryen , Jaime en Cersei, ...
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

waffel's schermafbeelding
    iTrader
    101 (100%)
    D&D wisten toch ook wel dat het laatste boek nog niet uit ging zijn he. Hoe raar ging dat niet zijn dat de boeken nu allemaal zouden verschenen zijn. Moet je het verhaal volgen via de serie op die manier én dan de boeken lezen op die manier. Dat zou een mindfuck geweest zijn. Kdenk dat hij nu wel rapper werk gaat maken om ze uit te brengen nu de serie hype wat gaan liggen is van de main arc.
    Utah Jazz

Inv's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Da vind ik gewoon ongeloofwaardig. Jon was tot over zijn oren verliefd. En als ge dan opeens te horen krijgt dat uw geliefde eigenlijk verre familie is stopt de liefde opeens? Tante of niet, Dany doet ge gewoon binnen.

Al helemaal omdat in de wereld van GoT taboes rond incest al even onbestaand zijn als tijdens het Romeinse rijk. Heel de geschiedenis rond Targaryen , Jaime en Cersei, ...
    Yep, da's ook een probleem door inconsistent schrijven. Jon is met een "modern moreel kompas" geschreven, m.a.w. voor hem voelt dat verkeerd aan. Wordt niet met zoveel woorden verteld in de serie, maar duidelijk is toch dat hij niet comfortabel is om te muilen met Tante Dany. De rest van de personages hebben hun feodaal/Middeleeuws kompas en dat clasht...

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0

Echt hé.
    Don't think you are, know you are...

iTrader
    0

Jaime en Cersei was wel degelijk een taboe hoor:

https://www.youtube.com/watch?v=bVfClyxJOHA

skip naar 3 minuten: the disgusting rumors about you -> dat haar kinderen van Jaime zijn, bvb.

https://www.youtube.com/watch?v=V-I4O2UdTGQ

en ook in Highgarden is't niet echt getolereerd.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel Bekijk bericht
    Jaime en Cersei was wel degelijk een taboe hoor:

https://www.youtube.com/watch?v=bVfClyxJOHA

skip naar 3 minuten: the disgusting rumors about you -> dat haar kinderen van Jaime zijn, bvb.

https://www.youtube.com/watch?v=V-I4O2UdTGQ

en ook in Highgarden is't niet echt getolereerd.
    Ja, kinderen. Want in de wereld van GoT is men zich bewust van de risico's van incest door het gek worden van huis Targaryen. Maar Dany was toch onvruchtbaar? Er zouden dus sowieso nooit kinderen van gekomen zijn. En daarnaast is tante - neefje minder verwant dan broer - zus.

Zelfs als we er vanuit gaan dat Jon, door de kennis dat Dany zijn tante is, zich opeens seksueel afgestoten voelen of op zijn minst in de knoop ligt (wat ook wel zo lijkt, maar dan ook alleen maar langs zijn kant). Betekent dit dat hij daarom geen gevoelens meer heeft voor Dany? Hoe ik de laatste episode interpreteer is toch dat Jon lijdt onder het feit hij zijn liefde gedood heeft om de wereld te redden.
    Dat blijkt ervoor ook uit de dialoog daarvoor:
    Jon zegt zelf: Love is the death of duty.
    Waarop Tyrion zegt: Duty is the death of love.

Dus tante of niet, dat zou hij nooit gezegd hebben als hij ze niet graag zag. Heel die situatie is ook het spiegelbeeld van Jaime die uitendelijk wel liefde boven plicht verkiest.

En ergens ... Samwell Tarly heeft zich eigenlijk ook heel wraakzuchtig en als een slechte vriend opgesteld door Jon de waarheid te vertellen. Hij speelde ze opzettelijk uiteen om zo ook deels wraak te nemen op Dany voor zijn vader en broer. Als ik Jon, was, ik had eerder mijn mes in die Samwell gestoken dan in Dany ... wat een cockblocker.
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; 24 mei 2019 om 15:24
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)

In The North, waar John dus opgevoed is, is incest absoluut niet zo vanzelfsprekend. Over de relatie van Jaime en Cersei werd ook continu schande gesproken, niemand mocht het weten.

Incest is eigenlijk nooit zo als normaal gezien zoals sommigen hier laten uitschijnen. House Targaryen deed er misschien wel aan, maar de andere kingdoms vonden dit nu niet persé normaal.

Hoerenloperij is in dat opzicht een pak normaler in GoT.
    Piss off the easily pissed off.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    In GoT wordt broer- zus relatie als incest beschouwd, neef - nicht dan weer niet en ook de Lannisters deden dat:

Intermarriage between first cousins is actually not considered "incest" in Westerosi society. A prominent example is that Tywin Lannister married his own first cousin Joanna Lannister, mother of all three of his children.

Lemme's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    In GoT wordt broer- zus relatie als incest beschouwd, neef - nicht dan weer niet en ook de Lannisters deden dat:

Intermarriage between first cousins is actually not considered "incest" in Westerosi society. A prominent example is that Tywin Lannister married his own first cousin Joanna Lannister, mother of all three of his children.
    Ge zie wat er van komt eh...
    Tobias Fünke: "Are you forgetting that I was a professional twice over - an analyst and a therapist?
    The world's first analrapist."

PSN: De_Lemme

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lemme Bekijk bericht
    Ge zie wat er van komt eh...
    Ja, en achteraf gezien was de dwerg dan nog eens de normaalste van de drie kinderen

dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

Ja, kinderen. Want in de wereld van GoT is men zich bewust van de risico's van incest door het gek worden van huis Targaryen. Maar Dany was toch onvruchtbaar? Er zouden dus sowieso nooit kinderen van gekomen zijn. En daarnaast is tante - neefje minder verwant dan broer - zus.

Zelfs als we er vanuit gaan dat Jon, door de kennis dat Dany zijn tante is, zich opeens seksueel afgestoten voelen of op zijn minst in de knoop ligt (wat ook wel zo lijkt, maar dan ook alleen maar langs zijn kant). Betekent dit dat hij daarom geen gevoelens meer heeft voor Dany? Hoe ik de laatste episode interpreteer is toch dat Jon lijdt onder het feit hij zijn liefde gedood heeft om de wereld te redden.
    Dat blijkt ervoor ook uit de dialoog daarvoor:
    Jon zegt zelf: Love is the death of duty.
    Waarop Tyrion zegt: Duty is the death of love.

Dus tante of niet, dat zou hij nooit gezegd hebben als hij ze niet graag zag. Heel die situatie is ook het spiegelbeeld van Jaime die uitendelijk wel liefde boven plicht verkiest.

En ergens ... Samwell Tarly heeft zich eigenlijk ook heel wraakzuchtig en als een slechte vriend opgesteld door Jon de waarheid te vertellen. Hij speelde ze opzettelijk uiteen om zo ook deels wraak te nemen op Dany voor zijn vader en broer. Als ik Jon, was, ik had eerder mijn mes in die Samwell gestoken dan in Dany ... wat een cockblocker.

Je begaat hier de verschrikkelijke fout om personen als Jaimy gelijk te stellen aan Jon.
    Jon is North. Die hebben een andere cultuur dan de rest van Westeros.
    Het zuiden is zo goed als volledig Andals, het noorden zit nog veel First Men bloed en cultuur.
    Er is een reden dan op het einde the North terug onafhankelijk is. Ze voelen en zien zichzelf niet als de rest van het continent.
    Dat wou men al duidelijk maken met de allereerste aflevering toen Ned de noordelijke vorm van gerechtigheid uitlegde.

D&D hebben dit ook zo verteld in de extra's van de 4de aflevering.
    Of ik er mee akkoord ga is iets anders.
    Laatst gewijzigd door dee; 24 mei 2019 om 20:02
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*

iTrader
    0
    Een vriend van mij stuurde mij daarnet iets door, ik had het zelf nog niet opgemerkt.

Op de poster van season 1 zien we Ned Stark afgebeeld op de Iron Throne met daarbij een raaf. Hij vroeg zich af of dat al een verwijzing van naar de uiteindelijke ontknoping met Bran als heerser? Dat lijkt mij eerlijk gezegd toch louter toeval of moeten we er inderdaad meer achter zoeken?

Als dat echt een hint is, dan is de hele verhaallijn rondom Bran en de Iron Throne toch veel te matig geschreven? Zouden ze dan echt al voor de start van aflevering 1 al uitgemaakt hebben dat Bran tien jaar later de koning zou zijn?
    Real Madrid CF | Club Brugge KV

iTrader
    0
    da's gewoon toeval imo. bvb dat Arya de NK doodt, hebben ze zelf al gezegd dat ze dat pas een jaar of 2 geleden beslist hebben. dus waarschijnlijk is Bran the Broken ook pas later beslist.

en anders hebben ze dat idd wel heel lomp aangepakt - Bran heeft heel seizoen 5 bvb niet eens mee gedaan...

Pagina 75 van 76 Eerste ... 2565717273747576 Laatste

Regels voor berichten