iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    *kuch* https://www.reddit.com/r/freefolk/co...have_told_her/

Grey Worm was trouw
    de andere Unsullied waren nog trouw
    de Dothraki waren nog trouw

Jon was nog trouw "sheez mah queen!" die zijn trouw heeft ze pas verloren op het allerlaatste.
    Tyrion was nog trouw, want heeft zijn beste vriend veroordeeld tot de dood door diens ontrouw te melden. die zijn trouw is zij pas verloren na het uitmoorden van 100.000'en onschuldige burgers

Yara Greyjoy was nog trouw (eistte Jon's hoofd nog op die meeting, omdat ze trouw gezworen had aan Daenerys)
    Dorne was ook nog trouw
    Stormlands (Gendry) waarschijnlijk ook nog, want ze had hem gelegitimeerd

Riverlands, the Reach, the Westerlands zijn onzeker (maar die eerste 2 zouden door de dood van Cersei wél bevrijd zijn van de Lannisters, dus wel een schuld aan Dany)

enkel the Vale en The North zouden zeker niet meer trouw hebben, aangezien hun Lords haar genocide meegemaakt hebben.

maw: een groot deel van de 7 kingdoms zouden zich achter haar geschaard hebben als ze de troon opgeëist zou hebben op de manier dat ze beloofd had.
    Er waren inderdaad nog genoeg mensen trouw aan Daenerys vooraleer ze full mad ging, dus waarom mensen die redenen aanhalen begrijp ik niet. Als zij het gewoon had gehouden bij het vernietigen van de Iron Fleet, de Scorpions en eventueel de Red Keep om Cersei te vermoorden dan had ze gewoon op een harde, maar zeker niet harteloze manier de Iron Throne opgeëist en zouden er veel mensen en volken zich bij haar aansluiten.
    Real Madrid CF | Club Brugge KV

Archaos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JorisBlack Bekijk bericht
    over de Greyjoys gesproken: van waar kwamen die ineens terug tevoorschijn op die meeting?

Of heb ik een cruciale scene gemist?
    Yara is toch "queen" of the Iron Islands. Aangezien alle belangrijke lords/ladies op die meeting zaten... (allé, zolang er stoelen over waren )

Général Zantas's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ilgonwe Bekijk bericht
    Bwa, tussen de lijnen lezen en je ziet toch voldoende dat ze niet erg tevreden zijn en dat ze ook meer seizoenen wilden. Maar B&W wilden niet meer en bepaalde acteurs blijkbaar ook niet meer. Tsja, dan houdt het op en krijg je deze miskleun.
    le Général Zantas, dictateur de Palombie

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wat een topaflevering deze laatste!

Greyworm die kill'd voor z'n queen en teleporteert naar de bovenste trappen om Jon alweer te begroeten. Dany die Tyrion in den bak draait voor high treason. Varys in de fik, maar Tyrion den bak in! Jon die dan op bezoek gaat bij Tyrion en z'n wapens moet afgeven. Maar mag met wapens bij de queen. Dany er aan, klote wijf. Dat zal u leren van alles in de fik te steken. Jon verbannen naar de nightswatch die er is om de wildlings en walkers tegen te houden, ook al zijn die er niet meer. Zonder Jon was de wereld om zeep, daar heeft All-Bran hem toch goed liggen zenne. Typisch GoT. Legers die kweken als de konijns. Koningske stemmen, brand the broken zeg. Hoe cool is da nie. Ik hoor het hem nog zeggen: 'I don't want to be a lord, I'm not even Bran anymore'. Maar goed, 't was tenslotte 2 afleveringen geleden dat. Ffkes van gedacht verandert en zegt em: 'why do you think I'm here'. Precies the one van the matrix. Machtig.

Voor de mensen die GoT maar blijven verdedigen: het trok op de kloten. Zo'n topserie naar de zak helpen, komaan. Het niveau, fore-shadowing, tips, dialogen, twists... van de eerste seizoenen (waar iedereen overigens door is beginnen kijken) is in dit laatste seizoen volledig van tafel. Seizoen 6-7 kon ik nog mee leven hoor. Maar 8 is er gewoon over. Ik heb geen problemen met het einde, maar wel met de manier waarop. Loose ends tot en met, logica overboord, character builds volledig de vuilbak in. Het doet echt pijn om zo'n topserie zo te zien eindigen.

Klopt dat overigens dat D&D de kans hebben gekregen om een nieuwe Star Wars trilogie te maken? Ik las ergens vluchtig iets dat HBO tot 10 seizoenen wou gaan om alles proper af te werken. Maar D&D dat niet zagen zitten. Waarschijnlijk dus omdat ze verder willen en aan die Star Wars film willen beginnen. Of heb ik dat mislezen?

Voordat iemand weer op z'n tenen getrapt is omdat er kritiek op GoT komt: ik heb geen boek gelezen en zal misschien wat zaken over het hoofd zien die een paar seizoenen geleden uitgelegd geweest is. Maar als casual liefhebber van de serie zie ik toch veel onlogische zaken en gewoonweg lazy writing. Dat kunt ge toch niet ontkennen dat dit laatste seizoen gewoonweg ondermaats is. Ook voor bijkomende info een prequel moeten bekijken of de boeken lezen is dikke zever. 't Gaat om de serie hier en nu.

Sidenote: iemand gezien op Instagram die een screenshot van Drogon postte met de tekst erbij: 'topserie!!! Ik ga je missen Dracarys!'. :'-)
    Zo casual ben ik dus ook weer niet
    Don't think you are, know you are...
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Archaos Bekijk bericht
    Yara is toch "queen" of the Iron Islands. Aangezien alle belangrijke lords/ladies op die meeting zaten... (allé, zolang er stoelen over waren )
    Ja waar zat die Yara tijdens de battle of Winterfell en Kings Landing?
    Ik heb dat misschien gewoon gemist

Général Zantas's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Ik heb dat misschien gewoon gemist
    Battle of Winterfell zat ze thuis op de Iron Islands, dat gaf ze aan in episode 2. Ze zou daar blijven in het geval dat de levenden de Battle van Winterfell zouden verliezen en dan konden ze terugvallen naar de Iron Islands.

Waarom die niet meedeed in KL, is een goeie vraag. Waarschijnlijk had het leger van Daenerys en Jon geen tijd gehad om haar te vragen te komen meedoen. Uiteindelijk zijn ze op 5 minuutjes van Winterfell naar KL gegaan.
    le Général Zantas, dictateur de Palombie

ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Yara zei dat ze de Iron Islands ging bewaken als toevluchtsoord. Dan zou iedereen naar daar kunnen vluchten voor de WW en nadien als Cersei zou winnen. Uiteindelijk was dat niet nodig geweest, maar dat weet je pas nadien. Nu de kust veilig is kan ze in die council zitten.

iTrader
    1 (100%)
    Ah zo, das gemakkelijk.

En dan achteraf gaan kappen op Jon

marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ilgonwe Bekijk bericht
    Yara zei dat ze de Iron Islands ging bewaken als toevluchtsoord. Dan zou iedereen naar daar kunnen vluchten voor de WW en nadien als Cersei zou winnen. Uiteindelijk was dat niet nodig geweest, maar dat weet je pas nadien. Nu de kust veilig is kan ze in die council zitten.
    dus, "we need every capable and incapable man to fight against the undead army" - "We'll just keep our islands safe, in case the army that doesn't leave survivors wins and leaves survivors."

ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    “Daenerys will need somewhere to retreat if they can’t hold the North,” Yara says, “Somewhere the dead can’t go.”

En ik ben geen schrijver, ik geef enkel door wat ze in de serie zeggen, of het nu zinnig is of niet

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel Bekijk bericht
    dus, "we need every capable and incapable man to fight against the undead army" - "We'll just keep our islands safe, in case the army that doesn't leave survivors wins and leaves survivors."
    Wordt wel een beetje flauw, vind ik... Dit is toch niet de serie: "Perfecte militaire technieken perfect uitgevoerd"? Het is de serie "Game of Thrones".
    Ze maken wel vaker fouten bij het inschatten van het leger ondoden, wat volgens mij perfect normaal is, omdat niemand er ooit tegen gevochten heeft. Oké, ze zijn er al een paar tegengekomen, maar da's wel wat anders dan de oorlog, hè. Het is Yara die het zegt, niet Dany of Jon. Yara beslist dat.

Daarnaast was de Iron Fleet nog voor een groot stuk in handen van Euron toen de strategie uitgestippeld werd. Theon heeft Yara geholpen om een deel (!) van de vloot terug te krijgen, en is daarna in KL gekomen. Nog altijd volgens plan, want Bran wist wat er moest gebeuren en zag dat het op die manier mogelijk was.

Daar komt nog eens bij wat in S3 (geloof ik) duidelijk is gemaakt: De Ironborn staan op zich, en hebben weinig te maken met de koning of de rest van het koninkrijk. Wat ook gebeurd is in de vorige Battle of the Trident. De slag is ook nog eens in Winterfell, en toen het idee begon om ook een gooi naar de kroon te doen (Theon in Winterfell), is heel duidelijk gezegd dat ze daar niks kunnen beginnen met hun schepen of hun kennis. Ze moeten zelfs eerst Moat Cailin innemen ervoor. Wat zij wél kunnen, is oorlog op zee. En die vloot zouden ze nog nodig kunnen hebben als ze naar KL zouden trekken, zoals Davos ook letterlijk zegt.

Lijkt me echt allemaal perfect logisch. Daarom niet de allerslimste beslissing, maar op z'n minst een verdedigbare. Als personages alleen nog maar de allerslimste beslissingen mogen nemen, zou het ook niet erg geloofwaardig zijn, toch?
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik denk dat mijn kritiek zowat hetzelfde is als de rest van de wereld.
    Verhaallijnen die zijn afgekapt geweest zoals bv. hoe de NK geen echte identiteit heeft gekregen en niet uitgediept is geweest. Of Bran die als de 3er zijn volledige context is verloren en precies op het einde is bijgeplakt geweest om GRRM zijn einde waar te maken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexx Bekijk bericht
    Zwijg aub gewoon als ge de serie overduidelijk niet fatsoenlijk gevolgd hebt
    Dit zijn de typische voorbeelden van de "iedereen is aan het bashen op de serie, dan zal ik dat ook maar doen.. misschien dat ik mijzelf dan wel een stukje populairder maak"
    De enige impact dat het had was dat John haar liefde niet meer kon beantwoorden.
    De liefde tussen hen was dan ook het hoofdthema voor de schrijvers.
    Je gaat toch niet zeggen dat men dit seizoenen lang heeft opbouwt enkel en alleen maar om hem een geldige reden te geven om Daenerys te dumpen.
    Zeker als heel de liefdeskwestie snel snel in een paar episodes met het absolute minimale wordt opgezet.
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*

marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Wordt wel een beetje flauw, vind ik... Dit is toch niet de serie: "Perfecte militaire technieken perfect uitgevoerd"? Het is de serie "Game of Thrones".
    Ze maken wel vaker fouten bij het inschatten van het leger ondoden, wat volgens mij perfect normaal is, omdat niemand er ooit tegen gevochten heeft. Oké, ze zijn er al een paar tegengekomen, maar da's wel wat anders dan de oorlog, hè. Het is Yara die het zegt, niet Dany of Jon. Yara beslist dat.
    het heeft ook niks te maken met strategie he.
    het heeft te maken met Yara die Jon's hoofd gaat eisen omdat ze trouw heeft gezworen aan Daenerys, maar die wel haar legers niet ingezet heeft in de grootste veldslagen van de oorlog.

en dat argument "niemand heeft ooit tegen de undead gevochten" heb ik hier al eens gedebunked.

Lexx's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dee Bekijk bericht

De enige impact dat het had was dat John haar liefde niet meer kon beantwoorden.
    De liefde tussen hen was dan ook het hoofdthema voor de schrijvers.
    Je gaat toch niet zeggen dat men dit seizoenen lang heeft opbouwt enkel en alleen maar om hem een geldige reden te geven om Daenerys te dumpen.
    Zeker als heel de liefdeskwestie snel snel in een paar episodes met het absolute minimale wordt opgezet.
    Ik hoop echt dat ge aan het trollen zijt? Anders hebt ge hier wel serieus een schoolvoorbeeld van "ik snap zelf helemaal niets van wat er allemaal aan het gebeuren is in de serie, maar ik bash lekker mee met de anderen"

Ge hebt misschien volledige scenes gemist dat het gaat over Jon die de rechtmatige troonopvolger is en Dany wilt dat dit niet bekend geraakt voor iedereen? Of dat heeft helemaal niets te maken met Jon die eigenlijk een Targaryen is? "De enige impact dat het had was dat jon haar liefde niet meer kon beantwoorden".

Kom zeg, precies of ge links en rechts afleveringen niet hebt gekeken
    Dit is voor mij zelfs een niet te missen reden waarom Dany alsog Mad wordt, ze zal wel beseffen dat veel mensen doorhebben dat niet zij de zogezegde rechtmatige opvolger is voor de troon.
    "You don't stop riding because you get old, you get old because you stop riding."

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexx Bekijk bericht
    Zwijg aub gewoon als ge de serie overduidelijk niet fatsoenlijk gevolgd hebt
    Dit zijn de typische voorbeelden van de "iedereen is aan het bashen op de serie, dan zal ik dat ook maar doen.. misschien dat ik mijzelf dan wel een stukje populairder maak"
    Woehoe zware butthurt gespot hier. Wat een arrogant misplaatste toon

Ga er misschien eens inhoudelijk op in dan? Varys zijn brieven hadden uiteindelijk plots geen doel meer en ook in de dragon pit of erna kwam zijn heritage niet meer te sprake, terwijl R+L=J dé major plottwist was van de voorbije seizoenen. Feitelijk gezien is het dus zwaar onderbelicht gebleven wat betreft het uiteindelijke plot, een terechte opmerking dat inderdaad op menige ander plaatsen op het internet te vinden is, al dan niet door 'professionele' reviewers.

Pagina 72 van 76 Eerste ... 2262686970717273747576 Laatste

Regels voor berichten