Pagina 59 van 59 Eerste ... 9495556575859
    Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Idd laat ons gewoon allemaal accepteren dat bran hal 9000 met een internetverbinding en zonder plottwist is en dat dat als koning echt wel een sisser zou zijn

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    toch een klacht die je veel hoort, maar die ik niet volg:

de "morality change" van de unsullied en de northmen (en in minder mate: de dothraki)

voor de unsullied is het zelfs heel simpel: die zijn getraind om te killen. op het einde van hun training, krijgen ze een goudstuk, moeten ze van een slavin de pasgeboren baby gaan kopen, en die dan voor haar ogen doden. alle moraliteit is daar na hun training uit gehaald. na hun bevrijding wordt Daenerys zo'n beetje hun morele kompas. maw: als die zien dat Daenerys de overgave niet aanvaardt, doen die gewoon wat van hun verwacht wordt.

voor de Northmen... The North Remembers he. iedereen weet dat Ned Stark in King's Landing laf aangevallen is door Jaime Lannister, dat hij daar onschuldig geëxecuteerd is door Joffrey Lannister, dat Rob Stark laf vermoord is in the Twins, en dat daar heel het Northmen army in de pan gehakt werd terwijl ze aan het feesten waren. dus dat die Lannisters aanvallen die zich overgegeven hebben, verwondert mij eigenlijk niet.

(en als je over de Dothraki klaagt, ligt dat toch aan jezelf)
    Akkoord, dat de Northmen Lannisters aanvallen die zich reeds overgegeven hebben. Vanuit dat perspectief kan ik er inderdaad ook nog inkomen. Maar vrouwen en kinderen afslachten zoals koeien? Nah, da's erover.

Overigens ben ik van één ding zeker: in de laatste episode zal Dany de draak steken met Jon, Tyrion zal hier klein van zijn.
    Don't think you are, know you are...

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel Bekijk bericht
    toch een klacht die je veel hoort, maar die ik niet volg:

de "morality change" van de unsullied en de northmen (en in minder mate: de dothraki)

voor de unsullied is het zelfs heel simpel: die zijn getraind om te killen. op het einde van hun training, krijgen ze een goudstuk, moeten ze van een slavin de pasgeboren baby gaan kopen, en die dan voor haar ogen doden. alle moraliteit is daar na hun training uit gehaald. na hun bevrijding wordt Daenerys zo'n beetje hun morele kompas. maw: als die zien dat Daenerys de overgave niet aanvaardt, doen die gewoon wat van hun verwacht wordt.

voor de Northmen... The North Remembers he. iedereen weet dat Ned Stark in King's Landing laf aangevallen is door Jaime Lannister, dat hij daar onschuldig geëxecuteerd is door Joffrey Lannister, dat Rob Stark laf vermoord is in the Twins, en dat daar heel het Northmen army in de pan gehakt werd terwijl ze aan het feesten waren. dus dat die Lannisters aanvallen die zich overgegeven hebben, verwondert mij eigenlijk niet.

(en als je over de Dothraki klaagt, ligt dat toch aan jezelf)
    Met de Northmen heb ik toch wel problemen. Die moeten Dany niet, Jon is hun king en hun halve god, maar op het moment dat één van die northmen een vrouw wil aanranden en Jon hem wil tegenhouden keert die zich tegen hem. Symbolisch voor het feit dat Jon geen invloed meer heeft op hen, maar ergens wringt dat toch echt imo.

De rest klopt, buiten het feit dat er uberhaupt nog Dothraki waren...

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Met de Northmen heb ik toch wel problemen. Die moeten Dany niet, Jon is hun king en hun halve god, maar op het moment dat één van die northmen een vrouw wil aanranden en Jon hem wil tegenhouden keert die zich tegen hem. Symbolisch voor het feit dat Jon geen invloed meer heeft op hen, maar ergens wringt dat toch echt imo.

De rest klopt, buiten het feit dat er uberhaupt nog Dothraki waren...
    Tgoja, plunderingen is meestal de reden waarom mensen zich bij een leger voegden in de middeleeuwen.
    Dat is hoe de gewone voetsoldaat geld verdient.
    Het is vooral de adel enz die zeer trouw is aan de starks enz. De vraag is in hoeverre de gewone man nog die trouwheid voelt of gewoon aan zichzelf denkt ( geld verdienen zodat ik winter overleef)
    Dat gecombineerd met woede enz...

The north is ook niet zo een paradijs. Het is een van de laatste plaatsen waar het recht van de first night nog gebruikt wordt.
    Noorderlingen worden vaak gezien als bruter (een beetje zoals ze zelf soms kijken naar de wildlings)
    Ze leven meer uit elkaar minder gecentraliseerde macht enz...

In de show lijkt men dat wel anders af te beelden. De eer van de starks wordt wat afgestraald op alle noorderlingen. Maar veel noorderlingen vochten ook happy mee met de boltons, hebben de starks verraden mekaar afgeslacht op Red wedding.

Dit is in mijn ogen gewoon zeer dicht bij de realiteit.

Er is niet 1 oorlog in de geschiedenis waar 1 kant alles goed mooi en braaf deed. En de andere kant puur evil was.
    Dit is trouwens 1 van de punten dat grrm maakt. Het is niet zwart wit.

De noorderlingen zijn helemaal niet puur hartige mensen. Het zijn gewone mensen. Sommigen brutaal en egoïstisch en slecht. En welke mensen zijn aangetrokken om heel naar het zuiden te gaan om een stad te veroveren? Niet enkel de brave goed doeners. Ook opportunisten mensen die willen plunderen...

Kijk gwn zelf in onze gecivilizeerde maatschappij. Waar mensen als ze in groep zijn zich ook laten vervallen in zulke misdaden. De gele hesjes komen op voor de gewone man, en vernietigen ondertussen bezittingen van de gewone man...
    Dat is echt gwn de menselijke natuur hoor. Hoe Cru dat ook klinkt.

Nevlugion's schermafbeelding
    iTrader
    0
    In het algemeen wel genoten van de aflevering. Vond Daenerys haar karakterveranding wel wat plots en gerushed, waarschijnlijk omdat alles rap moet want er zijn maar 6 episodes...

EvilTwin's schermafbeelding
    iTrader
    43 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nevlugion Bekijk bericht
    In het algemeen wel genoten van de aflevering. Vond Daenerys haar karakterveranding wel wat plots en gerushed, waarschijnlijk omdat alles rap moet want er zijn maar 6 episodes...
    Idd. Ze hadden nochtans de eerste drie afleveringen tijd genoeg om er meer karakterbuilding in te steken. Maja, bad writing en zo.
    How fast light may ever travel, darkness is already waiting. TAK!

TheFallen's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als er letterlijk in het vorig seizoen reeds over gesproken werd, denk ik dat er al meer als drie afleveringen karakterbuilding in zit . 't is precies alsof iedereen in aflevering 1 wou zien hoe ze de poten van een spin uittrekt en er dan een evil laugh bij te gooien, om dan langzaam op te bouwen. Dat Dany de mad queen ging worden, was al lang een grote kans. Ze zat al een tijdje op het randje te balanceren en heeft al meer dan genoeg mensen in de fik gestoken voordien .

Dat ze uiteindelijk in haar madness en volle emotie besluit dat de enigste manier waarop ze kan regeren is door gevreesd te worden en ze daarom King's landing vernietigt, is gewoon het punt dat ze aan de andere kant van de 'balans' valt. Als je dan een draak hebt, zijn de gevolgen best groot.

Al die top schrijvers die hier op het internet hun gal spuwen op D&D is gewoon lachwekkend. Niveau gezakt? Akkoord. Seizoen wat gerushed met focus op prequels? Waarschijnlijk. Maar een uberslechte writing over Dany of Jaime hun karakterontwikkeling? Niet echt .

Greenie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheFallen Bekijk bericht
    Als er letterlijk in het vorig seizoen reeds over gesproken werd, denk ik dat er al meer als drie afleveringen karakterbuilding in zit . 't is precies alsof iedereen in aflevering 1 wou zien hoe ze de poten van een spin uittrekt en er dan een evil laugh bij te gooien, om dan langzaam op te bouwen. Dat Dany de mad queen ging worden, was al lang een grote kans. Ze zat al een tijdje op het randje te balanceren en heeft al meer dan genoeg mensen in de fik gestoken voordien .

Dat ze uiteindelijk in haar madness en volle emotie besluit dat de enigste manier waarop ze kan regeren is door gevreesd te worden en ze daarom King's landing vernietigt, is gewoon het punt dat ze aan de andere kant van de 'balans' valt. Als je dan een draak hebt, zijn de gevolgen best groot.

Al die top schrijvers die hier op het internet hun gal spuwen op D&D is gewoon lachwekkend. Niveau gezakt? Akkoord. Seizoen wat gerushed met focus op prequels? Waarschijnlijk. Maar een uberslechte writing over Dany of Jaime hun karakterontwikkeling? Niet echt .
    kom kom
    Ik denk dat iedere serie kijker deze 'plot twist' kan verzinnen. Daarom kijken we niet naar een zo hoog geprezen serie.
    Dit is een doordeweekse twist op de 'happy' ending. Als je dit in grote lijnen uitzet vind je 12 series in een dozijn die hetzelfde doen.
    Neem daarbij dat de twist er gewoon in zit omdat het anders gewoon een happy ending was en het is compleet redicule.
    Dat ze het al een beetje zaten te voorschaduwen is te aanvaarden. Maar zo plots paar keer staren naar Jon en dan toch maar ff alles in de fik steken.
    Dit terwijl ze al 5x gezegd hadden 'if the bells ring...' . Waar is dan plots de 'verrassing' zoals we hem in GoT gewoon zijn ?
    Die twist zag iedereen mijlen ver afkomen, maar stiekem hoopten we allen dat ze het niet zo lame gingen aanpakken.

Dan spreken we nog niet over de plotarmor van arya.
    Het trieste gevecht van clegane (daar was gewoon geen voldoening na de lange redemption)
    De onverwoestbare solo-vlucht van daenerys (totaal geen suspense in).
    De manier waarop cerci sterft.
    Het hele jamie gedoe.
    ...

Om zeker nog maar te zwijgen van 'het is gerushed' terwijl ze zelf er maar 6 afleveringen van maken...
    Als je daar tegenover lange afleveringen beloofd maar de eerste twee maar mager invult en in de 5de 10x hetzelfde laat zien (near-miss van arya). (Waarvan het concept hetzelfde is als in epi 3).

Kunnen wij een beter verhaal schrijven ? Dat zullen de meeste niet claimen.
    Kunnen we dit misbaksel van een seizoen schrijven ? Daar is niets aan als dit niet je eerste TV serie is.

witten's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Greenie Bekijk bericht
    kom kom
    Ik denk dat iedere serie kijker deze 'plot twist' kan verzinnen. Daarom kijken we niet naar een zo hoog geprezen serie.
    Dit is een doordeweekse twist op de 'happy' ending. Als je dit in grote lijnen uitzet vind je 12 series in een dozijn die hetzelfde doen.
    Neem daarbij dat de twist er gewoon in zit omdat het anders gewoon een happy ending was en het is compleet redicule.
    Dat ze het al een beetje zaten te voorschaduwen is te aanvaarden. Maar zo plots paar keer staren naar Jon en dan toch maar ff alles in de fik steken.
    Dit terwijl ze al 5x gezegd hadden 'if the bells ring...' . Waar is dan plots de 'verrassing' zoals we hem in GoT gewoon zijn ?
    Die twist zag iedereen mijlen ver afkomen, maar stiekem hoopten we allen dat ze het niet zo lame gingen aanpakken.

Dan spreken we nog niet over de plotarmor van arya.
    Het trieste gevecht van clegane (daar was gewoon geen voldoening na de lange redemption)
    De onverwoestbare solo-vlucht van daenerys (totaal geen suspense in).
    De manier waarop cerci sterft.
    Het hele jamie gedoe.
    ...

Om zeker nog maar te zwijgen van 'het is gerushed' terwijl ze zelf er maar 6 afleveringen van maken...
    Als je daar tegenover lange afleveringen beloofd maar de eerste twee maar mager invult en in de 5de 10x hetzelfde laat zien (near-miss van arya). (Waarvan het concept hetzelfde is als in epi 3).

Kunnen wij een beter verhaal schrijven ? Dat zullen de meeste niet claimen.
    Kunnen we dit misbaksel van een seizoen schrijven ? Daar is niets aan als dit niet je eerste TV serie is.
    ik blijf erbij. D&D hebben gewoon dik gecashed in het laatste seizoen.
    'The world will not be destroyed by those who do evil, but by those who watch them without doing anything'
    -Albert Einstein
    Belmoto

Vandalize_'s schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Heb daarnet een video gezien waar het einde van GoT word gespoiled door "betrouwbare" leaks, die ook bijna klopte bij de laatste 2 afleveringen.
    Normaal zou ik zoiets niet bekijken, maar tbh ik kan niet meer teleurgesteld worden dan ik al ben.

Ga de uitkomst niet spoilen, maar ik hoop ECHT DEAR GOD, dat de video volledig ernaast zit
    Psn id: Vandalize_
    Platinum trophies: 27
    Next platinum: /
    Latest platinum: Dishonored

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vandalize_ Bekijk bericht
    Heb daarnet een video gezien waar het einde van GoT word gespoiled door "betrouwbare" leaks, die ook bijna klopte bij de laatste 2 afleveringen.
    Normaal zou ik zoiets niet bekijken, maar tbh ik kan niet meer teleurgesteld worden dan ik al ben.

Ga de uitkomst niet spoilen, maar ik hoop ECHT DEAR GOD, dat de video volledig ernaast zit
    Over de video:

Spoiler:
    ...Ω...

Vandalize_'s schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ohm Bekijk bericht
    Over de video:

Spoiler:
    Spoiler:
    Psn id: Vandalize_
    Platinum trophies: 27
    Next platinum: /
    Latest platinum: Dishonored

marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Spoiler:

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Bon, visueel zag het er weer fantastisch uit ... maar ja.

Bv202's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ohm Bekijk bericht
    Over de video:

Spoiler:
    Ik hoop echt dat dit niet waar is, maar vrees ervoor. Ik vrees dat we met een zware anti-climax gaan zitten.
    ...

Pagina 59 van 59 Eerste ... 9495556575859

Regels voor berichten