Pagina 3 van 78 Eerste 12345671353 ... Laatste
    Aprella's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vond het een hele leuk aflevering en alles behalve traag. Ik kreeg wel het gevoel dat ze té veel personages hebben nut dat het grootste deel allemaal op dezelfde locatie zijn. We hebben Podric en Brienne, Greyworm en Missandei maar heel kort gezien. Ook had ik gehoopt op meer Tyrion en Varys. Er wordt ook heel snel van scene naar scene gesprongen naar mijn gevoel.

Spoiler:

Ik ben trouwens heel benieuwd of we de Azor Ahai voorspelling gaan zien uitkomen. En of we eindelijk gaan te weten komen wat de Night King wilt. En of het verband heeft met "there always has to be a Stark at Winterfel". (Ik heb de vorige paar weken waarschijnlijk veel te veel speculaties gelezen/gezien )

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aprella Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik vond het een hele leuk aflevering en alles behalve traag. Ik kreeg wel het gevoel dat ze té veel personages hebben nut dat het grootste deel allemaal op dezelfde locatie zijn. We hebben Podric en Brienne, Greyworm en Missandei maar heel kort gezien. Ook had ik gehoopt op meer Tyrion en Varys. Er wordt ook heel snel van scene naar scene gesprongen naar mijn gevoel.

Spoiler:

Ik ben trouwens heel benieuwd of we de Azor Ahai voorspelling gaan zien uitkomen. En of we eindelijk gaan te weten komen wat de Night King wilt. En of het verband heeft met "there always has to be a Stark at Winterfel". (Ik heb de vorige paar weken waarschijnlijk veel te veel speculaties gelezen/gezien )
    Spoiler:
    ...Ω...

Anoniem0's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Antwerp1 Bekijk bericht
    Een gevecht van 55 minuten, het langste ooit, een kwartier langer dan recordhouder The Lord of the Rings (gevecht in Helmsdeep). Wat was dat gevecht heerlijk om naar te kijken. Nog altijd kippenvel als het leger Uruk-Hai in 't onweer voor die muren tekeer gaat voor de strijd losbarst. https://www.youtube.com/watch?v=gXC-jJhFaUI
    De gevechten in Game of Thrones vind ik toch van mindere kwaliteit dan die in LOTR. De acteurs zijn ook minder goed in zwaardvechten. Maar oke een film valt niet te vergelijken met een serie.

In battle of the bastards, dat er daar op 't einde een hoge stapel lijken ligt waar ze over moeten klimmen, was een beetje vreemd.
    Ik vond battle of the bastards dan net heel mooi en ruw in beeld gebracht.
    Geen shots die de totale veldslag in beeld brachten maar heel lokaal en dat bracht de chaos wel mooi in beeld
    https://youtu.be/tsFeIVJfKsA

Soit ivm met laatste afleveringen. Ik vind het te snel allemaal. Waar in de eerste seizoenen een trip van winterfel naar de wall nog een aflevering of twee in beslag nemen (en daarbij mooie verhaallijnen konden ontwikkelen) snellen ze nu door het continent. Ik vond het ritme vroeger beter.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    'The world will not be destroyed by those who do evil, but by those who watch them without doing anything'
    -Albert Einstein
    Belmoto

Aprella's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ohm Bekijk bericht
    Spoiler:
    Spoiler:

Uit de boeken:

Spoiler:

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    107 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Archaos Bekijk bericht
    Logische eerste aflevering. Niets mis mee. Vooral de stukjes met Sam vond ik heel goed. Volgende week met Jaime zal ook wel interessant worden.

Spoiler:
    Spoiler:

EvilTwin's schermafbeelding
    iTrader
    43 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _ns_ Bekijk bericht
    Spoiler:
    Goed gezien

Ik verwacht ook meer vuurwerk de komende afleveringen. Ik vond deze nog goed te pruimen. Na anderhalf jaar pauze mag het wel iets rustiger beginnen
    How fast light may ever travel, darkness is already waiting. TAK!

Archaos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _ns_ Bekijk bericht
    Spoiler:
    Spoiler:

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Archaos Bekijk bericht
    Spoiler:
    Spoiler:
    ...Ω...

Anoniem0's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kunnen we gewoon geen spoilerwarning in titel zetten?
    'The world will not be destroyed by those who do evil, but by those who watch them without doing anything'
    -Albert Einstein
    Belmoto
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Inv's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Beetje jammer van de ondermaatse dialogen (echt, waar zijn de schrijvers van seizoen 1). Iedereen spreekt precies in oneliners en spreken tegen elkaar ipv. met elkaar. Maar soit, op dat vlak is het gewoon een verderzetting van seizoen 7 en is het geen "dialogue driven" serie meer maar een "action driven".
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

kakature's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witten Bekijk bericht
    Kunnen we gewoon geen spoilerwarning in titel zetten?
    Hier gelden volgens mij dezelfde regels al de rest van het tv-forum: zodra het uitgezonden is hoeft er niets meer in spoilertags.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Inv Bekijk bericht
    Beetje jammer van de ondermaatse dialogen (echt, waar zijn de schrijvers van seizoen 1). Iedereen spreekt precies in oneliners en spreken tegen elkaar ipv. met elkaar. Maar soit, op dat vlak is het gewoon een verderzetting van seizoen 7 en is het geen "dialogue driven" serie meer maar een "action driven".
    Meer dan waarschijnlijk nog dezelfde schrijvers als seizoen 1, maar slechts voorzien van bullet plot points die ze moeten hitten, géén uitgeschreven boeken meer waar ze hele dialogen uit kunnen uithalen.
    Alhoewel er ook in de eerste seizoenen wel originele - niet uit de boeken afkomstige - dialogen waren van topniveau, waren de boeken duidelijk wel een meerwaarde.

Het timeframe waarbinnen ze alles moeten afwerken laat ook minder ruimte voor uitgebreide dialogen. Het acteerwerk is wel nog steeds top.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aprella Bekijk bericht
    Ik vond het een hele leuk aflevering en alles behalve traag.
    Zo zie je maar hoe smaken verschillen, ik vond het wel traag maar voor mij komt dat door de lack of action in deze episode, dat het verhaal vooruit gaat door veel dialoog of te springen van scene naar scene boeit me weinig, zeker als er al bijna geen episodes zijn dit seizoen.

Greenie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vind het allemaal plots een heel pak meer bekrompen.
    Begon al met de opening:
    Gaan dat de enige locaties van betekenis zijn in dit seizoen, de grote finale ?
    We gaan dus nog maar twee locaties krijgen:
    - Winterfell
    - Kings landing

Waar is dat grootse continent met zijn diverse verhaallijnen en intertwistings plots naartoe...

Ok ok, anders kan je natuurlijk niet tot een ontknoping komen in nog maar 5 aflevering, maar toch.
    Dit is niet wat Game of Thrones groot gemaakt heeft.

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Greenie Bekijk bericht
    Ik vind het allemaal plots een heel pak meer bekrompen.
    Begon al met de opening:
    Gaan dat de enige locaties van betekenis zijn in dit seizoen, de grote finale ?
    We gaan dus nog maar twee locaties krijgen:
    - Winterfell
    - Kings landing

Waar is dat grootse continent met zijn diverse verhaallijnen en intertwistings plots naartoe...

Ok ok, anders kan je natuurlijk niet tot een ontknoping komen in nog maar 5 aflevering, maar toch.
    Dit is niet wat Game of Thrones groot gemaakt heeft.
    Mja.
    S4 en S5 kreeg veel negativiteit omdat het allemaal te traag ging (er gebeurde niets voor velen). Mensen wouden meer actie. Dat hebben ze ook gekregen en het resultaat is dit.

Normaal was het de bedoeling om 12 seizoenen te maken. Probleem was dat de serie voorliep en dat zag je ook aan de mindere verhaallijnen (plotarmor) en de afstand die ze namen van de boeken waardoor ze verhallijnen hebben aangepast (geen Coldhands, geen Caitlyn als levende dode, geen iemand dat zich voordoet als Aegon,...).

In S8E1 gebeurde toch veel in en mensen vonden het toch maar teleurstellend omdat er geen moord of gevecht in was. Tja...
    ...Ω...

Pagina 3 van 78 Eerste 12345671353 ... Laatste

Regels voor berichten