Pagina 2 van 7 Eerste 123456 ... Laatste
    Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wade is gewoon veel te laat met zijn getuigenis. Genoeg kansen gehad. Je moet niet eerst 10 jaar MJ ophemelen, als volwassen mens, om dan 30 jaar na de feiten opeens een interview te laten afnemen als MJ dood is.

Ik ben geen psycholoog maar alles pas herinneren in 2013 na een therapie sessie opeens? Feiten van 1987? Sorry, dat geloof ik niet.

De ouders gaan ook niet vrijuit in dit verhaal. Maar daar zijn we het allemaal over eens.

Ik denk wel dat veel mensen veel geleerd hebben uit MJ zijn leven. Ook andere kindersterretjes zijn niet zo goed beland nadien. Maar bv Justin Bieber hebben ze wel goed opgevolgd en heeft een clean parcours afgelegd tot nu toe.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Justin Bieber een clean parcours? Lol.

Herinneringen van vele jaren terug zijn onbetrouwbaar als hell. Daar zijn al heel wat studies rond geweest.
    De aanhoudende verhalen rond kindermisbruik kunnen (let op: kunnen =\= is zo) de herinneringen dus ferm beïnvloedt hebben.

Aangezien MJ dood is vraag ik me af wat het nut is van het wereldwijd verdacht maken van MJ. Het kwetst nu andere mensen , de familie en vooral kinderen van MJ. MJ kan zich niet verdedigen of excuseren dus de vraag rond schuld of onschuld is langs geen kanten opgelost.

Dat MJ ze niet alle 5 op een rij had en mentaal deels kind was hoeft geen betoog. Maakt hem dat pedofiel. Volgens mij liep hij regelmatig op het randje, want waar rook is, ...
    Was hij een pedo? Dat gaan we nooit weten, maar volgens mij zou hij dan doorheen de jaren tientallen slachtoffers hebben gemaakt.

kakature's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    Aangezien MJ dood is vraag ik me af wat het nut is van het wereldwijd verdacht maken van MJ. Het kwetst nu andere mensen , de familie en vooral kinderen van MJ. MJ kan zich niet verdedigen of excuseren dus de vraag rond schuld of onschuld is langs geen kanten opgelost.
    De reden is om het gemakkelijker te maken voor andere mensen om ervoor uit te komen. Ook bij ons waren er na de documentaire veel meer oproepen bij Tele-Onthaal:
    De hulplijn kreeg 5 keer meer oproepen dan gewoonlijk na een uitzending waarbij het nummer van Tele-Onthaal vermeld wordt.
    En ergens vind ik dat toch maar een rare redenering. Mag je je gedacht niet meer zeggen omdat die persoon overleden is?

*EDIT*
    Ook: "verdacht maken". Zoals hier al gezegd is Michael Jackson al langer verdacht dan sinds die documentaire
    Laatst gewijzigd door kakature; 9 maart 2019 om 14:07

iTrader
    1 (100%)
    Zeg die post van Cindy e, ik zou die toch eens lezen.

Ge had die ook gewoon hier kunne quoten Fransz...

Inv's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht

Wat voor een redenering is dat nu. Stel nu dat alles wat in de docu staat waar is, dan mag er niet over gesproken worden omdat het de nabestaanden van MJ zou kwetsen?
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Al die ophef voor iets waarvan ik dacht dat iedereen het al twintig jaar wist.
    Don't meet your heroes.

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Inv Bekijk bericht
    Wat voor een redenering is dat nu. Stel nu dat alles wat in de docu staat waar is, dan mag er niet over gesproken worden omdat het de nabestaanden van MJ zou kwetsen?
    Zeg ik dat? Lees het nog eens en zie wat m'n vraag is.

Koonut's schermafbeelding
    iTrader
    218 (100%)
    Moet de docu nog bekijken, maar hoe hier al gesmeten word dat er geen motivatie kan zijn van de 2 aanklagers... like what? Er zijn nog steeds millioenen gemoeid met MJ en beide zouden een schadeclaim hebben die niet word aangehaald in de docu?
    https://www.youtube.com/watch?v=LHvmi_Cr8QY&t=59s

En nog belachelijker hoe ze nu Mj zijn muziek proberen te weren uit de geschiedenis. Begin maar al met Elvis te bannen, priscilla was wat, 14?

Ik kijk deze week wschlk nog wel de docu, maar om mij volledig te overtuigen moet ik waarschijnlijk een vers gapend kontgaatje van een minderjarige zien terwijl Mj uit zijn graf al kwijlend dat kind aanrand. Mj was wack, i mean way wack, gezien zijn levensverhaal, begrijpelijk wack, maar echte bewijzen dat het een pedo was zijn er in voorgaande zaken nooit naar boven gekomen.

Ik vermoed dat er ook belachelijk veel ouders lotto speelde met hun kinderen op de geruchten van die pedo bs. Maar dat klinkt waarschijnlijk als de woorden van een samenzweringsidioot.

Propere post die ik deze week nog ben tegengekomen met heel wat tegenargumenten over de docu. Nog niet alles gefactchecked maar er staan toch genoeg interessante replieken bij.
    Spoiler:
    Laatst gewijzigd door Koonut; 9 maart 2019 om 16:12

MiniJeffrey's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Het is wel heel makkelijk om x jaar na zijn dood en nog meer jaren na het proces "plots" je alles te herinneren en er nu naar buiten mee te komen. Vooral wanneer je eigen carriëre in het slop zit, je boek over MJ door geen enkele uitgever aangenomen wordt en je in financiële nood zit. Allemaal niet wat héél toevallig? De FBI heeft jaren onderzoek gedaan, meerdere huiszoekingen gedaan en er is nooit bewijs gevonden dat dit allemaal gebeurd is. Waar zijn de bewijzen?

Een eenzijdige documentaire uitbrengen waar geen enkel wederwoord op plaatsvindt en de hele wereld staat in brand. Tot het stoppen van spelen van zijn platen toe. Is de wereld aan het doordraaien?
    Let us pray for all the fools that be
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Volgens mij zocht de wereld gewoon een excuus om zijn platen niet meer te draaien omdat niemand durft toegeven dat dat slechte muziek is.
    6 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    218 (100%)
    Kijk dat gaat erover utred, MJ is nog steeds King. Mods, ban plz.

kakature's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Koonut, veel van je links in die post werken niet.

Also, ik vind dat ook compleet belachelijk dat die muziek niet meer gedraaid wordt. 80 % van de artiesten zouden niet meer gedraaid mogen worden als we het zo gaan doen.

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kakature Bekijk bericht
    80 % van de artiesten zouden niet meer gedraaid mogen worden als we het zo gaan doen.
    Graag zelfs!

iTrader
    11 (93%)
    Waarom Wade in 1997 en 2003 als volwassen man tientallen keren alles ontkende, en dan opeens in 2012 180° begint te keren, is héél spijtig voor de hele situatie en maakt hem ongeloofwaardig. Kinderen slapen graag bij elkaar, ik denk dat we het daarover eens zijn. En dat MJ ook een groot kind was, zijn we toch ook eens neen?

Op request én speciaal voor Kakature:

Cindy Van de Voorde vastberaden met Ellen Van Den Brande en Ellen Wijns.
    15 februari om 16:09 ·
    Beste Canvas,
    “Leaving Neverland” is een documentaire die journalistiek niets betekent. Het is een eenzijdig verhaal opgemaakt door twee mannen die bewezen leugenaars zijn. Een van de mannen (Robson) heeft nota bene in 2005 onder ede verklaard dat Michael Jackson hem nooit seksueel heeft misbruikt. Hij is dit de afgelopen 10 jaar blijven herhalen in verschillende magazines en interviews.
    Dat een zender van het kaliber van Canvas deze leugens zonder verder onderzoek, zonder mogelijke verdediging wil uitzenden is een regelrechte blaam voor de nalatenschap van Michael Jackson, een zoveelste kwelling voor zijn kinderen, zijn familie en fans.
    Michael Jackson is jarenlang het target geweest van geldwolven die hiervoor tot het uiterste gaan. Dat dit 10 jaar na zijn overlijden opnieuw gebeurt, tart elke verbeelding. Dat Canvas meehelpt aan de verspreiding van de ziekmakende documentaire is hallucinant en het effect hiervan op sociale media is niet te overzien. Het zal weer maar eens een storm van reacties uitlokken waarbij iedereen suggereert dat Michael Jackson, puur op basis van deze documentaire wel schuldig móet zijn.

Dit zijn de feiten: Michael Jackson is in 2005 na een 10 jaar (!!!) durend FBI onderzoek van élke aanklacht vrijgesproken.
    Hieronder volgt een overzicht van meer feiten, in detail, met een gefundeerde argumentatie waarom deze “documentaire” één grote leugen is. Neem 15 minuten de tijd om het dossier te lezen. Door deze documentaire uit te zenden helpen jullie mee aan de jarenlange achtervolging en kwelling van een nu bijna 10 jaar geleden overleden icoon. Het is tijd om Michael Jackson met rust te laten en hem te erkennen voor wie hij was: een wereldster, een unicum en vooral een eerlijke en liefhebbende man en vader.

Gary, Indiana, 29 augustus 1958
    De 8ste telg van de familie Jackson werd geboren.
    Als snel bleek dat de kleine Michael enorm getalenteerd was in zang en dans.
    De Jackson 5 kwamen tot leven, the American dream came true voor hen.
    Begin jaren 70 gaat Michael solo én met succes. De wereld ligt aan zijn moonwalkende voeten.
    Maar hoge bomen vangen veel wind en er was een keerzijde aan de (succes) medaille. In de jaren 80 komen de eerste rechtszaken van vrouwen die beweren een kind van hem te hebben gebaard en die hiervoor cash willen. Hij reageerde in zijn songteksten: Billy Jean is not my lover… she is just a girl who claims I am the one. But the kid is not my son.
    Dit was nog maar het begin ….. in 1993 breekt de hel pas echt los.
    De familie Chandler dient een klacht in tegen Michael en ditmaal voor seksueel misbruik van hun zoon Jordan. Nog voor ze naar de politie stappen vragen ze Michael om alles in der minne te regelen en dit voor de ‘luttele’ som van 20 miljoen dollar. In eerste instantie weigert Michael te betalen. De FBI start een onderzoek, maar vindt uiteraard niets. Uiteindelijk zijn het de verzekeringsmaatschappijen van Michael die er op aandringen de zaak af te kopen. Michael is machteloos en stond nooit achter deze beslissing. In hun overeenkomst staat duidelijk vermeld dat Michael de kleine Jordan Chandler nooit heeft misbruikt. Een ouder met enige integriteit, zou een verklaring verkiezen boven geld. Maar vader Chandler had geld nodig. Hij had immers 68.400 dollar achterstand aan onderhoudsgeld.
     Op 19-jarige leeftijd verbreekt Jordan alle contact met zijn vader.
     Vader Chandler pleegt zelfmoord enkele maanden na het overlijden van Michael. Volgens Jordan omdat hij niet meer kon leven met de gedachte wat hij Michael én zijn zoon had aangedaan.

 In 2012 – maar het kwaad was al lang geschied – komt er een audio boodschap van Jordan die bekent dat Michael onschuldig was en waarin hij vertelt hoe en waarom zijn vader hem manipuleerde om Michael te beschuldigen:
    https://www.youtube.com/watch?v=ybYmpTZHqqU
    https://www.youtube.com/watch?v=FaIDDCsFERE

In 2005 was het de beurt aan Gavin Arvizo. Het proces duurt 18 maanden. Opnieuw werd niets incriminerends in de richting van Michael gevonden en hij werd vrijgesproken van elke aanklacht.
    Deze schaamteloze manhunt neemt ongekende proporties aan en wordt stilaan absurd.

Familie, vrienden en fans hebben het vaker herhaald: Michael overleed emotioneel in 2005. De walgelijke beschuldigen eisten hun tol. Hij kon niet langer rustig leven. Hij kon niet langer in zijn geliefde Neverland blijven: het domein was tijdens het proces volledig uitgekamd, zijn privacy zwaar geschaad, zijn hele leven en dat van zijn kinderen werd te grabbel gegooid. We hebben de ‘oude’ Michael sindsdien nooit meer terug gezien.

In Maart 2009 duikt hij – uit het niets – plots op om zijn comeback tournee “This is it” aan te kondigen. Fans denken dat hij erbovenop is, dat hij de wonde heeft kunnen helen. “This is It” zou een afscheidstournee worden voor de fans.
    Maar het echte afscheid kwam helaas vroeger, Michael bezweek onder de druk en overleed op 25/6/2009 door een overdosis anesthetica, die hem werden toegediend door zijn toenmalige dokter, Conrad Murray.
    Conrad Murray wordt later schuldig bevonden veroordeeld, moet een gevangenisstraf uitzitten en wordt uit zijn ambt ontheven.
    Murray diende de anesthetica toe, maar er zijn er meer die bijgedragen hebben tot Michaels emotionele neergang en uiteindelijke dood. De media bv, die maar al te gretig alle roddels over hem oppikten en publiceerden of opvoerden in talkshows. Er zijn over geen enkele artiest in de hele muziekgeschiedenis zulke ridicule leugens geschreven als over Michael Jackson. Sensatie verkoopt. Dat brengt ons terug bij Robson en Safechuck, 2 mannen die al jaren vechten om relevant te kunnen zijn in Hollywood maar niet tot ‘the top’ geraken.
    • Robson heeft Michael jarenlang verdedigd en niet enkel onder ede maar ook in talloze video’s prees hij Michael telkens de hemel in, “google it”.
    • Tevens was Robson de nr 1 getuige voor de verdediging van Michael tijdens het proces van 2005. Dit risico zou de Jackson clan nooit genomen mocht er effectief iets gebeurd zijn.
    • Robson noemt zich bij verschillende gelegenheden een Master of deception (meester in de misleiding) – dit zegt onwaarschijnlijk veel over zijn persoonlijkheid
    • In de ‘docu’ komen geen andere getuigenissen voor. Er worden enkel 2 namen genoemd van mensen die hen ‘vervingen’ op Neverland. Deze 2 personen hebben hierop al gereageerd en getweet dat dit grote leugens zijn en dat ze nooit door Michael werden misbruikt. Volgens hen valt de ‘docu’ onder de noemer fictie.
    • Robson wil kost wat kost carrière maken. Het was dan ook een ferme streep door zijn rekening toen hij door de MJ Estate geweigerd werd om regisseur/choreograaf te worden van de MJ Cirque du Soleil show ‘One’. Niet veel later herinnerde hij zich dat hij werd misbruikt. Hij probeerde zijn ‘verhaal’ te verkopen in een boek maar vond geen uitgever. Opnieuw geen geld voor Robson.
    • In 2012 kreeg Robson een zenuwinzinking. Waarvan hij zelf als oorzaak aangaf : zijn obsessie voor succes. Hij zag (zijn eigen woorden) zijn carrière uiteenvallen.
    In 2013 diende Wade een claim in bij de civiele rechtbank van $ 1,5 miljard dollar, samen met James Safechuck, die eind jaren '80 ook tijd met Jackson doorbracht. Safechuck beweerde dat hij pas besefte dat hij mogelijk was misbruikt toen Robson zijn rechtszaak aansneed. Die rechtszaak werd in 2017 door een rechtbank afgekeurd.
    In 2019 bracht het Sundance Film Festival een documentaire uit die volledig gebaseerd was op de aantijgingen van Robson en Safechuck. Hoewel de documentaire duidelijk emotioneel verontrustend is gezien de inhoud, presenteert deze geen nieuw bewijsmateriaal of getuigen. Regisseur van de film, Dan Reed, erkende dat hij andere sleutelfiguren niet wilde interviewen omdat dit het verhaal dat hij wilde vertellen, zou bemoeilijken of compromitteren.
    • Robson had 7 jaar een relatie met Brandi, het nichtje van Michael (dochter van Jackie Jackson). Dit zal hij niet vermelden in zijn docu, want dan klopt de ‘tijdlijn’ van zijn verhaal niet meer. Brandi reageert via Instagram/twitter:

Wade and I were together for over 7 years, but I bet that isn’t in his “documentary” because it would ruin his timeline. And did I mention, it was my uncle, #MichaelJackson, who set us up? Wade is not a victim, #WadeRobsonIsaLiar

— Brandi Jackson (@BJackson82) February 11, 2019 I pray he comes at me for these #truths cause I will happily put him in his place.

— Brandi Jackson (@BJackson82) February 11, 2019 I found out Wade cheated on me with multiple women who he hoped would advance his career. You might know one of them, because it was a huge pop music scandal. Wade is not a victim, he’s an #Opportunist

— Brandi Jackson (@BJackson82) February 11, 2019
    Wade: You constantly talked about wanting to be “relevant”. You’ve burned so many bridges that now the only time you are #relevant is when you headline with my family’s name next to yours. It’s time to stop these lies and live your own life. #LiesRunSprintsButTruthsRunMarathons

— Brandi Jackson (@BJackson82) February 11, 2019

(https://jackson-source.com/…/2313-br...-spilling-t…)

We verzamelden nog wat getuigenissen van bekende en minder bekende personen. Maar 1 ding hebben ze met elkaar gemeen: ze hebben Michael heel goed gekend en zijn jaren bevriend met hem geweest of hebben voor hem gewerkt. Zij hebben recht van spreken en hebben het privilege gehad de ECHTE Michael te kennen.
    Niemand van deze mensen zou het voor hem opnemen, mochten ze ook nog maar twijfelen aan zijn onschuld.

Advocaat Thomas Mesereau (hij verdedigde Michael tijdens het proces in 2005)
    https://www.facebook.com/10000955383...9178838410556/

Macaulay Culkin reageert:
    https://doyouremember.com/…/macaulay...tionship-mi…

Interview Jermaine Jackson:
    https://www.mirror.co.uk/…/jermaine-...ks-down-den…

Reactie Talun Zahoun, zoon van Janet Zahoun, die 20 jaar lang Michaels kapster was:
    https://talunzeitoun.com/2019/01/30/...ackson-and-me/

Interview Shana Mangatal (ex-vriendin)
    https://www.thesun.co.uk/…/michael-j...t-girlfrie…/

Interview neef Taj Jackson
    https://www.facebook.com/1352616276/...7824488947897/

Reacties van oa: hairstylist, bodyguard, personal assistant … mensen die jaren voor hem hebben gewerkt
    https://www.mjvibe.com/they-are-spea...defend-mic…/

Waarom zouden we al deze mensen afdoen als leugenaars?
    Een journalist met enige kennis van het vak doorprikt deze ‘docu’ onmiddellijk.

Tot slot nog een interessante video van hoe de vork ECHT aan de steel zit: https://youtu.be/rgSbSotJgUY
    Misschien een idee dat jullie deze video uitzenden?

Een volledig artikel, genuanceerd, met tijdslijn en inzicht in de chaos die Robson achtervolgt, is te lezen op Forbes, hét toonaangevende tijdschrift in de US
    https://www.forbes.com/…/what-you-sh...t-the-n…/…
    Om af te ronden nog de indrukwekkende brief van de MJ Estate aan HBO. Dit krijgt zeker en vast nog een ‘staartje’:
    https://assets.documentcloud.org/…/L...lepler-Re-M…

Een beetje research, beste Canvas, had misschien kunnen voorkomen dat jullie deze onzin aankochten en straks gaan uitzenden. Geld dat kon gespendeerd worden aan échte, zinvolle, documentaires. In plaats daarvan stappen jullie mee in de sensatiemolen die Michael Jackson sinds jaren demoniseert en zijn familie blijft achtervolgen. Heel jammer!!

Aarzel niet om ons te contacteren indien jullie meer info wensen.

Imka, Ellen VDB, Ellen W en Cindy

MiniJeffrey's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Overigens naar mijn mening een zware redactionele fout van de VRT. Deze documentaire is zo eenzijdig dat je als openbare omroep quasi verplicht bent om ook de andere kant van het verhaal te belichten. Waarom gebeurt dit niet, waarom besluit VRT om deze documentaire zomaar voor waar aan te nemen en te gaan uitzenden? Het is hun taak om ons te informeren en beide kanten aan een verhaal te tonen, dat gebeurt hier niet. We worden als het ware in de mond gelegd dat dit alles waar zou zijn. Geen tegenwoord, geen duiding of nuancering. Verschrikkelijke journalistieke fout.
    Let us pray for all the fools that be

iTrader
    218 (100%)
    Ik vermoed omdat de combo HBO/Oprah genoeg is om het blind te slikken. Oprah heeft zich nochtans al eens laten vangen met dat vals boek van James Frey's Million Little Pieces.
    @ Ture, zoals gezegd, moet zelf nog alles checken, maar die bbc commentaar mbt die rechtszaak vind ik wel heel interessant.

Pagina 2 van 7 Eerste 123456 ... Laatste

Regels voor berichten