Pagina 6 van 28 Eerste ... 234567891016 ... Laatste

Discussie: Huizenjagers

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Sommige hebben hun erfenis al gekregen. Maar die hebben dan later natuurlijk niets.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Niets? Een huis van 500k betaald met een erfenis waar ze geen belasting (die 100% pure diefstal is) op hebben moeten betalen. Dikke win situatie lijkt me voor hun.

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KingCunta Bekijk bericht
    Niets? Een huis van 500k betaald met een erfenis waar ze geen belasting (die 100% pure diefstal is) op hebben moeten betalen. Dikke win situatie lijkt me voor hun.
    Ja, dikke win is het om uw ouders te verliezen op jonge leeftijd.
    Playing: CS:GO, Apex Legends
    Origin: pjfisc

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pie-jie Bekijk bericht
    Waarom zou je u ouders moeten verliezen daarvoor? Er bestaat ook zoiets als schenking of voorschot op erfenis.

Stel er zijn twee scenario's:

1. Je bent 26 jaar en je wil graag een huis kopen/bouwen, je ouders schenken je een groot bedrag door middel van handgift en hier moet je geen registratierechten op betalen. Je kan dat geld gebruiken om bij te leggen bij de aankoop van je woning, en je moet daardoor minder gaan lenen bij de bank.

2. Je bent 26 jaar en je ouders willen je nog niets geven, je moet de volledige som voor je woning gaan lenen bij de bank en hangt voor tientallen jaren vast aan een zware hypotheek. Als je hypotheek afgelost is overlijden je ouders, je erft je deel maar je moet daar een pak erfenisrechten op betalen. Je hebt dus vanaf je 26 jaar de tering naar de nering moeten zetten, en nu mag je nog eens een deel van je erfenis aan vadertje staat geven ook.

Ik denk dat het wel duidelijk is welke de beste optie is.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    En waar is de optie dat uw ouders geen rotte cent hebben, en er dus geen sprake is van een erfenis?

Ik merk het in mijn omgeving ook. Mensen zijn ook bang om voor ze dood zijn veel geld weg te geven. Want stel nu dat ik dit of dat dan heb ik dat geld misschien nodig. Dat het financieel beter is kan hen worst wezen.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    En waar is de optie dat uw ouders geen rotte cent hebben, en er dus geen sprake is van een erfenis?

Ik merk het in mijn omgeving ook. Mensen zijn ook bang om voor ze dood zijn veel geld weg te geven. Want stel nu dat ik dit of dat dan heb ik dat geld misschien nodig. Dat het financieel beter is kan hen worst wezen.
    Ik heb van mijn ouders ook niks gekregen ze, ben tot de laatste cent mogen gaan lenen. Het enige wat ik wou aantonen is dat u ouders niet per se eerst hun koppen moeten leggen eer gij iets geschonken kunt krijgen.

Affinity's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tja, ik kreeg van mijn ouders 0,0 euro.

Die hebben dan wel een eigendom en zijn op pensioen... Als zij binnen een jaar beslissen om dat huis te verkopen en hun geld door ramen en deuren te smijten ga ik hen niet tegenhouden. Dat is hun huis, hun geld.

Wij hebben onze eigendom zelf gekocht, en zullen die ook zelf mooi afbetalen.

Natuurlijk ga ik niet liegen, en ben ik wel een beetje jaloers op mensen die zo'n forse bedragen cadeau krijgen alee gezond jaloers he... Ik ben blij voor die mensen, net zoals ik blij ben met het huis dat ik en mijn vrouw kunnen kopen hebben.

Nina123's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Sommige hebben hun erfenis al gekregen. Maar die hebben dan later natuurlijk niets.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Moest ik 200k krijgen van men ouders/schoonouders zou ik nog gaan voor een huis aan 250 à 300k. En dan een lagere hypotheek hebben en enkel nog deeltijds gaan werken. Mijn vrije tijd vind ik meer waard dan een dikke villa van 470k te hebben. Maar dat is my 2 cents. Ongelofelijk dat mensen 470k over hebben voor een paar bakstenen.

MuSSo's schermafbeelding
    iTrader
    400 (98%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Iedereen zijn keuze en zijn leven, voor ieder wat wils.
    PSN: KensheeBe || Steam: Kenshee
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Greenie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Gisteren de recaps gezien van maandag en dinsdag.
    Kwam er dinsdag een it consultant (waarom zo heel uitdrukkelijk de nadruk daarop ontging me) van 34 met 'zijn vriendin' van 26.
    Ocharme die vriendin, die kerel zat er bij de intro al kei dominant voor. Viel uiteindelijk allemaal nog mee, maar liet toch onmiddelijke een slechte smaak na.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nu al heruitzendingen?
    Deze hebben ze vorig seizoen toch als eerste uitgezonden.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Waarom zou je u ouders moeten verliezen daarvoor?
    Omdat het anders geen 'erfenis' is hé.
    Playing: CS:GO, Apex Legends
    Origin: pjfisc

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pie-jie Bekijk bericht
    Ja want daar doelde ik duidelijk op... wat een dom antwoord.

Fed's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nina123 Bekijk bericht
    Moest ik 200k krijgen van men ouders/schoonouders zou ik nog gaan voor een huis aan 250 à 300k. En dan een lagere hypotheek hebben en enkel nog deeltijds gaan werken. Mijn vrije tijd vind ik meer waard dan een dikke villa van 470k te hebben. Maar dat is my 2 cents. Ongelofelijk dat mensen 470k over hebben voor een paar bakstenen.
    Dat zijn natuurlijk al ferme bedragen die je daar noemt, dat vind ik er ook wat over.

Anderzijds zeg je dat je halftijds zou gaan werken. Tenzij je zeer veel zou reizen betekent dat ook dat je meer tijd thuis zou doorbrengen, dus dan vind ik het net wel te verantwoorden dat je iets meer investeert in een woning.

Wij hebben net een huis gekocht en onze eisen toch vrij hoog gesteld. We werken beiden in het onderwijs, dus relatief vroeg thuis tijdens de week, woensdagnamiddag, weekends + vakanties = veel tijd thuis. Dan is het wel aangenaam als je wat ruimte en comfort hebt in huis met een fijne tuin erbij.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fed Bekijk bericht
    Dat zijn natuurlijk al ferme bedragen die je daar noemt, dat vind ik er ook wat over.

Anderzijds zeg je dat je halftijds zou gaan werken. Tenzij je zeer veel zou reizen betekent dat ook dat je meer tijd thuis zou doorbrengen, dus dan vind ik het net wel te verantwoorden dat je iets meer investeert in een woning.

Wij hebben net een huis gekocht en onze eisen toch vrij hoog gesteld. We werken beiden in het onderwijs, dus relatief vroeg thuis tijdens de week, woensdagnamiddag, weekends + vakanties = veel tijd thuis. Dan is het wel aangenaam als je wat ruimte en comfort hebt in huis met een fijne tuin erbij.
    Dit ! Ruimte kan je zoveel genot geven.
    Liever een duurder huis dan snel afbetaald en beginnen opsparen op de bank terwijl je krap en oncomfortabel woont.

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mijn huis was 250k zonder de kosten, maar alle kosten en renovatiewerk erbij kost da kot 450k.
    Is het mijn droomhuis waar ik me 1-2 kinderen in zie opvoeden/groeien? Neen zeker niet want ik heb enkel een voortuin.
    Maar ik heb wel een magazijn waar ik mijn beroep vanuit kan uitoefenen thuis. En eens gemoderniseerd en gerenoveerd is de waarde bijna x2 van mijn totale investering.
    Dusja, liever nu wat krap leven maar wel weten dat het de moeite waard is dan iets kopen zonder potentieel.

Snap wel niet dat er bepaalde mensen maar 150-180k wensen/kunnen geven aan een huis (en het moet dan allemaal modern zijn en met open keuken en liefst nog een lage epc waarde en instapklaar)
    Je moet realistisch blijven...

Pagina 6 van 28 Eerste ... 234567891016 ... Laatste

Regels voor berichten