Pagina 4 van 28 Eerste 1234567814 ... Laatste

Discussie: Huizenjagers

iTrader
    0
    Waar ik wat mee gewrongen zit: nieuwbouwwoningen moeten tegenwoordig aan absurd hoge energienormen voldoen, terwijl oudere woningen met een EPC van jewelste zomaar tegen waanzinnig hoge prijzen mogen verkocht worden.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Waar ik wat mee gewrongen zit: nieuwbouwwoningen moeten tegenwoordig aan absurd hoge energienormen voldoen, terwijl oudere woningen met een EPC van jewelste zomaar tegen waanzinnig hoge prijzen mogen verkocht worden.
    Zoals die ene makelaar zei: een hoog EPC is soms beter. Volgens hem moet een huis kunnen ademen op een natuurlijke manier. Toen werd het wel even stil in die bus.

Ik zou niet direct een oplossing weten voor het probleem dat je beschrijft. Normaal gezien liggen huizen met hoog EPC sowieso lager qua prijs. Het is de koper die zich dubbel kloot: bij de aankoop + jaarlijks bij afrekening verwarmingskosten. Maar ik heb wel de indruk dat kopers nog steeds een ruime slecht geïsoleerde woning verkiezen boven een kleine energiezuinige nieuwbouw.

iTrader
    6 (100%)
    n/o tegen iedereen hier, heb ook niet ganse topic doorlezen, maar zag dat er nog wel wat commentaar kwam op hoge budgetten en vreemde eisen.. Ik denk dat dit net de bedoeling is van het programma .. Wat zouden we eraan hebben om het zoveelste jonge koppeltje te zien die een beginnend rijhuisje zoekt van 200k? SAAI. Geef mij dan maar de exuberante budgette, extreme eisen, ... Dan zie je nog eens wat . En de figuur 'vastgoedmakelaar' komt af en toe wel eens komisch in beeld. Ik kan het wel smaken .. maar zoals gezegd, het is zeker geen realistisch beeld van hoe de doorsnee is, maar imo is dat net goed.
    Playing: CS:GO, Apex Legends
    Origin: pjfisc

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Zolang je op een nieuwbouw 15% meer betaalt aan btw dan op een verbouwing zal dat zo blijven.

En de huidige epc normen zijn gewoon idioot. Isoleren ja, maar de beleidsmakers zijn compleet doorgeslagen.

Lobmans's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Affinity Bekijk bericht
    Maar dan zit ge nog steeds met een afbetaling van 1400 euro ofzoiets. Te zot voor woorden, als ge dan idd uw werk verliest zijde gesjareld..

Wij hebben ervoor gezorgd dat we ons huis kunnen blijven betalen als 1 van de 2 op een uitkering zou vallen.
    Ter info: de Vlaamse overheid biedt een gratis verzekering aan die tussenbeide komt (=het verschil bijpassen tussen uw uitkering en uw laatste nettoloon) wanneer ge tijdelijk zonder werk valt. Bovendien is uw uitkering de eerste maanden sowieso nog redelijk hoog he. Ik heb het voorbije half jaar ook zonder werk gezeten terwijl we een lening hebben af te betalen val +1250 euro (en dan nog twee auto’s en si en la). Natuurlijk is dat een periode waarin we ook geen extreem zotte uitgaven moesten doen (alhoewel dat nu voor ons wel samenviel met de geboorte van ons zoontje en de daarbij horende vele aankopen), maar we hebben nergens een moment gehad dat we schrik hadden dat we de eindjes niet aan elkaar zouden kunnen knopen, laat staan dat we vreesden onze woning te moeten verkopen.

nokeyboard's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lobmans Bekijk bericht
    Ter info: de Vlaamse overheid biedt een gratis verzekering aan die tussenbeide komt (=het verschil bijpassen tussen uw uitkering en uw laatste nettoloon) wanneer ge tijdelijk zonder werk valt. Bovendien is uw uitkering de eerste maanden sowieso nog redelijk hoog he. Ik heb het voorbije half jaar ook zonder werk gezeten terwijl we een lening hebben af te betalen val +1250 euro (en dan nog twee auto’s en si en la). Natuurlijk is dat een periode waarin we ook geen extreem zotte uitgaven moesten doen (alhoewel dat nu voor ons wel samenviel met de geboorte van ons zoontje en de daarbij horende vele aankopen), maar we hebben nergens een moment gehad dat we schrik hadden dat we de eindjes niet aan elkaar zouden kunnen knopen, laat staan dat we vreesden onze woning te moeten verkopen.
    Die gratis verzekering geldt niet voor alle woningen.

https://www.vlaanderen.be/nl/bouwen-...aarborgd-wonen
    How much can you know about yourself if you've never been in a fight?

Affinity's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Hoow jong! Nice! Wij komen daar voor in aanmerking merci voor de tip.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

iTrader
    7 (100%)
    Ik kijk met uitstel (ik neem het op en pik een aflevering mee wanneer ik tijd heb) en nu net dat homo koppel gezien en de triatleet.
    Beiden totaal onrealistische eisen. Een prachtig pand met veel ruimte dat binnen budget is, "ho, hier geef ik max 250 aan".
    En 230k budget voor een huis in Gent of 10km buiten Gent, modern, open keuken en garage of berging

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Proto Bekijk bericht
    Ik viel uit mijne zetel bij het zien van dat huis. 2 Livings LOL en dan die douche in de slaapkamer. Zo kan je toch niet leven. Zegt die vrouw, ja hier kan je een muurtje rondzetten eh LOOOOOOL
    Twee livings is hier ( noorwegen) standaard in een vrijstaande woning, dus zo vreemd is dat niet.
    *** Also sprach Zarathustra ***

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nokeyboard Bekijk bericht
    Die gratis verzekering geldt niet voor alle woningen.

https://www.vlaanderen.be/nl/bouwen-...aarborgd-wonen
    Idd wij vallen weer eens uit de boot, gewoon omdat wij in dure regio wonen!

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Streaker Bekijk bericht
    Voor 350k kunde u in andere landen (ge moet het nog niet zo ver zoeken) een dikke villa kopen, alle dagen goed weer en met de rest rentenieren. Maar iedereen blijft graag onder de kerktoren en maar sakkeren op de maatschappij.
    350k aan een huis geven =/= 350k hebben.

Of zou je in dat verre land kunnen rentenieren op een hypotheek, en afbetalen met een lokaal loon van ginder?

Nina123's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Solleke89 Bekijk bericht
    Ik kijk met uitstel (ik neem het op en pik een aflevering mee wanneer ik tijd heb) en nu net dat homo koppel gezien en de triatleet.
    Beiden totaal onrealistische eisen. Een prachtig pand met veel ruimte dat binnen budget is, "ho, hier geef ik max 250 aan".
    En 230k budget voor een huis in Gent of 10km buiten Gent, modern, open keuken en garage of berging
    Homo's zijn altijd gieriger of zuiniger dan hetero's. Of prijsbewuster om het minder pejoratief te zeggen. Een service voor homo's is daarom meestal lagergeprijsd dan het equivalent voor hetero's. Zo heb ik een relatiebureau geweten dat een aparte site had voor homo's met lagere prijzen. De prijs voor de hetero's kreeg men aan hen niet verkocht.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Instapklaar, bungalow en dat voor 150k. Hoe onrealistisch kan je zijn :P
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Instapklaar, bungalow en dat voor 150k. Hoe onrealistisch kan je zijn :P
    Ook net gezien en dan dat gezicht wanneer de prijs gezegd werd.
    Sommige mensen...

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

iTrader
    0
    zitten veel idioten bij dit programma. Heb onlangs iets gezien met een kerel die een hangaar aan zijn woning wou ofzoiet en was aan het zeiken dat het '10 km' van waar hij wou was. Wat nen bleter, 10km is niks. 15 minuten met de wagen ofzo. Ik kom zot van die moederskindjes. Toen hij dan bij een ander pand vlak bij een nonkel van hem zat was hij al blijer... dat zijn van die mensen die geen seconde op hun eigen kunnen zijn. één van de makelaars was wel een knap grietje, dus een pluspuntje toch wel.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 4 van 28 Eerste 1234567814 ... Laatste

Regels voor berichten