Pagina 2 van 28 Eerste 12345612 ... Laatste

Discussie: Huizenjagers

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Affinity Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    We hebben wel veel geluk met ons huis waar we in principe makkelijk 30k te weinig voor betaald hebben, maar das gewoon geluk hebben.
    Net zoals een paar 10k€ van uw ouders krijgen ook geluk hebben is zeker?

vbounce's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Solleke89 Bekijk bericht
    Ik heb vorig jaar gekocht in Nijlen en ben dat nu aan het renoveren. Maar als ik in de Limburg of Westhoek zou gezocht hebben had ik voor hetzelfde geld een groot gerenoveerd huis met mega tuin kunnen kopen.
    Tjah, regio...

Een koppel met budget van 400k kan ik nog snappen, waar ik me het meest aan erger zijn de kandidaten met onrealistisch laag budget gekoppeld aan huis met veel vereisten (stralingsvrij huis met veel plaata voor dieren in bosomgeving voor 250k )

Of mensen die een hoeve zoeken met veel mogelijkheden voor 400k (iedereen weet dat een deftige hoeve minstens 6-1000k gaat) of nog erger, van die droom types die met 10 willen samen hokken, en een pand zoeken waar ze elk hun eigen unit en keuken en badkamer hebben en er ook belachelijk weinig budget voor hebben...
    Seg seg seg dat is het verkeerde lidwoord daar voor Limburg hé het is HET prachtige Limburg
    follow me -----> v-bounce.blog

Affinity's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SlashDotDash Bekijk bericht
    Net zoals een paar 10k€ van uw ouders krijgen ook geluk hebben is zeker?
    Haha ergens wel zeker

Voor rijke families is het mss vanzelfsprekend, voor ons totaal niet. Mijn ouders hebben ook hun eigendom enzovoort, en helpen mee waar ze kunnen, maar geld gewoon geven zullen ze niet doen.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ze houden vaak ook wel te weinig rekening met het budget.
    Bijvoorbeeld koppel met mooi budget van 400k en dan huis van 500k vinden .. tja, tuurlijk is dat mooi, maar niet echt realistisch

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ja het programma zelf is infeite echt slecht... vorige keer mensen met budget van 300k tonen ze een huis van 500k

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ja het programma zelf is infeite echt slecht... vorige keer mensen met budget van 300k tonen ze een huis van 500k

Opgelet dat ze altijd reclame maken dat je de getoonde huizen kan zien op de website van Vier etc.
    Volgens mij weten de makelaars dat 1 huis tonen aan een koper meestal niks oplevert. Enkel een huis tonen aan heel Vlaanderen, welja dat kan mss meer opleveren

ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Het programma lijkt meer een publireportage en leidt zelden tot resultaat. De saaie puntenverdeling is er meer voor de sympathiekste makelaar.

De koppels zitten er meer bij om hun droomscenario te bekijken. Denk dat de redelijk hoge bedragen met een "must buy" clausule wat lager zouden uitvallen en de makelaar er dan ook niet over gaat. Nu is het voor de 2 kanten vrijblijvend: de makelaar kan reclame maken, ook al interesseert de koper hem niet. De kopers zien maar rond en kunnen al op voorhand neen in het hoofd hebben.

Nina123's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chento Bekijk bericht
    Ze houden vaak ook wel te weinig rekening met het budget.
    Bijvoorbeeld koppel met mooi budget van 400k en dan huis van 500k vinden .. tja, tuurlijk is dat mooi, maar niet echt realistisch
    Waarschijnlijk kunnen ze soms ook niet anders. Want als je geen huis in portefeuille hebt volgens de wensen en budget van de mensen moet je wel iets anders tonen. Je kan moeilijk het bescheten duivenkot van eigen makelij laten zien he

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hoe onrealistisch was dat koppel gisteren, 320 000 euro voor een open bebouwing met vier slaapkamers, en dat in die streek.

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Goh ja, de meeste huizen, toch zeker hier in de streek, staan eerst veel duurder te koop dan ze uiteindelijk worden verkocht. Een bod van 350 op iets dat aan 500 op de markt komt is vaak al hoog genoeg als je geduld hebt.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    De huizen die ze durven te verkopen voor 350K+.

Miljaarde geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om zoveel te betalen voor zulke huizen.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tis echt wreed tegenwoordig..

Wij hebben huizen gezien van 240k waar ge letterlijk alles moogt gaan strippen. Bedoel... dan zit ge ook makkelijk aan 300k, dan moet ge nog eens rekening houden met een woonplaats te vinden tot uw huis af is... een appartement huren tussendoor kost u al makkelijk 6-700 extra per maand, wie kan hem dat nog gaan permiteren zonder hulp van thuis...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tis echt wreed tegenwoordig..

Wij hebben huizen gezien van 240k waar ge letterlijk alles moogt gaan strippen. Bedoel... dan zit ge ook makkelijk aan 300k.
    Ik denk als ge u huis volledig gaat strippen ge wel iets meer gaat mogen leggen dan 60 k om dat volledig afgewerkt te krijgen.

Dat is volgens mij het probleem met de grotere huizen van vorige generaties die op de markt gaan komen. We spreken dan over open en halfopen bebouwingen uit de jaren 70, 80 en zelfs 90. Dat zijn allemaal serieuze kasten met meerdere slaapkamers en een grote tuin waar de verkopers een in hun ogen eerlijke prijs willen voor krijgen. Voor een een grote villa uit de jaren 70 zou je bijvoorbeeld al snel 400 000 euro moeten leggen, als het niet meer is. Maar als je dan eens begint te cijferen welke kosten je nog gaat hebben:
    - Nieuwe ramen, want waarschijnlijk is het nog enkel glas, laat staan goed geïsoleerde lijsten
    - Nieuwe keuken
    - Nieuwe badkamer
    - Misschien een nieuwe verwarmingsketel, want hoogstwaarschijnlijk staat daar nog zo een groot mazoutmonster ergens in de garage of de kelder
    - Dak is hoogstwaarschijnlijk (niet) goed geïsoleerd
    - Elektriciteit en netwerkverbindingen zullen niet voldoen aan de noden van deze tijd
    - ...

Aan de verkoper krijg je nooit uitgelegd dat 400 000 euro veel te veel is voor zo een woning, want tenslotte leven zij al tientallen jaren in dat huis, of hebben ze hun ouders daar die tijd weten wonen. En anderzijds betaalt niemand 400 000 euro voor een huis waar je misschien nog 150 000 euro kosten aan hebt.

Proto's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Ik denk als ge u huis volledig gaat strippen ge wel iets meer gaat mogen leggen dan 60 k om dat volledig afgewerkt te krijgen.

Dat is volgens mij het probleem met de grotere huizen van vorige generaties die op de markt gaan komen. We spreken dan over open en halfopen bebouwingen uit de jaren 70, 80 en zelfs 90. Dat zijn allemaal serieuze kasten met meerdere slaapkamers en een grote tuin waar de verkopers een in hun ogen eerlijke prijs willen voor krijgen. Voor een een grote villa uit de jaren 70 zou je bijvoorbeeld al snel 400 000 euro moeten leggen, als het niet meer is. Maar als je dan eens begint te cijferen welke kosten je nog gaat hebben:
    - Nieuwe ramen, want waarschijnlijk is het nog enkel glas, laat staan goed geïsoleerde lijsten
    - Nieuwe keuken
    - Nieuwe badkamer
    - Misschien een nieuwe verwarmingsketel, want hoogstwaarschijnlijk staat daar nog zo een groot mazoutmonster ergens in de garage of de kelder
    - Dak is hoogstwaarschijnlijk (niet) goed geïsoleerd
    - Elektriciteit en netwerkverbindingen zullen niet voldoen aan de noden van deze tijd
    - ...

Aan de verkoper krijg je nooit uitgelegd dat 400 000 euro veel te veel is voor zo een woning, want tenslotte leven zij al tientallen jaren in dat huis, of hebben ze hun ouders daar die tijd weten wonen. En anderzijds betaalt niemand 400 000 euro voor een huis waar je misschien nog 150 000 euro kosten aan hebt.
    Heb er me ook al vaak aan geërgerd tijdens mijn zoektocht naar een huis. Veel te hoge prijzen, en dan komen ze af met "Ja maar alé 300k is echt een koopje voor dit huis we kunnen daar echt geen 10k meer af doen hoor". Maar ze vergeten alle extra notariskosten en registratierecht. En dan inderdaad dikwijls nog de nodige opknapwerken. Dan ga je al snel richting 360k of nog hoger.
    Ik ben Silvio niet.
    http://twitch.tv/GroozL

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nina123 Bekijk bericht
    Kijkt iemand soms naar Huizenjagers? Wat mij opvalt zijn al die jonge koppeltjes met een budget van 400000 eur of meer voor een huis. Hoe doen die dat zeg?
    Dat waren vooral zelfstandigen, dacht ik. Apothekeres, schrijnwerker, DJ? Met een gewoon slavenloon is dat zonder hulp inderdaad moeilijk haalbaar.

Pagina 2 van 28 Eerste 12345612 ... Laatste

Regels voor berichten