Pagina 2 van 7 Eerste 123456 ... Laatste

Discussie: Dark (Netflix)

KingOfWoods's schermafbeelding
    iTrader
    18 (95%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Echt zeer dik serieke. Bijna alles zat goed, maar ivm de muziek moet ik Deckard volgen. Normaal mag muziek niet opvallen en voor extra sfeer zorgen, maar ik betrapte er mij toch ook vaker op dat ik echt naar de soundFX en muziek aan het luisteren was bij bepaalde stukken. Klopte soms gewoon niet. Voor de rest vond ik het echt wel een serie die iedereen moet gezien hebben. Wat Stranger things vibe, maar imo grimmiger. Tijdreizen vind ik altijd een leuk concept en het geeft mij inderdaad ook terug wat het Lost gevoel. Ik hoop gewoon dat ze deze niet teveel gaan uitmelken. Van mij mogen ze het na S2 stoppen denk ik. Verhaal kan verteld worden.

iLLuSion_xGen's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het ging alleen wa snel toen
    Spoiler:

en
    Spoiler:

En ik was heel den tijd aan het denken
    Spoiler:
    Royal Antwerp F.C.
    Mac Mini 2018 i5 - Acer Predator X34 - Synology 716+II - Macbook Pro 2016 - iPhone X - Apple HomePod - Sony A1

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Voor mij is dit toch de serie van het jaar.

Storyline die de intrige behoudt en de juiste balans tussen uitleg en mysterie behoudt. Fotografie en setting die de sfeer er perfect inhoudt. En een soundtrack om U tegen te zeggen. Jammer dat deze de publiciteit van een stranger things niet kreeg, want dit is echt wel de overtreffende trap voor ST...

ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vind ze ook 1 van de beste van dit jaar.

Beter dan Stranger Things...mja, voor mij staan ze gewoon op gelijke hoogte.
    Giggity

ALF 2.0's schermafbeelding
    iTrader
    54 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Voor mij is dit toch de serie van het jaar.

Storyline die de intrige behoudt en de juiste balans tussen uitleg en mysterie behoudt. Fotografie en setting die de sfeer er perfect inhoudt. En een soundtrack om U tegen te zeggen. Jammer dat deze de publiciteit van een stranger things niet kreeg, want dit is echt wel de overtreffende trap voor ST...
    Ik vind het een heel degelijke serie, maar nu ook weer geen topserie en al zeker niet beter dan het zeer sterke ST. Dark heeft op zich wel een sterke plot, ziet er (meestal) goed uit, de sfeer is beklemmend en heeft net zoals ST een heerlijke jaren 80 vibe. De acteerprestaties zijn dan weer niet consistent genoeg imo, het hele "tijd is niet lineair' gedoe wordt tot in den treure toe herhaalt, bepaalde verhaallijnen worden zwak uitgewerkt (Noah) en de emotionele component is ook niet zo goed uitgewerkt vind ik. Je leeft niet echt mee als kijker met de meeste personages. Die eerste jongen die verdwenen is, die rosse, bijvoorbeeld: daar wordt wel heel licht overgegaan.

Kortom: best de moeite om eens te bekijken maar net zoals bv. Babylon Berlin, een andere grote Europese productie, weegt ze toch uiteindelijk te licht om zich te meten met de Amerikaanse topproducties. Tien jaar geleden zouden deze series bewierookt worden, maar nu ligt de lat veel hoger.
    The alien formerly known as Reapo.

brandon_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Super serie, wel u niet proberen te ergeren aan de grootvaderparadox
    Ik had het dan ook beter ("geloofwaardiger") gevonden dat de "tijdreizigers" in een parallel universum waren terecht gekomen, en niet in hetzelfde universum.

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ALF 2.0 Bekijk bericht
    Ik vind het een heel degelijke serie, maar nu ook weer geen topserie en al zeker niet beter dan het zeer sterke ST. Dark heeft op zich wel een sterke plot, ziet er (meestal) goed uit, de sfeer is beklemmend en heeft net zoals ST een heerlijke jaren 80 vibe. De acteerprestaties zijn dan weer niet consistent genoeg imo, het hele "tijd is niet lineair' gedoe wordt tot in den treure toe herhaalt, bepaalde verhaallijnen worden zwak uitgewerkt (Noah) en de emotionele component is ook niet zo goed uitgewerkt vind ik. Je leeft niet echt mee als kijker met de meeste personages. Die eerste jongen die verdwenen is, die rosse, bijvoorbeeld: daar wordt wel heel licht overgegaan.

Kortom: best de moeite om eens te bekijken maar net zoals bv. Babylon Berlin, een andere grote Europese productie, weegt ze toch uiteindelijk te licht om zich te meten met de Amerikaanse topproducties. Tien jaar geleden zouden deze series bewierookt worden, maar nu ligt de lat veel hoger.
    Er zijn IMHO net veel meer en dieper uitgewerkte personages in Dark als in Stranger Things, gewoonweg al door de opzet met het tijdreizen. Je haalt er gewoon hier net 1 uit waar jij misschien meer over had willen weten, maar die veel minder relevant is voor het verhaal. Iedereen die relevant is voor het verhaal is veel dieper in detail uitgewerkt. Vergelijk bijvoorbeeld Helge met Dustin, beide ongeveer even belangrijk als actoren in het geheel, maar Helge is veel beter uitgewerkt en daardoor veel minder een-dimensioneel als personage.

Wat je wel kan zeggen is dat men nog veel mysterie openlaat, inderdaad meer als in stranger things, maar dat is net de grote charme van de serie: Er is nog veel uit te leggen.

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brandon_ Bekijk bericht
    Super serie, wel u niet proberen te ergeren aan de grootvaderparadox
    Ik had het dan ook beter ("geloofwaardiger") gevonden dat de "tijdreizigers" in een parallel universum waren terecht gekomen, en niet in hetzelfde universum.
    Net niet. In een parallel universum zou er geen paradox zijn en dus ook geen lussen. En dan valt het concept die ze uitgewerkt hebben in duigen.

brandon_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Net niet. In een parallel universum zou er geen paradox zijn en dus ook geen lussen. En dan valt het concept die ze uitgewerkt hebben in duigen.
    Maar het klopte nu ook al totaal niet meer. Van zodra de zoon van Mikkel ook maar énige interactie heeft met zijn vader (Mikkel dus) in het verleden, is zijn bestaan onmogelijk geworden.

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brandon_ Bekijk bericht
    Maar het klopte nu ook al totaal niet meer. Van zodra de zoon van Mikkel ook maar énige interactie heeft met zijn vader (Mikkel dus) in het verleden, is zijn bestaan onmogelijk geworden.
    Het mooie aan de serie is dat het perfect klopt. Jonas gaat tweemaal proberen om Mikkel terug te halen: De eerste maal houdt zijn oudere versie hem tegen, de tweede maal vindt hij Noah op zijn pad om te voorkomen dat het gebeurt. Men houdt vast aan een deterministische visie waardoor de acties van personen, en dus de uitkomst, vastliggen.

chomo's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vroeg me op een moment echt af wtf loopt die bomma hier met een kanon van een sniper geweer rond tot ik die final scene zag, dan snapte ik het wel

Is wel een reeks waar je echt je aandacht moet bijhouden, ik had het bij momenten echt moeilijk om mij te herinneren wie/wie was...

voor de rest zeker een toppertje. heb er echt van genoten.
    What will future bring, I can not tell, and those who claim they can, I do not believe...

PSN: Toestand

K3nsh1n's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat een serie! Ik moet wel zeggen dat ik hier en daar ff niet heb opgelet en dat ik af en toe niet goed heb kunnen volgen, ook door die verschillende tijdlijnen. Maar ik zat nog met 1 vraag:
    Spoiler:
    LVL UP! (Discord)
    Games.Movies.Fun

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K3nsh1n Bekijk bericht
    Wat een serie! Ik moet wel zeggen dat ik hier en daar ff niet heb opgelet en dat ik af en toe niet goed heb kunnen volgen, ook door die verschillende tijdlijnen. Maar ik zat nog met 1 vraag:
    Spoiler:
    Spoiler:

Razer's schermafbeelding
    iTrader
    82 (89%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Steam & PSN

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)