Pagina 4 van 6 Eerste 123456 Laatste

iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KingNine Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Die vrouw die aan MS leedt en klokrond assistentie nodig heeft en nog zo positief en mentaal sterk blijft, chapeau. Ik zou mij al lang laten inslapen moest ik verlamd zijn tot aan mn hoofd.

Dan die bakkers...tja iedereen kiest z'n beroep zelf maar zou het toch ook niet lang rekken zonder weekend. Ik ben er zelf mee gestopt omdat het sociale leven gewoon 0 is, zoals zovele jobs in de horeca etc..
    Curieus naar volgende week, interessant programma!
    Zegt iedereen tot ze in de situatie zitten.

In psychologie altijd geleerd dat een mens zich altijd blijft optrekken aan hoop op betering.

Zoals je trouwens ook kon horen bij haar toen ze zei: "Mss vinden ze wel nog iets."

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)

Alloo in de nacht (VTM)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lakigigar Bekijk bericht
    Wat Herman Brusselmans zegt over zichzelf, merk ik ook bij mezelf. Ik heb ook de gewoonte om heel laat op te blijven en ellenlange posten te maken over wat in me omgaat, hoe ik over het leven denk of over de onderwerpen die me interesseren. Ik vind het alleen jammer dat ik iets minder ben in het schrijven van fictie, omdat ik gewoon zelden lees. Nu had ik dat ook bij films, en heb ik me daar bewust meer in gegooid, en pakt dat positief uit. Nu moet ik misschien het zelfde doen voor boeken. Eigenlijk zou het wel een droomjob zijn. Zo een leven zoals dat van Herman zou me wel liggen. Soms heb ik echt het gevoel dat ik ga gaan slapen (ik heb recent al gedacht) dat ik super veel moet op schrijven/ drang om iets op te schrijven en van daaruit verder te gaan. Alleen zou dat altijd over de oorsprong des levens gaan, over ethiek en over dingen waar ik nog niet weet waarover het zal gaan, maar die zo evolueren naarmate je met iets bezig bent. Zo zal je schrijfstijl of de inhoud van je boeken naargelang je ouder wordt ook evolueren. Ik heb een zeer goede talenkennis, en ik heb eigenlijk quasi nog nooit een boek gelezen, dus indien ik eraan begin zou ik eigenlijk vanuit een tabula rasa een boek opschrijven, en nu ik eraan denk. Eigenlijk zou het wel een interessant project zijn. Mocht het mislukken, kan het nog altijd aanzien worden als studiemateriaal. Ik ben er namelijk van overtuigd dat je boeken evolueren naarmate je ook meer leest en ook meer bagage opbouwt. Nu, die bagage heb ik zeker wel, alleen de leeservaring niet.

Nu, ik herken echt veel van wat hij zegt. Van gaan slapen wanneer je de vuilkar hoort, de vogeltjes hoort en de typische ochtendgeluiden of wanneer het licht is. Meestal ga ik gaan slapen tussen 4 en 6u en word ik wakker rond 1-2u. Nu ligt het ritme zelfs een beetje later. Ik ben bijvoorbeeld nog steeds wakker. Misschien moet ik zijn boeken maar eens lezen, hij zei dat het nachtboeken zijn en dat mensen die in de nacht leven het beter zouden begrijpen. (sluikreclame, foei!)
    Ja, ik ga niet zeggen dat ik het talent heb om te schrijven, en ik ga al zeker niet zeggen dat ik het talent om fictie te schrijven. Maar ik heb ook niet het talent om me aan een normaal ritme aan te passen en te gaan werken zoals een normale mens. Zo zit ik niet in elkaar. Het werkt bij mij niet, en zal nooit werken bij mij, dus stop met me in één of andere richting te duwen, en het lef te hebben om te bepalen wat IK moet doen met mijn leven. Wat voor jou werkt, werkt voor mij niet. Misschien ben ik dan een loser, een luiak, een profiteur, een angsthaas of weet ik veel wat... maar dat is dan maar mijn goed recht om dat dan ook te zijn. Ik heb een vrij leven, niemand heeft het recht om te bepalen wat ik moet en zal doen. Ik dacht dat de meesten hier voor meer vrijheid waren, maar ironisch genoeg blijkt dat hun gedachten volgepropt zijn met exact het tegenovergestelde. Weet je, ik droom ervan om mijn leven ergens aan toe te wijden, dus het is al zeker niet mijn droom om heel mijn leven niets te doen, want dat wil ik allesbehalve. Misschien denken jullie dat ik bevoordeeld wordt in de maatschappij, maar ook voor leuke dingen heb ik dergelijke grenzen. Iedereen van mijn leeftijd gaat bijvoorbeeld graag uit, en voor mij is het een plek waar ik me nog nooit op mijn gemak heb kunnen voelen. Is het omdat ik met de verkeerde mensen omga? Ja wellicht wel. Is het omdat ik naar de verkeerde plaatsen ga? Ja, wellicht ook. Is het omdat ik het op de verkeerde tijdstippen doe? Wellicht ook. En is het omdat ik de verkeerde dingen doe? Wellicht ook. Is het omdat ik de verkeerde dingen zou zeggen? Affirmative. En dat maakt het niet makkelijker op. Maar je moet doen in het leven waar je goed in bent. En bij mij zijn dat dan oersaaie dingen. En bij jou is dat mensen afkraken tot ze zelfmoord plegen.
    En waarom denken jullie het dan beter te weten. Alsof het niet toegestaan is om "controversiele meningen" te gaan uiten. En blijkbaar is openlijk toegeven dat een klassiek 8 tm 4 ritme je niet ligt, controversieel. Blijkbaar is openlijk toegeven dat je je niet kan inschikken naar de normen van de maatschappij, controversieel. Wat denk je trouwens eigenlijk te bereiken met te posten dat ik rijp ben voor de psychiatrie. Wat wil je daar specifiek mee bereiken. Wil je stoer overkomen. Wil je me proberen helpen. Wil je proberen zeggen wat ik moet ik doen, of wat is jouw plan daarmee. Wat probeer je tussen de lijnen te zeggen wanneer je zegt dat als je zo verder doet je in de psychiatrie beland. Ik vraag me dat nu eigenlijk echt een keer af. Trouwens, ik ben het eigenlijk best al gewend dat mensen me afschrijven of negatieve dingen over me zeggen. Ze deden dat zelfs al wanneer ik vier of vijf jaar was, en ik geen besef had van wat er rondom mij heen gaande was. En niemand moet mijn overtuiging trouwens bepalen.

Misschien heb je gelijk dat posten op 9lives plaatsen inderdaad niet echt hoeft, al vraag ik me dan af wat jullie hier doen. Maar ik haal zelf veel meer voldoening uit de nacht, en ik vind dat ik zelf veel creatiever ben in de nacht. Misschien bereik ik er niets mee wat me iets opbrengt, of waar anderen iets aan hebben, maar het zij zo. Als ik me aanpas aan de normen die anderen op mij gaan leggen, zal ik zeker mijn capaciteiten niet ten volle kunnen benutten, en zal ik honderd procent zeker niet ver raken in het leven. En neen, ik vind niet dat ik op dit moment ver geraakt ben in het leven, maar wanneer ik gezinnen zie die zich aan de 8 to 4 ritme zie met een mooi eigen huis, een goed betaalde job, een bankrekening en zekerheid, dan weet ik dat ik dat zelf later zeker niet wil zijn. Ik weet dat ik dat niet wil in het leven. Ik wil andere dingen doen, zien en beleven die minder voor de hand liggend zijn. Ik ga me niet keer op keer inspannen voor iets waarvan ik uiteindelijk later zal zeggen: dit wou ik uiteindelijk toch niet, of toch een relatiebreuk op te lopen en je kinderen te zien leiden onder één of andere scheiding en dan ruzie te maken over wie wanneer je kind te zien krijgt en hoe lang en welke bezittingen van wie zijn die je samen gekocht heb, en tenonder te gaan aan stress en een midlifecrisis. Of nog erger te zeggen: "van ja, eigenlijk wou ik dit en dat doen in het leven, maar ik ben hieraan begonnen en ik ben nu gebonden aan wat ik nu heb, dus het is helemaal anders uitgelopen". Voor mij moet elke dag een avontuur zijn. Ik weet niet hoe ik dat avontuur het best kan invullen, maar dat zal zeker niet zijn door de bevelen van anderen op te volgen of wat de maatschappij me onrechtstreeks dwingt te doen. Onze geliefkoosde vrijheidsmaatschappij. De illusie van vrijheid.
    En ja het leven is oneerlijk. Ik krijg geld en ik doe momenteel niets, so be it. Anderen krijgen 30.000 euro's per maand voor dezelfde inspanningen (fysiek minder, mentaal meer maar dat rechtvaardigt de hogere bedragen niet) als jullie, terwijl jullie 2000-3000 bruto krijgen gemiddeld. Ik heb geen normaal gezin, jullie wellicht wel. En zo zal de één het beter varen dan de ander, en daar kunnen we nu niets aan doen. En weet je, mocht ik één figuur zoals straight_six op mijn werk tegengekomen, dan pak ik direct mijn boeltje en hoeft het niet voor mij. Het zijn exact dat soort figuren die mij het leven zuur gemaakt hebben.
    You are a piece of work....

Jij bent toch niet helemaal juist in het koppeke ze.

Anyway kheb alloo in nacht alleen gezien wegens die mannelijke hoer da was toch ook lachen die kerel.
    Die vrouwelijke hoer snap ik ook niet zo goed en haar man vindt/vond het ok dat ze dat deed. Er was soms ruzie zei ze maar ja dat hoort erbij? Lol

En die”vampier” wtf...
    Lakigigar was that you?

iTrader
    0
    Die oude mens op de vroegmarkt, ik snap toch niet dat iemand niet sneller van het leven wil genieten.

iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wonkelrijm Bekijk bericht
    Die oude mens op de vroegmarkt, ik snap toch niet dat iemand niet sneller van het leven wil genieten.
    Veel zelfstandigen zijn zo. Voor het geld is het niet meer, maar ze willen gewoon bezig blijven.

Bij ons komt er 1 klusjes doen en hij is bijna 80. Ik vroeg ook waarom hij niet gewoon stopt, ik heb soms compassie als ik hem bezig zie. Maar hij wil niet en wil bezig blijven zegt hij.

Kijk naar willy naessens. Zo rijk als de zee diep is maar je ziet gewoon dat die mens meer geniet van het onderhandelen en zaken doen dan van een nieuwe rolls royce.

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

iTrader
    10 (92%)
    We gaan toch niet jaloers zijn op Lakigigar? Ik werk graag en doe graag veel geld op. Hij mag zijn zielig leven hebben hoor.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Gezellige stad wel Brussel, "Brussel is Franstalig, Nederlands is voor in Holland".

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    ook opgemerkt
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link

iTrader
    3 (100%)
    Ja, ik ga niet zeggen dat ik het talent heb om te schrijven, en ik ga al zeker niet zeggen dat ik het talent om fictie te schrijven. Maar ik heb ook niet het talent om me aan een normaal ritme aan te passen en te gaan werken zoals een normale mens. Zo zit ik niet in elkaar. Het werkt bij mij niet, en zal nooit werken bij mij, dus stop met me in één of andere richting te duwen, en het lef te hebben om te bepalen wat IK moet doen met mijn leven. Wat voor jou werkt, werkt voor mij niet. Misschien ben ik dan een loser, een luiak, een profiteur, een angsthaas of weet ik veel wat... maar dat is dan maar mijn goed recht om dat dan ook te zijn. Ik heb een vrij leven, niemand heeft het recht om te bepalen wat ik moet en zal doen. Ik dacht dat de meesten hier voor meer vrijheid waren, maar ironisch genoeg blijkt dat hun gedachten volgepropt zijn met exact het tegenovergestelde. Weet je, ik droom ervan om mijn leven ergens aan toe te wijden, dus het is al zeker niet mijn droom om heel mijn leven niets te doen, want dat wil ik allesbehalve. Misschien denken jullie dat ik bevoordeeld wordt in de maatschappij, maar ook voor leuke dingen heb ik dergelijke grenzen. Iedereen van mijn leeftijd gaat bijvoorbeeld graag uit, en voor mij is het een plek waar ik me nog nooit op mijn gemak heb kunnen voelen. Is het omdat ik met de verkeerde mensen omga? Ja wellicht wel. Is het omdat ik naar de verkeerde plaatsen ga? Ja, wellicht ook. Is het omdat ik het op de verkeerde tijdstippen doe? Wellicht ook. En is het omdat ik de verkeerde dingen doe? Wellicht ook. Is het omdat ik de verkeerde dingen zou zeggen? Affirmative. En dat maakt het niet makkelijker op. Maar je moet doen in het leven waar je goed in bent. En bij mij zijn dat dan oersaaie dingen. En bij jou is dat mensen afkraken tot ze zelfmoord plegen.
    Ik haal oude koeien uit de gracht maar hier krijg ik echt 't sch**t van. Ik heb ook niet het talent om me aan een normaal ritme aan te passen, maar ik heb gestudeerd voor een job die ik graag uitoefen, en daarbij hoort dat ik elke dag om 6u uit de veren moet en met wallen op m'n werk sta. Heb ik talent om vroeg op te staan en elke dag pienter en fris op m'n werk te staan? Nee, maar ik doe het omdat het MOET en omdat ik het graag doe.

Ik zou ook heel graag boeken schrijven, elke dag aan m'n keukentafel met m'n pc achter een kop koffie en veel sigaretten m'n creativiteit de vrije loop laten gaan, maar da's nu eenmaal geen realiteit voor mij. Als ik zie dat er mensen op m'n werk zijn die op hun 45e nog met een nieuwe opleiding beginnen schaam ik me in uw plaats. Jezus Christ.

Ook al zijt ge 'niet gemaakt' voor iets, of hebt ge 'geen talent' om vroeg op te staan, doe iets met uw leven en forceer u. Denkt ge dat mensen die 30.000 euro op een maand verdienen (ook lichtelijk overdreven), voor iets dat 'mentaal uitputtend' is zoals je het zegt, er zijn geraakt van vandaag op morgen? Nee, die zullen ook de moeite hebben moeten doen om er te geraken. F*cking hell, luierikken alom.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    22 (100%)
    Dus als ik het hier goed lees staat iedereen te springen om tot hun 67j te gaan werken?

Wie is er denk je de dommerik dan?
    Veel geld opdoen idd; aan de staat.

Ik woon alleen sinds 2014 als ik me niet vergis; zeer leuk de privacy, weg vh gezaag vd ouders enzo maar voor de rest hangt het mijn noten uit vd betalingen die je iedere maand hebt of er nog extra bovenop krijgt ppff.

Ik zie mensen die ik ken wegvallen; 6j geleden nen 38 jarige 2 hersentumoren: dood.
    Nu zie ik van ene die heel goed ken posten; na 8 maand behandeling kanker slecht nieuws gekregen; nog max 6 maand te leven: gast is denk ik 35j.
    Mijn peetjen 54j oud; botkanker , was uitgezaaid, ondertussen ook al denk ik 6j geleden, ook weg, 54j en niks anders gedaan dan gewerkt. Ik ga ze niet allemaal gaan opsommen maar al deze mensen hebben heel wat gewerkt en ze zijn nog in de verste verte niet tot hun pensioen geraakt.

Die van 38j zei tegen mij voor hem ziek werd van ik ga nu veel werken en ik zal later vroeger stoppen en geld zat hebben om te genieten en alles andere zullen langer moeten werken enz... ik heb hem toen gezegd ik denk net het omgekeerde. Die gast heeft zijn goesting gedaan; werkte vaak 6/7 en goeie 10 uur per dag.......en voor wat?

Nee jong; ik ga gaan werken puur en alleen omdat ik niet anders kan dus ik doe het wel en omdat ik hier die vele rekeningen moet betalen enz... Maar graag gaan werken? Voor wat mensen als mij maar verdienen? Bij stront collega's telkens terechtkomen?
    Uw lichaam naar de vaantjes maken en ongezond leven daarmee bedoel ik ik werkte 10 jaar in 2 ploegen en ik had de ene maagbloeding na de andere vanwege die ploegwisseling, in de vroegen was ik gewoon kapot en heb een paar keer door het rood licht gereden gewoon puur omdatk kapot zat, ik heb veel geluk gehad toen.
    Ik heb ook eens de nacht gedaan, dat is al helemaal zo ongezond als wat.

Diene bakker zat ook al bezig over zijn pensioen en houd oud was die alweer? 35j ofzo, en zo denken vele mensen. Mensen die zoals mij het nu al gevoelen en fysiek werk moeten doen die zien dat al helemaal niet zitten om tot hun 67j te gaan werken.

Op mijn vorig werk zag ik dat ook: de ouderen en dan spreek ik over de 50+ mensen die waren beduidend trager in het werk dat ze deden, de ene zei ik ben nu al aant aftellen naar mijn pensioen , die zei ook; die jongere gasten moeten maar meer petrol geven dan mij, wat natuurlijk voor ambras zorgde.
    Heel wat mensen zeker bij fysiek werk zijn uitgeblust na al die vele lange jaren.

Mijn ma is ong tot haar dacht ik 61j gaan werken; 30j lang trein op en af iedere dag naar Brussel, ze was op, die zag het niet zitten om nog langer te doen, gelukkig hoefde het ook niet.
    Mensen zijn niet gemaakt om zolang te werken en ja der zijn uitzonderingen ja maar dat gaat meestal om mensen die ondanks hunne leeftijd weinig fysieke problemen hebben.

iTrader
    9 (100%)
    Werken tot 67 zie ik ook niet meteen zitten, maar laten we eerlijk zijn over waarom we zolang moeten werken: Ons sociaal systeem.
    Ik heb het al eerder gezegd, van mij moet niemand gaan werken omdat de maatschappij het oplegt, maar wees dan consequent en neem het geld dat zij die wel werken niet aan. Wanneer die verhouding correct ligt, kunnen mensen echt wel vroeger stoppen met werken.
    Apple haalt het voorbeeld aan van mensen die vroeg sterven, maar ieder jaar zijn er genoeg verhalen over mensen die nooit spaarden en niet gingen werken, en dan nu oud zijn en in armoede leven. Daar wil ik niet aan eindigen, dus ga ik werken en hoop ik niet te sterven.

Superdad's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wonkelrijm Bekijk bericht
    Gezellige stad wel Brussel, "Brussel is Franstalig, Nederlands is voor in Holland".
    Één marginaal. Brussel. Zo is het gemakkelijk natuurlijk...

Lt. ZweedVoet's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)

Alloo in de nacht (VTM)

De Luk da die blinde een hand wou geven int Centraal Station.

Hihihi.
    Czech here dé mascotte van Off-Topic, De Palettenkop!

iTrader
    10 (92%)
    Dat trouwfeest was niet nodig. Anthony van de Palace Club was wel zenuwachtig precies

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

breyton's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wtf die studente, zo verslaafd aan series zijn. 30 à 40 series volgen. Grote FOMO bij haar.

iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door breyton Bekijk bericht
    Wtf die studente, zo verslaafd aan series zijn. 30 à 40 series volgen. Grote FOMO bij haar.
    Iedereen zijn hobby. Ik was tijdens mijn studies nog erger, dus vond het stukje wel herkenbaar. Op het hoogtepunt waren dat een 65-tal series die ik keek op een jaar. Verschil met haar (voor zover gezegd is) is wel dat ik er een aantal niet meteen keek, maar tijdens de zomer- en winterperiodes dat er niets uitkomt. Dat lijkt veel, maar dat kwam neer op 2 uur tv per dag (gemiddeld 3-4 afleveringen van 20-40 minuten per dag). Die keek ik dan vooral tijdens het koken/eten of als ontspanning tussen taken. Er waren veel mensen die langer gameden dan dat ik TV keek.
    Als ze de series kijkt omdat ze ze leuk vindt, dan is dit op zich even grote FOMO dan de mensen die iedere dag hun aflevering thuis of familie moeten zien of absoluut iedere week naar de voetbal moeten gaan kijken. Zoals ze al zei, ze laat er de rest van haar leven niet voor, dus zie ik er geen probleem in.

Pagina 4 van 6 Eerste 123456 Laatste

Regels voor berichten