Pagina 1 van 16 1234511 ... Laatste

Discussie: Project Axel

iTrader
    0

Project Axel

Acteur en presentator Axel Daeseleire zet zijn schouders onder de documentaire-reeks "Project Axel" waarin vijf geselecteerde daklozen de kans krijgen hun leven terug op de rails te zetten. De daklozen krijgen een rood boekje met telefoonnummers van hulpverleners en een bankkaart ter beschikking, goed voor 10.000 euro. Dat bedrag en intensieve begeleiding -de hulpverleners staan dag en nacht paraat- zouden hen van straat moeten halen én houden. Daeseleire volgt zes maanden lang de daklozen. Volgens netmanager Annick Bongers zal dit programma "stof doen opwaaien".
    Kijk ik naar uit!
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Zemirof's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Ben ik ook benieuwd naar!

Tailball's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mijn bescheiden gedacht:
    Voor de helft wordt dit uitlach/cringe-tv en voor de helft feelgood.
    Hoe kunnen er nu 5 daklozen geselecteerd worden? Moeten die eerst voorbij een casting ronde geraken? Of wint diegene met het tmeest trieste verhaal?
    Meh!

Sonny Crockett's schermafbeelding
    iTrader
    0
    En waar gaan die mannen slapen?
    Krijgen die een pand te huur ter beschikking; en wie regelde dit? Betalen zij van die 10.000 de waarborg?
    Nooit gehoord van leestekens?
    Een zin begint zonder hoofdletter?
    Dan interesseert jouw mening/vraag me niet.
    Dan antwoord ik niet.

iTrader
    0
    Remake van dit dus: https://nl.wikipedia.org/wiki/The_Amsterdam_Project . Niet mijn soort TV, maar werd in Nederland toch goed onthaald.
    Wel een idiote titel, nu draait het precies allemaal rond Axel.

iTrader
    0
    Zou toch leuker zijn als die daklozen die 10000 uiteindelijk zouden terugbetalen als ze het bij elkaar gewerkt hebben. Dan hebben ze niets zomaar 'gekregen' alsof het een loterij is.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door achtacht Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zou toch leuker zijn als die daklozen die 10000 uiteindelijk zouden terugbetalen als ze het bij elkaar gewerkt hebben. Dan hebben ze niets zomaar 'gekregen' alsof het een loterij is.
    Wat is dat nu weer voor reactie?

Al is 10.000 wel veel. 2500 zou eigenlijk voldoende moeten zijn. Ik ben alleen moeten gaan wonen met een pak minder (dan 2500) dus als 10.000 niet genoeg is, zal je het toch vooral bij jezelf moeten gaan zoeken, hoewel er natuurlijk ook wel daklozen met kinderen/gezinnen bijzitten? En ook niet direct een inkomen hebben?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lakigigar Bekijk bericht
    Wat is dat nu weer voor reactie?

Al is 10.000 wel veel. 2500 zou eigenlijk voldoende moeten zijn. Ik ben alleen moeten gaan wonen met een pak minder (dan 2500) dus als 10.000 niet genoeg is, zal je het toch vooral bij jezelf moeten gaan zoeken, hoewel er natuurlijk ook wel daklozen met kinderen/gezinnen bijzitten? En ook niet direct een inkomen hebben?
    Je bent raar.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Gray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Elk van die dakloze kan er uit geraken zonder een euro extra hulp. Het zit allemaal in het koppeke, depressie, drugs, het "zichzelf laten gaan", het zich nestelen in zelfmedelijden.
    10.000 euro kost dat probleem niet op.

De eerste stap voor een langdurige dakloze is er WILLEN uit geraken en de hulp (die er wel degelijk is) aanvaarden.

Dark Vampire's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wat een irritante vent die Engelsman in zijn rolstoel zeg!

rscaboy's schermafbeelding
    iTrader
    111 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gray Bekijk bericht
    Elk van die dakloze kan er uit geraken zonder een euro extra hulp. Het zit allemaal in het koppeke, depressie, drugs, het "zichzelf laten gaan", het zich nestelen in zelfmedelijden.

De eerste stap voor een langdurige dakloze is er WILLEN uit geraken en de hulp (die er wel degelijk is) aanvaarden.
    Hoe gaan ze een woning vinden zonder één euro?
    PSN: rscaboy_belgium

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gray Bekijk bericht

Buiten dieje hatelijke in zenne rolstoel lijken ze toch allemaal gewillig om eruit te raken, kijk naar die kerel die in Oostende wilt gaan wonen of dieje met zenne hond wat terug naar school wilt voor een diploma.

Trouwens als ik jou morgen dakloos maak zonder ook maar 1 euro mag je me al eens zeggen hoe je eruit gaat geraken zonder geld, werk vind je niet want je hebt geen adres en een adres ga je ook niet vinden want je hebt geen 1 euro om iets te huren.

Tenzij jij ergens door een vriend of kennis of familielid wordt binnengenomen en je je adres daar kan zetten en ze je gratis inwoon willen geven tot je een job vind ga je er zonder 1 euro niet komen, of toch niet zo ver als jij denkt.

glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dark Vampire Bekijk bericht
    Wat een irritante vent die Engelsman in zijn rolstoel zeg!
    Volgens mij scheelt daar iets mee hoor, zoals Motpiepel hierboven zegt. Ze zeggen wel dat alle kandidaten psychisch en mentaal allemaal in orde zijn, maar als ik zie hoe die reageert, heb ik daar toch mijn twijfels bij. Idd soms reageren zoals een zesjarige, met zijn gedram en geween. Wat ook oké is hé, dat maakt mij niet uit, maar die heeft toch wel wat meer zorg nodig dan enkel een onderdak vinden, denk ik dan. Die Axel gaat er wel goed mee om. Ja, dan sta je maar vijftien minuten te wenen aan de bankautomaat hé, maar die betalingen doen we gewoon.

Verder vind ik de titel van heel dat program al belachelijk ("hallo ik ben Axel en het draait om mij en ah ja hier een paar daklozen"). Het program an sich is wel oké, maar 'k word er maar triest van eigenlijk. Vorige keer die huisbazin voor wie het allemaal toch een probleem was en oei, ja, ik heb er toch geen goed gevoel bij, tot bleek dat hij zes maanden huur in één keer kan betalen, toen was hij ineens de perfecte kandidaat huurder. En na die zes maanden dan? Nu ja, ik ben ook te goed voor deze wereld denk ik.
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Motpiepel Bekijk bericht
    Die met zijn hond is ook fout bezig. Geeft direct duizenden euro's uit terwijl hij geen woonst heeft. Waarom een diploma halen terwijl ge dakloos zijt, dat is toch superdom... Beter is om eerst te beginnen met wat geld te verdienen om stabiel te kunnen wonen. Vanaf dan geeft de ocmw u maandelijks geld om u te laten studeren. Maar dat weet die gast dus niet.

Onzin. De ocmw is verantwoordelijk om u een woning te geven als je er geen hebt. Dat duurt wel een tijd, maar zo ontsnapt men in Belgie aan dakloosheid.
    duizenden euro's is ook overdreven he, ik heb wel ergens een aflevering gemist ( denk nummer 2 ) maar zover ik weet moest die maar 400 euro betalen vorige aflevering om terug met school te beginnen en daar zat alles inbegrepen, maar nogmaals ik heb een aflevering ergens gemist dus als die al duizenden euro's heeft uitgegeven daarvan dan ga ik wel akkoord met je opmerking.

en OCMW tja, je zegt het zelf dat duurt een tijd, in sommige steden zelfs tot op een rampzalige tijd af, kan je beter dakloos zijn en er helemaal opnieuw uitklimmen bij wijze van spreken nog voordat het OCMW een plek voor je heeft.
    Denk dat dit bij veel mensen ook wel te maken heeft met niet durven of trots of het stigma, als jij ergens ruw gaat slapen aka dakloos zijn dan is er niemand die dat moet weten, voor sommige is bij het OCMW gaan aankloppen hetzelfde als naar een psychiater gaan, het helpt maar je moet ook willen/durven/die eerste stap zetten.

Het is makkelijk om te zeggen ''ga dan naar het OCMW'' maar je weet niet hoe die mensen dakloos zijn geworden of wat daaraan vooraf ging, ik kan me voorstellen dat dit bij sommige van een zodanige slag is dat die gewoon willen verdwijnen uit de maatschappij ipv vrolijk te zeggen '' geen probleem ik ga morgen gewoon ff naar het ocmw en alles komt weer goed ''
    Feit dat er zoveel daklozen zijn toont ook dat heel het '' ga dan naar het ocmw '' ding niet echt werkt, of toch niet effectief genoeg.

iTrader
    0
    Die Graeme gaat echt heel zijn leven begeleiding nodig hebben. Lijkt me niet iemand die op een bepaald moment zijn eigen boontjes gaat kunnen doppen en dan heb'k het niet over zijn handicap. Hij lijkt me vooral mentaal niet in staat om zijn leven in handen te nemen.

Van de kerel met de hond snap ik ook niet zo goed dat hij meteen zijn diploma wil. Ik zou in zijn plaats eerst zorgen voor een woning en werk zodat je tenminste geld hebt. Dan kan hij later uiteraard nog zijn diploma behalen. Maar als je dakloos bent zou een diploma niet mijn eerste bezorgdheid zijn.

Pagina 1 van 16 1234511 ... Laatste

Regels voor berichten