Pagina 8 van 16 Eerste ... 456789101112 ... Laatste

Discussie: Project Axel

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Is idd wel heel slechte screening, ofwel waren ze gewoon op zoek naar een heel marginaal geval gewoon voor de programma flow.
    Dakloos zijn impliceert toch dat je geen geldige ID kaart of dergelijke hebt op dat moment maar die Sahra woonde idd gewoon thuis, dieje Dirk ziede tenminste nog in de 2de of 3de episode op dat OCMW in Oostende praten over iets te huren maar hij had gene geldige pas, bij die Sahra nooit niks over papieren op orde zetten gehoord...

( bij dieje Thom en dieje andere dakloze nu ook wel niet maarja die zitten ook nog altijd in gekraakte panden en zonder werk dus dan moet je je papieren ook niet op orde voor hebben om nog steeds op straat te wonen )
    Zowiezo na de laatste aflevering heeft heel het programma zo een '' goed concept, terrible uitvoering '' gevoel, hoe meer je over die ''daklozen'' hoort elke week hoe slechter je de screening vind.

Dan nog dat stukje van volgende aflevering op het einde over Axel die verbaasd was over Dirk zijn vroegere stoten en dan nog eens zegt '' we hebben screening gedaan '' lijkt me wel vreemd dat je als tv programma niet te weten zou komen bij de politie dat iemand zoveel op zenne stok heeft staan.

Cerulean's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven

Dan nog dat stukje van volgende aflevering op het einde over Axel die verbaasd was over Dirk zijn vroegere stoten en dan nog eens zegt '' we hebben screening gedaan '' lijkt me wel vreemd dat je als tv programma niet te weten zou komen bij de politie dat iemand zoveel op zenne stok heeft staan.
    Volgens mij gewoon een wanhoopspoging om wat geloofwaardigheid van hun programma terug te winnen. Dat stuk is ook sowieso na de echte opnames opgenomen, na dat gedoe in de pers.

I guess I should know the limits of the world... There are moments I find myself not breathing at all

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerulean Bekijk bericht
    Maar die Sahra noemt zichzelf dakloos maar die is dat toch niet?? Da's gewoon een tamme troela.
    Haar telefoon voor dat appartement "ja ik ben momenteel eigenlijk dakloos, ik woon nog bij mijn moeder", echt, den boom in.
    Definitie volgens Sahra is dus als iemand nog thuis woont is die nog altijd dakloos, Axel zal werk hebben met DAT aantal daklozen.

Affinity's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerulean Bekijk bericht
    Volgens mij gewoon een wanhoopspoging om wat geloofwaardigheid van hun programma terug te winnen. Dat stuk is ook sowieso na de echte opnames opgenomen, na dat gedoe in de pers.
    Denk je?
    We zullen zien als ze Dirk ermee confronteren in de aflevering of niet. En als die verhaallijn klopt..

De timing van het artikel lijkt wel niet te kloppen? Dat was toch pas onlangs verschenen? En die opnames waren al lang geleden denk ik?

iTrader
    38 (100%)
    Dat bedoel ik he Dat stuk is misschien vorige week ofzo gefilmd, lang na al de andere opnames.

I guess I should know the limits of the world... There are moments I find myself not breathing at all

Bv202's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Volgende week de laatste aflevering?

Er is nog niks gebeurd. Nog niet eens één deelnemer heeft een job gevonden
    ...

KingNine's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ondertussen 7 maanden verder, kzen is benieuwd.

Van die Sahra wordt ik dus mottig, nog te tam om naar Eneco te bellen om meterstanden door te geven, ga is werk zoeken kind.
    Diejen Graeme zal wel gewoon hervallen, ik hoop dat de rest toch min of meer is gestart...

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KingNine Bekijk bericht
    Ondertussen 7 maanden verder, kzen is benieuwd.

Van die Sahra wordt ik dus mottig, nog te tam om naar Eneco te bellen om meterstanden door te geven, ga is werk zoeken kind.
    Diejen Graeme zal wel gewoon hervallen, ik hoop dat de rest toch min of meer is gestart...
    Wat ik niet snap ook dat is dat je die meterstanden (zoals ik ook doe) gewoon online kan doorsturen . Niks makkelijkers, bellen doe ik ook niet zo graag dus ik doe liever alles via email of gewoon online op hunne site doorgeven. Dat kind is nog erger dan kabouter lui en die heeft 2 kleine gasten? Haare vent als het nog haare vent is is nog zo ene ook al krijgen we diene niet te zien, leeglopers zoeken leeglopers zeker? Ik ben benieuwd of we toch nog verrassingen gaan te zien krijgen want de meid zal wel moeten werken of byebye huurhuis.

Graeme tja, zei daar dat hem weer ferm beginnen drinken is dat ziet er ook niet meteen goed uit, moet zeggen dat is ook geen leven meer dat je hebt als je zo bent.

Dan den anderen die alles ontkende dat hem nooit wat uitgestoken heeft daar geloof ik werkelijk nikske van, die zal wel wat zaken op zijne kerfstok staan hebben maar mss loopt het voor hem dan toch nog goed af.

Dienen kok in diene zie ik het meeste hoop.

En dienen Tom lijkt me zoals die meid te zijn, liever hele dagen lopen niksen. Ik snap niet wat daar allemaal zo leuk aan is?

iTrader
    38 (100%)
    En dat is ons belastingsgeld zeker, dat ze aan die fucking leeggangers geven? Ik word er razend van. Afvoeren, en ze hun plan laten trekken.

iTrader
    0
    Eens alles rap bekeken en wat een zootje is me dat. Er is ene die wat ik het zie redden, de rest zie ik helaas hervallen. Die Sahra en Thom (rare plaatsen om een h te zetten) zijn echte tamzakken die nog geen stamp onder hun kont waard zijn. Zelf doen die geen zak en ze krijgen al 10 000 euro... Wat moet er meer gebeuren? Dat Sahra op zijn minst naar de tandarts gaat, want aub zeg... Wat ik totaal niet snap zijn de ''screenings''. Sahra kan gewoon nog thuis wonen? maar wordt toch als dakloze gezien? Oke, die familie zag er typisch Jambers-marginaal uit rekening houdend dat die Sahra nog 2 kinderen heeft. Er zijn véél meer schrijnende gevallen dan zij met haar kerkhoftanden...

Thom is dan wel echt dakloos, maar als ge al niet komt opdagen op de afspraken, dan boeit het hem precies ook niks. Precies een klein kind die ge bij de oren moet trekken. Luxe kopen en ingeschreven voor een diploma. Mooi en wel, maar ondertussen z'n papieren in orde maken dat hij toch een leefloon kreeg zou al beter zijn. Ff wat orderpicken/fabriek/whatever en dan kon hij fatsoenlijk leven gezien 495 echt goedkoop is tegenwoordig voor een appartement/studio.

Dan nog die Dirk: Axel wist dus niks van die al dan niet criminele feiten. Lijkt me bullcrap gezien het een officiële verklaring is van de politie. Ondertussen wel zieligheid en respijt opgewekt bij het publiek terwijl die terecht op straat is beland. Die ''boodschap'' van Axel lijkt me dan ook bullcrap gezien dat rap rap was en het niet in het programma paste hem opeens te schrappen.

Graem heeft echte mentale problemen. Ik snap niet wat die psychologe daar doet buiten praat verkopen wat wij ook wel kunnen. Hij heeft daar duidelijk het meeste nood -ook al wil hij niet- en 10 000 zal het niet oplossen. In het begin was ik nog kwaad op z'n zus die hem liever op straat laat, maar met zo iemand begrijp ik het wel. Ik wist niet dat hij zoop, dat kwam toch niet echt in beeld?

Danny is de enige die ik het zie maken. Die kon toch nog koken, wat toch niet evident is na 4 jaar niet meer te hebben gedaan. Ik ken Antwerpen niet, maar als Axel een goed woordje doet geraakt die makkelijker aan een job in een bistro'ke hoop ik voor hem zoals Axel appartementen fixte voor Dirk. Het verbaast me overigens dat Thom en Danny nog zolang in kraakpanden hebben geslapen terwijl ze toch centen hebben, doch het liever spenderen aan luxe.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hierboven is iemand aan het klagen over belastinggeld. VIER is geen openbare omroep dus het grootste deel van het geld is privaat. Misschien zit er een stukje subsidie tussen maar het zal toch hoofdzakelijk uit de privé komen.

Het stukje met de zus van Graeme gisteren heeft mij wel getroffen. Voor wie het nog niet gezien heeft: die vrouw zegt eigenlijk dat Graeme waarschijnlijk nooit niet gelukkiger zal zijn dan hij op dit moment is. Hij is over zijn piek heen. Misschien is dit ook van toepassing op de andere mensen in het programma. Ik denk dat iedereen van ons verwacht dat als je iemand 10,000 euro geeft en de nodige begeleiding dan moet het wel min of meer lukken om uit dat dal te kruipen. Maar wij bekijken dat allemaal vanuit onze eigen ervaringen in het leven. Voor die mensen lukt het misschien niet, waarschijnlijk omwille van dezelfde redenen dat ze in hun precaire situatie zijn geraakt.

In "De Afspraak" was er recent een debat met Axel over zijn project. De vraag was of dit die mensen nu echt geholpen heeft. Axel liet toen weten dat er ondertussen twee mensen een vaste job gevonden hebben. Het resultaat zal dus een "mixed bag" zijn denk ik. Ik vermoed dat Danny en Dirk werk gaan vinden, puur omdat ze van allen het verste staan in het traject.
    How do you like them apples.
    Mobile Vikings - Gebruik je verbruikspagina op de website om een geblokkeerd nummer te achterhalen.

KingNine's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wat wil je, die Sahra heeft wss nog nooit gewerkt (kinderen maken kan ze wel), Thom weet ik niet. Hebben altijd vrij geleefd en worden nog eens beloond met 10000€ en een paar afspraken errond. Je zou op z'n minst verwachten dat ze dan naar die afspraken gaan uit respect. Maar dat kennen ze duidelijk niet.
    Als Axel haar dan nog eens uit hare luie zetel moet vertellen dat ze moet bellen etc, sorry.. Dit is gewoon hopeloos en niet van "ocharme, kijk die kunnen daar niks aan doen".

Eigenlijk zouden ze verplicht die 10000€ moeten terugstorten, of geef het aan mensen die het echt nodig hebben.

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Googke Bekijk bericht
    Eens alles rap bekeken en wat een zootje is me dat. Er is ene die wat ik het zie redden, de rest zie ik helaas hervallen. Die Sahra en Thom (rare plaatsen om een h te zetten) zijn echte tamzakken die nog geen stamp onder hun kont waard zijn. Zelf doen die geen zak en ze krijgen al 10 000 euro... Wat moet er meer gebeuren? Dat Sahra op zijn minst naar de tandarts gaat, want aub zeg... Wat ik totaal niet snap zijn de ''screenings''. Sahra kan gewoon nog thuis wonen? maar wordt toch als dakloze gezien? Oke, die familie zag er typisch Jambers-marginaal uit rekening houdend dat die Sahra nog 2 kinderen heeft. Er zijn véél meer schrijnende gevallen dan zij met haar kerkhoftanden...

Thom is dan wel echt dakloos, maar als ge al niet komt opdagen op de afspraken, dan boeit het hem precies ook niks. Precies een klein kind die ge bij de oren moet trekken. Luxe kopen en ingeschreven voor een diploma. Mooi en wel, maar ondertussen z'n papieren in orde maken dat hij toch een leefloon kreeg zou al beter zijn. Ff wat orderpicken/fabriek/whatever en dan kon hij fatsoenlijk leven gezien 495 echt goedkoop is tegenwoordig voor een appartement/studio.

Dan nog die Dirk: Axel wist dus niks van die al dan niet criminele feiten. Lijkt me bullcrap gezien het een officiële verklaring is van de politie. Ondertussen wel zieligheid en respijt opgewekt bij het publiek terwijl die terecht op straat is beland. Die ''boodschap'' van Axel lijkt me dan ook bullcrap gezien dat rap rap was en het niet in het programma paste hem opeens te schrappen.

Graem heeft echte mentale problemen. Ik snap niet wat die psychologe daar doet buiten praat verkopen wat wij ook wel kunnen. Hij heeft daar duidelijk het meeste nood -ook al wil hij niet- en 10 000 zal het niet oplossen. In het begin was ik nog kwaad op z'n zus die hem liever op straat laat, maar met zo iemand begrijp ik het wel. Ik wist niet dat hij zoop, dat kwam toch niet echt in beeld?

Danny is de enige die ik het zie maken. Die kon toch nog koken, wat toch niet evident is na 4 jaar niet meer te hebben gedaan. Ik ken Antwerpen niet, maar als Axel een goed woordje doet geraakt die makkelijker aan een job in een bistro'ke hoop ik voor hem zoals Axel appartementen fixte voor Dirk. Het verbaast me overigens dat Thom en Danny nog zolang in kraakpanden hebben geslapen terwijl ze toch centen hebben, doch het liever spenderen aan luxe.
    Haar moeder en stiefpa hebben tenminste wel een eigen woonst (ook al zou het mss een huurwoning zijn). En ze trekken hunne plan ook, die dochter wil gewoon niks doen, liever lui dan moe en tja, met de benen openliggen is altijd makkelijk en dan kindergeld trekken.
    En wat moet er dan van die kinderen worden? Hoe gaat ze die hun school laters betalen want ook dat kost een boel geld? Ik heb compassie met die kindjes.

iTrader
    0

Ik vermoed dat Danny en Dirk werk gaan vinden, puur omdat ze van allen het verste sta

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Hierboven is iemand aan het klagen over belastinggeld. VIER is geen openbare omroep dus het grootste deel van het geld is privaat. Misschien zit er een stukje subsidie tussen maar het zal toch hoofdzakelijk uit de privé komen.

Het stukje met de zus van Graeme gisteren heeft mij wel getroffen. Voor wie het nog niet gezien heeft: die vrouw zegt eigenlijk dat Graeme waarschijnlijk nooit niet gelukkiger zal zijn dan hij op dit moment is. Hij is over zijn piek heen. Misschien is dit ook van toepassing op de andere mensen in het programma. Ik denk dat iedereen van ons verwacht dat als je iemand 10,000 euro geeft en de nodige begeleiding dan moet het wel min of meer lukken om uit dat dal te kruipen. Maar wij bekijken dat allemaal vanuit onze eigen ervaringen in het leven. Voor die mensen lukt het misschien niet, waarschijnlijk omwille van dezelfde redenen dat ze in hun precaire situatie zijn geraakt.

In "De Afspraak" was er recent een debat met Axel over zijn project. De vraag was of dit die mensen nu echt geholpen heeft. Axel liet toen weten dat er ondertussen twee mensen een vaste job gevonden hebben. Het resultaat zal dus een "mixed bag" zijn denk ik. Ik vermoed dat Danny en Dirk werk gaan vinden, puur omdat ze van allen het verste staan in het traject.
    Gok maar niet op Dirk want dan ben je zowiezo uw geld kwijt, werken dat past niet in zijn kraampje alleen over praten. We zullen zien als het geld op is en er moeten wat rekeningen worden betaald wat er dan gebeurd met de huur enz... Dan zwijg ik nog als de deurwaarders er lucht van krijgen dat hij een adres en een motor heeft hoe die zullen reageren, inbeslagname e.d. net zoals er deurwaarders aanklopten op zijn laatste bekende adres met alle gevolgen van dien en het leed en miserie dat hij toen die vrouw heeft bezorgd.

xIO3Y's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)

Project Axel

Heb het meeste vertrouwen in Danny. Straalt ook de meeste dankbaarheid uit.
    PSN: xIO3Y

Pagina 8 van 16 Eerste ... 456789101112 ... Laatste

Regels voor berichten