Pagina 4 van 16 Eerste 1234567814 ... Laatste

Discussie: Project Axel

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ilgonwe Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Die Portugees was een vriend van Danny. Dus eigenlijk ging het niet over hem maar Danny was volledig op een zijspoor met dat vliegticket verhaal, het is inderdaad verwarrend in beeld gebracht.

Het programma heeft met deze aflevering toch een serieuze steek laten vallen, het lijkt er op dat ze allemaal gaan falen, een jammerlijk verhaal.

Ik vind het ook slecht dat de sociale diensten er zo maar bij zitten. Dat geeft de kijker de verkeerde indruk dat OCMW's veredelde bankautomaten zijn die veel kosten en niks goed kunnen doen. Uiteraard moet iedereen zelf verantwoordelijkheid opnemen maar zo'n passieve houding is niet nodig.

Het gaat allemaal om de framing en ik vrees dat dit programma toch een bepaalde richting uitgaat ipv louter registreren in een behulpzame context. Axel speelt het altijd goed zoals in de reeks Opgelicht in het buitenland waar die ook zit te tieren en te roepen.
    Mss is dat net hun bedoeling nu ook om de mensen de indruk te geven dat het allemaal zou mislopen bij allen . Blijft tv.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ilgonwe Bekijk bericht
    Die Portugees was een vriend van Danny. Dus eigenlijk ging het niet over hem maar Danny was volledig op een zijspoor met dat vliegticket verhaal, het is inderdaad verwarrend in beeld gebracht.

Het programma heeft met deze aflevering toch een serieuze steek laten vallen, het lijkt er op dat ze allemaal gaan falen, een jammerlijk verhaal.

Ik vind het ook slecht dat de sociale diensten er zo maar bij zitten. Dat geeft de kijker de verkeerde indruk dat OCMW's veredelde bankautomaten zijn die veel kosten en niks goed kunnen doen. Uiteraard moet iedereen zelf verantwoordelijkheid opnemen maar zo'n passieve houding is niet nodig.

Het gaat allemaal om de framing en ik vrees dat dit programma toch een bepaalde richting uitgaat ipv louter registreren in een behulpzame context. Axel speelt het altijd goed zoals in de reeks Opgelicht in het buitenland waar die ook zit te tieren en te roepen.
    Axel is en blijft dan ook in de eerste plaats een acteur eh.
    Piss off the easily pissed off.

glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
    Bron?
    En ergens verschiet ik er ook niet van ze dat ze dat doen want meerdere zouden het meteen hebben opgedaan of er mss gewoon mee gaan lopen zijn.
    Maar tv is altijd wel gedeeltelijk (en soms heel veel) manipulatie he. Zelfs boer zoekt vrouw was zo .
    Luc Alloo en de wegpolitie dat is dan wel weer goed. Maar dergelijke programma's zijn altijd deels manipulatie, soms is het erg , soms minder erg zoals nu dat ze bij vier zeggen we gaan hier wel niet het risico nemen dat ze iere mee alles gewoon gaan lopen.
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/10...ekenen-een-tr/

"We geven het geld niet in een keer. Mogelijk doen sommige mensen er rare dingen mee en verbrassen ze het geld in 1 week. Als programmamakers engageren we ons om een traject voor een beter leven uit te tekenen. Als iemand een groot bedrag nodig heeft, dan geven we dat ook. Bijvoorbeeld om de waarborg van een huurhuis te betalen."

En ja, ik ben dat soort dingen gewoon beu, van die suggestieve vragen, montage,... Er zijn zoveel betere manieren om televisie te maken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Genius Bekijk bericht
    Als ze dat in stukjes krijgen en ze effectief hulp krijgen (boekje krijgen wilt niet zeggen dat ze automatisch bijstand hebben) dan mag je eens verklaren hoe het kan dat die Sara:

- Dagje naar Disneyland gaat
    - ne lelijke schildpad op haar been zet als tattoo
    - elke keer ander kapsel
    - gelnagels
    - sinksefoor
    ....

Programma is goed bedoeld maar zitten hangt met ogen en haken aan elkaar (althans mijn persoonlijke indruk)
    Wel ja, als ik even heel negatief denk is dat ook gewoon allemaal in scène gezet zodat de kijken iets heeft om van te zeggen "goooh het is toch erg hé allemaal ik zou dat zo niet doen hoor" (zie voorbije bladzijdes). Allez, niet in scène gezet maar wel bewust laten doen om dan op een bepaald moment (= gisteren) zogezegd aan de bel te kunnen trekken. Waarna er zich misschien een miraculeuze bewustwording voltrekt en dan gaat ze plots een opleiding doen en haar rijbewijs halen en een appartementje vinden en op 't eind zien we haar dan keiblij in haar zetel zitten met haar kindje en "mijn hele leven is zo veranderd dankzij dit project, dank u wel." En dat in een terugblikaflevering waarin we eerder dieper ingaan op alle foute keuzes die ze gelukkig nog heeft rechtgezet.
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

brandon_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Genius Bekijk bericht
    Als ze dat in stukjes krijgen en ze effectief hulp krijgen (boekje krijgen wilt niet zeggen dat ze automatisch bijstand hebben) dan mag je eens verklaren hoe het kan dat die Sara:

- Dagje naar Disneyland gaat
    - ne lelijke schildpad op haar been zet als tattoo
    - elke keer ander kapsel
    - gelnagels
    - sinksefoor
    ....
    Het meest frappante voor mij is dat ze zelfs nog niet naar de tandarts is geweest.

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glashelder Bekijk bericht
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/10...ekenen-een-tr/

"We geven het geld niet in een keer. Mogelijk doen sommige mensen er rare dingen mee en verbrassen ze het geld in 1 week. Als programmamakers engageren we ons om een traject voor een beter leven uit te tekenen. Als iemand een groot bedrag nodig heeft, dan geven we dat ook. Bijvoorbeeld om de waarborg van een huurhuis te betalen."

En ja, ik ben dat soort dingen gewoon beu, van die suggestieve vragen, montage,... Er zijn zoveel betere manieren om televisie te maken.

Wel ja, als ik even heel negatief denk is dat ook gewoon allemaal in scène gezet zodat de kijken iets heeft om van te zeggen "goooh het is toch erg hé allemaal ik zou dat zo niet doen hoor" (zie voorbije bladzijdes). Allez, niet in scène gezet maar wel bewust laten doen om dan op een bepaald moment (= gisteren) zogezegd aan de bel te kunnen trekken. Waarna er zich misschien een miraculeuze bewustwording voltrekt en dan gaat ze plots een opleiding doen en haar rijbewijs halen en een appartementje vinden en op 't eind zien we haar dan keiblij in haar zetel zitten met haar kindje en "mijn hele leven is zo veranderd dankzij dit project, dank u wel." En dat in een terugblikaflevering waarin we eerder dieper ingaan op alle foute keuzes die ze gelukkig nog heeft rechtgezet.
    Zo werkt een bankkaart nu eenmaal hé
    Je hebt daglimieten en weeklimieten.
    Toch logisch dat mensen die niks hebben je niet plots 10.000€ in hun handen duwt en zegt 'je mag bellen whi'

Je merkt nu al bij Sahra dat ze totaal niet kan omgaan met geld dus gelukkig geen 10.000€ in 1 keer of ze stond daar met meest nutteloos ding te pronken.

iTrader
    0

De ocharme sukkelaar van een Dirk.

Volgens die psychologe mag men het verleden of achtergrond niet aanwenden maar Dirk mag wel dezelfde lepe truuken zoals hij in het verleden meermaals gebruikt heeft om het programma te beduvelen.
    Als ge het mij vraagt is hij een van de betere acteurs in Project Axel. Ik verschiet ervan dat ze hem in Oostende nog niet in elkaar hebben geslagen die opportunist.

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Singha Bekijk bericht
    Als ge het mij vraagt is hij een van de betere acteurs in Project Axel. Ik verschiet ervan dat ze hem in Oostende nog niet in elkaar hebben geslagen die opportunist.
    Wrm zou diene mens slaag moeten krijgen en ik denk echter wel dat die echt kwaad was op diene zonder benen door zijn constante gejank altijd.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
    Wrm zou diene mens slaag moeten krijgen en ik denk echter wel dat die echt kwaad was op diene zonder benen door zijn constante gejank altijd.
    Ik bedoel niet Axel of die Greame zonder benen maar wel om Dirk die nu in Oostende de gelukkige huurder wordt want aan werken heeft hij een broertje dood ga maar eens informeren in de gemeente Erondegem waar hij zeeeeeeeer bekend is.

Bv202's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Dom wicht. Hoe kunt ge nu 15/50 halen op een theoretisch rijexamen en 4000 euro opdoen op zo'n korte tijd?
    ...

glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Motpiepel Bekijk bericht
    En volgende week zit ge opnieuw te kijken en hier opnieuw te posten.
    Ik kijk niet eens, mijn vriendin kijkt en dan staat dat hier op en dan kan ik niet anders dan mij ergeren
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

TriCore9's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Die engelsman in zijn rolstoel is wel schrijnend. Volgens mij heeft die mens een mentale handicap, of iets opgelopen tijdens zijn leven op straat. Voor hetzelfde geld gewoon gek geworden door het niet hebben van benen. Medelijden kan ik er zonder enige moeite voor hebben.

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bv202 Bekijk bericht
    Dom wicht. Hoe kunt ge nu 15/50 halen op een theoretisch rijexamen en 4000 euro opdoen op zo'n korte tijd?
    Om nu iemand dom te gaan noemen omdat die 18/50 heeft behaald vind ik niet correct.
    Ze heeft zoals in wat ze met alles doet niet eens gestudeerd, ze zegt een beetje, ik zeg dat ze gewoon niks heeft gedaan en dat die der gewoon naartoe is gegaan en dacht van dat zal wel easy zijn want dat is het toch niet vind ik.
    Ikzelf ben een ramp in theorie; ik ben dan ook dom volgens u dan, dan is dat maar zo, ik ben er de 4de keer pas doorgeweest, de 2-3de keer had ik telkens 1 foutje teveel pfpf, dus ook wel veel tegenslag gehad toen en mijne praktijk was wel goed en ik rij nu 18,5j lang met de wagen en raad eens voor iemand zo dom als mij? . Ik heb slechts 1 accident gehad in 18J tijd en het was dan nog niet mijn fout, ik werd overduidelijk in mijn gelijk gesteld.
    Je bent niet dom omdat je voor theorie gebuisd bent, wel dom dat je een examen gaat gaan afleggen zonder voorbereid te zijn dat is wel dom.

Kennaah's schermafbeelding
    iTrader
    166 (100%)
    Ik vind dat ze Sahra hier nooit in hadden mogen steken.
    Ze was niet eens dakloos om te beginnen, vind het schandalig dat ze haar eruit nemen terwijl die duidelijk op heel veel plekken terecht kan om te slapen onderdak eten etc. Dat terwijl er in antwerpen veel meer daklozen rond dwalen met heel hun hebben en houden. Ma ho ze heeft 2 kindjes en is ma 21 fzo en heeft geen huis, schrijnend hoor. Ik noem da eerder marginaal dan dakloos.
    3DS Friendscode: 0834-2425-2785
    PSN: gogeta-san
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

KingNine's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kennaah Bekijk bericht
    Ik vind dat ze Sahra hier nooit in hadden mogen steken.
    Ze was niet eens dakloos om te beginnen, vind het schandalig dat ze haar eruit nemen terwijl die duidelijk op heel veel plekken terecht kan om te slapen onderdak eten etc. Dat terwijl er in antwerpen veel meer daklozen rond dwalen met heel hun hebben en houden. Ma ho ze heeft 2 kindjes en is ma 21 fzo en heeft geen huis, schrijnend hoor. Ik noem da eerder marginaal dan dakloos.
    Die Sahra is gewoon het cliché van een sociaal gevalleke. Al 2 kinderen terwijl ze nog zo jong is en nog niet voor haarzelf kan zorgen. Dan krijgt ze 10000€ en verbrast ze het aan dure pretparken, haarverf, gelnagels, tattoos, etc... Geen moeite doen om te investeren in een job of appartement. Als ge die laat doen is die 10000€ morgen op.
    Ze is idd niet eens echt dakloos.
    Helaas hebben ze hier hun geld aan verspild, er lopen heus wel meer daklozen rond die het wel verdienen en erger aan toe zijn ma soit.

Dan die Thom, zal eerst wel moeten wennen aan zoveel geld, maar volgens mij nog ni van de domste, dus komt uiteindelijk wel goed met hem.

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Eigenlijk nu 5 afleveringen verder vind ik het allemaal spasten.

Dieje Dirk zou beter eens werk zoeken ipv te zagen dat em zot wordt op zijn appartement, dat was ook meteen ne 180 turn van '' ik wil dit appartement '' naar '' ik wordt hier zot ''

Die Sahra, no comment.... is totaal niet op haar plek in dit programma, die hare uitleg waarom ze nog geen woonst en werk heeft trok ook op geen vierkante klote '' ja ik heb veel aan mijn hoofd zoals mijn kindjes en mijzelf '' bitch pls als je jezelf aan je hoofd had dacht je wel aan een eigen woonst en werk en niet op je iPhone 7+ liggen te tikken terwijl je een tattoo krijgt , of naar Disneyland gaan, of heel die prul voor je kinderen kopen.
    Van het moment dat die zei dat die al bijna 4000 had opgedaan en nog geen werk of appartement heeft hadden ze die uit dat programma moeten gooien, nu leek het alsof den Axel wat kwam doen maar uiteindelijk was het ook maar '' ale en nu in actie schieten he '' , van die 6000 euro die nog over is gaat ook niks goed mee gebeuren, let op mijn woorden.

Dieje Graeme ( of whatever ) is ook een vreemd geval maarja dat zie je dat die niet helemaal 100% is in de bovenkamer, al vind ik em nog altijd beter bezig als die Sahra, of dieje met zenne hond, of dieje wat met die Portugees samen zat.
    Ben benieuwd wat daar uiteindelijk van gaat worden, op zich is het wel erg allemaal voor die man maar vind wel als je zo geholpen wordt dat je je driftbuien mag achterwege laten, in hoeverre dit natuurlijk mogelijk is en niet het gevolg van een mentale aandoening.

Dieje met zenne hond, achteraf gezien vind ik dat ook maar ne idioot, gaat opnieuw voor een diploma etc maar ondertussen wel nog in een gekraakt pand zitten en die 10.000 gebruiken voor de dierenarts en es naart frituur voor 20 euro per keer en kleren + schoenen , cadeaus voor zijn zus en haar kindje + nog geld toestoppen, neje dieje gast moet ik ook niet meer hebben.

Dan dieje wat met die Portugees zat, gebeurd toch ook niks mee ? die zaten daar samen in 1 of ander kot dat ze samen hadden en nu koopt em die portugees een vliegticket naar huis, benieuwd of dieje nu op zoek gaat naar een echte thuis plek en werk of dat het ook maar geld verbrassen wordt...

Als je het bekijkt volgens het concept van het programma is die Dirk het beste bezig, geen werk maar wel zijn eigen appartement en verbrast geen geld, dan dieje Graeme ( wonder boven wonder ) is ook nog niet ver maar heeft toch papieren en ziet er wat verzorgd uit.

Die Sahra, dieje met zenne hond en dieje wat met die Portugees zat, dat zijn 3 total loss gevallen en 30.000 euro door het venster uit, zie ik eigenlijk alle 3 niet veel mee gebeuren in de komende afleveringen ( weet niet hoeveel er nog zijn ? ) maar die mogen toch wel voor 500% een tandje bijsteken, al zal het ook wel deels opzet van het programma zijn dat je mislukkelingen erin hebt, zelfs met 10.000 euro in hun pollen.

Pagina 4 van 16 Eerste 1234567814 ... Laatste

Regels voor berichten