Pagina 3 van 16 Eerste 123456713 ... Laatste

Discussie: Project Axel

ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    In "Van Gils en gasten" stelt Axel dat het geld van de productie is:
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/10...ekenen-een-tr/

Als de deelnemers het geld uit het raam willen smijten moeten ze dat doen over alle afleveringen heen, in 1 keer gaat niet. Ik kan me voorstellen dat ze een lijst voor leggen aan de makers en dat ze dan Disney of een woonst zitten te suggereren. Daarna kan die mevrouw van de sociale dienst klagen dat dat niet de bedoeling was.

Het lijkt er meer op dat ze een bankkaart hebben met een erg lage daglimiet en dan de "bank" moeten bellen off screen voor de belangrijkere zaken (of per "ongeluk" geld moeten verspillen).

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ilgonwe Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    In "Van Gils en gasten" stelt Axel dat het geld van de productie is:
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/10...ekenen-een-tr/

Als de deelnemers het geld uit het raam willen smijten moeten ze dat doen over alle afleveringen heen, in 1 keer gaat niet. Ik kan me voorstellen dat ze een lijst voor leggen aan de makers en dat ze dan Disney of een woonst zitten te suggereren. Daarna kan die mevrouw van de sociale dienst klagen dat dat niet de bedoeling was.

Het lijkt er meer op dat ze een bankkaart hebben met een erg lage daglimiet en dan de "bank" moeten bellen off screen voor de belangrijkere zaken (of per "ongeluk" geld moeten verspillen).
    Eigenlijk denk ik niet dat het in die mate opgezet is, hoor. Gewoon simpel, ze zeggen: Doe nu eerst maar eens iets voor uzelf. Klaar.
    Ik vind dat ook niet zo raar, hoor. Het geeft een psychologische grens aan: Vanaf nu wordt het anders. Plus het verschil tussen wat je met 9.000 euro of met 10.000 euro kunt bereiken is niet groot. Het verschil in moraal is volgens mij enorm veel groter. Dat moet je ook afwegen.
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

Ciamician's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik vind het vooral storend dat ze een sociaal werkster, advocaat en psychologe (heeft die al iets gedaan, buiten lekker wezen?) voorzien, maar het nalaten om ze ook maar iets van financiële planning mee te geven.

Zoals je al kunt zien beginnen sommigen daar de vreemdste dingen mee te doen...

rscaboy's schermafbeelding
    iTrader
    111 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SanderH_ Bekijk bericht
    Ik vind het vooral storend dat ze een sociaal werkster, advocaat en psychologe (heeft die al iets gedaan, buiten lekker wezen?) voorzien, maar het nalaten om ze ook maar iets van financiële planning mee te geven.

Zoals je al kunt zien beginnen sommigen daar de vreemdste dingen mee te doen...
    Alsof ze niet bij die mensen terechtkunnen voor advies rond financiële zaken of desnoods een doorverwijzing.
    PSN: rscaboy_belgium

iTrader
    22 (100%)
    Die jonge meid wil volgens mij gewoon niet werken, mss het in de volgende afleveringen wel zo zal zijn maar dat is toch iemand die liever niet wil en dan maar liever blijft verder klungelen en te niksen en ik hoor ze veel bezig van voor mij, voor mij ook voor mij zat ze bezig, tja... En dan zegt die eerst een appartement en dan werken? Hug? Ik zie het eerder als eerst werken en dan appartement. Geen werk is ook geen appartement kunnen betalen. Ze doet gewoon nikske die meid; wrm is ze bv niet ingeschreven voor een sociale woning? Had ze dit al jaren geleden gedaan had ze er mss al eentje.
    Raar geval toch wel en een moeilijk geval en haar vriend of vriendinnen moeten ook al nieveel beter zijn volgens mij al kan ik mis zijn.

Diene zonder benen is idd wel slimmer dan je denkt maar heeft ook geen makkelijk karakter maar dan zien we dat als een mens genoeg geld zou hebben dat het weldegelijk gelukkig maakt.

Den anderen (kan nu niet op de naam komen) die een appertement heeft en die zei van ik ben mijn vrijheid kwijt ik snap die ergens wel en het is zoals de dame zei; nu opeens niks doen, thuis zitten en geen hobbys of wat dan ook hebben dan loop je de muren op, het begin is ook hier nu proberen een job te vinden al is dat soms niet makkelijk de dag van vandaag.

Die jonge gast mee zijn hond lijkt me toch ook de foute richting op te gaan; dat je een deftig hemd en schoenen koopt ook ik zou dat doen hoor en u haar laten scheren en noem maar op maar naar school gaan??? Ondertussen heb je nog steeds geen eigen (huur)woonst en geen inkomen en ook hier weer hetzelfde, inplaats van naar school gaan beter naar werk zoeken en dan appartement zoeken.
    Zijn die mensen bang voor zich in te schrijve voor een sociale woning? Dat is nimmer zoals vroeger ze die nieuwe woningen die men zet dat het daar vol weet ik veel drugsgebruikers ofzo zouden zitten (mss in een grootstad ja haha maar waar ik zit absoluut niet).

Dan dienen anderen kerel die daar terug gaat naar zijn zoon en vrouw? Ik vraag mij af gaat die met open armen ontvangen worden? Dat is me nog niet allemaal duidelijk.

glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Ik kijk niet meer. Zeker nu ik weet dat ze die 10k niet in één keer krijgen, maar dan wel van die suggestieve vragen gaan stellen als "en, hoeveel is er nog over van die €10.000?" En dat de kijkers dan ondertussen moeten gaan zitten zeggen van ooooh, 't is toch erg hé, Disneyland en een tattoeage en dat wil niet werken!

Laat maar.
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glashelder Bekijk bericht
    Ik kijk niet meer. Zeker nu ik weet dat ze die 10k niet in één keer krijgen, maar dan wel van die suggestieve vragen gaan stellen als "en, hoeveel is er nog over van die €10.000?" En dat de kijkers dan ondertussen moeten gaan zitten zeggen van ooooh, 't is toch erg hé, Disneyland en een tattoeage en dat wil niet werken!

Laat maar.
    Bron?
    En ergens verschiet ik er ook niet van ze dat ze dat doen want meerdere zouden het meteen hebben opgedaan of er mss gewoon mee gaan lopen zijn.
    Maar tv is altijd wel gedeeltelijk (en soms heel veel) manipulatie he. Zelfs boer zoekt vrouw was zo .
    Luc Alloo en de wegpolitie dat is dan wel weer goed. Maar dergelijke programma's zijn altijd deels manipulatie, soms is het erg , soms minder erg zoals nu dat ze bij vier zeggen we gaan hier wel niet het risico nemen dat ze iere mee alles gewoon gaan lopen.

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Daar scheelt idd wel iets met die Graeme.
    Zijn papieren konden allang in orde zijn, maar voor 1 of andere reden werkt hij altijd tegen.
    Ik kan wel begrijpen dat die man half in een depressie zit na wat hem allemaal is overkomen en zijn leven waardeloos vindt, maar veel moeite doet hij ook niet.
    Nu zit hij in een hotel dat €1500 vraagt voor 2 weken, terwijl hij in het begin liever op straat wou blijven omdat ie dat geld er niet aan wou geven. Nuja, het is hem gegund om is eventjes gerust te zitten, maar je moet echt aan die man zijn mouw sleuren wil je iets gedaan kunnen krijgen.
    Die heeft echt professionele begeleiding nodig door zijn gigantische koppigheid.

Sarah is iemand dat gewoon geen zin heeft in niets. Zit met 2 klein mannen, gaat naar Disneyland en wilt haar rijbewijs halen...die wilt gewoon de luierik uithangen en leechen aan de portefeuille van haar ouders/vriend. Daar zit werkelijk niets in. Ze mag van mij naar een pretpark gaan of eens wat nieuwe kleren gaan kopen of zelfs haar rijbewijs halen (wat is nu €15...), maar waarom naar Disneyland in Parijs? Is Bobbejaanland niet goed genoeg? Kost een pak minder en is ook tof voor die klein mannen. Ze heeft veel meer kansen als de andere "daklozen" om uit die negatieve spiraal te klimmen, maar doet gewoon geen enkele moeite. Het enige wat die moet doen is een job zoeken en ze is vertrokken...dat is het. Zij heeft geen problemen met papieren, heeft onderdak bij haar vriend/ouders/vrienden en haar klein mannen kan ze ook altijd kwijt bij de grootouders/ouders zo te zien. Gewoon een simpele job zoeken en that's it...
    Ze is gewoon te lui, punt.

Dirk heeft het goed. Probleem is dat hij 54 jaar is en het moeilijk wordt voor hem om ergens te kunnen werken door zijn leeftijd. Hij schakelt toch ook al zijn hulpkaart in omdat hij moeilijk gewoon kan worden aan zijn nieuwe situatie, maar dat komt wel goed met hem. Die wilt en probeert en stijgt met kop en schouders boven de rest uit.

Die jongen met zijn hond, ben de naam vergeten, is ook een risicogeval. Gaan studeren is zeker oké, maar het lijkt dat hij het geld gebruikt om zijn huidig leven voort te zetten (wonen in kraakpanden) door nieuwe kampeerspullen te kopen. Hij heeft samen, met Sarah, evenveel kans om uit dat dal te geraken, maar doet ook niet veel moeite. Studeren is zeker niet slecht, maar een job zoeken en een deftige woonst in een kleine studio zou toch zijn prioriteit moeten zijn.

Dan die Portugees. Die kwam ineens tevoorschijn in het programma en heb geen flauw idee hoe die hier gekomen is. Ik heb blijkbaar 1 aflevering gemist want ken zijn situatie niet. Nuja, hij is terug naar Portugal naar zijn vrouw en kinderen, dus die gaan we niet meer zien.

Nuja, dit programma is een guilty pleasure om eens te bekijken en ik weet ook wel dat aan veel zaken een draai wordt gegeven en de regie die mensen in een bepaalde weg zitten te pushen. Het is en blijft reality-tv.
    ...Ω...

Genius's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Als ze echt die daklozen willen helpen dan gaven ze die €10.000 aan een bewindvoerder die het geld beheert.

Als ze dan iets willen kopen moeten ze dat eerst bespreken en dan pas krijgen ze geld.

Een heel stappenplan opstellen met mensen die er iets van af weten.

Nu worden ze maar aan hun lot overgelaten (of zo lijkt het althans) en helaas zijn het niet de meest snuggere mensen.
    The ardent golfer would play Mount Everest if somebody put a flagstick on top

iTrader
    22 (100%)
    Dien Dirk het is zou een oplichter zijn, ook gepakt voor diefstal etc... , fameuze bedrieger las ik in dit artikel;

10.000 euro voor dakloze “oplichter”? Man uit Project Axel b... - Gazet van Antwerpen Mobile

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Genius Bekijk bericht
    Als ze echt die daklozen willen helpen dan gaven ze die €10.000 aan een bewindvoerder die het geld beheert.

Als ze dan iets willen kopen moeten ze dat eerst bespreken en dan pas krijgen ze geld.

Een heel stappenplan opstellen met mensen die er iets van af weten.

Nu worden ze maar aan hun lot overgelaten (of zo lijkt het althans) en helaas zijn het niet de meest snuggere mensen.
    Wie zegt dat dat niet gebeurt? Ik heb net de indruk van wel. Ze worden duidelijk omringd, ze krijgen dat boekje en hulp van die vrouw.
    Ze krijgen dat geld ook maar in stukjes, en kunnen niet zomaar 10.000€ ineens opgebruiken. Lijkt me logisch.
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

iTrader
    0

Post Dirk heeft het goed. Probleem is dat hij 54 jaar is en het moeilijk wordt voor hem om

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ohm Bekijk bericht
    Daar scheelt idd wel iets met die Graeme.
    Zijn papieren konden allang in orde zijn, maar voor 1 of andere reden werkt hij altijd tegen.
    Ik kan wel begrijpen dat die man half in een depressie zit na wat hem allemaal is overkomen en zijn leven waardeloos vindt, maar veel moeite doet hij ook niet.
    Nu zit hij in een hotel dat €1500 vraagt voor 2 weken, terwijl hij in het begin liever op straat wou blijven omdat ie dat geld er niet aan wou geven. Nuja, het is hem gegund om is eventjes gerust te zitten, maar je moet echt aan die man zijn mouw sleuren wil je iets gedaan kunnen krijgen.
    Die heeft echt professionele begeleiding nodig door zijn gigantische koppigheid.

Sarah is iemand dat gewoon geen zin heeft in niets. Zit met 2 klein mannen, gaat naar Disneyland en wilt haar rijbewijs halen...die wilt gewoon de luierik uithangen en leechen aan de portefeuille van haar ouders/vriend. Daar zit werkelijk niets in. Ze mag van mij naar een pretpark gaan of eens wat nieuwe kleren gaan kopen of zelfs haar rijbewijs halen (wat is nu €15...), maar waarom naar Disneyland in Parijs? Is Bobbejaanland niet goed genoeg? Kost een pak minder en is ook tof voor die klein mannen. Ze heeft veel meer kansen als de andere "daklozen" om uit die negatieve spiraal te klimmen, maar doet gewoon geen enkele moeite. Het enige wat die moet doen is een job zoeken en ze is vertrokken...dat is het. Zij heeft geen problemen met papieren, heeft onderdak bij haar vriend/ouders/vrienden en haar klein mannen kan ze ook altijd kwijt bij de grootouders/ouders zo te zien. Gewoon een simpele job zoeken en that's it...
    Ze is gewoon te lui, punt.

Dirk heeft het goed. Probleem is dat hij 54 jaar is en het moeilijk wordt voor hem om ergens te kunnen werken door zijn leeftijd. Hij schakelt toch ook al zijn hulpkaart in omdat hij moeilijk gewoon kan worden aan zijn nieuwe situatie, maar dat komt wel goed met hem. Die wilt en probeert en stijgt met kop en schouders boven de rest uit.

Die jongen met zijn hond, ben de naam vergeten, is ook een risicogeval. Gaan studeren is zeker oké, maar het lijkt dat hij het geld gebruikt om zijn huidig leven voort te zetten (wonen in kraakpanden) door nieuwe kampeerspullen te kopen. Hij heeft samen, met Sarah, evenveel kans om uit dat dal te geraken, maar doet ook niet veel moeite. Studeren is zeker niet slecht, maar een job zoeken en een deftige woonst in een kleine studio zou toch zijn prioriteit moeten zijn.

Dan die Portugees. Die kwam ineens tevoorschijn in het programma en heb geen flauw idee hoe die hier gekomen is. Ik heb blijkbaar 1 aflevering gemist want ken zijn situatie niet. Nuja, hij is terug naar Portugal naar zijn vrouw en kinderen, dus die gaan we niet meer zien.

Nuja, dit programma is een guilty pleasure om eens te bekijken en ik weet ook wel dat aan veel zaken een draai wordt gegeven en de regie die mensen in een bepaalde weg zitten te pushen. Het is en blijft reality-tv.

ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ohm Bekijk bericht

Die Portugees was een vriend van Danny. Dus eigenlijk ging het niet over hem maar Danny was volledig op een zijspoor met dat vliegticket verhaal, het is inderdaad verwarrend in beeld gebracht.

Het programma heeft met deze aflevering toch een serieuze steek laten vallen, het lijkt er op dat ze allemaal gaan falen, een jammerlijk verhaal.

Ik vind het ook slecht dat de sociale diensten er zo maar bij zitten. Dat geeft de kijker de verkeerde indruk dat OCMW's veredelde bankautomaten zijn die veel kosten en niks goed kunnen doen. Uiteraard moet iedereen zelf verantwoordelijkheid opnemen maar zo'n passieve houding is niet nodig.

Het gaat allemaal om de framing en ik vrees dat dit programma toch een bepaalde richting uitgaat ipv louter registreren in een behulpzame context. Axel speelt het altijd goed zoals in de reeks Opgelicht in het buitenland waar die ook zit te tieren en te roepen.

Genius's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Als ze dat in stukjes krijgen en ze effectief hulp krijgen (boekje krijgen wilt niet zeggen dat ze automatisch bijstand hebben) dan mag je eens verklaren hoe het kan dat die Sara:

- Dagje naar Disneyland gaat
    - ne lelijke schildpad op haar been zet als tattoo
    - elke keer ander kapsel
    - gelnagels
    - sinksefoor
    ....

Programma is goed bedoeld maar zitten hangt met ogen en haken aan elkaar (althans mijn persoonlijke indruk)
    The ardent golfer would play Mount Everest if somebody put a flagstick on top

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Staat hier toch al. Elk van de kandidaten heeft "iets voor zichzelf" gedaan voor ze aan het echte werk zijn begonnen.
    Bij Sara was dat Disneyland, die andere ging voor een steak, massage en kapsalon.

Maar het is ook zo dat zelfs met begeleiding en bijstand niet iedereen zal slagen, en niet iedereen slimme keuzes zal maken. We zullen wel zien hoe het uitdraait, zeker?
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

Pagina 3 van 16 Eerste 123456713 ... Laatste

Regels voor berichten