Pagina 6 van 12 Eerste ... 2345678910 ... Laatste

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik ben hier 20 jaar te oud voor, opgegeven tijdens afl2

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik ben hier 20 jaar te oud voor, opgegeven tijdens afl2
    Dus perfecte leeftijd om mee te spelen als "tiener" in een highschool film of serie.
    Tattoo's op de nek zijn ook altijd een pluspunt.

Reflectus's schermafbeelding
    iTrader
    26 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vond de serie de eerste paar afleveringen ook echt te kinds waardoor ik bijna afgehaakt ben. Gelukkig doorgedaan want de 2e helft is echt de moeite.

ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik vind de serie nog te pruimen maar het is jammer dat de media focust op de zelfmoord ipv de beweegredenen erachter.

Ik kan wel begrijpen dat de karakters wat vervelend kunnen overkomen, het is een veelvoorkomend TV cliché om jongeren af te beelden alsof ze van bordkarton zijn gemaakt. Ze dienen als plot devices voor catastrofes: ontvoeringen, drugsproblemen, hulpeloze wezens die door volwassenen moeten gered worden, ... Daarvoor moeten ze een zeurende toon aanslaan en telkens de verkeerde beslissing maken. De high school omgeving met clueless teachers die je vooral de dieperik in sturen is uiteraard verplicht. In andere series kan je ze negeren en doorspoelen naar de "volwassen stukken" maar dat gaat hier niet. Hoewel ze hier hun best doen om het binnen de perken te houden kunnen die technieken sommigen wegjagen van de serie.

CryTeX's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Moeite om te zien, aangenaam verrast laatste 5 afleveringen zelfs achtereen gezien. Die zelfmoord scene was effe moeilijk om te zien, klasse van de makers.
    Mocht wel al in 1 seizoen gebeuren einde wat teleurstellend, serie die met toch wat bijblijft wat de jeugd nu al zo moet meemaken.

iCruysberghs's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Baldarich's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Heb de serie nu ook uitgekeken en ben teleurgesteld. Begin vond ik goed, ik was heel nieuwsgierig naar wat Clay precies had misdaan. Er werd vaak naar gehint dat hij zelf iets heel erg had gedaan en zou bijdraaien als hij zijn tape had gehoord en dan kom je aan die tape en blijkt dat hij gwn niets misdaan heeft... En dan ipv het gwn deftig af te ronden, laten ze nog een heel deel open (de rechtzaak) en laten ze een andere leerling zichzelf in de kop schieten zonder reden, gwn om wat materiaal te hebben voor een tweede seizoen. Pfff, nee, serie begon goed, maar het einde is heel zwak en achteraf is het in zijn geheel gewoon een heel matige serie.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buddy Holly Bekijk bericht
    Heb de serie nu ook uitgekeken en ben teleurgesteld. Begin vond ik goed, ik was heel nieuwsgierig naar wat Clay precies had misdaan. Er werd vaak naar gehint dat hij zelf iets heel erg had gedaan en zou bijdraaien als hij zijn tape had gehoord en dan kom je aan die tape en blijkt dat hij gwn niets misdaan heeft... En dan ipv het gwn deftig af te ronden, laten ze nog een heel deel open (de rechtzaak) en laten ze een andere leerling zichzelf in de kop schieten zonder reden, gwn om wat materiaal te hebben voor een tweede seizoen. Pfff, nee, serie begon goed, maar het einde is heel zwak en achteraf is het in zijn geheel gewoon een heel matige serie.
    Dan toch jouw persoonlijke mening, denk ik.. Haalt ook niet zomaar 8,8/10 van de zowat 80000 stemmen op IMDB.

Oij's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vond het best goed! Ook al wordt ge er niet bepaald gelukkig van.
    Er valt wel wat over te zeggen op bepaalde vlakken, maar al bij al keek het vlot weg. Ook al ben ik over het algemeen zo geen fan van het 'high school' gedoe.

Wat mij betreft had het misschien geen 13 tapes moeten zijn. Sommige incidenten zijn uiteindelijk niet zoooo erg. Die hadden ze misschien beter gebundeld. :')
    Maar goed, ik snap wel dat ze liever werken met 1 'verhaal' per kant van de tape.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baldarich Bekijk bericht
    Dan toch jouw persoonlijke mening, denk ik.. Haalt ook niet zomaar 8,8/10 van de zowat 80000 stemmen op IMDB.
    Dat het mijn persoonlijke mening is, spreekt voor zich denk ik, doet iedereen hier toch? Je tweede zin vind ik wel maar een belachelijk en nietszeggend argument. Series scoren over het algemeen zeer hoog op IMDB als je vergelijkt met films. En als je dan iets overhyped hebt gericht op tieners, krijg je sowieso een belachelijk hoge score, zegt niets over de kwaliteit. Geef dan liever een tegenargument over het Clay gedoe ipv te verwijzen naar IMDB score? Van in de eerste aflevering 'als je hiernaar luistert ben je mee verantwoordelijk voor mijn dood'. En dan afleveringen lang als Clay mensen begint te confronteren met hun daden 'wacht maar tot ge uw tape hoort, wacht maar tot ge hoort wat gij gedaan hebt'. En dan juist voor hij aan zijn tape begint, vragen aan Tony 'heb ik Hannah vermoord?' en zegt die 'ja' (ff de verkrachting van nog een aflevering later vergeten wsl). En dan blijkt er gwn nougabollen gebeurd te zijn. Allemaal eigenlijk gwn gelogen om wat spanning en mysterie op te bouwen, terwijl er niets was. Voelt toch erg goedkoop en makkelijk aan en is gwn slecht geschreven, een goed IMDB cijfer verandert daar weinig aan.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Gally's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vond het ook jammer dat hier per se nog een seizoen op moet volgen... met het einde heb ik op zich geen probleem. Heel de serie gaat over Hannah's point of view, wat er uiteindelijk beslist wordt op de rechtbank hoort eigenlijk niet meer thuis in de spirit van de serie. Dus dat vond ik net goed. Maar trek dan wel die spirit over heel de lijn door en maak geen tweede seizoen waar je enkel het verwerkingsproces van alle andere personen zal tonen.

Want jawel, dat is precies wat ze gaan doen. '13 Reasons Why' will return for a second season
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat het mijn persoonlijke mening is, spreekt voor zich denk ik, doet iedereen hier toch? Je tweede zin vind ik wel maar een belachelijk en nietszeggend argument. Series scoren over het algemeen zeer hoog op IMDB als je vergelijkt met films. En als je dan iets overhyped hebt gericht op tieners, krijg je sowieso een belachelijk hoge score, zegt niets over de kwaliteit. Geef dan liever een tegenargument over het Clay gedoe ipv te verwijzen naar IMDB score? Van in de eerste aflevering 'als je hiernaar luistert ben je mee verantwoordelijk voor mijn dood'. En dan afleveringen lang als Clay mensen begint te confronteren met hun daden 'wacht maar tot ge uw tape hoort, wacht maar tot ge hoort wat gij gedaan hebt'. En dan juist voor hij aan zijn tape begint, vragen aan Tony 'heb ik Hannah vermoord?' en zegt die 'ja' (ff de verkrachting van nog een aflevering later vergeten wsl). En dan blijkt er gwn nougabollen gebeurd te zijn. Allemaal eigenlijk gwn gelogen om wat spanning en mysterie op te bouwen, terwijl er niets was. Voelt toch erg goedkoop en makkelijk aan en is gwn slecht geschreven, een goed IMDB cijfer verandert daar weinig aan.
    Jouw review klinkt anders enorm objectief.. Maar goed, ik ga nu m'n neus zoeken die je net hebt afgebeten

iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Geef dan liever een tegenargument over het Clay gedoe ipv te verwijzen naar IMDB score? Van in de eerste aflevering 'als je hiernaar luistert ben je mee verantwoordelijk voor mijn dood'. En dan afleveringen lang als Clay mensen begint te confronteren met hun daden 'wacht maar tot ge uw tape hoort, wacht maar tot ge hoort wat gij gedaan hebt'. En dan juist voor hij aan zijn tape begint, vragen aan Tony 'heb ik Hannah vermoord?' en zegt die 'ja' (ff de verkrachting van nog een aflevering later vergeten wsl).
    De serie gaat over een opeenvolging van gebeurtenissen waardoor de zelfmoord gebeurd is. In de eerste aflevering wordt duidelijk gezegd dat het gaat over mensen die iets gedaan hebben om het te veroorzaken, of net iets niet gedaan hebben om het te voorkomen. De verkrachting en reactie van de counselor waren gewoon de culminatie van de andere events voor haar.
    Feit is dat Clay niet echt iets mis heeft gedaan, maar hij liet haar alleen op de kamer bij de verkrachting. Dat zij hem wegstuurde hebben we het al eens over gehad in dit topic. Maar ja, hij is voor Hannah ergens medeverantwoordelijk voor het verloop van de gebeurtenissen. Justin zegt zelfs tegen Clay dat Clay niet zo onschuldig is, ondanks wat Hannah zegt op zijn tape.
    Vergeet ook niet dat de anderen wilden dat Clay zweeg en/of stopte met luisteren en net daarom hem zo'n schrik zouden willen aanjagen. Andere tactieken die gebruikt zijn omvatten vriendelijk doen, zeggen dat Hannah liegt,...
    Tony vond ook dat hijzelf Hannah mee vermoord heeft omdat hij dat pakketje aan de deur liet liggen ipv achter haar aan te gaan, en hij deed ook niets mis, geen wonder dat hij vindt dat Clay ook verantwoordelijk is.

Het is dus niet omdat er nagedacht moet worden bij alles en het niet 13 duidelijke evil reasons zijn, dat iets slecht geschreven is als iemand dat niet ziet.
    Het is wel uitzonderlijk dat iets waarbij nagedacht moet worden hoog scoort op imdb, en ja, daar heeft de hype mee te maken.

W0utR's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Werd dat niet gewoon gezegd tegen Clay zodat hij niet zou verder luisteren? Nuja, ik had zijn verhaal wel zo'n beetje zien aankomen.
    Tweede seizoen is inderdaad niet nodig.

Pagina 6 van 12 Eerste ... 2345678910 ... Laatste

Regels voor berichten