Pagina 5 van 12 Eerste 123456789 ... Laatste
    Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    136 (99%)

13 Reasons Why (Netflix)

Nvm
    Laatst gewijzigd door Jonas89; 1 juni 2017 om 21:51
    PSN: Jonas89

Sir WarCry III's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Vandaag hierover gelezen op deredactie.be. Ik heb nog niks gezien maar heb jaren geleden wel dat boek gelezen. Zoals ik dat hier lees heeft die serie precies toch wel wat meer impact. Vooral die zelfmoordscene zelf dan... Ik herriner mij niet dat die in detail beschreven werd in het boek en ik kan mij voorstellen dat ge daar efkes niet goed van zijt als dat overtuigend in beeld gebracht is.

Volgens deredactie hebben veel psychologen schrik dat die scene mensen die al suicidaal zijn zou kunnen "inspireren". Het zou in hun branche algemeen geweten zijn dat copycat-zelfmoord een toch wel voorkomend fenomeen is. Ik kan er mij op zich wel iets bij voorstellen maar of ge daarom zo'n scene eruit zou moeten laten is weer een andere zaak. Dat ontaart sowieso in een discussie over waar ge dan precies de lijn trekt.

Ik ben niet speciaal van plan om na het boek ook de serie nog is te zien maar nu ben ik toch wel benieuwd naar die scene... en of ik ze wel wil zien. >.>

EvilTwin's schermafbeelding
    iTrader
    43 (100%)
    De zelfmoord wordt wel expliciet in beeld gebracht ja. Maar tis ook te zien wat ge gewoon zijt van films / series eh. In the walking dead vreten ze elkaar op bvb.
    How fast light may ever travel, darkness is already waiting. TAK!

KingOfWoods's schermafbeelding
    iTrader
    18 (95%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EvilTwin Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    De zelfmoord wordt wel expliciet in beeld gebracht ja. Maar tis ook te zien wat ge gewoon zijt van films / series eh. In the walking dead vreten ze elkaar op bvb.
    Dat is ook compleet iets anders hé. Kan je toch niet vergelijken. Dat er daar koppen worden ingeslagen, armen afgerukt, buik en darmen weggeblazen... Doet me niks, maar als je 13 uur met een meisje haar verhaal meegaat en je dan die scene zo expliciet in beeld te zien krijgt. Dan moet je toch van staal zijn imo om hier niet door bewogen te zijn.
    Ik kan eerlijk toegeven dat ik in mijn leven nog nooit zoveel moeite heb moeten doen om mijn hoofd niet weg te draaien. Ik lag letterlijk te wroeten en draaien in mijn zetel, geen weg met mijzelf blijven.

En dat onze SJW ers natuurlijk weer wensen dat die scene beter niet getoond wordt is zoals met alles dat bepaalde mensen in vraag trekken. Dat zijn de zelfde ajuinentrekkers die ook video spelletjes als oorzaak van geweld bestempelen en al die zever. Als er nu een ding is dat mij er van zou weerhouden om zelfmoord te doen zoals Hannah zal het wel net die scene zijn. Fck man daar moet ge echt dikke ballen voor hebben.

brandon_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Streaker Bekijk bericht
    Dat is ook compleet iets anders hé. Kan je toch niet vergelijken. Dat er daar koppen worden ingeslagen, armen afgerukt, buik en darmen weggeblazen... Doet me niks, maar als je 13 uur met een meisje haar verhaal meegaat en je dan die scene zo expliciet in beeld te zien krijgt. Dan moet je toch van staal zijn imo om hier niet door bewogen te zijn.
    Glenn van The Walking Dead ging al veel langer dan 13 uur mee (6 volledige seizoenen), dus daar waren we al een stuk meer mee vertrouwd.
    Hoe zijn hoofd ineen werd geklopt, is anders ook goed in beeld gebracht hoor. Deed me niet meer of minder dan de zelfmoordscene hier.
    Zoals EvilTwin al zei: 't Is maar wat ge gewoon zijt denk ik.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir WarCry III Bekijk bericht
    Vandaag hierover gelezen op deredactie.be. Ik heb nog niks gezien maar heb jaren geleden wel dat boek gelezen. Zoals ik dat hier lees heeft die serie precies toch wel wat meer impact. Vooral die zelfmoordscene zelf dan... Ik herriner mij niet dat die in detail beschreven werd in het boek en ik kan mij voorstellen dat ge daar efkes niet goed van zijt als dat overtuigend in beeld gebracht is.

Volgens deredactie hebben veel psychologen schrik dat die scene mensen die al suicidaal zijn zou kunnen "inspireren". Het zou in hun branche algemeen geweten zijn dat copycat-zelfmoord een toch wel voorkomend fenomeen is. Ik kan er mij op zich wel iets bij voorstellen maar of ge daarom zo'n scene eruit zou moeten laten is weer een andere zaak. Dat ontaart sowieso in een discussie over waar ge dan precies de lijn trekt.

Ik ben niet speciaal van plan om na het boek ook de serie nog is te zien maar nu ben ik toch wel benieuwd naar die scene... en of ik ze wel wil zien. >.>
    Inspireren? Kzou juist denken dat het mensen afschrikt die erover peinzen. Zij snijdt dan nog horizontaal voor een snelle dood en dan was nog altijd moeilijk om aan te zien.

Kheb nu al veel gore shit gezien (zelfs human centipede gedoe) maar van zodra ze begon te snijden kon ik gewoon niet kijken. Ge zag de schrik en wanhoop in haar ogen terwijl ze het deed.
    "If Tupac and Biggie were alive today, Lil Wayne would be working at Mcdonalds."

iTrader
    3 (100%)
    Ik zou nu niet meteen TWD met deze serie vergelijken... Dat is fantasie vs werkelijkheid plaatsen. Ik kan me ook wel inbeelden dat de scène voor sommige mensen gevoelig ligt, maar dat ligt volgens mij grotendeels ook aan het 'gore' effect van het snijden. Ik ben nu niet meteen de meest labiele persoon om naar zulke zaken te kijken, maar dat snijden gaf me toch ook kriebels. Vooral omdat je kunt meeleven met haar, en haar gevoelens... Zoiets noemt empathie

KingOfWoods's schermafbeelding
    iTrader
    18 (95%)
    Aaaah empathie... Dan moet ik dringen mijn moeder bellen en zeggen dat ze fout was over mij.

Hoffman's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Deze nacht de laatste 4 afleveringen bekeken.
    Ik vind het een goede serie, soms wat langdradig.
    Maar tis nu niet de serie waarna je met een glimlach in je bed kruipt of course.

Vind het wel een beetje raar dat ik in de aflevering met de verkrachting scene een waarschuwing krijg voor de aflevering en in de aflevering van de zelfmoord niet.
    Voor mij kwam de aflevering van de zelfmoord veel erger over dan die verkrachting scene. Wellicht omdat ik niet goed tegen snijden en bloed kan zeker

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoffman Bekijk bericht
    Deze nacht de laatste 4 afleveringen bekeken.
    Ik vind het een goede serie, soms wat langdradig.
    Maar tis nu niet de serie waarna je met een glimlach in je bed kruipt of course.

Vind het wel een beetje raar dat ik in de aflevering met de verkrachting scene een waarschuwing krijg voor de aflevering en in de aflevering van de zelfmoord niet.
    Voor mij kwam de aflevering van de zelfmoord veel erger over dan die verkrachting scene. Wellicht omdat ik niet goed tegen snijden en bloed kan zeker
    Als je ooit verkracht was geweest zou dat waarschijnlijk anders zijn.

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EvilTwin Bekijk bericht
    Hannah is een dramaqueen en trekt zich alles veel te veel aan
    Fuck off Courtney

Hoffman's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door utred? Bekijk bericht
    Als je ooit verkracht was geweest zou dat waarschijnlijk anders zijn.
    Ik heb me ook nog nooit gesneden of iemand zien snijden in RL... en er zijn ergere verkrachtings scenes in films en series dan in dees

W0utR's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Ben er ook eindelijk door geraakt, enorm goede serie, soms is het wel een beetje moeilijk om te blijven kijken, maar de laatste 4 afleveringen heb ik in 1 keer uitgekeken.
    De laatste aflevering was toch enorm zwaar, en niet specifiek die zelfmoord scene.

Om eerlijk te zijn heb ik geen hoge verwachtingen van seizoen 2 (als dat al komt), vind het einde perfect zoals het is nu.

Razer's schermafbeelding
    iTrader
    81 (89%)
    idd, S02 is echter niet nodig.
    Deze serie was voor mij een topper maar om daar nu een 2de reeks van te maken is echter overbodig.

En de soundtracks
    Steam & PSN

Sovereign's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Zware serie. Hannah zat met zoveel mentale problemen waar ze geen uitweg voor zag, echt tragisch. Zo'n vreemde redenering ook van haar om mensen weg te duwen, maar tegelijkertijd te verwachten dat ze toch bij haar blijven. 'I hate you, don't leave me'. Ik zie er best veel borderline kenmerken in terug.

Zelfs al had ze geen zelfmoord gepleegd, zo'n mensen hun leven is een hele lijdensweg zolang ze zelf geen deftige hulp zoeken.

Pagina 5 van 12 Eerste 123456789 ... Laatste

Regels voor berichten