Pagina 1 van 7 12345 ... Laatste

Discussie: Beau Sejour

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0

Beau Sejour

Niemand aan het volgen?

Ik vind het één van de beste Vlaamse series die ik gezien heb. Heeft wat weg van Lynch & co. Ik blijf gebiologeerd volgen in ieder geval.
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    +1, vind het super tot nu.
    Eén van de weinige programma's die ik de avond zelf nog per se wil bekijken.

iTrader
    9 (100%)
    Ik volg het, maar ben niet omvergeblazen.
    Wat mij het meest stoort zijn de hiaten in de (ingebeelde) fysica. Wat ik hiermee wil zeggen:
    - welke fysische invloed heeft ze nu eigenlijk? De mensen die haar zien kunnen tegen haar lopen, vastgrijpen,... Dus ze kan invloed hebben. Maar wat als iemand die haar niet ziet tegen haar zou lopen? Blijkbaar voelen die niets... Ok, mogelijk te verklaren door de "gave" van die mensen...
    - Maar dan: afvuren van het pistool: De mensen die haar niet zien, zien geen pistool in de lucht en horen niets, maakt ze door contact dan een soort spiegelobject? Ook niet mogelijk, want de holster is leeg bij scenes met zieners...
    - bij het rondgooien van papieren: Ze zijn duidelijk van hun plaats weg en rondgesmeten in haar zicht. Frame van de moeder, alles ligt mooi op zijn plaats. Frame naar haar, en alles ligt inderdaad op zijn plaats. Dus als haar interactie met iets stopt komt het terug liggen zoals het was, ook al leek dat eerst niet zo? Maar wat dan met de moto die ze achterlaat als ze ergens binnengaat, die zou toch ook terug moeten gaan naar de garage en haar gestrand laten?

De wetten van de realiteit kloppen voorlopig niet. Bijgevolg: leuk, maar niet geweldig. Ik blijf wel kijken voor het mysterie.

Jeelep's schermafbeelding
    iTrader
    29 (97%)
    "De dode Kato, slechts gezien door 5 dorpsgenoten gaat op zoek naar haar moordenaar."

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bradhadair Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    De wetten van de realiteit kloppen voorlopig niet.

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    136 (99%)
    Goede Vlaamse serie vind ik
    PSN: Jonas89

iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeelep Bekijk bericht
    "De dode Kato, slechts gezien door 5 dorpsgenoten gaat op zoek naar haar moordenaar."
    Het gaat er mij niet om dat het moet gaan zoals onze werkelijkheid. Ik snap dat er een fictie-gedeelte aan zit en had misschien moeten zeggen "van de gecreëerde realiteit". Er mag voor mij geen willekeur zijn met de gevolgen die de veranderde realiteit heeft.
    Om een eenvoudig voorbeeld te geven uit de nieuwste reeksen van Doctor Who (want de regels zijn wat gewijzigd ten opzichte van Classic Who): Ik heb een Sonic Scewdriver, regels zijn eenvoudig: het kan zowat alles makkelijk manipuleren, behalve hout. Moesten ze nu in de volgende reeks plots vastzitten in een kerker in de middeleeuwen, met een houten deur en dan de scewdriver gebruiken om hem te openen, dan klopt dit niet met de gecreëerde realiteit en is dat niet consistent.
    Misschien raar dat ik daarover val, maar het is nu eenmaal zo. Wie weet komt er nog een verklaring (al betwijfel ik het).

iTrader
    0

iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Didymus Bekijk bericht
    Bedankt voor de link, dat verklaart het inderdaad.
    Was ik toch op de goede weg, alleen is het niet het verlies van contact met haar dat de situatie reset, maar het contact van een niet-ziener. De wetten klopten voorlopig niet, maar nu dus wel :-).
    Hieruit concludeer ik ineens dat ze geen invloed op niet-zieners kan uitoefenen, want die hebben altijd contact met zichzelf en resetten dus constant. Jammer dat ze actief contact proberen vermijden met niet-zieners, maar zou ook veel te lastig worden zoals ze aanhaalt.
    Nu wil ik een scene dat haar broer de moto aanraakt in de garage terwijl zij aan het rijden is (of iets gelijkaardig dat minder erg is)...

Merlin's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Niet top, wel goed. Dus beter dan 90% van de Vlaamse fictie

iTrader
    0
    Iemand die dit nog volgt? Was in het begin wat sceptisch, maar moet gelijk zeggen dat dit verhaal goed in elkaar steekt.

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pol86 Bekijk bericht
    Iemand die dit nog volgt? Was in het begin wat sceptisch, maar moet gelijk zeggen dat dit verhaal goed in elkaar steekt.
    Zit sterk ineen imo! Begint echt bijna een mindfuck te worden wie het gedaan heeft.
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

iTrader
    0
    Blijf het toch een apart verhaal vinden en er gebeurt best weinig per aflevering. Vandaag wel een serieuze cliffhanger.
    Ben wel fan van Vlaamse reeksen, dit is toch wel een van de beteren. Wel jammer dat ze niet meer tonen van de Maaskant, best mooie regio.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.

Pegasus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Totally lost me yesterday
    Serie begon heel goed, maar intussen vind ik er echt weinig meer aan. Heb niets tegen trage series, maar deze spant de kroon toch wel. Zit bijna elke aflevering naar mijn tv te roepen: 'Get on with it'

Spoiler:

Zonder de gimmick van Kato die nog rondloopt (en de prachtige fotografie) is dit maar een modale serie imo.

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Kato gimmick? Doe maar Sofia. :-)

Ik vond sommige afleveringen niet even interessant. Sinds gisteren wel terug op niveau. Het is alleen wel te langdradig mede door alle zij-verhalen, maar langs de andere kant maken ze die serie imo zo goed. Je moet zelf gaan zoeken/filteren welke relevant zijn.
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

Pegasus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Sofia is idd
    maar vind ze geweldig flauw en houterig acteren eerlijk gezegd

Pagina 1 van 7 12345 ... Laatste

Regels voor berichten