Lakigigar's schermafbeelding
    iTrader
    0
    WTFock: Verdienstelijke poging, maar uiteindelijk valt dit toch te licht uit. Het duurde even voor ik in de serie kwam, maar gelukkig werd het na afl. 5 dus wel een stuk beter. Het FreeFest gedoe vond ik niet interessant, de rest was dat wel, al was het dramagehalte iets te hoog, zeker naar het einde toe. Het was met momenten overdreven sentimenteel, en de serie nam op bepaalde momenten te weinig tijd en ruimte om plotlijnen te laten evolueren. En bepaalde plotlijnen komen ook niet echt goed uit de verf. Ik was ook niet echt volledig onder de indruk van acteerprestaties. Het is niet slecht, maar het springt er ook niet bovenuit.

Verder vind ik het qua taalgebruik toch niet helemaal aansluiten bij de jongerentaal die ik hoor (focken, dissen en dergelijke vind ik echt raar), terwijl hier en daar het gedrag en de interesses van de jongeren niet echt geloofwaardig worden neergezet (ik denk dat er weinig zijn die hun beste vrienden gaan vragen om naar Girl of Beautiful Boy te kijken). Deze serie bewijst nog maar eens hoe moeilijk het is om de leefwereld van jongeren goed weer te geven, maar het komt wel al wat meer naar de beurt. Home (2016) komt heel dicht in de buurt, maar ook daar heb ik het idee dat het niet perfect gedaan wordt, door bepaalde keuzes die in de film gemaakt worden. 6/10

tl;dr gerust skippable als het je genre niet is.
    Life is a constant mental fight, and accepting that is one of the hardest things you'll ever do.

Inside every cynical person is a disappointed idealist.

ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    @Lakgigar WTFock is blijkbaar een remake van het Noorse Skam. in Nederland is er ook een versie op NPO. Idd veel drama en het is voor tieners, taalgebruik van jongeren ontbrak wel in de Nederlandse versie en ook verwijzingen naar onze actualiteit (Girl etc).

Maar goed, het is gericht aan een bepaald publiek en die plotlijnen moeten gevolgd ook al was het origineel geen hoog niveau. Jongeren schijnen er wel mee weg te zijn.

Wilcao's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Na een aflevering of 3 het maar opgegeven met 13 reasons why s02. Was echt niet goed.

Daarna met de vriendin begonnen aan The Bridge. Nu halverwege seizoen 2. Het eerste seizoen was echt geweldig imo. En het tweede seizoen lijkt het niveau vrij goed aan te houden. Ben benieuwd of het zo blijft. Saga is een geweldig personage.

Zelf nog bezig aan Bates Motel S03. Het blijft een goede serie, maar niet meer dan dat. Nu beginnen aan s04.

Pegasus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    The Handmaid's Tale seizoen 2 uitgekeken
    Gitzwart seizoen toch wel weer en soms heel zwaar om uit te kijken, zeker als je zelf kinderen hebt
    De June-Serena verhaallijn alleen al is geweldig om te zien evolueren. Toch sympathie opwekken bij een onsympathiek personage, daar kunnen sommige series nog iets van leren (kuch over water kuch)
    Kon het ietwat verrassende einde toch wel smaken. Jammer genoeg las ik dat de showrunner denkt aan tien seizoenen, wat ik toch wat te veel van het goede zou vinden

iTrader
    0
    S1 van lucifer uitgekeken met de vrouw.

Best een ontspannende serie.

Maar wel cliché a la Castle: ijzervretende female detective en dan ne speciale Goofy male sidekick

The mentalist is hier ook een voorbeeld van.

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Religion Of Sport - Pffff zou helemaal mijn ding moeten geweest zijn maar je komt nauwelijks iets nieuws te weten, het is super Amerikaans gericht (denk enkel sporten als Nascar, Baseball, ...), en het gaat helemaal nergens over het meeste van de tijd, respect dat je als ex-mijnen opruimer zo positief in het leven kunt staan en nog kan genieten van het Nascar wereldje zonder dat je nog benen hebt maar dat was toch niet wat ik gedacht/verwacht had te zien, evenals een hele aflevering over het gejank hoe zwaar het kooivechten toch is als moeder van twee, een andere moeder van twee die voltijds werkt heeft het IMO nauwelijks zwaarder (op de dag en eerste dagen na het gevecht misschien dan nog). Nee voor mij heel interessant uitgangspunt maar belabberde uitwerking.
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

Pagina 166 van 166 Eerste ... 66116156162163164165166

Regels voor berichten