Pagina 1 van 2 12 Laatste

Discussie: 5NL, QQ Preflop

Hamon's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

5NL, QQ Preflop

Graag wat feedback omtrent onderstaande hand. Het is een erg standaard situatie, maar ik blijf toch moeite hebben met dergelijke handen.

Geen stats over villain op dat moment. Uiteindelijk verliet hij de tafel met 8/8 over 14 handen, wat niet zoveel zegt natuurlijk.

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.05 BB (6 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Hero (Button) ($5)
    SB ($5)
    BB ($6.60)
    UTG ($5.16)
    MP ($4.34)
    CO ($4.71)

Preflop: Hero is Button with Q, Q
    3 folds, Hero bets $0.20, 1 fold, BB raises to $0.60, Hero raises to $1.50, BB raises to $2.65, Hero calls $1.15

Flop: ($5.32) J, A, 7 (2 players)
    BB bets $3.79, Hero folds

Total pot: $5.32 | Rake: $0.26

Ik 4-bet hier omdat ik vermoed dat hij wel met een vrij brede range kan 3-betten. Op zijn 5-bet is de slechtste optie dan waarschijnlijk callen? Is dit een fold, of zou je eventueel ook shoven?
    King Habbes
    no votes  

nunji's schermafbeelding
    iTrader
    21 (96%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    nooit 4betten met de intentie te folden op een 5bet met u premiums.
    Standard 4bet/get it in spot

no votes  

CuRv3's schermafbeelding
    iTrader
    9 (91%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    pfai
    no votes  

Hamon's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Shove je dan all-in met je 4-bet? Dus ipv raisen naar $1.50 (wat waarschijnlijk ook iets te weinig is), all-in. Of ga je all-in over zijn 5-bet? Op dit punt kan ik me namelijk moeilijk voorstellen dat hij iets anders heeft dan AA of KK. Of ben ik hier te pussy?
    King Habbes
    no votes  

nunji's schermafbeelding
    iTrader
    21 (96%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    LP battle, zijn valuerange moet daar wel een pak wider zijn dan enkel AA en KK. Shove over zijn 5bet obv

no votes  

CuRv3's schermafbeelding
    iTrader
    9 (91%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    over de 5bet obv
    no votes  

Hyppocritten's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hamon Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Op dit punt kan ik me namelijk moeilijk voorstellen dat hij iets anders heeft dan AA of KK.
    Waarom call je hem dan PF??? Dan ben je morsdood.
    Waarom maak je daar een call all together, imo of je shoved of je fold.

Mijn huidige ervaring 5NL vs unknown: Shove over zijn 1ste reraise (3bet).
    Lang en breed uitgelegd waarom ik zo speel op 5NL...

Unknown kan zijn:
    - Fish heeft daar any two waarmee hij kan callen als de goesting er is om die hand te gokken.
    - "Tights" callt je met 99+ AQs+ AK+ en soms worse
    - De echte supernits callen je met AK+ JJ+ met hier en daar een 99/TT

Bekijk je QQ in die openingsrange: altijd +EV om die 3bet te shoven.

Je moet niet gaan 4bets callen, in 4bet raisen of 5betshoven op 5NL: Dat is alleen maar een grotere filter op handen die je beat. gewoon 3bets overshoven en hopen dat ze je callen want je zit minstens midden in hun calling range. VS fish zit je superhoog in hun range hoor. Geloof me dat je echt niet hoeft te wachten tot je met je premiums op 5bet het erin shoved. Geeft ze echt alleen maar meer gelegenheid om het er niet in te gooien.

PF callen met QQ doen we bijna nooit op 5NL. Het is ze de kans geven om de flop te folden met A-x K-x (zelfs worse en wat andere zooi) die niet hit of pockets die heel wat overcards krijgen op flop. Of je te doen folden terwijl ze worse hebben. Regelmatig hebben ze hier geen A in deze situatie. Maar omdat jij hem niet hebt, fold je toch, niet?

PFAI 100% na een 3bet behalve vs nits die je goed kent en je weet dat ze worse folden en zwak spelen vs jou (dus betere handen folden op je reraises). Ik heb er zo een paar. Die kan je op hun 3bet callen en value halen uit hun cb's te floaten of smaller pockets (99 - TT - JJ) op specifieke boards. Dat is wel de 1% op 5NL waar je beter niet over nadenkt
    ~ The only true wisdom is in knowing you know nothing - Socrates
    ~ Everyone is a hypocrite... - H.
    no votes  

CuRv3's schermafbeelding
    iTrader
    9 (91%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Weet je soms he dan openshove ik gewoon m'n AA want AA doet het vrij goed tegen een random range. Soms als ze willen bluffen callen ze maar dan heb je de beste hand.
    no votes  

Hamon's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Okay, bedankt voor de feedback! QQ is inderdaad een moeilijke hand op post-flop te spelen, dus beste lijkt me dan inderdaad preflop shoven.

Speel je de hand op dezelfde manier met 1010/JJ? Of call je hier dan eerder de 3-bet en speel je voor set value?
    King Habbes
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CuRv3 Bekijk bericht
    Weet je soms he dan openshove ik gewoon m'n AA want AA doet het vrij goed tegen een random range. Soms als ze willen bluffen callen ze maar dan heb je de beste hand.
    Er is een groot verschil tussen openshove en 4bet shove. Jezus man... ga op 5NL 3 maand 100K handen grinden en kom hier terug posten. QQ 4bet shove wordt door een shitload gecalled. Fuck it, dat ik mijn HH kwijt ben

Okay, bedankt voor de feedback! QQ is inderdaad een moeilijke hand op post-flop te spelen, dus beste lijkt me dan inderdaad preflop shoven.

Speel je de hand op dezelfde manier met 1010/JJ? Of call je hier dan eerder de 3-bet en speel je voor set value?
    Ik hou het op mijn premiums. Ik setmine geen 3bet pots.
    Ik fold dan liever dan ik call.

Voor ik gezeik krijg van onze curve, hier 3bet villain (just so you know) @ Frye squeeze ik zelf.
    Laatst gewijzigd door Hyppocritten; 27 december 2011 om 20:15
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    5NL- wise

An sich is dat niet de reden van mijn 4bet shove al is post flop best makkelijk op deze manier lol. Je zit vs een unknown die elke range kan hebben. En vs alle soorten villains zit je best goed met je QQ. Worstcase zit je vs nit: Twee handen die je beaten en AK die 4/6 flipt JJ nog frequent en soms TT. Je gaat postflop nog weinig aktie krijgen met QQ vs handen die je beat op any board. En het komt zo standaard over dat PF met QQ+ AK = raise, 3bet, 4bet 5betshove verloopt, dat je heel wat folds krijgt op die 4bet raise. 4bet shove ziet er labieler/bluffering uit op 5NL en wordt imho vaker gecalled.

4bet shove wordt echt veel gecalled door Ax Kx pockets. Fish called dat met SC's etc. Er is soms ook rommel die het called met T9o en floppen ze dan Axx Kxx sets, 786 of T9x, of hebben ze AA KK so be it. Je zal veel meer de pot pakken dan hem verliezen op lange termijn. En wat ga je doen op dergelijke boards als je 4bet raise gecalled wordt pf. Naar mijn mening filter je op deze manier hun range minder naar AA/KK/AK en blijven vooral de Ax Kx pockets over. Toch de handen waar je wil tegen uitkomen met QQ.

Of dit de waarheid is? Het is mijn ervaring na zo vaak uit te komen voordien vs AA/KK/AK in 5bets pf.
    Je moet hier alleen maar is lezen hoe vaak er niet gezegd wordt bij een 4bet shove = AKo/s

/Edit
    Mss wel rekening houden dat bij mij unknows al heel wat gefilterd zijn. Veel regs gaat er daar sowieso niet tussenzitten waar ik nog geen deftige sample op heb. Ik weet niet hoe vaak je speelt en wat je totale sample is dus... kan het wel dat je wat vaker vs een nit zal zitten.
    Laatst gewijzigd door Hyppocritten; 28 december 2011 om 13:27
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben niet eens zo'n nit maar ik stack daar enkel JJ+ en AK af vs een normale speler. Ik weet niet waar je deze ranges vandaan haalt.

Door je premiums te 4-bet shoven ga je nooit kunnen 4-bet bluffen. Het is immers heel gemakkelijk als je je premiums shovet en je bluffs raist. Dan kunne ze gewoon over elke 4-bet raise het erin gooien. Ook geef je villains niet de kans om te 5-bet bluffen over je 4-bet als je wel een premium hebt.

Fish weet niets af van de dynamiek button vs bb dus je gaat het daartegen niet lichter erin krijgen als in een andere spot. Ik geloof dan ook niet dat fish 3-bet/called met A-x/K-x/low PP zoals jij aangeeft.

Regs geef je gewoon gemakkelijke spots want ze kunnen gewoon uw buttons 3-betten en enkel met premiums ga je shoven.

In sommige spots is een 4-bet shove te rechtvaardigen (als ze minder diep zitten of niet kunnen folden) maar ik vind niet dat dit als advies moet gegeven worden aan spelers die uitleg vragen.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Geef hem dan het advies dat hij al maanden vraagt met QQ vs unknowns.

Shove callingranges zijn voor de meest weirde redenen wijder dan shoveranges op 5NL. Het is gewoon zo. Kijk gewoon al naar Hamon hij callt 5bet liever dan hij hem shoved met QQ... . Callen is voor veel villains binnen hun comfortzone en ook met Ax/Kx pockets. Unknown is heel het pakket en op 5NL is dat in het algemeen fish. 5NL is één grote callingstation. Dat maakt het moeilijk bluffen maar dan is bluffen ook gewoon niet nodig om goed profit te maken.

Het gaat over QQ vs unknown spelers pf. Niet meer dan dat en jij maakt er meteen mijn algemene standaard vs zowat alles en iedereen, met al mijn premiums, in alle spots en posities van.

Geef hem dan het juiste advies dit is zowat zijn 5 of 6de post met QQ vs unknown.
    Maar leg dan ook even uit waarom anders is hij geen meter vooruit.

Edit: dit is met alle respect en ik heb je nog nooit tegengesproken hier (denk ik)
    Laatst gewijzigd door Hyppocritten; 29 december 2011 om 10:34
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik blijf erbij dat unknows op 5NL echt HEEL zelden in any spot 100bb 3-bet/callen met K-x of A-x of zelfs low PP. Enkel regs spelen in die spot aggressief maar gaan eerder over een 4-bet shoven dan een all-in callen omdat er dan nog fold equity is.
    no votes  

Hamon's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lefty Bekijk bericht
    Ik ben niet eens zo'n nit maar ik stack daar enkel JJ+ en AK af vs een normale speler. Ik weet niet waar je deze ranges vandaan haalt.
    Dit lijkt mij inderdaad gemiddeld gezien wel een goede range. Wellicht ben ik zelf nog wat te tight in mijn denken. Wanneer ik iemand 2x zie raisen denk ik onmiddellijk AA of KK, wat niet noodzakelijk het geval is natuurlijk. Welke raise zou je opstellen gegeven de actie in deze hand? TT+,AQs+,AQo+ lijkt me hier acceptabel.
    Dan ben ik 57% favoriet met QQ, 47% met JJ (met natuurlijk wel al wat geïnvesteerd in de pot waardoor folden niet meer kan/mag).

Door je premiums te 4-bet shoven ga je nooit kunnen 4-bet bluffen. Het is immers heel gemakkelijk als je je premiums shovet en je bluffs raist. Dan kunne ze gewoon over elke 4-bet raise het erin gooien. Ook geef je villains niet de kans om te 5-bet bluffen over je 4-bet als je wel een premium hebt.
    Dit klinkt heel logisch, enkel vraag ik me af in hoeverre 5NL spelers effectief 4- en 5-bet bluffen? Als ik naar mijzelf kijk, dan 3-bet bluf ik wel vaak (vb. bb vs sb), maar 4-bet bluffen heb ik nog niet in mijn spel geimplementeerd.

In sommige spots is een 4-bet shove te rechtvaardigen (als ze minder diep zitten of niet kunnen folden) maar ik vind niet dat dit als advies moet gegeven worden aan spelers die uitleg vragen.
    Kan ik als samenvattend dan stellen dat de beste play hier is om iets groter te 4-betten (vb naar $2) en uiteindelijk naar een all-in situatie trachten te gaan pre-flop?
    King Habbes
    no votes  

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten