Pagina 2 van 2 Eerste 12

Discussie: 200NL flop situatie

Hyppocritten's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Soz een fish, dacht een reg die je geen credit geeft door je speelstijl.

Een agressieve spewy fish bouwt zijn BR niet op naar 200NL denk ik. En gaat imo niet aan jou hand denken en vlamt pp's, K-x, 2P's, sets, alle mogelijke draws alles erin. En vooral alle mogelijke draws lijken me leuk met je flush-outs en made midpair.

Raisen lijkt me vs zo iemand jezelf in eenzelfde spot brengen maar met een grotere pot en dezelfde beslissing op turn dan met potodds callen op flop. Shoves callen die sneller met hun range dan ze overshoven op je raise. (A-high op QJJ bvb). => Gewoon een tard zonder plan en dus niet je uit de hand willen raisen met air.

Nogal swingy speelstijl. Ik zou shove overwegen met een goeie BR en behoorlijke samplesize. Maar ik speel niet voor 200 euro BI. Denk niet dat je fold equity hebt met een shove vs dergelijke fish die flop raised.

EDIT:
    BTW ik zou hem folden pf utg (oop) met twee fish waaronder een agro spewy in blinds en dertussen regs most likely. Kan me inbeelden dat iedereen naar die blinds zit te kijken. Nu is mijn vijver wel veel groter en moet ik minder openen obv...

EDIT II:
    Als je opent om regs te doen folden door je utg positie uit te spelen, en positie op fish te hebben, dan lijkt het me idd wel een goeie spot om het te shoven vs spewy bb. Ik vind het wel swingy zeker als de enige info over hem die A-high hand is. Want dat kan hij voor =/ redenen callen imo. VS callingstations speel ik niet graag met deze hand maar die zou flop niet raisen, denk ik.

Then again, ik zit op 2 en 5 nl lol
    Laatst gewijzigd door Hyppocritten; 5 december 2011 om 13:42
    ~ The only true wisdom is in knowing you know nothing - Socrates
    ~ Everyone is a hypocrite... - H.
    no votes  

CuRv3's schermafbeelding
    iTrader
    9 (91%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    1. Het idee dat op 200NL mensen zitten die kunnen pokeren slaat nergens op Ja er zitten meer betere spelers, maar nog steeds inmens grote idioten net zoals op 5NL. Alleen minder. Bankroll en dergelijke maakt ook niet uit, omdat je het meest +EV moet kiezen he
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Op 5NL zou ik hem shoven als je BB spewy/agro fish labeled Zoveel dat je beat/ahead bent waarmee die callt en op het meeste uit zijn range (dat overblijft) heb je outs.
    Laatst gewijzigd door Hyppocritten; 5 december 2011 om 14:02
    no votes  

CuRv3's schermafbeelding
    iTrader
    9 (91%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    BB heb ik geen label die is onbekend, maar zal wel standaard tag zijn ofzo zoals 9/10 op 200NL. Verschil is als je shovet dat je een deel van z'n range doet laten folden dat jouw beat (KJ KQ e.d.) AK kan een moeilijke call maken.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Damn ik las je posts helemaal verkeerd

Ik speel hem op 5 zo:

Sommige regs schove ik om vs sb te zitten. Meeste regs call ik met potodds omdat die geen made hands kunnen wegleggen. Meeste regs checken turn op flushhit maar gaan river nog thin valuebetten (meestal) als ik behind check of river nog pukecallen op kleine bet. Dan zou ik hier niet mijn stack erin gooien voor sb stackje.

Die flop raise lijkt mij geen simpele draw met jou behind. Ik heb nog niet vs je gespeeld maar denk dat je enorm agressief speelt en je hand moeilijk te pinnen is. Ik wil hier een sterke made hand of een combi draw met A om flop te raisen met jou behind. Zodat ik ergens in de top van je range zit. En anders zou ik hier vs jou spelen als ik aangeef. Jou de raise op flop laten maken en callen op potodds.

Denk niet dat je T hier goed is. Villain geeft je weinig credit obv, dus waarom flop niet callen en bij hit sb stack en riverbet oppikken? Leid ook naar hem die gas terugneemt (met een beetje normaal denken) en jij die credit opbouwt en meer je spel kan spelen.

Shove lijkt me reg afhankelijk. Ik zou niet kunnen uitspreken of het in de long run +EV is (vs een unknown/vermoedelijk reg). Raisen of folden lijken me geen optie vs reg.

Eigenlijk dus wat ik eerst typte. Klinkt dat beetje logisch?
    no votes  

GvR's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    En als je nu zou raisen naar 80-90 ipv te shoven? Lijkt sterker en komt op hetzelfde neer eig
    no votes  

CuRv3's schermafbeelding
    iTrader
    9 (91%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GvR Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    En als je nu zou raisen naar 80-90 ipv te shoven? Lijkt sterker en komt op hetzelfde neer eig
    eindelijk Hier was ik op aan het wachten! Folden doen we nooit, shoven is gemakkelijkste normale oplossing waar je niets mee fout doet, maar wat als we raisen? Is dit een goeie mogelijke oplossing tegen een onbekende speler op 200NL?
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Niemand reageert dus...
    SB gaat je raise pot verhouding miniem maken?
    no votes  

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten