JackM's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Cool Yamaha Grizzly 550 a.k.a. boerenquad

Zo, met goedkeuring van Robust dan ook maar een topic aangemaakt voor men quad.

Eind december heb ik mij dan toch eindelijk zelf een quad gekocht, nl een Yamaha Grizzly 550.
    Gewoon een groene, want dat blauw is wel schoon, maar stak te snel tegen. Uiteindelijk is deze toch voor opt land! + deze had standaard zwarte velgen, dewelke ik schoner vond en die beter pasten bij de rest van het groen en zwart.

Ingeschreven als landbouwvoertuig, kwestie van da taksen en andere shizzle te mislopen (die we toch al allemaal genoeg betalen voor den auto).
    Maw, een plak van 40 per uur en ne zwaailicht erop.
    Twas al een pak minder als de fotos op de site of toen em in de winkel stond. Maarja, da wist ik. Tging tging toch voor niet te lang zijn.

Echt een propere foto van toen em nieuw was heb ik eig niet echt, maar dit is van zen eerste tochtje.

Allemaal tof en wel, maar om slecht te komen van die aarslelijke pinkers en die mottige zwaailicht die er na 10 km al bijna afviel

Dan direct begonnen met die pinkers te vervangen, de zwaailicht eraf en wat extras erop te zetten.
    Een bagagebak voor 'dings' in te steken en om lampen op te zetten, handguards, andere pinkers vooraan en een mount op men bak om een klein zwaailichtje op te zetten mocht het nodig zijn.

Volgende stap was extra lichten vooraan. Eerste gedacht was om een 10" ledbar eraan te hangen, maar na een foto te zien met PIAA lichten, was ik direct verkocht aan die PIAA's.

Dan een goeikopere oplossing voor een winch gebricolleerd.
    Aangezien we toch steeds met paar gaan rijden ist voldoende dat ze mij eruit kunnen trekken als ek te vast zou zitten.
    Zelf een stuk metaal gesneden opt werk en gespoten. Stevig genoeg en voor geen geld.

Ook een setje breedte-stralers kunnen scoren van een kennis voor een pint of 2.
    Die heb ik dan in de plaats gezet van men andere goeikope lichten op men bak en de oudere heb ik op de zijkant gezet.
    Kwam al best goed van pas toen ik es snachts op een te smal wegelke zat met aan de ene kant een redelijk afgrondje.

Men pinklicht was weeral kapot geslagen van in men bak te liggen en dan maar een klein flitserke op den bak gezet. Zo ben ik tenminste in regel en tis niet dat het echt stoort.

Zo staat em nu voor de moment.
    Maar omdat men gerief in men bak te snel vuil werd van es een vuile koord ofzo, heb ik een extra koffer gekocht om vooraan te zetten voor enkel werkgerief. In de legerstock iets gevonden dat ideaal was van afmetingen (het mocht niet te groot zijn).
    Dan met een PU plaat die ik nog had, een paar vormpjes uitgesneden zodat alles proper op en plaats blijft liggen zonder constant te liggen rammelen. Daar ook direct zo'n plooischopje meegenomen, altijd fun

De koffer heb ik er nog niet opgezet, omdat ik mij toch niet heb kunnen inhouden en mij een ledbar besteld heb. Volgende week zou ik die moeten hebben en dan ist gemakkelijker om eerst men elektronica proper te leggen en dan die koffer erop vast te zetten.
    Klein detail mss, ipv een 10" ledbar die moest passen waar nu die piaa's hangen, in het een 28" versie geworden die voor die koffer bovenop men rek komt.
    Misschien er lichtjes over, maar hoe meer lummens, hoe beter
    Kga trouwens best veel 's avonds gaan rijden als het donker is. Veel minder last van boze wandelaars ed die van hun tak maken omdat ge niet in den bow moogt rijden fzo.

Dat is het to nu toe.
    Nekeer die koffer en de ledbar eraan hangen, zijn er normaal gezien niet direct nieuwe plannen.
    Tegen de zomer als men huidige banden helemaal versleten zouden zijn, leg ik op men huidige velgen een straatband en schaf ik een extra set velgen met crossbanden aan.
    Daarna zou ik nog een willen kijken om aluminiummen bodemplaten te maken ipc de standaard plastieken nu.

Niet het alledaagse dat ge hier tegenkomt, maar zo'n leuk speelgoed
    no votes  

Brecht's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    meer licht is idd altijd beter!
    no votes  

Pieter3770's schermafbeelding
    iTrader
    194 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je hebt dan ook een bedrijf in de agrarische sector?

Ze hebben het veel moeilijker gemaakt om tegenwoordig nog met landbouwvoertuigplaat rond te kunnen rijden.
    Je mag zogezegd ook enkel verplaatsingen van en naar je land maken.

Mooi machine wel!
    no votes  

JackM's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nope, gewoon als particulier gekocht.
    Maar is wel een gewoon autoplak. Geen G-plak fzo.
    Eigenlijk ben ik zelf niemeer mee met hoe dat nu zit. Maar kben nog niet tegengehouden en men maten de voorbije jaren ook niet echt.
    Als ik ne flik zie, ga ik gewoon iets trager rijden en in de walen ziet er al helemaal niemand om naar u.

En ja Brechen, meer licht is altijd beter
    no votes  

JackM's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    LEDbar staat erop. Straks eens testen in den donkeren.

no votes  

Garmir's schermafbeelding
    iTrader
    119 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Seffes gaan ze u nog zien rijden van 'Outer space'
    no votes  

Jack-in-the-box's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Baneet! Knight Rider
    no votes  

JackM's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Daarnet es gaan testen. Tis iig dik in orde

Kheb een poging gedaan om het te filmen, ma tgeeft uiteraard niet echt het beeld weer als int echt.

no votes  

JackM's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Even terug es wa fotos genomen.

Nieuwe velgen en banden. ITP SS212 black en Maxxis Zilla 26inchers erop.
    Lekker tappen van 3 cm

no votes  

Chasin's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Echt wel een dik machien! Succes en plezier ermee.
    no votes  

citrofenwick's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Da moet tof offroaden zijn opt gemak met wa maten

De kans is klein, maar kan het zijn dat ik u ben tegengekomen met de rally van Ieper?
    no votes  

JackM's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hmm kweet niet denk het niet
    Ben wel geweest naar de rally, maar niet met de quad.
    no votes  

citrofenwick's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Welja, kzag plots dezelfden (voor zover ik het model ken) met ook een bak en 45kmbord er op. Maar kzat er nie volledig naast aangezien ge wel geweest zijt!
    no votes  

Regels voor berichten