Vas Legaz's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)

2005 Opel Vectra GTS

Ik heb nog maar pas een Vectra GTS gekocht en ben er super content mee.

Ik reed nu amper een jaar rond in een VW Polo 6n, en nog maar sinds juni zonder begeleider. Nu ja, ik vond vanaf het begin al wel dat de Polo aan de kleine kant was en hoopte dat het wel zou wennen ... Niet echt dus.

Na heel lang wikken en wegen kwam ik met mijn budget (4-5000 eur) telkens weer uit bij de Vectra C. Als ik eender welke andere wagen van andere merken, maar met zelfde bouwjaar (2002-2006) en zonder TE veel kilometers (80 - 130 000 km) , EN met de nodige opties, EN een sedan/berline type koetswerk...
    Als ik die wagens vergeleek met een Vectra met die specs, leken de andere modellen altijd heel erg oubollig en minderwaardig. Ofwel waren ze te duur, teveel kilometers, ...
    Zo heb ik gekeken naar Passat, Jetta, 306-406, C5, 3-reeks, Laguna, alfa156, Carisma, Galant, s40, Saab, ... Al deze modellen vielen voor mij persoonlijk in het niets als ik er eentje zocht met niet te veel km, en zelfde bouwjaar / prijsklasse, en ze dan naast de Vectra plaatste. En al helemaal naast een GTS.

Ik heb op verschillende fora (dit forum incl) een topic geplaatst met de vraag naar suggesties van andere merken en types auto enz, maar conclusie bleef hetzelfde: Vectra ging het worden.

Toevallig kwam ik dan nog uit bij een betaalbare GTS, niet te ver van bij mij thuis, niet te veel km, enzovoort.
    Ik ben hem gaan bezichtigen 2 weken geleden, en de vorige eigenaar was echt een onderhoudsfreak.
    Hij heeft er echt voor gezorgd alsof het zijn kind was. Dit merk je ook aan het koetswerk, het interieur,... Er zijn ook net veel grote kosten gebeurd zoals distributieriem, koppeling, vliegwiel, enzovoort.

Ik hoef dus niet meer te vertellen dat ik er meteen verliefd op was en meteen een voorschot betaald heb. 1 week geleden heb ik hem dan opgehaald en nu staat hij hier voor de deur te blinken

Ik zou er echt amper gelukkiger mee kunnen zijn. Hij heeft bijna alles (op een paar opties na) dat ik op dit moment wil in een wagen, en zelfs een paar extras dat voor mij niet hoefden.
    Om dan van een koekedoosje als een polo 6n naar een vectra GTS te gaan, na amper een half jaar alleen rond te rijden... Fantastisch. Wat een enorm verschil in luxe, wegligging, verbruik, power, rijcomfort, ruimte, enzovoort.
    Een enkel nadeel dat ik me kan bedenken is de grootte en dan vooral de lengte. Dit is nog enorm wennen bij momenten, vooral natuurlijk bij parkeren (nu opeen een wagen met een kont, waar de polo gewoon niets had ^^)

Dit zijn de specs:

Opel Vectra GTS
    1.9 DTi
    bj 2005
    Kmstand: 123 000
    120 pk

Opties:

ABS
    Airco
    Zwart lederen interieur
    Verwarmde zetels voor
    Verwarmde buitenspiegels
    6 airbags
    Cruise control
    Voor en achter mistlampen

En dan natuurlijk al de standaard gts opties (misschien dat enkele hierboven ook standaard zijn!)

Er zijn nog enkele opties dat er niet bij waren, die ik wel graag zou hebben gehad. Gezien mijn budget is het logisch dat ik geen GTS heb gevonden met al mijn wensen (het is al een wonder dat ik deze op de kop heb kunnen tikken ) , maar deze opties ga ik er op termijn toch nog in laten plaatsen:

* Radio met ingebouwde navigatie (origineel van Opel)
    * Parkeersensoren
    * Getinte ramen
    * 17" opc / gts velgen van Opel

Hier komen waarschijnlijk gaandeweg nog wel dingen bij maar dit volstaat voor even, zijn allemaal best al dure aanpassingen.

Fotos:

no votes  

Brecht's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    hopelijk heb je er meer geluk mee dan mijn collega met de zijne
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    hopelijk heb je er meer geluk mee dan mijn collega met de zijne
    Problemen met de EGR? of iets anders?
    Heb het risico genomen, en besef dat voor het zelfde geld er volgende maand kosten aan zijn. Maar evengoed kans dat ik hier nog jarenlang probleemloos mee rondrijd.
    no votes  

Coolguy's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Dat is een 1.9 CDTi.
    Geen DTi :-)

Net zoals mijn Vectra B die al heel lang dienst doet:

Ongecompliceerd transport dat u veilig en tamelijk comfortabel van A naar B zal brengen.
    Maar verwacht er ook niet meer van.

Mijn ouders hebben sinds de lancering ook een Vectra C 2.2 DTi stationwagon en het enige wat er eens kan aan scheelde is dat de roetklep volgepoept was.
    I haat handtekeningen!
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Coolguy Bekijk bericht
    Dat is een 1.9 CDTi.
    Geen DTi :-)

Net zoals mijn Vectra B die al heel lang dienst doet:

Ongecompliceerd transport dat u veilig en tamelijk comfortabel van A naar B zal brengen.
    Maar verwacht er ook niet meer van.

Mijn ouders hebben sinds de lancering ook een Vectra C 2.2 DTi stationwagon en het enige wat er eens kan aan scheelde is dat de roetklep volgepoept was.
    Uit wat leidt je af dat het een cdti is en geen dti ? want je kan gelijk hebben hoor, de vorige eigenaar haalde de 2 benamingen wat door elkaar in advertentie en mail enz. Heb er niet echt op doorgevraagd toen...

En ik heb op enkele auto fora toch veel mogelijke hoge kosten gelezen voor de vectra motoren, bij de ene al wat meer dan bij de andere. (diesel meer problemen dan benzine, cdti meer dan dti of andersom, weet het even niet meer exact. dacht cdti meer probs)

Hij komt van een hele betrouwbare vorige eigenaar dus ik verwacht niet meteen problemen maar bij een 2dehandswagen weet je nooit. Ik heb wel degelijk al veel probleemgevallen gevonden op auto fora... Hopen dat ik er van gespaard blijf en net als jou en je ouders lang probleemloos kan rijden.

En die egr klep ga ik misschien softwarematig laten afzetten. Dit kost enkele honderden euros maar heb mij laten vertellen dat ik daar heel veel geld mee ga besparen, vooral omdat ik vrij weinig km's doe en niet meteen van plan ben ver van huis te gaan werken (ben wel op zoek naar ander werk).
    no votes  

iTrader
    30 (100%)
    Opel heeft nooit een 1.9 DTi geleverd.
    Ze hebben vanaf de Vectra C een 1.9 Fiat CTDi geleend uit hun gamma.

De enige DTi motor die nog (in het begin) in de C gebruikt werd was de 2.2 DTi.
    Hierna zijn al hun diesels overgeschakeld naar commonrail inspuiting.
    I haat handtekeningen!
    no votes  

BlueSkyraider's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Heb dezelfde gehad als inloopwagen. Heerlijk ruime wagen. Ben er met 3 volwassenen en 1 kind naar FR gereden zonder moeite en vermoeidheid
    Parkeersensoren zijn wel een groot gemak.
    De ori navi zou ik geen moeite in steken, is serieus gedateerd ondertussen.

Rijdt wel redelijk hard imho, zeker op de 17" GTS velgen waar de mijne op stond.

Verstuurd vanaf mijn DL-MID0714-001 met Tapatalk
    "Er zit in iedereen wel een Dude87!" - gizmo_1987
    "Ik wil gewoon vuile E30's te kakken zetten" - ComputerVISTA
    no votes  

iTrader
    30 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk bericht
    Heb dezelfde gehad als inloopwagen. Heerlijk ruime wagen. Ben er met 3 volwassenen en 1 kind naar FR gereden zonder moeite en vermoeidheid
    Parkeersensoren zijn wel een groot gemak.
    De ori navi zou ik geen moeite in steken, is serieus gedateerd ondertussen.

Rijdt wel redelijk hard imho, zeker op de 17" GTS velgen waar de mijne op stond.

Verstuurd vanaf mijn DL-MID0714-001 met Tapatalk
    Alle Vectra's staan blijkbaar beenhard afgesteld.
    Toch als mijn B model en een vriend zijn oud A model een referentie vormen.
    I haat handtekeningen!
    no votes  

TIIMM's schermafbeelding
    iTrader
    29 (94%)
    Hier het 150pk modelletje gehad van 2004..

Op 5 maand tijd :

Injecteur kapot
    Alternator kapot
    Veel elektrische storingen (gaf constant melding dat er een lamp gesprongen was terwijl dat die perfect werkte..)
    Soms ratelen bij het starten

Voor ik hem wegdeed moest de roetfilter en EGR klep vervangen worden..

Nooit geen opel meer voor mij ..
    PC : i7 920 / Asus P6T Se / 3x2gb Ocz Reaper 1888mhz / Ocz Vertex 2 64gb / 500gb WD / Sapphire 6850
    Laptop: Msi FX720 / i5-2410M / 6gb / 750gb
    no votes  

iTrader
    30 (100%)
    ^die 1.9s van 150pk met vlinderkleppen stonden bekend als probleemmotoren.

De laatste 1.7CTDi reeks lijkt de betrouwbaarste.
    I haat handtekeningen!
    no votes  

Swagger's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Heb die motor in Astra gehad. Viel wel mee, maar mocht toch iets meer zijn voor mij.

Wel vaak problemen met elektronica: radio, alternator,...
    I don't think you understand, these boys killed my dog.
    no votes  

Regels voor berichten