Pagina 5 van 26 Eerste 12345678915 ... Laatste

Discussie: '89 Hartge H35-24

Soundstorm's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beemer Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Of deze pk-waarde correct is kan ik niet bevestigen, wagen is door mij nog niet op de testbank gezet. Heb enkel een brief van de eerste eigenaar waar ie bevestigd dat bij een door hem uitgevoerde test er 328 achterwiel pk's gemeten zijn.

Subframe is wel aangepast omdat één van de motorsteunen anders gepositineerd is om plaats te maken voor de uitlaatcollector.
    Aan de krukas kan ik geloven, maar aan de wielen lijkt mij onwaarschijnlijk.

En ik zag wel dat de motorsteun verplaatst was. Maar dat subframe heeft nogal problemen met afscheurende motorsteunen (vooral de rechtse, die bij u dus verplaatst is) en de bevestiging van de stabistang. Vanaf die wat ouder worden en er een beetje roest op komt, durven de lassen te breken. En aangezien het toch precies een goede beurt geeft, leek het mij logisch om die pijnpunten ook aan te pakken.
    no votes  

beemer's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Update 4:
    ---------

In november 2010 dan eindelijk terug gestart met de werken.

Nu is het motorcompartiment aan de beurt. Eerst en vooral wordt alles gestript, dan gereinigd en van een nieuwe laklaag voorzien.

We zeggen en schrijven ondertussen januari 2011 en we ziijn gestart met de wederopbouw van het motorcompartiment.

De kabelboom wordt gecontroleerd en getest waar mogelijk en voorzien van een nieuw kleedje. Alles wordt gemonteerd met nieuwe boutjes en clips en er wordt een nieuwe beschermingsmat tegen het schutbord geplaatst.

Er is ook al het een en ander nieuw besteld en tweedehands aangekocht. Deze zaken zullen bij de volgende updates aan bod komen.
    Eerste bekommernis is het verder afwerken van het motorcompartiment maar daarvoor is het nog even wachten op het bestelde materiaal.
    no votes  

Guardian-X-'s schermafbeelding
    iTrader
    103 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Leuk om te zien dat ge er een serieus project van maakt ikzelf zou het er wss niet voor over hebben om een oudere wagen te kopen en dan volledig te reviseren.

Die veerpootbruggen heb je die zelf gepolijst of laten doen? Schoon resultaat.

Iig veel succes gewenst met de werken en hopelijk kunne we deze eens in beweging zien op 1 van de volgende meets ofzo
    no votes  

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat moet er gemonteerd worden op de linker veerpoot? Er zitten daar 2 niet standaard zilverkleurige dingen waar volgens mij een bout in past.

Die rubber voor de motorkap af te sluiten, zat die er al op? Of hebt ge die nieuw gekocht. Indien het laatste, meer info graag
    no votes  

iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    tja, ik wist dat ik iets uniek in m'n handen had en zou ook liever bespaard gebleven zijn van zo'n grote werken maar zoals ie erbij stond zou ik nooit door de keuring geraakt zijn.

Eens je tot het besef komt dat er grote kosten zitten aan te komen moet je een keuze maken ... ofwel breng je het project tot een goed einde, ofwel verkoop je. Ik had/ heb het geluk voldoende liquide middelen tot mijn beschikking te hebben om mijn droom waar te maken en heb dan vrij vlug beslist om de zaken vrij grondig aan te pakken.

Aan die veerpootbrug heb ik toch een dagje werk gehad.

Voor (bijna) alle andere werken wordt ik bijgestaan (allé, ik ben, om het correct te verwoorden, het knechtje van dienst) door een groepje vrienden waarin mijn beste vriend en tevens garagist de belangrijkste spilfiguur is.

Het feit dat we een groep vrienden zijn, die allen een voorliefde hebben voor BMW en meer specifiek de E-30, betekent dat we elkaar helpen zonder dat daar meteen centen moeten aan te pas komen. Alleen zou ik er maw nooit aan begonnen zijn.
    no votes  

iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soundstorm Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wat moet er gemonteerd worden op de linker veerpoot? Er zitten daar 2 niet standaard zilverkleurige dingen waar volgens mij een bout in past.

Die rubber voor de motorkap af te sluiten, zat die er al op? Of hebt ge die nieuw gekocht. Indien het laatste, meer info graag
    Daar zit een beugel op waar een reservoir op gemonteerd zit en die rubber om de motorkap af te sluiten was reeds voorzien (zie foto)

no votes  

The Barnacle's schermafbeelding
    iTrader
    43 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Altijd een genot om te lezen dat zo'n wagen in orde wordt gezet door een liefhebber die ermee begaan is. Je ziet zo'n juweeltjes helaas veel te veel verkommeren.
    Keep up the good work! Als hij af is wil ik wel eens komen zien en meerijden, dat is me de kilometers wel waard
    F21 M135i
    no votes  

Foose's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    330pk, damn

nice!
    no votes  

iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mini update
    -----------

Ondertussen zijn we weer al een beetje opgeschoten, echter te weinig om daar nu expliciet foto's voor te posten.
    Luchtfilterkast zit terug in een mooi zwart kleurtje, ABS pomp opgekuist, nieuwe remleiding geplaatst (via een ander tracé zodat die nu niet meer langs de motor loopt maar via het chassis), nieuwe kabels getrokken naar het ruitenwisservloeistofbakje, versnellingsbak gedemonteerd zodat ie klaar staat om op te kuisen.

Waarschijnlijk dit of volgend weekend beginnen we aan de opkuis van de motor.
    Ondertussen is het ook wachten op enkele bestellingen ... oa een hitteschild voor in het motorcompartiment (iets wat oorspronkelijk niet voorzien was .. we gaan dat dus op maat aanpassen) en een resem dichtingen en vijsjes voor het blok en aanbouwdelen.
    no votes  

iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Update 13-2
    ------------

Voila se, de werken aan de motor zijn gestart.
    Alle aanbouwdelen gedemonteerd: Kleppendeksel, carter, oliepomp, waterpomp etc .. en maar goed ook, we zijn een hoop zaken tegen gekomen die dringend aan vervanging toe waren.

no votes  

iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Heel kleine update ... vandaag een mooi pakketje ontvangen .... heb een origineel Hartge logo voor op de grille kunnen op de kop tikken aan een zacht prijsje --> me very happy (nu mankeer ik enkel nog het kofferlogo)

Vorig weekend begonnen met het opkuisen van het blok ... man man man is me dat een werk, maar het voorlopige resultaat mag er wezen.

Heb normaal gezien ook via via het aller allerlaatste nieuw te krijgen fluwelen vloertapijt te pakken gekregen + het is eentje in anthraciet kleur --> me again very happy
    no votes  

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Matjes, of effectief de volledige vloerbekleding?
    no votes  

iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Volledige vloerbekleding
    no votes  

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nice. ETK zegt wel dat het nog steeds verkrijgbaar is, dus weet niet of het echt het 'allerlaatste' is.
    Jammer dat ze alleen nog antraciet in stock hebben. (Welk kleur zat er bij u in?)

De stof zelf kunt ge wel nog krijgen op lopende meter.
    no votes  

iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Was al een paar maanden op zoek ... nagevraagd bij verschillende bmw dealers, nergens meer te verkrijgen. Van garage Vande Kerkhove vorige week bericht gekregen dat zij ergens anders nog eentje wisten liggen en volgens hen zou het het allerlaatste zijn in België. Heb dus meteen de order bevestigd.

In stof kan je het inderdaad nog per lopende meter bestellen.

Bij mij zat er origineel een grijskleurig tapijt in maar ik vind dat grijs een beetje vloeken met het zwarte interieur en de rode body. Door het feit dat die vloerbekleding voor een coupé amper tot niet meer te verkrijgen valt zou ik al lang blij geweest zijn met een grijskleurig ... gelukkig nu toch mijn goesting gevonden Kost jammer genoeg wel €490 excl
    no votes  

Pagina 5 van 26 Eerste 12345678915 ... Laatste

Regels voor berichten