Oorspronkelijk geplaatst door
ComputerVISTA
Nogmaals, buiten een sper en vitessenbak is er geen verschil. De motor die er bij mij in zit zal uiteindelijk even krachtig zijn en kwa aerodynamic -> ik heb de facelift versie + sportchassis dat sowieso een betere waarde neerzet. Wat er eventueel wel nodig zal zijn is een subtiel spoilertje maar dat gaan we achteraf zelf voelen of dat al dan niet nodig blijkt te zijn en als het er op komt is het een origineel dingetje die je als optie kon krijgen en standaard op de 16v modellen stond.
PS: Bij een sportchassis hoort ook een andere stuurinrichting. (ik zag je dat ook nog vernoemen).
Het enige dat een nadeel zal zijn tegenover de sportversies is het diff (een LSD of ASD is te duur, niet alleen het dif maar de aandrijfassen en einde van de cardan moeten veranderd worden) en de iets klungeligere vitessenbak, maar dat laatste zal het minste zijn. (16v's hadden dezelfde getrag dogleg bak als de M3's van toen)
Ook het gewicht, de 924 die ik heb weegt droog aan de haak een goeie 1150 kilo en wij hebben de targa versie die waarschijnlijk wel nog iets meer zal wegen, uiteindelijk zal de Benz niet ver van dat gewicht zitten.
En ik steun Fenwick: Ik verknoei geen klassieker ook al wordt er hier en daar geschreven dat er van de 2.6 met manuele bak maar een goeie 10.000 bestaan hebben (meeste werden verkocht met een automaat)