Pagina 2 van 312 Eerste 1234561252102 ... Laatste
    SpeedFreak.be's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ziet er wel fun uit maar ik zou ook de 924 nemen en een motor uit een 928 er in gooien.
    If in Doubt, Flat out - Colin McRae (R.I.P.)

XBox GT : SpeedFreak be
    PSN : BeFast4Fun-Be

no votes  

ComputerVISTA's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dastardly Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    swappen met iets uit de 944, 928 of 968

de wegligging zou in ieder geval toch beter moeten zijn (was toen toch bekend als een van de wagens met de beste wegligging dankzij de gewichtsverdeling).

ma soit, OT : pics gvd
    Een 190 W201 even niet onderschatten hé? Terwijl de 924 nog met een prehistorische ophanging zit was de 190 de eerste auto met een 5-punts onafhankelijke multi link achteraan. Ik vraag me echt af waar je het vandaan haalt dat een 924 beter zou zijn. Ten andere vind ik het geen mooie auto's in tegenstelling tot een beetje geprepareerde 190. (niet de standaard boerenbak diesel pre facelift die een halve kilometer in de lucht hangt )

En der wordt hier gesproken over motoren swappen alsof het niets is, we hebben ooit eens de berekening gedaan om een V12 in een E30 te leggen en ge wilt u nog niet half voorstellen wat er veranderd moet worden.
    "Waarom geen diesel?": Omdat de verwarming bij ons in een afzonderlijke ruimte staat, niet in de garage.
    no votes  

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    De auto zoals hij opgehaald werd, dus compleet standaard:

"Waarom geen diesel?": Omdat de verwarming bij ons in een afzonderlijke ruimte staat, niet in de garage.
    no votes  

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    De werken begonnen:

Strippen:

Revisieonderdelen voor de voor en achterophanging

Beginnen met ... wijze raad van CAS en welke stoel monteren:

no votes  

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    De nieuwe AMG wielen eens passen en goedkeurend toekijken: (auto staat zonder veren te leunen op enkel de versleten dempers)

Veerpootbruggen:

Nieuwe stuurstangen en demper gemonteerd nadat de oude uiteraard verwijderd werden:

no votes  

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bilstein B8 dempers en H&R -60mm veren:

no votes  

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nadat we eindelijk het subframe er vanonder hadden, hier kan je de multilink mooi zien.

En dan een fototje van op het net van hoe het er nieuw uit zag:

En dan uiteindelijk het subframe zelf (ijzeren frame waar de ganse ophanging en differentieel ingemonteerd zit) er afgehaalt.

no votes  

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

To do:

- Het subframe proper maken en zelf wat bijspuiten met van die zwarte spuitbusverf die nogal wat warmte kan verdragen en alles weer hermonteren, ook de rest van de voorophanging hermonteren.
    - Remmen zoeken (iets groter van de 300E (zoals die van Helga) en alles netjes aansluiten dan de boel weer remt, incl. handrem die uit mekaar ligt langs 1 kant.)
    - Nieuw rechter voorspatbord
    - Inox uitlaat laten steken, liefst zo recht mogelijk en zonder katalysator.
    - Euhm... De zetel vastmaken en eens richting de keuring gaan, met een bang hartje

Nog veel werk, maar ik hoop ze tegen eind van dit jaar af te hebben.
    no votes  

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nog 1 voorlopig laatste picje van een testje om hoe de voorophanging er nu gaat uitzien:

no votes  

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gizmo_1987 Bekijk bericht
    Poidh!
    En k'wil wel een sonax 190e fotoshoppen anders
    Pwetty pwease? Die stickers zou ik wel willen, maar eigenlijk enkel de lijnen enzo.

no votes  

pikeowned's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ComputerVISTA Bekijk bericht

Veerpootbruggen:

stijlvol tafellaken

soit, mooi project, benieuwd naar hoe het resultaat zich op het circuit gaat uiten.
    Standard de Liège

psn: zany123
    no votes  

Terror Factor's schermafbeelding
    iTrader
    100 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ComputerVISTA Bekijk bericht
    Een 190 W201 even niet onderschatten hé? Terwijl de 924 nog met een prehistorische ophanging zit was de 190 de eerste auto met een 5-punts onafhankelijke multi link achteraan. Ik vraag me echt af waar je het vandaan haalt dat een 924 beter zou zijn. Ten andere vind ik het geen mooie auto's in tegenstelling tot een beetje geprepareerde 190. (niet de standaard boerenbak diesel pre facelift die een halve kilometer in de lucht hangt )

En der wordt hier gesproken over motoren swappen alsof het niets is, we hebben ooit eens de berekening gedaan om een V12 in een E30 te leggen en ge wilt u nog niet half voorstellen wat er veranderd moet worden.
    De ophanging alleen zegt ni alles he, en een V12 in een auto legge waar max een I6 in lag, valt ni te vergelijke me ne I4 door ne I4 te vervangen. Da hangt allemaal van swap tot swap af, kunt ge moeilijk veralgemenen.

Anyway: vet project, zo zouden er meer moeten zijn. Een auto gebruiken waarvoor hij gebruikt zou moeten worden

Hebt ge trouwens enig idee van het gewicht voor en na het strippen?
    Drift.
    no votes  

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ophanging zegt niet alles maar wel zeer veel. Der zijn genoeg BMW -en vooral E30- liefhebbers die zeggen en weten hoe stabiel een 190 wel niet is en dat is toch mede door z'n overengeneerdheid. Je moet ook weten dat dit Mercedes hun eerste kleine wagen was en dat dit ding echt goed moest rijden, zoniet kon het ganse gamma kloppen krijgen hé.

Het is gewoon een zeer stabiele auto en dus een leuke basis om een trackkar van te maken. Of het nu lijkt op een boerenauto of niet, die mannen wisten ook wel wat ze moesten kopen -> een mini tank

Van het strippen: Ik hoop 100 kilo kwijt te zijn maar ik kan het echt niet met zekerheid zeggen , ik zal het pas zeker weten op een weegbrug. Ik denk dat het standaard gewicht zo'n goeie 1250 kilo was met de 2.6 6 cylinder.

Der is ook een reden waarom ze naast de E30 ///M3's zo goed scoorden op het track hé, ok het is geen standaard wagen meer maar toch...

no votes  

serial's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    eindelijk een eigen topic!
    no votes  

Terror Factor's schermafbeelding
    iTrader
    100 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    @Vista:

'k geloof u wel da da goed rijdt, MA ge hebt een niet-sportversie van de 190, dus eigenlijk gewoon een auto die als gezinsauto is bedoeld. Die Porsche was van de start aan al als sportauto bedoeld.
    Ma 'k heb eig geen zin in een discussie ofzo, en eigenlijk boeit het mij nu ni echt zo hard welke van de 2 auto's ge hebt genome, das uw keuze. 'k ben al blij da hier circuitprojectjes komen, altijd interessant om te zien!

Als ge is op een weegbrug staat, laat het hier zeker weten he, 'k ben nogal obsessed daardoor. 'k hoop binnenkort een gelijkaardig projectje te starten(vermoedelijk me een E36 als basis, die zijn goedkoop en hebbe redelijk wa swapmogelijkheden, zowel motorisch als ophanging/remmen/etc). Ni da 'k er zoveel op circuit mee ga rijden, ma 't is wel de bedoeling van hem zo te preppen, me een beperkt budget (geld sparen voor leuker/sneller speelgoed zodra de verzekering betaalbaar wordt).

100 kg lijkt me trouwens ni zoveel voor hem heel leeggegooid te hebben eig. 'k hoop da ge meer eruit hebt kunnen gooien
    Drift.
    no votes  

Pagina 2 van 312 Eerste 1234561252102 ... Laatste

Regels voor berichten