Pagina 5 van 29 Eerste 12345678915 ... Laatste
    mig el pig's schermafbeelding
    iTrader
    0
    http://cloud-2.steampowered.com/ugc/...241743B634C88/

Ook bezig met Bourgondië,

Volgende verovering is wrsl Parijs en ik denk dan toch ook eens ga kijken naar gebieden in de nieuwe wereld. Momenteel zijn enkel Portugal en Spanje daar gebied aan het claimen.

@Drew welke national ideas heb je gekozen?

Ik ben begonnen met Aristocracy voor mijn overschot aan militaire power in te kunnen dumpen.
    Dan innovative voor de goedkope mercs, tech en meer prestige. Uiteindelijk volledig gekocht maar de latere bonussen vind ik niet zo fameus. Daarna volledig Trade gedaan en bezig met Offensive (vooral om weer overschot aan militaire power te dumpen).

Wil later nog voor administrative gaan voor de Merc bonussen.
    Laatst gewijzigd door mig el pig; 20 augustus 2013 om 18:42

Monoslay's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ja, conversion rate van 0.1%! Het zal iets meer dan 50 jaar duren.
    Ik heb nu ook Rusland gevormd, best wel kewl.
    PSN: Monoslay-
    9LBe Funclan Juventus FC FC Barcelona STVV
    Messi - When the insane become the routine

iTrader
    0
    Wth, 120k manpower ?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wth, 120k manpower ?
    75% extra door Idea's (2de van offensive, 3de van aristocracy, de 7de burgundische bonus) en dan nog eens 10% van monarchie.

iTrader
    0
    Ni slecht, en dat nog maar bij het jaar 1577.
    Ik ben al blij als ik de kaap van 30k manpower haal.

Ironman + hard ?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black Bekijk bericht
    Ironman + hard ?
    Hard zonder Ironman. Al 1 keer gesavescumt.

iTrader
    0
    Als ge klaar bent voor een echte uitdaging moet ge met een niet westers land spelen.

edit: Frankrijk is toch een vrij gebroken natie hoor. Als ge niet met een buurland ervan speelt en ze bij het begin aanvalt en delen ervan steelt zijn die tegen 1550 gewoon onoverwinnelijk.

Engeland doet er niets tegen en Frankrijk zit de hele map te conqueren, soms 5 oorlogen tegelijk.

Daarnast mer ik dat de AI wel alliances en dergelijke kan afsluiten, ookal zijn ze al in oorlog ?
    Ik check portugal, geen alliance met niemand. Ik val ze aan, plots krijg ik een scherm na een paar minuten dat Portugal een militairy Alliance heeft afgesloten met Frankrijk.

In nog geen paar minuten weer een vloed van troepen over mijn land zoals de keer ervoor. Telkens in groepjes van 20.

fml
    Laatst gewijzigd door Black; 21 augustus 2013 om 00:19

Monoslay's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Iemand eigenlijk een idee hoe ge een alliantie tussen 2 andere naties kunt verbreken?
    PSN: Monoslay-
    9LBe Funclan Juventus FC FC Barcelona STVV
    Messi - When the insane become the routine

iTrader
    0
    Coalitie vormen, 1 ervan aanvallen met uw coalitie of grote alliance. Meestal gaat de vijand z'n ally dan niet mee in de oorlog en wordt de alliance verbroken.

mrc's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Ben opnieuw begonnen met Castille, omdat ik ondertussen uit mijn fouten heb kunnen leren (lees: minder als een Total War gamer denken ) en het gaat heel goed ondertussen:
    Navarra wordt geïndexeeerd, met Portugal ben ik beste vriendjes (+200, royal mariage & alliance) en Aragorn is in 2 gesplitst (heb Aragorn & Barcelona ingenomen via CB) en is nu in een Personal Union met mezelf. Relatie met hen is ook terug uitmuntend, dus ik hoop binnen een paar jaar Spanje diplomatiek te kunnen vormen.

Ik heb enkele serieus vreedzame, kalme jaren gehad doordat de heir van Castille (die whopper met zijn 0-0-0 stats) héél vroeg de geest gaf, en aangezien mijne heir toen nog maar 4 jaar was, kreeg ik een regency (met best wel deftige stats) en kon ik dus geen oorlog verklaren.

Dan maar alles ingezet op geld, tech & idea's (exploring gekozen) waardoor ik vrij vroeg met 2 colonists kwam te zitten. Amerika kan ik nog niet koloniseren, maar Puerto Oro (enfin, dat gebied juist onder Marokko waar Portugal altijd naartoe trekt) is van mij, samen met het gebied juist boven Mali (die ga ik misbruiken als geldkoe).
    Qua ontdekking zit ik al voorbij Madagascar en in de Caraïben.

Mijn Koningin heeft uitmuntende stats (6-1-4), door jarenlange vrede is er veel geld om goede advisors aan te houden, waardoor ik qua tech op alle gebieden voorlig en met 2 colonies in de maak, zit de kans er goed in dat ik de India - Afrika trade route volledig ga kunnen beheersen. Kortom, potentieel om zo ongeveer alles te doen

Qua 2de Idea twijfel ik nog: Als ik via Expansion nog een 3de colonist kan vrijspelen, denk ik dat ik daar voor ga. Met wat geluk kan ik dan zowel in de Amerika's als in Afrika de beste plaatsjes inpikken, wat mij véél geld zou moeten opleveren.
    Control your life through insanity

Misterblort's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Spel mij wel leuk :-) vanavond is aanschaffen!

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrc Bekijk bericht
    Ben opnieuw begonnen met Castille, omdat ik ondertussen uit mijn fouten heb kunnen leren (lees: minder als een Total War gamer denken ) en het gaat heel goed ondertussen:
    Navarra wordt geïndexeeerd, met Portugal ben ik beste vriendjes (+200, royal mariage & alliance) en Aragorn is in 2 gesplitst (heb Aragorn & Barcelona ingenomen via CB) en is nu in een Personal Union met mezelf. Relatie met hen is ook terug uitmuntend, dus ik hoop binnen een paar jaar Spanje diplomatiek te kunnen vormen.

Ik heb enkele serieus vreedzame, kalme jaren gehad doordat de heir van Castille (die whopper met zijn 0-0-0 stats) héél vroeg de geest gaf, en aangezien mijne heir toen nog maar 4 jaar was, kreeg ik een regency (met best wel deftige stats) en kon ik dus geen oorlog verklaren.

Dan maar alles ingezet op geld, tech & idea's (exploring gekozen) waardoor ik vrij vroeg met 2 colonists kwam te zitten. Amerika kan ik nog niet koloniseren, maar Puerto Oro (enfin, dat gebied juist onder Marokko waar Portugal altijd naartoe trekt) is van mij, samen met het gebied juist boven Mali (die ga ik misbruiken als geldkoe).
    Qua ontdekking zit ik al voorbij Madagascar en in de Caraïben.

Mijn Koningin heeft uitmuntende stats (6-1-4), door jarenlange vrede is er veel geld om goede advisors aan te houden, waardoor ik qua tech op alle gebieden voorlig en met 2 colonies in de maak, zit de kans er goed in dat ik de India - Afrika trade route volledig ga kunnen beheersen. Kortom, potentieel om zo ongeveer alles te doen

Qua 2de Idea twijfel ik nog: Als ik via Expansion nog een 3de colonist kan vrijspelen, denk ik dat ik daar voor ga. Met wat geluk kan ik dan zowel in de Amerika's als in Afrika de beste plaatsjes inpikken, wat mij véél geld zou moeten opleveren.
    Frankrijk nog levend ?

Ik ga ook eens opnieuw beginnen. Hard en Ironmode. Wat ik wel al geleerd heb is dat oorlog verklaren best kan uitgesteld worden of uitgevoerd kan worden na deftig de hele situatie te analyseren.

Drew's schermafbeelding
    iTrader
    0
    En nooit een veroveringsoorlog beginnen tegen iemand als er een grotere macht in de coalitie tegen u zit, ge gaat namelijk enkel gebieden van de grootste macht (die de coalitie gaat leiden) kunnen claimen.

iTrader
    0
    Een vraagje aan de experts hier. Wat doen jullie bij het begin ?

Ik spaar al mijn punten en geld eigenlijk. Vaak met als gevolg dat ik aangevallen word door Portugal dat een insta alliance met castille en engeland heeft (fucking aasgieren).

Indien ik al leger maak en punten/geld spendeer hink ik belachelijk achterop op he vlak van technologie.

The_Cat's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Ben er ook maar voor gezwicht en het aangekocht zag net dat het in korting stond extra als midweek madness op G2Play nu eventjes wachten op de key en we kunnen van start
      /l、
    ゙(゚、 。 7
     l、゙ ~ヽ
     じしf_, )ノ MEOW!

Pagina 5 van 29 Eerste 12345678915 ... Laatste

Regels voor berichten