Pagina 3 van 29 Eerste 123456713 ... Laatste
    GemaneDude's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik heb een formable country er bij gevoegd (gemod dus), maar als ik nu het spel start zie ik op de campiagn map enkel de tags staan ipv de volledige landennamen, kan iemand zeggen wat ik moet veranderen?

gilly's schermafbeelding
    iTrader
    18 (95%)
    Ik ga dit spel misschien kopen. Goed te doen voor een beginner?

iTrader
    0
    hebt ge nog geen enkele paradox game gespeeld ?

Ik vond victoria 1 en II de moeilijkste games.

Hearts of Iron nooit gespeeld.

GemaneDude's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Moeilijk voor een beginner, tutorialfilmpjes op youtube kijken is aan te raden

iTrader
    0
    Ik heb eigenlijk het meeste geleerd door gewoon te spelen, iets niet begrijpen => ff alt taben en opzoeken op google of een forum en dan verderspelen.

Paar keer opnieuw beginnen en alles toepassen en voor ik het wist had ik half europa

Monoslay's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ja, zo heb ik het ook geleerd.
    Begonnen met Moskovy en ik heb nu toch al een groot gebied, zalig spel eigenlijk.
    PSN: Monoslay-
    9LBe Funclan Juventus FC FC Barcelona STVV
    Messi - When the insane become the routine

mrc's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gilly Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik ga dit spel misschien kopen. Goed te doen voor een beginner?
    Zeker goed te doen (en tis ook den eerste EU dat ik speel). Gemakkelijkst is met Castille spelen (vind ik), en je zal wel enkele malen opnieuw moeten beginnen omdat je fouten gemaakt hebt/dingen niet wist of tegoei doorhad, maar dat hoort erbij
    Poging 4 bij mij en Aragorn bestaat nog (2 gebiedjes), maar Marokko is volledig ingenomen door mezelf, met ook al enkele colonies in Afrika.

Wat ik me wel afvraag: hoe kan ik Marokko Christelijk maken ? Alle gebieden zijn al Core, en ik kan missionarissen sturen, maar die hebben in die gebieden een 0,00% conversion rate, dus dat schiet niet op
    Control your life through insanity

iTrader
    0
    Heb op medium eigenlijk zo goed als alles.

Met Morocco heel Noord Afrika in bezit, zuiden van Portugal en 2 of 3 provincies van Spain ook in mijn bezit.
    Verder is west Afrika en de bijhorende traderoute ook van mij en bezit ik gans Brazilie tot het zuidelijkste punt van zuid amerika.

Heb zelfs een oorlog overleefd en gewonnen tegen een coalitie van Frankrijk, Spain, Portugal en GB.

Ik zou eigenlijk Spain zo kunnen invaden gezien die een belachelijk hoge inflatie hebben (die bezitten grote delen van midden Amerika, ik veronderstel dat er daar veel goud ligt?) omdat ze in hun handelstad sevilla amper kunnen traden.

Ik verdien ongeveer 30 ducats per maand nu.

Nu opnieuw beginnen op ironmode en op hard.

Morocco is echt wel een leuke uitdaging hoor, voor mensen die al iets gevorderder zijn in het genre.
    Ge begint met een vrij goede ligging, maar dat is het ook. Portugal en Spanje hebben constant claims op uw grondgebied en omdat ge muslim bent kosten technologies 50 % meer.

Westernization is dan natuurlijk ten koste van stabiliteit en inkomsten in de periode dat het aan de gang is.

z-a-l-i-g spel dit!

@MRC: Ga eens met uw muis over die 0% voortgang van de conversion. Daar staat dan bij waardoor het 0% is.
    Hangt vaak af van de strength van uw missionarissen en van uw stabiliteit ofzo dacht ik.
    Laatst gewijzigd door Black; 18 augustus 2013 om 21:45

mrc's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    combinatie van andere advisor, betere buildings (star fort) en ergens een event waardoor mijn missionarissen +2% kregen, was het keerpunt
    Ondertussen is heel Marokko christelijk & core, is half portugal van mij (samen met de rest van spanje) en ben ik stelselmatig Afrika aan het coloniseren (heel de westkust tot halverwege kaap goede hoop is al van mij).
    Zalig verslavend spel

Mijn bedoeling is om heel Iberia en Afrika onder portuguees bewind te krijgen, dat moet wel lukken denk ik

mrc's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    combinatie van andere advisor, betere buildings (star fort) en ergens een event waardoor mijn missionarissen +2% kregen, was het keerpunt
    Ondertussen is heel Marokko christelijk & core, is half portugal van mij (samen met de rest van spanje) en ben ik stelselmatig Afrika aan het coloniseren (heel de westkust tot halverwege kaap goede hoop is al van mij).
    Zalig verslavend spel

Mijn bedoeling is om heel Iberia en Afrika onder portuguees bewind te krijgen, dat moet wel lukken denk ik

iTrader
    0
    Iemand een idee hoe je dit online speelt trouwens ?

@ MRD: schoon werk
    Probeer eens op Ironmode en op Hard, ik beloof u dat het een pak moeilijker gaat gaan.
    Ik ga eens zo spelen zonder te quitten, eens zien hoelang ik overleef en wat er van mijn land wordt.
    Laatst gewijzigd door Black; 18 augustus 2013 om 23:04

dunno's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Om online te spelen maakten mensen vroeger een afspraak om op een bepaald moment te spelen. Bv. Elke zondag van 20u tot 23u.

Op het forum van paradox kan je je game registeren en dan heb je toegang tot het multiplayer forum van EUIV. Daar vind je normaliter genoeg games.

http://forum.paradoxplaza.com/forum/...Universalis-IV

Nu is de multiplayer code volledig verwerkt, dus misschien dat je ook gewoon wat bestaande gampjes kan joinen via de server browser.

Anderzijds kunnen we met 9lives ook samen een campagne opstarten.

Ik focus mijn momenteel meer op Crusader Kings 2, aangezien ik EUIV eigenlijk meer van hetzelfde vind (heb EU2 en EU3 ook kapotgespeeld). Het diplomatische aspect van CK2 is beter uitgewerkt en het is ook leuk om op een lager niveau te kunnen beginnen en je opwerken en titels te kunnen opeisen e.d.m.
    Laatst gewijzigd door dunno; 19 augustus 2013 om 12:46
    NoScript, de add-on om ongewenste reclame tegen te houden.

iTrader
    0
    Heb geprobeerd via de online knop ingame, maar kreeg geen servers. Eens kijken op het forum van paradox zelf dan.

Ik vind dat je de twee games niet echt kan vergelijken. Bij EU speel je met een natie, bij CK2 eerder met een koninkrijkje en diens personages.

Beide vind ik leuk, hoewel ik meer van EU hou, alleen al omdat je meer mogelijkheden hebt om je natie te sturen in een bepaalde richting (trade, republic, empire,...) en je de keuzes ook zelf kiest. Bij CK had je een republic, maar kon je geen merchants bvb zetten of zones gaan innemen via trade naar keuze, er gebeurde meer automatisch.

iTrader
    0
    Heb geprobeerd via de online knop ingame, maar kreeg geen servers. Eens kijken op het forum van paradox zelf dan.

Ik vind dat je de twee games niet echt kan vergelijken. Bij EU speel je met een natie, bij CK2 eerder met een koninkrijkje en diens personages.

Beide vind ik leuk, hoewel ik meer van EU hou, alleen al omdat je meer mogelijkheden hebt om je natie te sturen in een bepaalde richting (trade, republic, empire,...) en je de keuzes ook zelf kiest. Bij CK had je een republic, maar kon je geen merchants bvb zetten of zones gaan innemen via trade naar keuze, er gebeurde meer automatisch.

dunno's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik krijg ook geen servers in de lijst, maar dat kan zijn omdat ik nog geen "officiele" versie heb .

*edit: Patch 1.1.1 is blijkbaar net uitgekomen.
    Laatst gewijzigd door dunno; 19 augustus 2013 om 15:08
    NoScript, de add-on om ongewenste reclame tegen te houden.

Pagina 3 van 29 Eerste 123456713 ... Laatste

Regels voor berichten