Pagina 27 van 27 Eerste ... 172324252627

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Iemand tips voor een Brandenburg game? Was zelf redelijk goed begonnen, Pommerania vassilized, alliances met Oostenrijk en Polen, de nodige provincies kunnen oppikken van TO om Prussia te vormen. PU tussen Polen en Litouwen uiteindelijk de fles opgegaan, alliance met Polen ongedaan gemaakt en eentje begonnen met Moskou. Direct voor protestant gegaan toen de reformatie uitbrak maar slechte timing aangezien Moskou zo ongeveer een jaar later oorlog begon tegen Litouwen en mij mee in het bad trok. Op de een of andere manier met mijn 19k stack gestackwiped door een 22k stack van Polen, die nadien Berlijn bezet hebben. Tweede stack proberen maken maar op 8k opnieuw gestackwiped door religieuze rebellen. Oorlog aan het oostfront gaat ook niet goed aangezien Moskou zonder mijn 19k stack in een numerieke minderheid zit en ik financieel zowat aan de grond zit nu. Ga waarschijnlijk opnieuw mogen beginnen maar zie niet in wat ik anders had kunnen doen..
    Toch verderdoen? Als co belligerent kunnen ze je niet teveel schaden? Lijkt me dat je goede stappen hebt gezet. In mijn Brandenburg -Prussia -Germany game had ik Polen redelijk vroeg uitgeschakeld liet hulp van Aistria en daarna Austria laten stuklopen op Grankrijk en Ottomans.
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    Toch verderdoen? Als co belligerent kunnen ze je niet teveel schaden? Lijkt me dat je goede stappen hebt gezet. In mijn Brandenburg -Prussia -Germany game had ik Polen redelijk vroeg uitgeschakeld liet hulp van Aistria en daarna Austria laten stuklopen op Grankrijk en Ottomans.
    Die oorlog an sich kan mij niet zo veel schelen (zoals ge zelf al zegt, de gevolgen daarvan zijn normaalgezien beperkt). Het zijn eerder de ondertussen 30k heretics die gans mijn rijk onder de voet aan het lopen zijn en die ik er nooit uit krijg tenzij door toegevingen te doen maar dan hang ik er op die manier weer aan.

Ik vrees trouwens ook dat wanneer Muscowy de oorlog effectief verliest (en de balans leek mij in die richting te gaan overhellen), ze wel eens mijn territorium zouden kunnen opgeven in een peace deal.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

GemaneDude's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MuSSo Bekijk bericht
    Met de steam sales deze game eens opgepikt, wat lijkt het beste land om met te starten, ni te moeilijk
    Ottomanen, Castilië of Engeland

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Iemand tips voor een Brandenburg game? Was zelf redelijk goed begonnen, Pommerania vassilized, alliances met Oostenrijk en Polen, de nodige provincies kunnen oppikken van TO om Prussia te vormen. PU tussen Polen en Litouwen uiteindelijk de fles opgegaan, alliance met Polen ongedaan gemaakt en eentje begonnen met Moskou. Direct voor protestant gegaan toen de reformatie uitbrak maar slechte timing aangezien Moskou zo ongeveer een jaar later oorlog begon tegen Litouwen en mij mee in het bad trok. Op de een of andere manier met mijn 19k stack gestackwiped door een 22k stack van Polen, die nadien Berlijn bezet hebben. Tweede stack proberen maken maar op 8k opnieuw gestackwiped door religieuze rebellen. Oorlog aan het oostfront gaat ook niet goed aangezien Moskou zonder mijn 19k stack in een numerieke minderheid zit en ik financieel zowat aan de grond zit nu. Ga waarschijnlijk opnieuw mogen beginnen maar zie niet in wat ik anders had kunnen doen..
    Gewoon doordoen.
    Poland en Lithuania kunnen zich zwaar pijn doen aan Muscovy en al die attrition op die hun provincies.

Ga voor mercenaries en pik gewoon provincies van Polen af om ze af te leiden van Muscovy en zo ook wat geld terug te verdienen.
    Unlimited Potential!

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Heb al een restart gedaan, loopt voorlopig deels beter. Zit in 1473 en heb ondertussen Pommerania vassilized en geannexeerd, de belangrijkste provincies om Prussia te vormen afgesnoept van TO (Danzig, Konigsberg en Marienburg, Polen was mij te snel af voor de overige, slecht uitgespeeld). Alleen Memel schiet nog over maar TO is er op de een of ander manier in geslaagd een alliantie te hebben met Hungary dus ik moet nog uitkijken naar een opportuun moment om deze in te pikken. Mecklenburg (gereduceerd tot OPM) vassilized en ook net geannexeerd. Ook een provincie van Bohemia ingepikt per toeval.

Général Zantas's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    In de afgelopen 2,5 maand volgende achievements nog gehaald:

- Met Castille/Spain (WC gepoogd, helaas gestrand rond de 1.200 provincies + colonial nations)

- Met Kongo

- Met Frankrijk

Die achievement met Frankrijk geen 5 minuten geleden gehaald, heb nu een coalitie oorlog tegen me van 29 landen. Ondanks de alliantie met Castille (+Aragon/Naples) en Portugal, vrees ik dat ik niet ga verder kunnen doen om "Do Better than Napoleon" te halen.

Indien niet, even kijken of er nog een leuke achievement te behalen valt. Uiteindelijk wel sinds Februari enkel EU4 aan't spelen, misschien tijd voor iets anders.
    le Général Zantas, dictateur de Palombie

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    That Kongo, nice!

Zelf ondertussen in 1643 met Prussia, alles loopt op wieltjes. Waarschijnlijk nog Germany vormen binnen dit en 50 jaar voor de achievement. En dan misschien eens een colonial/trading game proberen. Ooit al eens gedaan met Flanders-Netherlands maar dat was geen Ironman game.

el shorty's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Général Zantas Bekijk bericht
    In de afgelopen 2,5 maand volgende achievements nog gehaald:

- Met Castille/Spain (WC gepoogd, helaas gestrand rond de 1.200 provincies + colonial nations)

- Met Kongo

- Met Frankrijk

Die achievement met Frankrijk geen 5 minuten geleden gehaald, heb nu een coalitie oorlog tegen me van 29 landen. Ondanks de alliantie met Castille (+Aragon/Naples) en Portugal, vrees ik dat ik niet ga verder kunnen doen om "Do Better than Napoleon" te halen.

Indien niet, even kijken of er nog een leuke achievement te behalen valt. Uiteindelijk wel sinds Februari enkel EU4 aan't spelen, misschien tijd voor iets anders.
    nice! Mooie!
    * blub*

Général Zantas's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Général Zantas Bekijk bericht
    Gekozen om voor de Sunset Invasion achievement te gaan, waarbij je met de Aztecs een aantal Europese hoofdsteden moet veroveren en coren (London, Parijs, Amsterdam, Madrid, Lissabon en Rome).
    le Général Zantas, dictateur de Palombie

Pagina 27 van 27 Eerste ... 172324252627

Regels voor berichten