Pagina 9 van 10 Eerste ... 5678910 Laatste
    MuSSo's schermafbeelding
    iTrader
    398 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jens_vc Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    friend request gestuurd
    geaccepteerd
    PSN: KensheeBe || Steam: Kenshee

waffel's schermafbeelding
    iTrader
    101 (100%)
    Niemand hier geïnteresseerd in Total War: Three Kingdoms?

Ben een grote fan van de Three Kingdoms verhaallijn en game zelf ziet er heel diepgaand uit.
    Utah Jazz

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb'm gepreordered. Ik vrees dat er qua units te weinig diepgang gaat inzitten, maar ben wel benieuwd naar al de rest.

Nevlugion's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Kijk ook uit naar Total War: Three Kingdoms, maar zal eerst wat reviews afwachten om hem te kopen.

iTrader
    101 (100%)
    Utah Jazz

Shaguar's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door waffel Bekijk bericht
    Niemand hier geïnteresseerd in Total War: Three Kingdoms?

Ben een grote fan van de Three Kingdoms verhaallijn en game zelf ziet er heel diepgaand uit.
    Ja maar niet aan volle prijs.

Beetje teveel CA launches meegemaakt om dat te vertrouwen.
    "The most dangerous poison is the feeling of achievement. The antidote is to every evening think what can be done better tomorrow"
    MTB: Canyon Spectral 7.0AL

iTrader
    8 (100%)
    De nieuw settlers, daar kijk ik naar uit

iTrader
    0
    Intussen een uur of 15 Three Kingdoms gespeeld en the jury's still out there.

De campaign engine speelt ongelofelijk vlot, maar dat ligt allicht eerder aan het feit dat de map amper voor de helft gevuld is met facties. Gaat nog véél DLC moeten komen om dat op te vullen.

Ik heb minder voeling met deze periode, dus maakt het wat moeilijker om 'in te leven'. De personages zijn zeer belangrijk, maar dan is het wel triest wanneer Dong Zhuo al in turn 12 het loodje legt. In Romance mode doen uw generals eigenlijk quasi alle werk op het slagveld, en da's niet echt een meerwaarde. De Warhammer-benadering had hier beter geweest, waar uw lords ook waanzinnig sterk zijn maar de rest van uw leger minstens even belangrijk is. In andere Total War games kijk je uit naar de high tier troepen voor je legers, maar dat gevoel mis ik eigenlijk compleet in Three Kingdoms en dus zeker in Romance mode.
    In mijn volgende playthrough ga ik toch voor de Realism mode gaan denk ik.

De campaign is mooi, speelt zoals boven gezegd vlot, maar ik vind het toch niet allemaal even duidelijk. Ik speel al TW sinds Medieval en Rome, en dit is imo de minst intuïtieve.

Het is niet dat ik me heb zitten vervelen, en ik denk dat ik er nog behoorlijk wat uren zal inpompen ... maar het heeft echt niet de replayability van Warhammer. Voor mij blijft dat voorlopig de beste Total War game. Grappig, want ik moest eerst niets weten van de fantasy setting ...

lordfett's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    ff wat voorgeschiedenis: speel TW sinds Rome 1, steevast elke game/dlc die volgde gekocht en honderden uren gespeeld. beschouw mezelf als een echte fan en kenner van de reeks en zijn mechanics.
    maar holy shit heeft mijn eerste turn bijna een uur geduurd om alles te lezen/ontdekken
    ik speel op een oude pc dus grafisch kan ik niks beoordelen maar draait wel merkelijk vlotter dan TW2 op zelfde settings.
    de stijl doet denken aan shogun 2/fots (dewelke in men top 3 staan dus bias) wat ik wel waardeer.
    op normal - romance mode (1ste campaign in nieuw spal altijd normal) is het me zelfs al gelukt om men vanguard factie leider te laten sterven in turn 2. ze zijn toch niet allemaal even sterk hoor als sommige WH heroes/leaders als je iets te diep alleen vecht.
    Waarschijnlijk gaat me dat nu niet meer overkomen maar ik was echt aangenaam verrast hierdoor na zeer lange tijd TW games te spelen
    unit system van 1 general met 6 ancillaries x3 per leger is wel ff wennen, idee erachter is wel leuk maar uitwerking voelt toch raar.
    mij heeft hij wel hooked allesinds!

iTrader
    101 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Intussen een uur of 15 Three Kingdoms gespeeld en the jury's still out there.

De campaign engine speelt ongelofelijk vlot, maar dat ligt allicht eerder aan het feit dat de map amper voor de helft gevuld is met facties. Gaat nog véél DLC moeten komen om dat op te vullen.

Ik heb minder voeling met deze periode, dus maakt het wat moeilijker om 'in te leven'. De personages zijn zeer belangrijk, maar dan is het wel triest wanneer Dong Zhuo al in turn 12 het loodje legt. In Romance mode doen uw generals eigenlijk quasi alle werk op het slagveld, en da's niet echt een meerwaarde. De Warhammer-benadering had hier beter geweest, waar uw lords ook waanzinnig sterk zijn maar de rest van uw leger minstens even belangrijk is. In andere Total War games kijk je uit naar de high tier troepen voor je legers, maar dat gevoel mis ik eigenlijk compleet in Three Kingdoms en dus zeker in Romance mode.
    In mijn volgende playthrough ga ik toch voor de Realism mode gaan denk ik.

De campaign is mooi, speelt zoals boven gezegd vlot, maar ik vind het toch niet allemaal even duidelijk. Ik speel al TW sinds Medieval en Rome, en dit is imo de minst intuïtieve.

Het is niet dat ik me heb zitten vervelen, en ik denk dat ik er nog behoorlijk wat uren zal inpompen ... maar het heeft echt niet de replayability van Warhammer. Voor mij blijft dat voorlopig de beste Total War game. Grappig, want ik moest eerst niets weten van de fantasy setting ...

Ik volg je volledig in je redenering. Ik heb nog nooit een TW game gespeeld, niet volledig mijn ding. Maar ik ben wel compleet zot van de Three Kingdoms geweest en om dit nu zo verdiept te zien in een topfranchise is gewoon a dream come true. Mooiste van al is dat ik hier totaal niets van wist tot ik random eens een paar weken terug reclame van zag en Three Kingdoms in de titel zag.

Maar moet eerlijk bekennen dat het mij allemaal niet zoveel zou doen moest ik niet al die characters (alé, 50% ervan) al niet kennen en weten hoe ze in elkaar zitten etc.
    Dat van Dong Zhou vind ik ook jammer, maar zo ging het nu eenmaal... Beetje story driven. Als je hem neemt ga je dat niet hebben natuurlijk, zoals je in de Dynasty Warriors franchise bv had.
    Als fan van Three Kingdoms en strategy raad ik ook wel Kessen 2 en Dynasty Tactics aan. Toch zeker Kessen 2, kapot mee geamuseerd.

Trouwens in mijn eerste playthrough geowned door Lu Bu, uiteraard Ik was echt met iedereen bevriend of zo, kon nergens naartoe gaan of diplomatische conflicten. Kheb wa gekeken naar youtube. Die doen dat allemaal zo gemakkelijk lijken.
    Laatst gewijzigd door waffel; 27 mei 2019 om 00:56
    Utah Jazz

iTrader
    8 (100%)
    Right, ik moet dan toch eens kijken naar TW2.
    Ik heb ook altijd gezegd dat enkel historic titels mij iets zeggen, Rome2 en Atilla kapot gespeeld, alsook Medieval 2 en Rome 1 natuurlijk.
    Brittania vond ik eerlijk gezegd wel cava, de setting van 3K zegt me ook niet veel dus de gameplay moet wel goed zijn dan. Ik ga toch nog even wachten.
    "The most dangerous poison is the feeling of achievement. The antidote is to every evening think what can be done better tomorrow"

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaguar Bekijk bericht
    Right, ik moet dan toch eens kijken naar TW2.
    Ik heb ook altijd gezegd dat enkel historic titels mij iets zeggen, Rome2 en Atilla kapot gespeeld, alsook Medieval 2 en Rome 1 natuurlijk.
    Brittania vond ik eerlijk gezegd wel cava, de setting van 3K zegt me ook niet veel dus de gameplay moet wel goed zijn dan. Ik ga toch nog even wachten.
    Het grote voordeel aan de fantasysetting is dat je echt unieke facties en units kan creëren, waardoor je veel meer diversiteit in gameplay krijgt. Je kan ook al makkelijker iets maken dat gameplaygewijs geweldig is, maar moeilijk ligt wegens de setting.

iTrader
    101 (100%)
    Puur qua historiek is de Three Kingdoms een van de gekste periodes die gedocumenteerd zijn ooit. De tweede wereldoorlog is er niets op tegen. Maar het is in Azië natuurlijk, dat spreekt denk ik de mensen sowieso wat minder aan dan bv de Romijnen, Vikings, Nazi's, noem maar op. Die namen alleen al, je weet echt niet wie wie is.
    Utah Jazz

iTrader
    8 (100%)
    Ik heb heel veel geschiedenis gehad, maar die periode zegt me niet heel veel meer. Misschien dat er eens rond lezen de interesse gaat aanwakkeren, ik heb vroeger wel veel Dynasty Warriors gespeeld

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door waffel Bekijk bericht
    Puur qua historiek is de Three Kingdoms een van de gekste periodes die gedocumenteerd zijn ooit. De tweede wereldoorlog is er niets op tegen. Maar het is in Azië natuurlijk, dat spreekt denk ik de mensen sowieso wat minder aan dan bv de Romijnen, Vikings, Nazi's, noem maar op. Die namen alleen al, je weet echt niet wie wie is.
    Ik heb nog Geschiedenis van China gehad aan de unief, ongelofelijk interessant maar die namen

Pagina 9 van 10 Eerste ... 5678910 Laatste

Regels voor berichten