Pagina 5 van 13 Eerste 123456789 ... Laatste

iTrader
    0
    Italie is een aanrader om mee te beginnen, maar kan naarmate het spel vordert een beetje overdonderend werken. Je moet met Italie ook echt wel opbouwen, dus verwacht niet dat je het eerste spel zal overleven. Navy en air moet je ook uitbreiden, dus je bent op alle fronten wel vrij actief.

Kolonies kan je eventueel verwaarlozen (deed ik toch), of enkel colonial divisions aanmaken en naar daar sturen (die zijn geschikt om lange frontlijnen te verdedigen). Al zou ik wel reguliere troepen zetten in het noordoosten van Libie nabij Engelse grens om zo snel mogelijk het suezkanaal in te nemen.

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Duitsland is echt wel een lastige start voor een beginner. Veel te veel opties. Akkoord dat je wel bijna altijd een positief resultaat uit zal komen, maar je zal meer genot hebben van een spelletje met duitsland als je al wat ervaring hebt.

Ik vind Finland een ideale start, omdat je in een unieke situatie zit dat een groot land je zal aanvallen zonder dat het op zijn sterkst is en je je er dus goed op kan voorbereiden. Wel gemerkt dat standhouden en zelfs offensief starten iets te gemakkelijk is als je fascist gaat met finland, dus ben ik nu aan het uitzoeken of een democratisch finland dezelfde mogelijkheden heeft

Italie of Japan zijn beide echt een hel om mee te beginnen. De eerste vecht op 3 fronten (libie, ethiopie en mainland europe), de tweede op een reeks minieme eilandjes die coordinatie tussen vloot, luchtmacht en leger vereisen

Qua grootmachten vind ik persoonlijk Groot-Brittanie een goeie intro-keuze. Je zal een klein, maar professioneel en goed uitgerust leger uitbouwen, je start met de grootste vloot en ook in de lucht doen ze het vrij goed. Je kan je gevechten zelf kiezen zolang je op zee baas blijft
    Gisteren met Finland geprobeerd en toch snel geownd door Rusland..
    Het spel boeit me mateloos maar ik bak er geen kloten van, dat is duidelijk. Iemand wat tips & tricks? Wat moet je in het begin van het spel zeker doen? Hoe zit het met de verschillende factories & etc?
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

nite's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lakigigar Bekijk bericht
    Italie is een aanrader om mee te beginnen, maar kan naarmate het spel vordert een beetje overdonderend werken. Je moet met Italie ook echt wel opbouwen, dus verwacht niet dat je het eerste spel zal overleven. Navy en air moet je ook uitbreiden, dus je bent op alle fronten wel vrij actief.

Kolonies kan je eventueel verwaarlozen (deed ik toch), of enkel colonial divisions aanmaken en naar daar sturen (die zijn geschikt om lange frontlijnen te verdedigen). Al zou ik wel reguliere troepen zetten in het noordoosten van Libie nabij Engelse grens om zo snel mogelijk het suezkanaal in te nemen.
    Ook een spel begonnen met Italië met als doel een nieuwe mare nostrum te creëren. Gebruik gemaakt van de optie om een eigen factie te maken (wel goed bevriend met duitsland, maar toch geen lid van axis) zodat ik uit de oorlog met de sovjet unie kan blijven. Zoveel mogelijk schepen en vliegtuigen van de geallieerden weghouden uit de middellandse zee zodat mijn fabrieken enzo niet gebombardeerd worden. Saudi Arabië veroverd voor de olie en Suez voor het kanaal. Nu heb ik samen met duitsland ongeveer 40% van Afrika. Maar ik krijg de Engelse schepen niet uit de middelandse zee, alhoewel ik gibraltar heb.
    Paul Krugman: "To fight this recession the Fed needs more than a snapback; it needs soaring household spending to offset moribund business investment. And to do that, as Paul McCulley of Pimco put it, Alan Greenspan needs to create a housing bubble to replace the Nasdaq bubble." http://www.nytimes.com/2002/08/02/op...ouble-dip.html

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IceMaN.* Bekijk bericht
    Gisteren met Finland geprobeerd en toch snel geownd door Rusland..
    Het spel boeit me mateloos maar ik bak er geen kloten van, dat is duidelijk. Iemand wat tips & tricks? Wat moet je in het begin van het spel zeker doen? Hoe zit het met de verschillende factories & etc?
    Specifiek voor finland:

Gebruik de ruimte die je hebt om een solide verdedigbare zone af te bakenen. Ik verdeel mijn leger altijd in een deel dat beide zijden van het ladoga-meer verdedigt (6 divisies voor 5 provincies) en indien mogelijk leningrad inneemt (2/2 succes rate voorlopig), een deel dat centraal finland verdedigt (9 divisies) en een deel dat het hoge noorden verdedigt (Terugtrekken zorgt ervoor dat die maar 2 provincies moeten verdedigen ook). Belangrijk is dat je rivieren en meren gebruikt om je flanken af te dekken of om een verdedigingslinie achter op te zetten. Je moet ook geen schrik hebben om je gecontroleerd terug te trekken en zodoende op een kortere lijn te komen.

Eens je in oorlog ligt (of als fascist ook daarvoor) kan je 1 of 2 extra divisies maken. Ik deel die dan in bij het deel dat centraal finland verdedigt. Als de russen voldoende verzwakt zijn en het zomer wordt of als duitsland de oorlog tegen rusland start kan ik dan een tegenoffensief starten met als doel moermansk af te snijden van de rest van rusland. Hiervoor kan je ook in oost-karelie meren en rivieren gebruiken.

Belangrijk voor de strategie is dat je de lijn in het zuiden en het noorden met weinig divisies moet kunnen houden. Dus forten bouwen. Specifiek bouw ik hiervoor tot ruwweg 1938 civilian factories om dan de mannerheimlinie (west van ladoga-meer) uit te bouwen tot level 6 of 7 forten. Dan heb je normaal gezien nog gans 1939 om elders forten te bouwen. Een luchtmacht of een vlootuitbreiding blijf ik van weg voorlopig.

Een laatste tip die ik kan geven is je divisie-templates juist in te stellen. Ik gebruik met Finland 3 types divisies: Bergdivisies (6 x MTN + 3x ART), infanteriedivisies (6 x INT + 3 x ART) en Artilleriedivisies (3x INT + 6 x ART). Het idee is dat ik het mij niet kan permitteren om veel manpower te verliezen. Dus maximale vuurkracht uit mijn divisies halen is essentieel.

nite's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nite Bekijk bericht
    Ook een spel begonnen met Italië met als doel een nieuwe mare nostrum te creëren. Gebruik gemaakt van de optie om een eigen factie te maken (wel goed bevriend met duitsland, maar toch geen lid van axis) zodat ik uit de oorlog met de sovjet unie kan blijven. Zoveel mogelijk schepen en vliegtuigen van de geallieerden weghouden uit de middellandse zee zodat mijn fabrieken enzo niet gebombardeerd worden. Saudi Arabië veroverd voor de olie en Suez voor het kanaal. Nu heb ik samen met duitsland ongeveer 40% van Afrika. Maar ik krijg de Engelse schepen niet uit de middelandse zee, alhoewel ik gibraltar heb.
    En dan nu de ommekeer: de VS doet mee met de oorlog en is met enorm veel divisies in Afrika geland. Voorlopig hou ik nog stand maar ik zie niet in hoe ik kan winnen met 3vs1 odds. En op de één of andere manier ben ik mijn vloot ook volledig kwijt. Wat teveel gefocust op de landoorlog en dat uit het oog verloren. Duitsland is ook niet goed bezig, ze krijgen herhaaldelijke invasies in west-europa en ze zijn Nederland al kwijt.
    Paul Krugman: "To fight this recession the Fed needs more than a snapback; it needs soaring household spending to offset moribund business investment. And to do that, as Paul McCulley of Pimco put it, Alan Greenspan needs to create a housing bubble to replace the Nasdaq bubble." http://www.nytimes.com/2002/08/02/op...ouble-dip.html

iTrader
    6 (100%)
    En dan nu de ommekeer: de VS doet mee met de oorlog en is met enorm veel divisies in Afrika geland. Voorlopig hou ik nog stand maar ik zie niet in hoe ik kan winnen met 3vs1 odds. En op de één of andere manier ben ik mijn vloot ook volledig kwijt. Wat teveel gefocust op de landoorlog en dat uit het oog verloren. Duitsland is ook niet goed bezig, ze krijgen herhaaldelijke invasies in west-europa en ze zijn Nederland al kwijt.
    Daar lijkt voorlopig bij mij ook elk spelletje op uit te draaien. Ik heb wel zelf nog niet met duitsland gespeeld, maar het lijkt erop dat de geallieerden altijd een fantastische comeback maken. Soit, eens ik de kneepjes van het spel ken wordt het eens tijd voor een spelletje met duitsland of japan.

nite's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Daar lijkt voorlopig bij mij ook elk spelletje op uit te draaien. Ik heb wel zelf nog niet met duitsland gespeeld, maar het lijkt erop dat de geallieerden altijd een fantastische comeback maken. Soit, eens ik de kneepjes van het spel ken wordt het eens tijd voor een spelletje met duitsland of japan.
    Die industriële kracht van de US is echt enorm. Reken daarbij dat aan de andere grens de USSR enorm veel divisies heeft. Echt geen idee hoe ge zoiets moet winnen.

iTrader
    6 (100%)
    Die industriële kracht van de US is echt enorm. Reken daarbij dat aan de andere grens de USSR enorm veel divisies heeft. Echt geen idee hoe ge zoiets moet winnen.
    Ik denk dat je met duitsland een nog grotere economische basis kan uitbouwen. Japan is een ander verhaal en is IMHO in de huidige versie van het spel een van de moeilijkste landen om mee te spelen.
    USSR kan ik met finland voorlopig afhouden, dus daar kan je met duitsland zeker van winnen.

marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Troost u, dat wisten ze in het echt ook niet.

MuSSo's schermafbeelding
    iTrader
    398 (98%)
    Wel handig om een massa leger te creëren om je troops meteen na 20% te deployen. Dan upgraden ze stilaan verder doorheen de game. Meteen ideaal om een groot offensief klaar te hebben op een invasie uit te voeren, versus france/polen enz
    PSN: KensheeBe || Steam: Kenshee

iTrader
    265 (100%)
    Begin stilaan mijn draai te vinden in het spel, ben met Brazilië paar keer begonnen (communistische toer opgegaan) en zit in tussen al in 1956 (blijkbaar kan je blijven spelen als die historic afzet?).

Heel de wereld is zowat tegen mij voor het moment, maar ze geraken niet door mijn coastal defense. Heb bijna heel zuid amerika en nu op weg naar Panama om het Suez kanaal te veroveren. Ik heb chance gehad dat Sovjet Union lang de sterkste partij geweest is en pas begin jaren 50 gevallen is.
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

iTrader
    1 (100%)
    ik denk dat je de einddatum kan wijzigen in defines.lua

Is een bestandje dat je met wordpad kan openen en dan zo end date kan wijzigen naar 9999 ofzo..
    Althans, dat werkte altijd bij hun vorige games (EU IV ook).

iTrader
    265 (100%)
    Mja, ik heb niets veranderd, speel default spel.

Ga eerst eens moeten rebuilden en armies bijmaken vooraleer ik in mid america kan pushen. Heb al mijn units nodig op mijn coastal lines te defenden. Even een pauze inlassen om mijn resources weer op peil te krijgen. Daarna pushen tot aan Mexico.

Hoffman's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Polis Bekijk bericht
    ik denk dat je de einddatum kan wijzigen in defines.lua

Is een bestandje dat je met wordpad kan openen en dan zo end date kan wijzigen naar 9999 ofzo..
    Althans, dat werkte altijd bij hun vorige games (EU IV ook).
    Of je importeert gewoon de steam workshop mod "No End Date"

Steam Workshop :: No End Date

MuSSo's schermafbeelding
    iTrader
    398 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoffman Bekijk bericht
    Of je importeert gewoon de steam workshop mod "No End Date"

Steam Workshop :: No End Date
    Ah super ! ty
    PSN: KensheeBe || Steam: Kenshee

Pagina 5 van 13 Eerste 123456789 ... Laatste