Pagina 5 van 15 Eerste 123456789 ... Laatste
    Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik speel nu op King. In't begin is het overleven, maar eenmaal je op gang komt is het inderdaad nogal steamrollen. AI is niet bijster slim. Noch in combat, noch in city planning. Maar in early game moet je de ene aanval na de andere afwenden en de ene oorlog na de andere afhandelen.

Daarnet een game met Kongo opgestart. Ik zie Japan en Noorwegen (mijn 2 dichtste buren) massa's troepen langs mijn grens posteren. Je weet wat er gaat gebeuren, maar tegelijk ben je bezig met 3 barb camps proberen te clearen. Dus ja. Eerst Japan en dan 10 turns later Noorwegen op mijn dak :'). Toen dacht ik toch dat ik er aan ging zijn. Moest de AI doorduwen en resoluut mijn steden willen cappen was ik er ook aan ... maar van zodra je een unit beschadigd trekt de AI die terug en moved ze een andere unit in de plaats. Daardoor kan je met een eigen unit of 2, een stuk of 6 AI units bezighouden tot je zelf kan gaan terugduwen.

iTrader
    0
    Tegen de CPU spelen is heel saai ze doen niks en het leger dat ze early sturen stelt niets voor. Ik speel liever online tegen andere mensen die nadenke en met aparte strategieën op de proppen komen.

Als er nog mensen zijn die CIV VI online willen spelen met Humans add mij op steam: Steam Community :: Herr Trust

iTrader
    1 (100%)
    Online spelen is zo goed als onmogelijk. Al enkele keren geprobeerd en telkens leavet er volk en zit ge lategame nog maar met 2 omdat al de rest leavet. Ge hebt mongolen die meedoen en dan na 15 min leaven omdat ze naar hun werk moeten...
    Heb het spel uninstalled, jammer genoeg teveel gespeeld dus kan geen refund krijgen op Steam. Het is wel tof, maar voelt teveel als civ V, maar dan met minder factions.

iTrader
    0
    Polis,

Daarom zoek ik net mensen zoals gij om samen een spel mee te spelen. Mensen die het ook beu zijn dat andere na 15 minuten quitten en er geen fatsoenlijk online spel gespeeld kan worden.
    Als ik nog wat meer HC volk kan vinden wordt het nog lachen.

rico's schermafbeelding
    iTrader
    0
    online CIV is toch bijna nooit te doen... Hoe lang ben je dan wel niet bezig :-s Heb in netwerk met paar vrienden wel eens gedaan maar dan nog doe je er misschien een week over ofzo.
    Battletag: R1c0#2426
    Steam Acc: R1c0the2
    Xbox Live Acc: R1c02,
    Hearthstone, Overwatch, Starcraft II, Civilization VI and League of Legends
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rico Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    online CIV is toch bijna nooit te doen... Hoe lang ben je dan wel niet bezig :-s Heb in netwerk met paar vrienden wel eens gedaan maar dan nog doe je er misschien een week over ofzo.
    dat is het probleem, ik heb wel goede intenties maar ik kan dat nooit volhouden, en meestal ligt het niveau ook te hoog (of als je er erg goed in bent te laag, waardoor enkel het begin spannend is).

ook heb ik soms langer dan 30 sec nodig om over een move na te denken (en zeker later kan dat chaotisch worden)

iTrader
    0
    Speel da gwn online met vrienden, save game wanneer iedereen er is, no pressure.

Heb dan 5-6 games tegelijk lopen met verschillende mensen zodat je altijd wel een save game kunt starten.

Verder spreken wij meestal ook af om elkaar niet aan te vallen eerste x beurten ( maar elkaar helpen dan ook niet)

iTrader
    0
    is wel leuk, bijna eerste game met de romeinen uitgespeeld op warlord (zit in 1750) maar goed ik ben duidelijk klaar voor niveau 4 en mogelijk zelfs 5. Het begint wel saai te worden, wegens te makkelijk niveau, pff.

iTrader
    0
    game, set & match. Wel grappig, ik was voor een science victory aan het gaan, maar door de vele wonders die ik had, kreeg ik zonder dat ik er moeite voor deed, de culture victory in zicht en haalde ik die in 1998. Een science victory ging trouwens niet gelukt zijn, tenzij ik een spaceport in een andere stad had gebouwd (met meer production dan rome), dan had het misschien wel gelukt (moest alleen nog de laatste deelmissiedoen, met de marsmissie). met Rome gespeeld, valt me op dat de ai niet erg slim is. China verklaart doodleuk de oorlog aan ik terwijl ze met hun warriors tegen mijn tanks vechten. Ook opvallend dat je echt al snel een warmonger bent. Als iemand anders de oorlog verklaart en je neemt gewoon de stad over, ben je al een warmonger. Triestig. Uiteindelijk wanneer Noorwegen en China de oorlog aan mij verklaarde, gewoon twee steden van China overgenomen, de rest gerazed op een stadje na van 2 populaties die te ver lag en Noorwegen twee steden gerazet. Vier keer werd de oorlog aan mij verklaard in de game, vier keer waren ze zwaar kansloos! (en in één oorlog waren er twee participants), Rusland hielp in de laatste twee oorlogen mee, maar de alliantie liep af, en desondanks dat Noorwegen de oorlog aan hen verklaarde (en ze nog friendly waren), begonnen ze te zeuren dat er troepen aan hun grenzen waren omdat ik de noorse steden aan hun grens aanval... China was erg zwak (en op een belachelijk en beschamend niveau). Dat was op warlord hé... je zou het niet zeggen (hadden wel een slechte start en weinig uitbreidingsmogelijkheden). Eigenlijk hadden Kongo, ik, spanje en china een slechte start doordat er vier civs op 1 continent zaten, en het andere continent hadden de twee andere civs (noorwegen & rusland) vrij spel. Rusland was de beste AI civ. militair heb ik me echt niet zitten focussen, ik had 3 boten en 3 units en ik maakte iedereen af op het einde (er waren er wel een paar die samengevoegd werden), maar als een warrior tegen mechanized infantry vecht, is het snel geklonken (dat was trouwens mijn enige unit waarmee ik de steden kon innemen die ik had )

iTrader
    0

mijn game met duitsland. We gaan de imperialistische toer op

iTrader
    0
    achievements zijn geupdatet, dus dat betekent: dlc!

13 nieuwe achievements, ben eens benieuwd wat ze gaan toevoegen. Wellicht iets met de New World ofwel gewoon iets met Polen (en Ottomans/Persia?), omdat de Azteken nog niet beschikbaar zijn tot eind januari.

iTrader
    0
    Ik mag hopen dat Kongo nog gaat terugvallen zeg. Verder heb ik het vermoeden dat de laatste civ spanje is gezien het een religion-focused civ is, en hun eerste keuze al ingenomen is, maar ze wel al frankrijk convert hebben.

kongo is wel iedereen aan het afmaken, en neemt zelfs city-states over want de enige stad die ik heb ontdekt van hen is la venta...

cultuur:
    kongo tourisme per turn: 61
    kongo cultuur per turn 108
    duitsland toerisme per turn: 11
    duitsland cultuur per turn: 38
    engeland toerisme per turn: 5
    engeland cultuur per turn: 13

technologieen ontdekt:
    kongo - 32 (100 science per turn)
    duitsland - 30 (75 science per turn)
    rusland - 23 (44 science per turn)
    unmet player - 22/23
    frankrijk - 22 (32 science per turn)
    china - 22 (24 science per turn)
    japan - 19 (24 science per turn)
    engeland 17 (26 science per turn)

ingezet op de groei (housing), bijna overal aquaduct, water mill, policy voor +1 housing en granary gebouwd. ook wat tiles aan het improven en bijna overal de hansa gezet. verder veel entertainment, commercial en campus districten gezet (een in cologne en aachen, en ben er nu één in mainz aan het bouwen, waar een great scientist klaarstaat om er direct een universiteit en ander science gebouw te plaatsen, denk ook dat de andere steden (of een ervan) nog een universiteit moet bouwen wat ik aan het doen ben, er staan ook nog twee engineers klaar die een wonder kunnen rushen)

staat op niveau 5 (king denk ik), ik hoop dat het nog niet te laat is om te winnen...

Morituri's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Civ 6 brengt niet veel vernieuwing vind ik. Sinds Civ 4 zit ik te wachten op een grote update / overhaul van het systeem.

iTrader
    0
    klopt waarvoor ik al vreesde klopt ook, maar tbh weinig games brengen nog veel "vernieuwing".

iTrader
    0
    kongo is echt op'd in mijn game, ieder andere civ suckt keizwaar en zij gaan nu richting science en culture victory (heb wel veel meer science, maar ze hebben in 1800 al een maanlanding gedaan aub .. wel zes techs minder geresearchet, en ik ga twee spaceports hebben, ook aan het kijken voor kernbommen maar kongo heeft de trait: nucleaire gek (dat em graag nucleaire wapens heeft )

Pagina 5 van 15 Eerste 123456789 ... Laatste

Regels voor berichten